|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Centralka zamka centralnego
damian369 - Sro Lis 07, 2007 18:42 Temat postu: [R620] Centralka zamka centralnego witam mam roverka z 95 roku mozecie mi powiedziec gdzie jest umiejscowiona centralka zamka centralnego. Z góry dziekuje Pozdrawiam
Marrkus - Sro Lis 07, 2007 18:46
W bagażniku na prawym nadkolu tuż za tapicerką. Taka (chyba w twoim roczniku) metalowa skrzynka. Jak delikatnie odchylisz boczek w bagażniku to zobaczysz na pewno.
Popraw temat na zgodny z zasadami tego forum zanim cię admini zjadą
damian369 - Sro Lis 07, 2007 18:51
ok wielkie dzienki juz poprawiłęm mam nadzieje ze teraz jest dobrze Pozdrawiam
Paul - Sro Lis 07, 2007 23:05
damian369 napisał/a: | mam nadzieje ze teraz jest dobrze |
Wzorowo
danychn - Czw Lis 03, 2011 23:12
witam zakupiłem alarm ze sterowaniem zamkiem centralnym chcial bym sie podpiac pod orginalny zamek jak to zrobic czy pod mastera czy trzeba przy centralce prosze.
[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 23:11 ]
Jesli ktos sie orjetuje jak to zrobic t prosze o jakigos manuala z gory dziekuje
[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 23:12 ]
Sorki dodam ze to Rover 620 96r
R.E.D. - Pią Lis 04, 2011 15:32
gdzies jest temat dotyczacy tego jak podpiac - musisz poszukac. chyba najlepiej pod centralke
danychn - Nie Lis 06, 2011 18:38
Dzięki za podpowiedz tylko mam problem bo nie wiem gdzie mogę ja znaleźć z góry dziękuję za podpowiedź powiem tylko ze jest to oryginalny zamek i chciałbym go wykorzystać:-)
Mayson - Nie Lis 06, 2011 18:43
danychn, ściągnij manuala. Centralka jest po prawej stronie w bagażniku. Było już kilka tematów o centralu w tym aucie.
kotulsky - Wto Lis 15, 2011 21:13
witam.ja podpiołem swój uniwersalny alarm pod instalacje w bagarzniku.zakupiłem alarm u STIGa wraz z czujnikami ruchu i wstrzasu.wszystko dzała-czujniki,kierunki mrygaja,diody w drzwiach,surenka daje znak tylko jest jeden problem...niezamykaja się drzwi może to być spowodowane brakiem centralki orginalnej w bagarzniku?? zamówiłem już ja ale chce sie upewnić ze bedzie grało czy może coś pomigałem z kablami ale watpię .
Mayson może masz pojęcie coś na ten temat i może troszkę na temat podłaczenia wzór konspekt
Marrkus - Wto Lis 15, 2011 21:32
Zazwyczaj alarmy mają tylko sterowanianie centralnym zamkiem rzadziej wbudowany w siebie zamek centralny. Gdybyś miał alarm firmowo montowany w bagażniku (ten oryginalny) i prócz niego dołączył dodatkowy alarm mógłbyś sterować wbudowanym w oryginalny alarm zamkiem centralnym. Jeśli taka opcja nie wchodzi w grę musisz poszukać samego sterownika centralnego zamka i podpiąć go z alarmem i z instalacją w samochodzie
Mayson - Sro Lis 16, 2011 16:56
kotulsky, alarm to alarm, central to central. Jeśli fabrycznie miałeś centralny i alarm, to po prawej stronie pod osłoną powinna być centralka. W nią wpinasz moduł sterujący zamkiem centralnym. Schemat podłączenia jest w instrukcji centrala, w manualu serwisowym, i tu na Forum w którymś wątku też ktoś chyba podawał. Jeśli nie miałeś nigdy centralnego, to sam moduł nie wystarczy, bo oczywiście potrzebne są siłowniki w drzwiach, ale to pewnie jest oczywiste
kotulsky - Sro Lis 16, 2011 21:00
był seryjnie alarm z centralem ale już niema centralki tej w bagażniku.podłaczyłem uniwersalny alarm i podpiołem pod kabelki które odpowiadaja za sygnał otwarcia i zamknięcia. poskładałem kostki do centralki alarmu uniwernalnego a kostki z orginalnej instalacji wisza. alarm się uzbraja ale drzwi nierygluja więc bez oryginalnej centralki niepujdzie??
Mayson - Sro Lis 16, 2011 21:03
Pewnie pójdzie, ale trzeba się wpiąć w odpowiednie kable, które zostały po oryginalnej centralce. No chyba, że siłowniki padły. Ja schematu nie znam, robił mi to elektryk.
kotulsky - Czw Lis 24, 2011 21:17
dodam tylko żę ten dokupiony alarm to tylko alarm z wychodzacym wyłacznie sygnałem do otwarcia i zamknięcia.
i pytanie podstawowe- jak załatwić sprawę z immo by się nigdy niezałaczył bo nieposiadam pilota i klucza z chipem ( bo jak wiadomo centralki z tego rocznika były scalone tj centralny+alarm+immo)
[ Dodano: Czw Lis 24, 2011 21:17 ]
problemu ciag dalszy .centralka uniwersalna podłaczona,orginalna też (lecz ze szrotu od innego dieselka z tego rocznika niestety bez pilota) i... co jest grane?? po uzbrojeniu z pilona niby gra ale już po rozbrojeniu pilotem nie.kierunki migaja bez przerwy i po chwili zaczyna wyć syrena. odłaczam uniwersalna centralkę alarmu,zostaje tylko ta orginalna...centralny działa,silnik odpala ale pojawia się problem z jego zgaszeniem...kluczyk w ręku a silnik nadal pracuje...reszta zreszta tez np wycieraczki prześledziłem wszystko; przewód po przewodzie,lut po lucie i jest należycie.więc co to jest?? wina braku pilota i kluczyka z zatopionym chipem do dokupionej centralki od dawcy?? a można w jakiś sposób oszukać( wyłaczyć immobilaizer) by niczego nieblokował jeśli już??
Marrkus - Czw Lis 24, 2011 21:37
Oj masz chyba wersję przedliftową (lift był na początku '96). W starszych R600 immo było zaszyte w alarmie. Nie było grubego kluczyka z chipem wewnątrz tylko zwykły łamany, a rolę immo pełnił alarm. Miał dość specyficzne działanie. Gdy zamykałeś samochód z kluczyka, bądź wciśnięciem rygla w drzwiach kierowcy włączał się tylko alarm (i to chyba nawet w ograniczonym zakresie - bez czujek ultrasonicznych). Gdy zamykałeś pilotem to alarm był aktywowany w pełni dodatkowo do ECU był wysyłany sygnał z immo (kodzik blokujący możliwość uruchomienia). Otwarcie samochodu kluczykiem umożliwiało wejście do wnętrza ale podczas uruchamiania odzywał się tylko klakson. Dopiero w momencie strzelenia z pilota w czujkę alarm się rozbrajał i immo wysyłało sygnał odblokowujący.
To że ci auto działało bez centralki alarmu świadczy/może świadczyć o tym że wycięto immo w ECU a to że alarm wysyła sygnał immo powoduje tylko zamieszanie. trzeba by było poszukać w schematach który przewód jest odpowiedzialny za immo i go uciąć. pozostanie alarm z centralnym na którym ci zależy.
Dodam jeszcze tylko że alarm jaki posiadasz sterowany był z pilota na podczerwień i był całkowicie stałokodowy. Czyli mając jeden sprawny pilot i jakieś urządzenie zczytujące (kiedyś były programatory pilotów na podczerwień) można se dorobić dowolną ilość pilocików - nie koniecznie wygalających jak w oryginale ale działających.
Oczywiście nie jestem alfą omegą ale taki jest stan mojej wiedzy na temat tego "cuda"
kotulsky - Czw Lis 24, 2011 22:21
tak tak wersja przed liftem jak najbardziej.dlatego poszukuje jakiejkolwiek opcji wyłaczenia immo lecz by centralny działał bo alarm dołozyłem uniwersalny.może masz troszkę wiedzy na temat wyłaczenia immo poprzez kluczyk w zamku drzwi kierowcy o ile to możliwe bo coś takiego kiedyś wyczytałem na forum. lub który kabelek odpowiada za te wariacje immo??
Marrkus - Pią Lis 25, 2011 20:54
Musiał bym poszukać schematów R600 przedliftowych. A bez centralki oryginalnego alarmu silnik zachowuje się normalnie?
kotulsky - Pią Lis 25, 2011 21:56
tak jak najbardziej.kiedyś immo zaskoczyło bo niemiałem do niego pilota i elektronik usunał cała orginal centralkę ale czy coś jeszcze kombinował tego mi niewiadomo.teraz jak założyłem nowa to auto z leksza wariuje ( np jak opisałem powyżej) dobrze by było gdyby ktoś orientował się jak unieszkodliwić immo na wszelkie sposoby byle skutecznie ale by działał centralny
Marrkus - Sob Lis 26, 2011 22:21
Niestety nie znalazłem schematu dla diesla przedliftowego. Ale ECU silnika chyba się nie zmieniło za bardzo w między czasie. W poliftowych R600 w wtyczce ECU (masz pod nogami pasażera) na pozycji nr 44 jest czarno-czerwony przewód odpowiedzialny za układ immobilizera. Sprawdź jak to wygląda u ciebie i leć po nitce do kłębka
kotulsky - Nie Lis 27, 2011 12:31
co masz na myśli mówiac po nitce do kłębka?? sprubować odciać?? rozłaczyć??hmm...???
a jak mniej więcej wyglada ta wtyczzka??ile pinowa
Marrkus - Nie Lis 27, 2011 13:09
Na zdjęciu wtyczka oznaczona jako C88.
A po nitce do kłębka to chodzi by sprawdzić czy ten przewód dochodzi do centralki alarmu. jeśli tak to próbować go odłączyć.
Ciekawe co ten elektryk tam nawyprawiał w tej instalacji...
kotulsky - Nie Lis 27, 2011 16:49
o boshe jak się tam dostać.patrzyłem tam to znalazłem tylko bebechy od klimy tak mi sie wydaje
Marrkus - Pon Lis 28, 2011 17:59
Pod wukładziną tam gdzie trzyma nogi pasażer. Jak odsłonisz dywanik będziesz miał taką płytę odkręcasz ją i pod spodem będzie wszystko co na rysunku (przykręcone do tej blachy
kotulsky - Sro Lis 30, 2011 21:20
dzięki.bede szperał i działał bo niemoge sie w pełni cieszć alarmem
Marrkus - Czw Gru 01, 2011 20:24
Ale w innym temacie gdzie się wypowiadałeś pisałeś że masz na obrotomierzu zieloną lampkę z kluczykiem? Dziś przez przypadek się doczytałem - jeśli masz takie zegary to oznaczało by że masz wersję po lifcie... Coś masz namieszane.
a czy masz przy włączniku światła w podsufitce taką "bańkę" z ciemnego tworzywa??
kotulsky - Sob Gru 03, 2011 16:41
mam banke przy lampce i mam kluczyk zielony na zegarach...ale rok prod to na 1000% 95
Marrkus - Sob Gru 03, 2011 21:06
A kontrolka z kluczykiem na zegarach pojawiła się po liftingu. Po roczniku i tej bańce przy włączniku obstawiam masz wersję przedliftową i powinieneś zakupić centralkę w metalowej obudowie np taką: (przykładowa aukcja - najtańsze co znalazłem):
http://moto.allegro.pl/mo...1931670072.html
Ty zapewne zakupiłeś coś takiego:
http://moto.allegro.pl/ro...1959500501.html
Złącza w obu wyglądają bardzo podobnie (może nawet tak samo) ale pinologia może być nieco inna.
kotulsky - Nie Gru 18, 2011 17:25
aaaa właśnie że kupiłem tę metalowa. przeczuwałem że może być coś nie do końca dobrze i trochę sie też edukowałem na forum.mam wersję przed liftowa a zegary może ktoś prełożył .mniejsza bo nadal nieciesze sie z tego co powinienem.dziś popatrze co tam za nogami pasażera i dam znak wieczorem
[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 17:25 ]
Marrkus, rozwiazałem problem z immo błokujacym start pompy paliwa .we wtyczce do kompa miał nr 44 jak pisałeś lecz niebył koloru czarno czerwonego jak w wersji sdi po lifcie. przed liftem jak mój był przewod koloru pomarańczowego ( gruby) na tej samej pozycji,natomiast w bagażniku w kostach był pomarańczowy cienki.jedyny więc 100% strzał trafny i działa.przewód przecięłem i wszystko wruciło do normy.więcej było płaczu z rozebraniem bebechów w kabinie niż obaw rże coś mogło być grubszego namotane w tej elektryce.dziękuje ci serdecznie i mam nadzieje że ktoś to kiedyś wykorzysta.teraz tylko pilocik i cyk.. czujki też działaja więc jest lepiej niż od producenta
karolj - Wto Sty 10, 2012 15:56
Podczepię się pod temat;)
Czy ktoś wie na jakiej zasadzie włącza się immobiliser w centralkach z pilotami na podczerwień? Chodzi mi o to, jakim sygnałem jest to wysyłane z centralki alarmu do kompa w samochodzie. Ktoś mi oszczędzi sprawdzania?
Pytam, bo chcę trochę zakombinować i mieć pełną funkcjonalność oryginalnego alarmu przy dołożonym sterowniku zamka centralnego.
Napisałem nowy firmware do kupionego zamka STIG, w tej chwili da się zrobić z nim co tylko się podoba, planuję generować przebieg odpowiadający sygnałowi pilota i puścić go na wejście centralki zamiast odbiornika, brakuje mi ino informacji czy zamek jest otwarty/zamknięty.
kotulsky: w jaki sposób działają Ci te czujniki?
kotulsky - Nie Sty 15, 2012 18:14
kupiłem u stiga alarm z czujnikami ruchu i czujnikiem udarowym.wpiołem sie w orginalna instalacje centralka.odłaczyłem i wyrzuciłem stare czujniki ruchu po prawej nad głowa i wkleiłem w to samo miejsce nowe.tyle wpiołem się wyjściem diody w krańcowki drzwi i mrygaja jak seryjnie:) czujniki też działaja jak trzeba. pilot ma zasięg jakies 20 -23 metry. odciołem tylko z orginalnej centralki przewód od immo bo niemiałem starego pilota i immo wariowało.ten przewod wrazie czego jest cienki pomarańczowy .jedyny taki w całej instalce
|
|