Zobacz temat - [MG TF] gotuje mi sie płyn chłodzący
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MG TF] gotuje mi sie płyn chłodzący

majki1231 - Czw Maj 17, 2007 16:22
Temat postu: [MG TF] gotuje mi sie płyn chłodzący
właśnie wymieniłem uszczelk pod głowicą i pompę wodną. nie wiem czy tak powinno być ale gotuje mi sie płyn chłodzący. czy może być to spowodowane zapowietrzony układem chłodzącym?? bo po zgaszeniu silnia płyn sie gotuje i słychać chlupanie w przewodach. temperatura silnia jest w normie i nic sie nie grzeje. dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam .
piter34 - Czw Maj 17, 2007 16:28

majki1231 napisał/a:
czy może być to spowodowane zapowietrzony układem chłodzącym??

Jasne. Układ należy odpowietrzyć.

majki1231 napisał/a:
temperatura silnia jest w normie i nic sie nie grzeje.

Nie kumam. Płyn się gotuje, a temperatura silnika w normie? Przecież temperatura cieczy chłodzącej wynika z temperatury silnika. To silnik ją ogrzewa.

majki1231 - Czw Maj 17, 2007 16:35

no właśnie ja też nie kumam . jeżeli płyn się gotuje to temp powinna byc wysoka a nie jest tak samo temp oleju jest niska. może mi to ktoś wyjaśnić
piter34 - Czw Maj 17, 2007 16:44

Zacznij od odpowietrzenia i daj znać, czy to coś dało.
majki1231 - Czw Maj 17, 2007 16:56

odpowietrze dopiero jutro rano. ja w tym nie bede dłubał zapałaciłem kupę kasy za uszczelke i pompę. niech robią aż skutku . zastanawiam się czy to termostat się nie otwiera
AndrewS - Czw Maj 17, 2007 18:01

moze to byc wina termostatu, sprawdz czy chlodnica jest goraca jak silnik jest nagrzany
andyzpl - Czw Maj 17, 2007 19:38

W MG TF ma na prawde dość długi układ chłodniczy.
Jest kilka punktów w którym nalezy go odpowietrzyć.
Ja stawiam na zapowietrzony układ. Mało kto sie zna na tych samochodach.

majki1231 - Pią Maj 18, 2007 10:19

juz sie nie gotuje. narazie jest ok , przyczyną gotowania była zła zakrętka na zbirniczku płynu. mała rzecz atak potrzebna. dzieka za pomoc
wiktorio0001 - Pon Maj 21, 2007 09:31

Jak odpowietrzyć układ?
piter34 - Pon Maj 21, 2007 09:31

wiktorio0001 napisał/a:
Jak odpowietrzyć układ?

W MG TF?

superkto - Sro Gru 05, 2007 20:45

Witam
Tak czytam posty o wymianie płynu bo dzisiaj to robiłem w MGF (po naprawie chłodnicy).
Mi weszło ok 4 litry. Chyba wszystkiego nie spuściłem w takim razie ale chyba udało mi się odpowietrzyć.
Robiłem tak:
- zalewałem płyn powoli na otwartym odpowietrzeniu na chłodnicy aż do przelania,
- dolałem do połowy zbiorniczka,
- odpaliłem auto i grzałem aż do włączenia wentylatorów (lekko otwierając odpowietrzenie na chłodnicy),
- wentylatory się wyłączyły,
- po chwili wyłączyłem auto,
- po ostygnięciu otworzyłem zbiorniczek płynu,
- nic więcej jak to co zalałem mi nie zeszło ze zbiorniczka.
Czy dobrze to zrobiłem???
Jaką pojemność ma układ chłodzenia w MGF???

Kris - Sro Gru 05, 2007 21:13

http://www.mgfcar.de/bleed/index.htm

tutaj sporo o HGF, płynach i doglądaniu układu chłodzenia, fajne są odnośniki na dole strony ze schematami układów chłodzenia MGF i Lotusa Elise, w lotusie jakby prościej mniej ego wszystkiego

http://www.mgfcar.de/hgf/hgfcauses.html bardzo dobry tekst... zdało by się przetłumaczyć, i powiesić u nas na forum, wszak to dotyczy większości R

greg_szczytno - Czw Gru 06, 2007 08:56

majki1231 napisał/a:
bo po zgaszeniu silnia płyn sie gotuje i słychać chlupanie w przewodach. temperatura silnia jest w normie i nic sie nie grzeje

Tak przerabiałem to w 416 ostatnio. Temperatura w normie a gotuje się płyn. Oczywiście po odpowietrzeniu wszystko ok ale na coś takiego uważać bo może przydarzyć się coś niedobrego :razz:

piter34 - Czw Gru 06, 2007 13:00

Kris napisał/a:
http://www.mgfcar.de/hgf/hgfcauses.html bardzo dobry tekst... zdało by się przetłumaczyć,

Może się podejmiesz? :wink:

Kris - Czw Gru 06, 2007 14:41

piter34 napisał/a:
Kris napisał/a:
http://www.mgfcar.de/hgf/hgfcauses.html bardzo dobry tekst... zdało by się przetłumaczyć,

Może się podejmiesz? :wink:


why not

KAMA - Nie Kwi 03, 2011 17:14

Po wymianie uszczelki, mam nastepny problem. Gotuje sie plyn, mam pytanie gdzie znajduje sie termostat?? bo chyba sie nie otwiera i pracuje na malym obiegu. A uklad jest odpowietrzony.
Nie miala baba klopotu, kupila sobie MGF-a :evil:

lukasz07 - Pon Maj 16, 2011 19:30

Witam pozwolę sobie podpiąć pod temat.
Moje auto ostatnio sporo stało w garażu z powodu braku kostki do czujnika temperatury. Jednak dziś postanowiłem coś z tym zrobić i zrobiłem :)
Wymieniłem 2 czujniki od temperatury oraz kostkę, układ odpowietrzyłem- napewno prawidło bo ostatnio odpowietrzałem nawet MADOWI i też jest Ok.
Jednak po pół godzinnej jeździe postanowiłem wjechać do domu. Włączył się akurat wentylator a ja po zgaszeniu silnika usłyszałem plum...plum...sssssss
Tak zagotował się płyn. Jakieś pomysły co z tym zrobić ?? ?
Termostat jest nowy i puszcza na długi obieg- chłodnica gorąca- wentylator chodzi.
Korek zbiorniczka dostałem na złomie ale jest dobry.
Pomocy...

paytos - Pią Lis 30, 2012 01:07

przepraszam, ale moj komputer zyje wlasnym zyciem... nienawidze windows!
wracam do tematu: temperatura stoi w polowie, wlacza sie wentylator chlodnicy, ogrzewania nie ma, woda goruje sie ww zbiorniczku, z odpowietrznika w chlodnicy leci zimna woda... co robic, gdzie szukac dodatkowych punktow odpowietrzenia... czy jest mozliwe, zeby to stanal termosstat i nie puszczal plynu do chlodnicy? ale w takim razie skad cisnienie w chlodnicy wystarczajace by wyrzucac plyn przez odpowietrznik (po odkreceniu go oczywiscie...

Falek - Pon Wrz 05, 2016 00:21

Witam.
Kilkq dni temu kupilem mgf 1.8l. Mam w zasadzie podobny problem...silnik trzyma temperaturę plynu w granicach 90 stopni, temp. Oleju w granicach 110-120. Na wolnych obrotach płyn chłodniczy podnosi mi się i opuszcza,a co któryś raz az sie wylewa przez odkręcony korek w zbiorniczku wyrównawczym. Olej czysty, plyn również...nie sprawdzalem jeszcze czy chłodnica jest gorąca (ale wentylatora chlodnicy jeszcze nie slyszałem włączonego, tylko te boczne się załączają. Czy to wina zapowietrzonego układu, termostatu czy uszczelki??
Pozdrawiam

sknerko - Wto Wrz 06, 2016 10:13

na odkręconym zawsze ci wyleje i zagotuje, korek jest po to żeby trzymał ciśnienie, żeby nie gotowało układu i żeby poziom płynu stał w miejscu
Falek - Wto Wrz 06, 2016 21:42

Dzięki sknerko, uspokoiło mnie to! Jeszcze jedno pytanko: dzisiaj dobrze rozgrzalem auto i sprawdziłem chłodnicę - byla w zasadzie chłodna - czy to oznacza wymianę termostatu czy problem może leżeć w zapowietrzonym układzie??
sknerko - Sro Wrz 07, 2016 06:34

Bardzo możliwe że zakamieniała, jak by termostat to by auto gotowalo
Malignus - Pon Paź 01, 2018 17:45

Chyba nie ten dzial i kotlet odgrzany :P
ketrab - Pią Mar 29, 2019 18:37

Uszkodzona uszcelka podgowicą.....