|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Dziwna usterka - co to może być?
screemer - Wto Sie 21, 2007 09:27 Temat postu: [R420] Dziwna usterka - co to może być? Witam !
Od kilku dni Roverek mi totalnie zwariowal i nie wiem co sie dzieje. Model auta to 420 SDi z silnikiem 2.0 turbo diesel (prawdopodobnie zmieniony silnik bo znajomy ma podobnego i ... nie ma sprezarki - nie wiem). Problem jest nastepujacy - jak wciskam gaz po zmianie biegu to auto sie dlawi i nie wchodzi na obroty - gaz w desce a auto stoi - puszczam lekko gaz ... wciskam jeszcze raz i ... rozpedza sie normalnie. Tak jest przy kazdej zmianie biegu i na kazdym skrzyzowaniu Tutejszy mechanik sprawdzil na programie diagnostycznym i stwierdzil, ze to przeplywomierz, wiec ... zakupilem nowy i nie zmienilo to wcale sytuacji. Panowie - co to moze byc - komputer nic nie pokazuje a auto nie jezdzi ? Jest to moj pierwszy diesel i nie mam jeszcze doswiadczenia z takimi silnikami, wiec prosze o wszelkie porady - wczesniej mialem tylko benzynowce.
Pozdrawiam
AJ
piter34 - Wto Sie 21, 2007 10:17
screemer napisał/a: | Model auta to 420 SDi z silnikiem 2.0 turbo diesel (prawdopodobnie zmieniony silnik bo znajomy ma podobnego i ... nie ma sprezarki - nie wiem). |
Chciałbym zobaczyć fotkę tego silnika bez (turbo)sprężarki zamontowanego... gdziekolwiek.
Co do problemu, to się nie wypowiem, bo na turbodieslach się nie znam.
screemer - Wto Sie 21, 2007 10:44
piter34 napisał/a: | Chciałbym zobaczyć fotkę tego silnika bez (turbo)sprężarki zamontowanego... gdziekolwiek. |
Hmmm po tym jak poczytalem to forum ... to mysle ze to jednak moj kolega ma "poprawiony" silnik - mea culpa - nie znam sie na tym zbytnio, bo przed Roverkiem jezdzilem tylko wolnossacymi benzyniakami, nigdy wczesniej nie mialem sprezarki. Po zasiegnieciu informacji na wikipedii i forum - poprawiam sie - kolega nie ma Intercoolera w tym modelu (a literka "i" na tylnej klapie to jednakze sugeruje).
Licze na wasza jakakolwiek pomoc, gdyz ... autem praktycznie nie da sie normalnie jezdzic.
Skiba - Wto Sie 21, 2007 10:46 Temat postu: Re: [420 SDI 2.0 '97] Dziwna usterka - co to moze byc ?
screemer napisał/a: | Witam !
Od kilku dni Roverek mi totalnie zwariowal i nie wiem co sie dzieje. Model auta to 420 SDi z silnikiem 2.0 turbo diesel (prawdopodobnie zmieniony silnik bo znajomy ma podobnego i ... nie ma sprezarki - nie wiem). Problem jest nastepujacy - jak wciskam gaz po zmianie biegu to auto sie dlawi i nie wchodzi na obroty - gaz w desce a auto stoi - puszczam lekko gaz ... wciskam jeszcze raz i ... rozpedza sie normalnie. Tak jest przy kazdej zmianie biegu i na kazdym skrzyzowaniu Tutejszy mechanik sprawdzil na programie diagnostycznym i stwierdzil, ze to przeplywomierz, wiec ... zakupilem nowy i nie zmienilo to wcale sytuacji. Panowie - co to moze byc - komputer nic nie pokazuje a auto nie jezdzi ? Jest to moj pierwszy diesel i nie mam jeszcze doswiadczenia z takimi silnikami, wiec prosze o wszelkie porady - wczesniej mialem tylko benzynowce.
|
A czy nie występuje ten objaw po hamowaniu ? Czy jak już rozpędza się normalnie i zmienisz bieg to znów nie chce ciągnąć ?
screemer - Wto Sie 21, 2007 10:53
Jak zmienie bieg na wyzszy to znow musze "zapompowac jednokrotnie gazem" - czyli dlawi sie w momencie gdy z jalowych obrotow ma wejsc na wysokie. Zwiazku ze wczesniejszym hamowaniem nie zauwazylem.
Tomaszi - Wto Sie 21, 2007 14:26
Mogę się mylić, ale szukał bym tu odpowiedzi w ślizgającym się pasku na pompie.
Jak coś pochrzaniłem to mnie poprawcie
screemer - Wto Sie 21, 2007 15:28
Gdzie jest ten pasek - jak to mozna sprawdzic ?
A jeszcze jedna ciekawostka ... usterka wystepuje tylko w czasie jazdy gdy silnik jest obciazony. Na "luzie" bez problemu wchodzi na obroty i nie ma zadnego dlawienia. W czasie jazdy niestety musze "pompowac" gazem kilka razy po kazdej zmianie biegu Przy normalnym wcisnieciu autko zamiast sie rozpedzac to zwalnia.
Paul - Wto Sie 21, 2007 15:41
screemer napisał/a: | W czasie jazdy niestety musze "pompowac" gazem kilka razy po kazdej zmianie biegu Przy normalnym wcisnieciu autko zamiast sie rozpedzac to zwalnia. |
A jesteś pewien, że filtr paliwa i powietrza masz OK?
emes - Wto Sie 21, 2007 16:07
Paul napisał/a: | filtr paliwa i powietrza masz OK? |
Moim zdaniem to raczej nie jest wpływ filtra powietrza.
sombaty - Wto Sie 21, 2007 16:09
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jak wciśniesz gaz "do dechy" to nie chce iść?
A jak w ciskasz gaz po woli i proporcjonalnie do przyspieszenia go dodajesz?
[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 5:20 pm ]
Dla czego pytam? Bo diesel to nie benzyna. Wciśnięcie gazu do dechy nie pomaga przy ruszaniu, bo i tak nie przyspiesza jak benzyniak. Różnicę czuć dopiero gdy włączy się turbina przy ok. 2 tys. obr.
W innych samochodach może być inaczej bo turbina może działać w pełnym zakresie obrotów, ale rover jest po prostu mułowaty do tych 2 tys.
Przy tym może jest przesunięty na na pasku od pompy wtryskowej.
Ślizgać się nie może bo by się go nie odpaliło.
[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 5:22 pm ]
A jak z odpalaniem samochodu. Nie ma problemu czy trzeba go trochę potrzymać na rozruszniku.
screemer - Wto Sie 21, 2007 16:43
Cytat: | A jak w ciskasz gaz po woli i proporcjonalnie do przyspieszenia go dodajesz? |
Jaki wciskam po woli to prawie wcale nie jedzie ... trzeba kilka razy "podpompowac" - zlapie obroty i do nastepnej zmiany biegu na wyzszy jest normalnie (czyli tak jak bylo przed awaria).
Cytat: | Przy tym może jest przesunięty na na pasku od pompy wtryskowej.
Ślizgać się nie może bo by się go nie odpaliło. |
Jak to sprawdzic ? Czy da sie to samemu ustawic
Cytat: | A jak z odpalaniem samochodu. Nie ma problemu czy trzeba go trochę potrzymać na rozruszniku. |
Odpala bez problemu - usterka objawia sie tylko w czasie jazdy gdy silnik pracuje pod obciazeniem.
Filtr paliwa zmieniony dokladnie miesiac temu. Powietrza zmieniony jakis czas temu, ale tez stosunkowo niedawno. Przeplywomierz wymieniony wczoraj (model 0281 002 120)
sombaty - Wto Sie 21, 2007 16:56
A mam jeszcze takie pytanko:
Czy przy zmianie biegów nie śmierdzi spalonym olejem? Bo przychodzi mi do głowy jeszcze ślizgające się sprzęgło. Mógł puścić uszczelniacz między skrzynią a sprzęgłem i dostaje się olej na tarczę sprzęgła.
Obejrzyj jeszcze czujnik położenia gazu ( chyba tak się to nazywa) jak zerkniesz pod maskę jest po lewej stronie, przed mcphersonem, przy błotniku. Dochodzi do niego linka gazu. Może tam jakiś kabelek nie łączy?
screemer - Wto Sie 21, 2007 17:31
Chwilowo tego czujnika nie mam jak sprawdzic bo auta nie mam pod domem ... jak wroci to zobacze co sie tam dzieje z kabelkami. Co do sprzegla - jak mialem kiedys problemy w benzynowce, to pamietam, ze na obroty wchodzil bez problemu, ale nie bylo przeniesienia napedu na kola - a tutaj obrotomerz stoi w miejscu mimo wciskania mu gazu.
A wlasnie - pisales, ze czujnik jest po lewej stronie kolo mcpersona - ja mam kierownice i pedaly po brytyjskiej stronie - nie robi to roznicy ?
Brt - Wto Sie 21, 2007 18:53
Przyczyną takiego zachowania jest na 95% czujnik pedału hamulca screemer, zrób taki test: na postoju dodaj gazu i trzymaj bez ponownego wciskania. Jeśli obroty są na poziomie 1200 - 1300 to z 95% robi się 99,9%
Czujnik ma 4 wyjścia. Pierwsze dwa odpowiadają za światło stopu i podają sygnał do kompa, a pozstałe dwa podają tylko sygnał do kompa o wciśnięciu pedału hamulca.
Czynności do wykonania:
1. Sprawdź czy masz światło stopu. Jesli nie to masz czujnik do wymiany w trybie natychmiastowym.
2. Zanurkuj w okolice pedału hamulca, znajdż ów czujnik i zewrzyj ze sobą przewody: czarny i czerwono-czarny. (Nie pomyl się, bo wywalisz bezpiecznik
3. Jazda próbna
4. Szukanie czujnika w trybie mniej pilnym
5. Opisanie na forum, czy się sprawdziło
markos620SDi - Wto Sie 21, 2007 19:37
piter34 napisał/a: | .
Co do problemu, to się nie wypowiem, bo na turbodieslach się nie znam. |
w temacie odnośnie spalania mojego 620 SDi znałeś się świetnie
Brt - Wto Sie 21, 2007 19:56
Osobiste wycieczki proszę załatwiać drogą prywatną.
screemer - Wto Sie 21, 2007 22:20
Cholera mam 2 kable zielonobiale, czerwony i czarny !!! nie mam czerwono-czarnego. na pewno takie kolory ?
Brt - Wto Sie 21, 2007 22:37
Już wiesz
screemer - Wto Sie 21, 2007 22:45
Brt - jestes super - wszystko dziala, a ja sie meczylem z tydzien.... Pozdrowionka
piter34 - Sro Sie 22, 2007 10:30
markos620SDi napisał/a: | piter34 napisał/a: |
Co do problemu, to się nie wypowiem, bo na turbodieslach się nie znam. |
w temacie odnośnie spalania mojego 620 SDi znałeś się świetnie |
Proszę Cię. Czytaj wszystkie posty ze zrozumieniem.
Nigdy nie podważałem wyników spalania Twojego 620 SDi.
thef - Sro Sie 22, 2007 11:01
screemer napisał/a: | Cholera mam 2 kable zielonobiale, czerwony i czarny !!! nie mam czerwono-czarnego. na pewno takie kolory ? |
Brt napisał/a: | Już wiesz |
screemer napisał/a: | Brt - jestes super - wszystko dziala, a ja sie meczylem z tydzien.... Pozdrowionka |
Panowie, może małe wyjaśnienie, bo nie kumam
Brt - Sro Sie 22, 2007 11:13
Tena czarno-czerwony to dokładnie jest czerwony z czarnym paskiem i kolega screemer nie zauważył tego paska A reszta jak w moim wcześniejszym poście się potwierdziła Napisałem mu o tych kolorach na GG, stąd się pojawiło: Brt napisał/a: | Już wiesz |
thef - Sro Sie 22, 2007 11:16
No . Teraz już kumam .
Marian71 - Pon Gru 31, 2007 09:52
screemer,
Cześć.
Napisz mi proszę dokładniej co zrobiłeś z tym czujnikiem chamulca, bo ja mam ten sam problem z brakiem mocy po wciśnięciu gazu.
jeszcze mój @
m.antoniewicz1@wp.pl.
Wolek - Wto Sty 01, 2008 15:56
Nie wiem czy w R75 jest podobnie ale miałem podobny problem ,który wynikał z syfu w paliwie po przeczyszczeniu zaworu wysokiego ciśnienia i pompy paliwowej wszystko minęło.Musze jeszcze tylko wymienić filtr paliwa bo założyli mi jakis badziew i po 10000 zaczął przepuszczać zanieczyszczenia z paliwa.
qlisty - Sro Maj 07, 2008 21:21
Witam! Miałem identyczny problem i po podłączeniu pod kompa wykazał błąd czujnika pedału hamulca. Jednak Brt - zaskoczę Cię. Problem zniknął, gdy wymieniłem żarówkę światła stopu/pozycyjnego na dwuwłóknową (wcześniej z jednej strony miałem jednowłóknową - ktoś się pomylił przy wymianie).
Brt - Czw Maj 08, 2008 06:58
hehe ciekawa sprawa
Marian71 - Czw Maj 08, 2008 08:47 Temat postu: [R420Di] [97] Dziwna usterka Dzięki za podpowiedź, okazało się że musiałem tylko lekko dokręcić czujnik hamulca przy pedale, i pomogło. Pozdrawiam.
|
|