|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] brak katalizatora = błąd kompa
zbrojak - Sob Wrz 15, 2007 14:17 Temat postu: [MG ZR 160] brak katalizatora = błąd kompa Witam
Jestem nowy na forum i potrzebuje waszej pomocy.
Kupiłem MG ZR 160 z silnikiem 1.8 vvi i bez katalizatora!
Gdy nim troszke pojeździłem to zabaliła się lampka błędu na desce!
Pojechałem wiec na kompa i okazało się ze tobąd katalizatora!
Zacząłem szukać jakiegoś i okazało się że nie pasują zamienniki a orginał sjest strasznie drogi.
Może wiecie czy istnieje jakiś emulator OBD do tego autka albo jakiś tani kat?
pozdrawiam
tommsz - Sob Wrz 15, 2007 14:34
Chyba brak katalizatora nie ma z tym związku. Raczej sonda lambda.
Adrian355 - Sob Wrz 15, 2007 15:05
Jakoś w innych samochodach wyjmują katalizatory i jeżdżą W Asterce fajnie buczało jak sie rozsypał Jeśli znasz ten błąd to powiedz jaki
[ Dodano: Sob Wrz 15, 2007 16:06 ]
Ps. Daj w tytuł wątku w kwadratowym nawiasie [MG Zr160]
R-200 - Sob Wrz 15, 2007 17:55
Tam jest chyba za katalizatorem druga sonda tak że katalizator musi być i na to nie ma rady. W autach które mają sondę tylko przed katalizatorem jego usunięcie nie ma żadnego wpływu na spalanie silnika, nie mówiąc o czystości i temperaturze spalin, bo to zupełnie inna bajka.
Brt - Sob Wrz 15, 2007 18:02
Popraw temat zgodnie z zasadami!! Model auta i rocznik w nawiasie kwadratowym
Chali - Nie Wrz 16, 2007 13:41
Z tego co wiem to wszystkie auta ktore maja tzw kontrolke "check" czyli wszystkie nowe modele po 99r. bo od tego roku jest wymagana ta kontrolka maja podlaczonego kata do kompa. Wystarczy ze katalizator zacznie sie przepalac i kontrolka sie zapala. Wiekszosc samochodow wtedy po wyjeciu kata "wariuje". Jednak jakos mozna to oszukac bo mi w firmowej pandzie zaczal przepalac sie katalizator i zaczela sie swiecic kontrolka "check" w ASO na kompie powiedzieli odrazu ze wywala blad kata a najlepsze jest to ze jak przelaczylem pande z benzyny na gaz to kontrolka gasla. Wiec jakos mozna kompa oszukac
Pozdrawiam
PHJOWI - Nie Wrz 16, 2007 16:19
SPRAWDZAŁEM W epc i zr nie ma w katalizatorze czujnik !?. Jest coś takiego jak kolektor i jest sonda lambda (lambada) , nie spotkałem się z katalizatorem z czujnikami. W PSA mają czujnik ale tam jest wegiel aktywnEGO, podaj nr błędu
apropos sonda jest montowana 1 i to przed katalizatorem na łączeniu z kolektorem
PTE - Pon Wrz 17, 2007 13:24
PHJOWI napisał/a: | SPRAWDZAŁEM W epc i zr nie ma w katalizatorze czujnik !?. Jest coś takiego jak kolektor i jest sonda lambda (lambada) , nie spotkałem się z katalizatorem z czujnikami. W PSA mają czujnik ale tam jest wegiel aktywnEGO, podaj nr błędu
apropos sonda jest montowana 1 i to przed katalizatorem na łączeniu z kolektorem |
W licpu br. wymieniałem olej w skrzyni w mym R25 i dobrze przyjrzałem się całemu wydechowi. W połowie długości auta za katalizatorem ( made in RSA ) jest wkręcony drugi czujnik. Rozumiem, że ustrojstwo przykręcone zaraz za kolektorem wydechowym to jakiś wstępny katalizator?
piter34 - Wto Wrz 18, 2007 11:19
PHJOWI napisał/a: | apropos sonda jest montowana 1 i to przed katalizatorem na łączeniu z kolektorem |
Skoro nie ma drugiej sondy, to... no właśnie co?
Bo o błędzie "katalizatora" to pierwszy raz słyszę i uśmiecham się pod nosem.
W nim nie ma żadnych czujników.
Gdyby była 2-ga sonda to OK, ale wtedy to ona zgłasza błąd, a nie katalizator.
Chali - Wto Wrz 18, 2007 13:52
A ja sie tak zastanawiam czy sonda (pierwsza, wlasciwa ktora jest zawsze) moze reagowac np na za szybki przelot spalin? Bo ja slyszalem od kumpla ktory jezdzi focusem ze jak wywalil kata to samochod dostal "swira" i wstawil kata spowrotem.
piter34 - Wto Wrz 18, 2007 15:12
Chali napisał/a: | Bo ja slyszalem od kumpla ktory jezdzi focusem ze jak wywalil kata to samochod dostal "swira" i wstawil kata spowrotem. |
Dostał świra, bo mu druga sonda świrowała, ta która jest za katalizatorem.
PHJOWI - Wto Wrz 18, 2007 18:28
piter34 napisał/a: | PHJOWI napisał/a: | apropos sonda jest montowana 1 i to przed katalizatorem na łączeniu z kolektorem |
Skoro nie ma drugiej sondy, to... no właśnie co?
Bo o błędzie "katalizatora" to pierwszy raz słyszę i uśmiecham się pod nosem.
W nim nie ma żadnych czujników.
Gdyby była 2-ga sonda to OK, ale wtedy to ona zgłasza błąd, a nie katalizator. |
sorki sam nie wiem że taką bzdurę n apisałem że jedna , musicie wybaczyć bo leże chory grypa już tydzień czyma.
piter34 - Sro Wrz 19, 2007 14:34
PHJOWI napisał/a: | sorki sam nie wiem że taką bzdurę n apisałem że jedna , musicie wybaczyć bo leże chory grypa już tydzień czyma. |
Czyli wszystko jasne. 2 sondy i lepiej kata nie wyjmować.
PHJOWI - Sro Wrz 19, 2007 15:51
można tylko trzeba założyć emulator sondy
js - Sro Wrz 19, 2007 20:02
Nie kupisz uniwersalnego katalizatora dokładnie o takich wymiarach, jak Twój oryginał.
Kup katalizator uniwersalny, będziesz musiał go wspawać zamiast starego. Jest naprawdę duży wybór, ale nie kupuj najtańszego.
Bosal - cena około 300-400zł lub za ceramiczny. Lepszy metalowy ~500zł.
Bez kata sonda faktycznie od razu wariuje. Przykład: wywaliłem katalizator (ceramika zaczęłą się sypać więc go opróżniłem całkowicie). Po tym zabiegu, jak wyjechałem z warsztatu, auto zaczęło strasznie szarpać na LPG, zero elastyczności, spadek mocy. Mechanik ostrzegał mnie. Twierdzi, że katalizator mierzy również "odbicie spalin"... cokolwiek to znaczy.
Na benzynie teoretycznie jeździł OK, ale podejrzewam, że mieszanka nie była idealna.
PTE - Czw Wrz 20, 2007 09:28
js napisał/a: | Nie kupisz uniwersalnego katalizatora dokładnie o takich wymiarach, jak Twój oryginał. |
Ale którego? Bo w MG ZR tak i w R25 są dwa katalizatory - jeden tuż za kolektorem wydechowym (w pionie) a drugi przed tłumikiem środkowym... Chyba że przy silniku 1.8 jest inaczej?
piter34 - Czw Wrz 20, 2007 16:09
js napisał/a: | Na benzynie teoretycznie jeździł OK, ale podejrzewam, że mieszanka nie była idealna. |
Hmmm.
Dziwie mnie to, co piszesz, bo u Ciebie jest tylko jedna sonda lambda (nie ma tej za katalizatorem).
Składem mieszanki na benzynie steruje u Ciebie sonda umieszczona w kolektorze wydechowym i zarówno bez katalizatora, jak i z nim proporcje paliwo-powietrze będą dobre (bez kata za wysoka będzie zawartość CO i HC w spalinach).
js - Czw Wrz 20, 2007 16:32
Też bym w to nie uwierzył gdyby nie to, że na gazie wjechałem, a wyjechać już miałem problem.
Wszystko robili przy mnie, wykluczam, że coś popsuli w instalacji.
zbrojak - Wto Paź 09, 2007 07:48
witam troszke mnie nie było!
Co do sond to ewidentnie są dwie!
jedna w kolektorze druga zaraz za rurą wspawaną zamiast katalizatora!
w gre wchodzi tylko emulator bo niestety kat uniwersalny nie zda egzaminu!!
może ma ktoś wiedze jaki emulator trzeba zastosować!!
PTE - Wto Paź 09, 2007 08:51
zbrojak napisał/a: |
w gre wchodzi tylko emulator bo niestety kat uniwersalny nie zda egzaminu!! |
Dlaczego?
piter34 - Wto Paź 09, 2007 12:17
zbrojak napisał/a: | w gre wchodzi tylko emulator bo niestety kat uniwersalny nie zda egzaminu!! |
Powtórzę kolegę PTE: dlaczego?
zbrojak napisał/a: | może ma ktoś wiedze jaki emulator trzeba zastosować!! |
Emulator sondy lambda 0-1V. Taki jak w instalacjach gazowych.
zbrojak - Pon Lis 12, 2007 10:02
witam
troszke mnie nie było ale zarobiony jestem strasznie!
wspawałem kat z passata 1.8T i przez 4000km było ok! nawet tak jak by lepiej iść zaczął zrobił się bardziej elastyczny przestał szarpać! po ostatnich opadach wpadłem w dość wielką wode i odrazu zapalił się błąd! byłem świecie przekonany że jakąś wiake zalałem! wiec pojechałem do MG w kielcach i podłączyłem kompa! pijawiły sie nowe błędy oprócz błędu kat. był błąd brak zapłonu na 1 cylindrze oraz błąd zła mieszanka na 1 cylindrze! troche mnie to przeraża co dalej robić machery podpowiadają "ZMIEŃ ŚWIECE" jak nic to nie da "ZMIEŃ CEWKI ZAPŁONOWE" co teraz wiem że świece nie były wymieniane a najechane jest 127000km! zcy z powodu lipnych świec takie obiawy mogą być!! jeśli tak to jakie swiece?? troszke mnie to auto zaskakuje!! odrau jeszcze zapytam czy mozliwe ze ZR przy dość ostrej jeździe zje 1L oleju na 8500km??? nadmienie że nie ma zadnych wycieków!! prosze o szybką pomoc!! jeśli ktoś może to prosze o kontakt na GG nr 2606824!! pozdrawiam!!
maciej - Pon Lis 12, 2007 10:13
zbrojak napisał/a: | teraz wiem że świece nie były wymieniane a najechane jest 127000km! |
To już najwyższa pora.
Wiem, ze nowe platynowe świece w niektórych śilnikach są przewidziane na 100 kkm, ale 127 kkm to chyba już lekka przesada.
A, że objaw zdarzył Ci się po wjeździe w kałużę, to sprawdziłbym jednak dokładnie wiązki od lambdy i innych czujników, no i kable do świec.
zbrojak napisał/a: | 1L oleju na 8500km |
1/8,5 to 0,12 l/100 km - silniki serii K raczej nie biorą oleju, ale jeśli zajrzysz do instrukcji fabrycznej, to przeczytasz, że chyba do 0,2 l/1000 km to norma i nawet w nowym aucie nie masz powodów do narzekania, a Twoje nowe nie jest.
zbrojak - Pon Lis 12, 2007 16:27
co do świec to wiem że trzeba je wymienić!! jakie byście polecili do MG?? wiązka przy sondach OK troszke brudna ale nie zniszczona!!
maciej napisał/a: | no i kable do świec. |
natomiast kable to raczej odpdają przecież ten silnik ich nie ma ma cewki zapłonowe!! więc tam raczej nic sie nie mogło stać no chyba że cewka padła!!
wracając do wątka katalizatora ktoś pisał ze sa dwa?? a ja dowiedziałem się że jedna to jest tylko puszka katalizująca do tego pusta w środku hihih wiec zbedna moim zdaniem?? jaki jest obiaw że kat metalowy (platynowy) padł?? u mnie czasem zgniłym jajkiem śmierdzi!! sadzicie że mógł się rozlecieć!! jak go kupowałem koleś powiedział ze najechane miał jakies 60000km ja zrobiłem może 4000!!
piter34 - Pon Lis 12, 2007 16:33
Cytat: | co do świec to wiem że trzeba je wymienić!! jakie byście polecili do MG?? |
NGK
zbrojak napisał/a: | natomiast kable to raczej odpdają przecież ten silnik ich nie ma |
Ma, ma...
zbrojak - Wto Lis 13, 2007 12:50
piter34 napisał/a: | Ma, ma... |
no tak takie dwa malutkie bo jest po jednej cewce na dwie świece ale są pod osłoną wiec woda tam się nie dostanie i wyglądają jak nowe
piter34 - Wto Lis 13, 2007 13:01
zbrojak napisał/a: | no tak takie dwa malutkie bo jest po jednej cewce na dwie świece ale są pod osłoną wiec woda tam się nie dostanie i wyglądają jak nowe |
Wygląd, wyglądem, ale jednak są stare.
Pasek rozrządu jest też pod/w obudowie, a jak się zestarzeje, to trzeba wymienić.
zbrojak - Wto Lis 13, 2007 13:22
no fakt trzeba!! ale zaczne od świec!! zobaczymy co się bedzie działo!! dzisiaj jedną wykręciłem i troszke się zdziwiłem katalog podaje przerwe 1.1mm a u mnie jest ze 3mm do tego elektrody to dwie igiełki ciekawe jak to miało jeździć i błędów nie łapać!!!
AAA odrazu napisze jak jakieś części potrzebne to dzońcie : 500197383 albo 0413629671 0413629672 troszke sprzętem audio akcesoriami tuningowymi i częściami zamiennymi (łacznie z blacharką) handluje dla miłośników roverka od razu 15% rabatu!!!!
Brt - Wto Lis 13, 2007 15:14
zbrojak napisał/a: | AAA odrazu napisze jak jakieś części potrzebne to dzońcie : 500197383 albo 0413629671 0413629672 troszke sprzętem audio akcesoriami tuningowymi i częściami zamiennymi (łacznie z blacharką) handluje dla miłośników roverka od razu 15% rabatu!!!! |
wpisz to sobie jako podpis w profilu i będzie siewyświetlało w każdym Twoim poście
HaDeSsS - Wto Lis 13, 2007 19:08
piter34 napisał/a: | Cytat:
co do świec to wiem że trzeba je wymienić!! jakie byście polecili do MG??
NGK |
55zł szt.
ja zalozylem ngk platynowe taka jak katalog podaje i jest rewelka
moja druga uwaga, jak sie kupuje auto to sie zmienia wiekszosc spraw eksploatacyjnych, oczywiscie zaleznie od przebiegu jest ich mniej albo wiecej. Ale to jest podstawa, a dopiero potem sie wydaje kase na badanie kompem
przemo285 - Wto Lis 13, 2007 19:22
Zbrojak wymień świece przewody i cewki to będziesz miał problem z głowy . Te cewki i przewody to jest jeden wielki niewypał , mogą wygladać jak nowe a przebicie będą miały , co do testu komputerowego to jest norma że jak nie będzie dobrze przepalał to będzie wywalał błąd składu mieszanki itp. nie każda uszkodzona cewka ewidentnie się diagnozuje jako uszkodzona (choć się zdarza) a przy tym kontrolka się zapala nie ma siły (siadają nawet w nowych autach na gwarancji) - sprawdzone w 100%
zbrojak - Sro Lis 14, 2007 10:36
Świece zmienione
tak wyglądały stare:
teraz jeszcze jedno pytanie!!!
Zmieniłem świece jak nadmieniłem wcześniej (naprawde zmienił się mój zr niesamowicie ))) Ale nadal świecił się błąd!! Podjechałem znów do kolegów z MG podpieli komp. i co .... "BRAK BŁĘDÓW" taki komunikat pojawił się na monitorze!!!
Ale kontrolka się świeciła na desce jak podjechałem!! Mądre chłopaki powiedzieli że nie wiedzą o co chodzi i odłączyli kompa!! Wsiadłem odpalam i kontrolka już się nie pali!! W związku z tym mam pytanie CO TO ZNACZY!!!???
PHJOWI - Sro Lis 14, 2007 10:51
był to na pewno błąd producenta, i dlatego go nie widzial uniwersalny tester, zobaczyć go może tylko testbook.
zbrojak - Sro Lis 14, 2007 15:00
uważacie e moze się on ponownie zapalić po wymianie świec jeżeli wiem na 90% że wszystko pozostałe jes OK
[ Dodano: Sro Lis 21, 2007 08:55 ]
po wymianie świec wszystko gra!!! błędu brak!!!! temat można zamknąć!!
niuton - Sob Sty 30, 2010 21:03
Smród jaja w acie to an pewno kat!!
Opsize ktos ten emulator kata? O co chodzi? jaki koszt? jak działa? jak sie montuje? tak ze swojego doswiadczenia...
marcinmarcin - Sob Lut 06, 2010 23:24
niuton napisał/a: | Opsize ktos ten emulator kata? O co chodzi? jaki koszt? jak działa? jak sie montuje? tak ze swojego doswiadczenia... |
http://www.ptp-ltd.co.uk/...ine_light).htm? a działa tak że obniża wskazania 2 sondy, dzięki czemu komputer odbiera jej sygnał jako poprawny - po wycięciu kata 2 sonda ma zbyt wysokie wskazania.
|
|