|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Pomiar przyspieszenia w R200 1.4 16V
Kozik - Czw Lip 12, 2007 20:21
Rover 200 1.4 16V zero przeróbek koła 185/60 R14
Osiągi zbadane przez program GTI pod Symbiana na Nokii N70 podłączony do GPS Altina.
Na liczniku samochodu przyspieszenie wyszło ok 9,5 - 10s ale GPS pokazuje większe (być może bardziej wiarygodne).
Średnie osiągi ale za to pełne dane:
0-100 km/h: 11.8 s
0-400 m: 18.1 s
0-400 m: 125.5 km/h
0-10 km/h: 0.6 s
0-20 km/h: 1.3 s
0-30 km/h: 2.1 s
0-40 km/h: 3.0 s
0-50 km/h: 3.9 s
0-60 km/h: 5.1 s
0-70 km/h: 6.5 s
0-80 km/h: 7.9 s
0-90 km/h: 9.6 s
0-100 km/h: 11.8 s
0-110 km/h: 14.0 s
0-120 km/h: 16.6 s
0-130 km/h: 19.8 s
0-140 km/h: 24.5 s
0-150 km/h: 29.4 s
0-160 km/h: 35.5 s
0-100 m: 7.8 s
0-200 m: 11.8 s
0-300 m: 15.1 s
0-400 m: 18.1 s
0-500 m: 20.8 s
0-600 m: 23.5 s
0-700 m: 26.0 s
0-800 m: 28.4 s
0-900 m: 30.8 s
0-1000 m: 33.1 s
0-1100 m: 35.3 s
0-1200 m: 37.6 s
0-10 km/h: 0 m
0-20 km/h: 3 m
0-30 km/h: 8 m
0-40 km/h: 16 m
0-50 km/h: 28 m
0-60 km/h: 47 m
0-70 km/h: 71 m
0-80 km/h: 100 m
0-90 km/h: 142 m
0-100 km/h: 199 m
0-110 km/h: 265 m
0-120 km/h: 349 m
0-130 km/h: 463 m
0-140 km/h: 642 m
0-150 km/h: 840 m
0-160 km/h: 1108 m
0-100 m: 79.8 km/h
0-200 m: 100.1 km/h
0-300 m: 114.5 km/h
0-400 m: 125.5 km/h
0-500 m: 132.1 km/h
0-600 m: 137.6 km/h
0-700 m: 143.2 km/h
0-800 m: 148.6 km/h
0-900 m: 153.1 km/h
0-1000 m: 156.4 km/h
0-1100 m: 159.7 km/h
0-1200 m: 161.4 km/h
Peak: 161 km/h
0-60 mph: 11.0 s
0-1/4 mi: 18.1 s
0-1/4 mi: 125.7 km/h
0-1/4 mi: 78.1 mph
A najlepszy wynik jaki udało mi się osiągnąć:
0-100 km/h: 10.9 s
na 400m wychodziło ok 17,5 s, może troszkę lepiej
0-10 km/h: 0.4 s
0-20 km/h: 0.9 s
0-30 km/h: 1.5 s
0-40 km/h: 2.3 s
0-50 km/h: 3.3 s
0-60 km/h: 4.7 s
0-70 km/h: 5.9 s
0-80 km/h: 7.3 s
0-90 km/h: 8.8 s
0-100 km/h: 10.9 s
0-110 km/h: 13.0 s
0-100 m: 7.3 s
0-200 m: 11.2 s
0-300 m: 14.4 s
0-10 km/h: 0 m
0-20 km/h: 3 m
0-30 km/h: 6 m
0-40 km/h: 15 m
0-50 km/h: 27 m
0-60 km/h: 48 m
0-70 km/h: 71 m
0-80 km/h: 99 m
0-90 km/h: 136 m
0-100 km/h: 191 m
0-110 km/h: 256 m
0-100 m: 80.2 km/h
0-200 m: 101.5 km/h
0-300 m: 115.3 km/h
Peak: 115 km/h
0-60 mph: 10.1 s
freestyler - Czw Lip 12, 2007 20:27
chyba dokładniejszy pomiar od gtecha
kolin - Wto Lip 24, 2007 08:16
tak szczerze mówiąc te 103 KM w stosunku do innych samochodów o tej samej mocy szału nie robi...takie moje spostrzeżenie które zauwarzyłem ale za to wnętrze i i wygląd samochodu jest superrr:)
Kozik - Wto Lip 24, 2007 08:32
kolin napisał/a: | tak szczerze mówiąc te 103 KM w stosunku do innych samochodów o tej samej mocy szału nie robi... |
Tutaj bym polemizował. Podaję przykłady samochodów o podobnej lub większej mocy które szans żadnych nie mają z Roverkiem 200 103KM: Astra 1.6 106KM, Audi A4 1.6.
Audi A3 TDI, Audi A4 TDI, GOLF 4 1.6, GOLF 4 TDI.
http://www.youtube.com/watch?v=qrzFgSwjcmE
Jeśli bierzesz pod uwagę hondy to się nie dziw w porównaniu z Roverem to ścigawki.
kolin napisał/a: | ale za to wnętrze i i wygląd samochodu jest superrr:) |
Wygląd ok. Ale jakość wykończenia wnętrza strasznie marna. Przekonałem się przy praniu tapicerki.
kolin - Wto Lip 24, 2007 08:47
Czyli wychodzi na to ze część tych golfów,audi,oplów itp ma przereklamowane osiągi na papierku bo tylko pod tym celem patrzałem
Honda wiadomo silnik dobry chodz te niektóre jak NP civic coupe 1.5 101KM demon nie jest bo kolega ma i robilismy mu testy sprawnosciowe to 100km/h uzyskiwał 10,5
Chciałbym widzieć bitwe
Tigra 1.6 16v 106KM Vs Rover 1.4 16v 103 KM Si bo wczesniej dużo gimbusem smigałem (czyt Opel)
Kozik - Wto Lip 24, 2007 09:06
kolin napisał/a: | Tigra 1.6 16v 106KM Vs Rover 1.4 16v 103 KM Si |
Z założenia Tigra to sportowy samochód i myślę że roverek mialby szanse z tigrą 1.4 16V a co do 1.6 to postawiłbym Roverka 200 1.6 16V
Jak porównywać to porównywać.
Tempest - Wto Lip 24, 2007 10:18
ale filmik po prostu piękny
o całkiem ładną długość objechał tamte
kolin - Wto Lip 24, 2007 11:03
Kozik napisał/a: | kolin napisał/a: | Tigra 1.6 16v 106KM Vs Rover 1.4 16v 103 KM Si |
Z założenia Tigra to sportowy samochód i myślę że roverek mialby szanse z tigrą 1.4 16V a co do 1.6 to postawiłbym Roverka 200 1.6 16V
Jak porównywać to porównywać. |
U mnie na warsztacie stoi zajechane 1.4 16v które sam zajechałem...do końca bo juz kupując była lekko dojechana:)
A tak miedzy nami to jak dla mnie to nie jest samochód sportowy z moca 1.6 i 106 KM bo takie same motory kładli to Corsy i Astry a z tego co mi swita Tigra waży 990KG
Tutaj są osiągi 1.6
dane silnika X16XE
benzynowy, czterocylindrowy, pojemność skokowa: 1589 ccm
moc maksymalna: 106 KM (78 kW)
maksymalny moment obrotowy: 148 Nm
napęd na koła przednie
osiągi i zużycie paliwa
przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s.
prędkość maksymalna: 203 km/h
zużycie paliwa
- cykl miejski: 9,0 l
- przy 90km/h: 5,1 l
- przy 120km/h: 6,6 l
- średnie: 6,9 l/100 km
masy i objętości
pojemność bagażnika: 215/425 l
masa własna: 990 kg
poj. zbiornika paliwa: 46 l
wymiary
długość/szerokość/wysokość: 3922/1604/1340 mm
rozstaw osi: 2443 mm
Sądze ze pojedynek byłby uczciwy:) i wart uwagi jesli nadarzyła by się okazja
Swoją drogą ten rover fajnie idzie na tym filmiku co podałeś:)
Chyba musze przepałowac mojego Rovera na każdym biegu do końca,bo jeszcze tego nie robiłem,pomijając fakt uzyskania max speeda ale to tylko na 5 biegu dostał baty:) w celu zobaczenia jak sie wóz zbiera,bo chyba za dużo doceniam czyjąś maszyne a nie swoje;) może przez to ze nie lubie pałowac swojego samochodu
piter34 - Wto Lip 24, 2007 11:17
Kozik napisał/a: | Tutaj bym polemizował. Podaję przykłady samochodów o podobnej lub większej mocy które szans żadnych nie mają z Roverkiem 200 103KM: Astra 1.6 106KM, Audi A4 1.6.
Audi A3 TDI, Audi A4 TDI, GOLF 4 1.6, GOLF 4 TDI. |
Nie zgadzam z powyższym stwierdzeniem.
Z ww. samochodów R214Si ma szansę znacząco objechać w sprincie Astrę, A4 oraz Golfa 1.6.
Sam ścigałem się z kolegą w Golfie 1.9 TDI 110KM i szliśmy równo do ok. 130-140kmh.
Z wersją 130KM nie miałbym szans.
W Twojej wypowiedzi zamieniłbym słowa "które szans żadnych nie mają z ROVERkiem 200 103KM" na "które ROVERek 200 103KM ma szansę objechać"
Kozik napisał/a: | myślę że roverek mialby szanse z tigrą 1.4 16V |
Z tą Tigrą ROVERek 214Si wygrałby bez problemu.
Kozik - Wto Lip 24, 2007 11:55
Rozmawiałem z gościem co ma taką tigrę 1.4 16V i raczej nie chcę się z nim ścigać (wolę uznawać swojego Roverka za niezwyciężonego).
Tigra idzie bardzo podobnie jak Rover ale jest sporo lżejsza! Więc z Tigryskami się nie ścigam
piter34 - Wto Lip 24, 2007 12:40
Kozik napisał/a: | Tigra idzie bardzo podobnie jak Rover ale jest sporo lżejsza! |
Wg tej strony waży 980kg i ma przyspieszenie 11,5 do setki.
R214Si waży nieco ponad tonę.
Nie byłbym pewien wygranej Tigry.
kolin - Wto Lip 24, 2007 13:06
segment Sport
typ nadwozia coupe
Silnik
wersja silnikowa Tigra 1.4 XE
poprzedni model
rodzaj silnika benzynowy
pojemność silnika (cm3) 1389
układ/ilość cylindrów R4
moc silnika (kW/KM) 66 / 90 przy 6000
max moment obrotowy (Nm) 125 przy 4000
stopień sprężania 10,5
wtrysk paliwa wielopunktowy
ilość zaworów na cylinder 4
turbo
Osiągi
prędkość maksymalna (km/h) 182
przyspieszenie (0-100km/h) 10,5
Hamulce
hamulce - przód tarczowe wentylowane
hamulce - tył bębnowe
Zużycie paliwa (cykl - l./100km)
miejski 10,6
pozamiejski 5,6
mieszany 7,4
przy 90km/h
przy 120km/h
Masy i wymiary
masa własna (kg) 1000
długość (mm) 3922
szerokość (mm) 1604
wysokość (mm) 1340
rozstaw osi (mm) 2443
rozstaw kół - przód (mm) 1387
rozstaw kół - tył (mm) 1388
ogumienie 175/65 R 14
pojemność zbiornika paliwa (l.) 46
min przestrzeń bagażowa (l.) 215
max przestrzeń bagażowa (l.) 425
masa całkowita (kg) 1350
inne
min przestrzeń ładunkowa (m3)
max przestrzeń ładunkowa (m3)
Tu Wychodzi równa tona
Moim zdaniem trzeba na kresce stanąc i sie przekonać
piter34 - Wto Lip 24, 2007 14:43
kolin, jak coś wklejasz to podaj źródło.
Rozan99 - Wto Lip 24, 2007 16:37
Przy sciganiu jeszcze trzeba brac pod uwagę umiejętności kierowcy (np. szybkość zmiany biegów). Parametry auta jeden może mieć gorsze ale lepszego kierowcę i wtedy może wygrać
Kozik - Wto Lip 24, 2007 19:09
Rozan99 napisał/a: | Przy sciganiu jeszcze trzeba brac pod uwagę umiejętności kierowcy (np. szybkość zmiany biegów). Parametry auta jeden może mieć gorsze ale lepszego kierowcę i wtedy może wygrać |
Masz słuszność
HaDeSsS - Wto Lip 24, 2007 20:23
Tigra to syf .. przyspieszenie zalosne a spalanie duze
ja mam po miescie 9 litrow, a do 100km/h 7.5 to jest auto oczywiscie stajnia MG Rover
kolin - Sro Lip 25, 2007 10:59
Nie dawało mi to spokoju Tigra Vs Rover a,że jestem człowiekiem dociekliwym to wczoraj poszedłem do sąsiada i zagadałem czy puscimy sie po prostej ile fabryka dała,oczywiście zgodził się wiec każdy poszedł do swojego samochodu.Posmigalismy z 30 minut sobie tak po mieście zeby nie pałować zimnych silników,wszystko się elegancko nagrzało więc pojechaliśmy...
Opis zdarzeń oczywyscie oba silniki to 1,4 16 zaworowe jednostki:)
Start
1 Bieg odrazu widać przewage rovera gdzieś o pół maski
2 Bieg było widac odrazu ze tigra nie nadąża ganiać za rowerem bo z każdą zmianą biegów tigra odskakiwała do tyłu
Przy prędkości ponad 180km/h Oplel znikał w tylnym lusterku jak punkcik a rower smiało gnał do przodu
Przy okazji z pod swiateł zkilowałem Skode Octavie 1.6 i paru młodzików w niej
Jesli będę mieć okazje startowac z Tigrą 1.6 zrobie to...
Tempest - Sro Lip 25, 2007 11:12
HaDeSsS napisał/a: | ja mam po miescie 9 litrow, a do 100km/h 7.5 |
małe spalanie masz dlatego, że nie możesz odkręcić go na pełne obroty
a co do 7.5 do setki to czy sprawdzałeś czy tylko podajesz wg. specyfikacji producenta?
HaDeSsS - Sro Lip 25, 2007 11:56
Tempest male spalanie zalezy od jazdy a co do przyspieszenie to jest 7.4 wg katalogu ja badalem to z kumplem stoperem... ale prawde pokaze tylko dobra hamownia
piter34 - Sro Lip 25, 2007 14:20
HaDeSsS napisał/a: | a co do przyspieszenie to jest 7.4 wg katalogu |
Przy odcince na 7100rpm
[ Dodano: Sro Lip 25, 2007 3:21 pm ]
kolin napisał/a: | Przy prędkości ponad 180km/h Oplel znikał w tylnym lusterku jak punkcik a rower smiało gnał do przodu |
Co to ja miałem powiedzieć...?
"A nie mówiłem???"
HaDeSsS - Sro Lip 25, 2007 14:47
przy 6900 rpm
piter34 - Sro Lip 25, 2007 15:35
HaDeSsS napisał/a: | rzy 6900 rpm |
Pozwolę sobie zacytować instrukcję serwisową (RAVE):
"Maximum intermittent engine speed
1.1, 1.4, 1.6 & 1.8 (without VVC) ......... 6,800 rev/min.
1.8 (with VVC) ......... 7,100 rev/min. "
...i na tym zakończyć spór 6900/7100.
A w mojej wypowiedzi mnie chodziło o to, że Twój MG ZR musi wziąć poprawkę na fakt zbyt wczesnego odcinania zapłonu. Jeżeli odcina przy ok. 6000rpm to podejrzewam, że do setki nie zejdziesz poniżej 8,5s.
HaDeSsS - Sro Lip 25, 2007 16:39
Engine
Type: Inline-4
Displacement cu in (cc): 110 (1796)
Power bhp (kW) at RPM: 160(118) / 6900
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 128(174) / 4700
dane ze strony mg klubowej to ja juz nie wiem co i jak... ale nie ma sie co klocic o to
mnie odcina przewaznie przy 6k ale czasami 6100-6150. sprawdzajac czas na stoperze wyszlo nam 7,5-8 sekund... narazie nei bede gdybac..pojade kiedys na hamownie to sie dowiem ale czy to bedzie 8 czy 8,5 to i tak jest to maly pocisk wiem jedno ostatnio na swiatlach audi 1.8 T w najnowszej budzie dostalo baty katalog mu podaj 7.5 albo 8.2 zaleznie czy ma 180km czy 150km...
piter34 - Sro Lip 25, 2007 16:48
HaDeSsS napisał/a: | Engine
Type: Inline-4
Displacement cu in (cc): 110 (1796)
Power bhp (kW) at RPM: 160(118) / 6900
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 128(174) / 4700 |
Ale to są dane dot. mocy maksymalnej. Ona jest przy 6900rpm i nigdy nie twierdziłem inaczej.
Odcinka jest po prostu 200rpm wyżej.
Ja osobiście nie mógłbym znieść myśli, że tam powyżej 6000rpm czają się pokłady mocy, a ja nie mogę jej wykorzystać.
HaDeSsS - Sro Lip 25, 2007 17:17
aaaa racja ja zle zrozumialem a teraz na szybkiego zle przeczytalem zgadzam sie z tym co napisales
narazie daje rade jak bedize potrzeba to sie zrobi z odcinka i wymieni pare rzeczy i bedize jeszcze wiecej mocy
Tempest - Sro Lip 25, 2007 17:59
HaDeSsS napisał/a: | jak bedize potrzeba to sie zrobi z odcinka i wymieni pare rzeczy i bedize jeszcze wiecej mocy |
i na jakimś spotkaniu trzeba będzie się sprawdzić
HaDeSsS - Sro Lip 25, 2007 20:00
pewnie narazie jest zalozenie ze jezdze takim bo nie mam kasy na mody jak bedzie to wtedy bedziemy sprawdzac jak chodzi:)
kqba - Wto Wrz 04, 2007 21:03
kolin napisał/a: | Honda wiadomo silnik dobry chodz te niektóre jak NP civic coupe 1.5 101KM demon nie jest bo kolega ma i robilismy mu testy sprawnosciowe to 100km/h uzyskiwał 10,5 |
Mój brat miał w serii Civic 1.6 Coupe 106KM i wydaje mi się że nie dałbym rady Roverkiem, albo poprostu go nie doceniam. Teraz już się nie spróbujemy, bo jest po swapie na 1.8 i przyśpiesza tak: http://pl.youtube.com/watch?v=SjOKkEuNkiI
kolin napisał/a: | Chciałbym widzieć bitwe Tigra 1.6 16v 106KM Vs Rover 1.4 16v 103 KM Si bo wczesniej dużo gimbusem smigałem (czyt Opel) |
Kiedyś na dwupasmówce ścignąłem się z taką Tigrą z rolki tak od 60km/h. Po dwie dorosłe osoby w kabinie. Tak od 120km/h dostawał znacznie w d***.
Dziś na autostradzie z Katowic do Zabrza cisnąłem i próbowała się mnie złapać Astra II 1.6. Nawet będąc w moim tunelu aerodynamicznym nie dał rady.
Docisnąłem Roverka do 180km/h i nie był to kres jego możliwości. Szczerze mówiąc nie miał z dojściem do tej prędkości żadnych oporów, jednak nasze pseudoautostrady sprawiają że przy tej prędkości tak lekkie auto na każdej nierówności frunie w powietrzu, nie mówiąc już o wyprzedzaniu ciężarówki, co jest bardzo niebezpieczne.
HaDeSsS - Wto Wrz 04, 2007 22:42
a tam opowiadasz o drogach ja jechalem na weekend w gory stolowe:) 180km autostrady pokonalem w godzine z minutami
kqba - Sro Wrz 05, 2007 09:21
Odcinek autostrady z Gliwic do Wrocka jest chyba akurat najlepszą drogą w Polsce. Dużo prostych i równa "jak stół"
HaDeSsS - Sro Wrz 05, 2007 09:51
wiem dlatego ferrari zrobilo kolo mnie bziuuuuum
|
|