|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r216 16v 1997r] jakie spalanie gazu r 216 Si?
Klema - Czw Gru 13, 2007 18:50 Temat postu: [r216 16v 1997r] jakie spalanie gazu r 216 Si? czy ktoś wie na jakim poziomie powinno sie kształtować spalanie gazu w roverze 216 Si 97r. zapłaciłem 2000zł za sekwencje i albo pali mi 11-12 l gazu na setke albo brakuje mu mocy. prosze o podzielenie sie doswiadczeniami
kolin - Czw Gru 13, 2007 19:24
Sorry a jakie byś chciał spalanie 8 litrów
Kozik - Czw Gru 13, 2007 19:41
ja mam 1,4 16V instalacja sekwencyjna za 2,800zł i nie przekracza mi 10L najmniej 7L trasa, a moc taka sama jak na benzynie.
[ Dodano: Czw Gru 13, 2007 19:43 ]
a brakuje mu mocy może dlatego że oszczędziłeś na szybszych wtryskach, lepszym parowniku itd
Od razu zaznaczam MOŻE
Klema - Czw Gru 13, 2007 19:43
wiesz, najlepiej by było no ale przed założeniem instalacji mowa była o spalaniu na poziomie 10 l gazu. a te 11-12 to jest przy naprawde spokojnej jeźdxie do max 3000obr/min
Kozik - Czw Gru 13, 2007 19:45
a ile spalał ci benzyny?
Klema - Czw Gru 13, 2007 19:59
beznyna ok 8l/100km. a co do instalacji kosztowała dokładnie 2300zł i była najdroższa i podobno na najlepszych czesciach jakimi dysponował zakład. a jest to spory zakład. wiec chyba nie to. po załozeniu instalacji spalał ok 13-14 pojechałem wiec na regulacje i poprawili mi do tego stopnia ze samochód gasł gdy spadały obroty. po ponownej regulacji przy spokojnej jeździe pali jakieś 12 conajmniej. nie jest to wiec wynik który mnie satysfakcjonuje
Kozik - Czw Gru 13, 2007 20:40
No nie wiem ile 1.6 pali gazu normalnie ale po mojemu to trochę dużo. Ja jezdze tak do 4 tys obr albo katuję do 7 i spala średnio 9L a w mieście max jaki udało mi się przepalić to 11 ale to byłpierwszy śnieg, szaleństwa i całość po mieście - spodziewałem się więcej.
areek - Czw Gru 13, 2007 22:07
witam
mój-też-1.6 16v, r400 w sekwencji za 2500 pali 8,5-9.
Styl jazdy różny.
Prędkość max LPG 185, poszedlby może i więcej ale droga za krotka.
Na pb 200 przekroczy.
thef - Czw Gru 13, 2007 23:36
Klema, proszę, przeczytaj zasady kącika i dostosuj do nich temat
morris - Pią Gru 14, 2007 11:23
Mój pali 8.2 trasa (ostatnio, przy wolnej jeździe, bo mkiepskie warunki były) oraz 10.5 miasto. Mam instal. BRC i kosztowała 2900zł. Jednal ciągle mam problem z szarpaniem (zbyt uboga mieszanka), wymienili sterownik i dalej nic. Być może dobrze ustawiony spalałby więcej.
piter34 - Pią Gru 14, 2007 13:53
Klema napisał/a: | a co do instalacji kosztowała dokładnie 2300zł i była najdroższa i podobno na najlepszych czesciach jakimi dysponował zakład. |
Jaka to instalacja? Jak się nazywa?
Gazu powinien spalać o ok. 20-30% więcej niż wcześniej Tobie spalał benzyny.
Kozik - Pią Gru 14, 2007 16:04
morris napisał/a: | Jednal ciągle mam problem z szarpaniem (zbyt uboga mieszanka), wymienili sterownik i dalej nic. Być może dobrze ustawiony spalałby więcej. |
Nie do końca tak może być, mój fader w berlingo ma spalanie ok 10 L i czy ma ubogą mieszankę czy ustawienia takie ze ma kopa lepszego niz na benzynie to cały czas pali tyle samo czyli 10L (czasami mniej <1.5L> czasami wiecej<1L>)
bartko100 - Pią Gru 14, 2007 17:33
A w jakim zakładzie w siedlcach kolego zakładałeś tą instalacje?
piter34 - Pią Gru 14, 2007 17:36
bartko100 napisał/a: | A w jakim zakładzie w siedlcach kolego zakładałeś tą instalacje? |
Zapewne na ul. Targowej sądząc po aukcjach allegro.
Klema, popraw temat wątku!
[ Dodano: Pią Gru 14, 2007 17:41 ]
Kozik napisał/a: | a brakuje mu mocy może dlatego że oszczędziłeś na szybszych wtryskach, lepszym parowniku itd
Od razu zaznaczam MOŻE |
Nieodpowiedni dobór wtrysków, czy reduktora to już wina montażysty, a nie klienta.
Podzespoły muszą być takie, aby auto jeździło na LPG tak jak na benzynie.
W przypadku takiej mocy jak ma kolega (120KM) dobre będą każde wtryski (oprócz tych, które mają zbyt długi minimalny czas otwarcia, bo może być kiszka na wolnych obrotach).
bartko100 - Sob Gru 15, 2007 17:12
Ok PITER ale valteci mają słabą charakterystykę liniową i przy krótkich czasach wtrysku nie wyrabiają się nawet zółte, dużo lepsze są magic jet i mają liniową charakterystykę pracy, oprócz tego kosztują prawie tyle samo co zółte valtec a żywotnością je biją na głowe. Mnie nikt nie przekona do valteców. Dopier na magicach chodzi moje auto, na tych wtryskiwaczach możesz nawet startować z mnożnikiem 0.8 bez żadnych problemów
stanislaw_ksies - Sob Gru 15, 2007 23:09
morris napisał/a: | Mój pali 8.2 trasa (ostatnio, przy wolnej jeździe, bo mkiepskie warunki były) oraz 10.5 miasto. Mam instal. BRC i kosztowała 2900zł. Jednal ciągle mam problem z szarpaniem (zbyt uboga mieszanka), wymienili sterownik i dalej nic. Być może dobrze ustawiony spalałby więcej. |
Witaj morris!
A w którym warsztacie w Lublinie montowałeś LPG? Też zamierzam i szukam dobrego.
Klema - Nie Gru 16, 2007 14:11
Nie znam sie dokładnie ale na homologacji jest tak:
reduktor-KME
zawór-AKME
wielozawór-TOMASETTO
obudowa wielozaworu-BORMECH
elektronika-AKME
wtrysk gazu-DIEGO
montowana w Auto Champion na ul. Brzeskiej w Siedlcach
Do tego ostatnio lekko zaczyna tarpać jak gdyby brakowało mu gazu, pomimo spalania nadal 12l.
snake0908 - Nie Gru 16, 2007 15:52 Temat postu: Re: [r216 16v 1997r] spalanie gazu 216 Si
Klema napisał/a: | czy ktoś wie na jakim poziomie powinno sie kształtować spalanie gazu w roverze 216 Si 97r. zapłaciłem 2000zł za sekwencje i albo pali mi 11-12 l gazu na setke albo brakuje mu mocy. prosze o podzielenie sie doswiadczeniami |
Moim zdaniem to duzo ci pali, moj roverek przy spokojnej jezdzie (3000 obr/min) pali jakies 8.5-9l/100km a silnik mam wiekszy. A co do mocy to wydaje sie podobna jak na benzynie. Instalacja mam na STAG-300 a reduktor zavolli i czerwone volteki. pozdrawiam
Klema - Nie Gru 16, 2007 17:22 Temat postu: Re: [r216 16v 1997r] spalanie gazu 216 Si
snake0908 napisał/a: | Moim zdaniem to duzo ci pali, moj roverek przy spokojnej jezdzie (3000 obr/min) pali jakies 8.5-9l/100km a silnik mam wiekszy. A co do mocy to wydaje sie podobna jak na benzynie. Instalacja mam na STAG-300 a reduktor zavolli i czerwone volteki. pozdrawiam |
No też tak myśle, ale koleś który regulował go twierdzi ze silnik 1.6 pali wiecej niż 1.8. Nie bardzo w to wierze. Poza tym 12 to naprawde za duzo, ewentualnie właczenie klimy i spalanie już wynosi 13.
[ Dodano: Pon Gru 17, 2007 12:45 ]
Jeszcze chciałem zapytać jak ma sie okres zimowy do spalana gazu? Czy naprawde więcej pali wtedy?
piter34 - Pon Gru 17, 2007 13:34
bartko100 napisał/a: | Ok PITER ale valteci mają słabą charakterystykę liniową i przy krótkich czasach wtrysku nie wyrabiają się nawet zółte, |
Ja nie piszę, że trzeba Valteki zakładać, choć twierdzę, że one dadzą radę (czas wtrysku dla 1.4 serii K na wolnych to ok. 3ms)
A co do liniowości, to po co jest ustawiany mnożnik, aby zniwelować niedoskonałość w ch-ce wtryskiwacza.
bartko100 napisał/a: | dużo lepsze są magic jet i mają liniową charakterystykę pracy, oprócz tego kosztują prawie tyle samo co zółte valtec a żywotnością je biją na głowe. Mnie nikt nie przekona do valteców. |
Ja mam żółte Valteki (chyba każdy to teraz zakłada, co oczywiście nie świadczy, ze jest to dobre) i jest OK. Czas wtrysku na wolnych obrotach ok. 3ms, mnożnik ok. 1,1-1,2.
Poza tym kolega snake0908 ma czerwone Valteki w 1.8 serii K i też chodzi...
snake0908 napisał/a: | Moim zdaniem to duzo ci pali, moj roverek przy spokojnej jezdzie (3000 obr/min) pali jakies 8.5-9l/100km a silnik mam wiekszy. |
Tyle gazu to rozumiem, że w jakimś trybie mieszanym z przewagą trasy pali, tak?
Klema napisał/a: | Do tego ostatnio lekko zaczyna tarpać jak gdyby brakowało mu gazu, pomimo spalania nadal 12l. |
KME to instalacja "taka sobie". Ma wiele minusów w porównaniu do Staga300.
W jakim stanie masz świece, palec, kopułkę, przewody WN?
To pierwsze elementy, na które będą marudzić gazownicy jeżeli coś będzie się działo na LPG.
Jeżeli tutaj masz wszystko OK, to muszą poprawiać/regulować.
snake0908 - Pon Gru 17, 2007 15:57
piter34 napisał/a: | Tyle gazu to rozumiem, że w jakimś trybie mieszanym z przewagą trasy pali, tak?
|
Dokladnie tak jak napisales, mieszany z przewaga trasy. pozdrawiam
azor77 - Pon Gru 17, 2007 17:08
sorry, że się wcinam ale mam pytanie do kolegi pitera34 bo widzę, że się orientuję w temacie.
Jaką ja mam instalację bo poprzedni właściciel zamontował i nie mogę nic na jej temat nic znaleźć w necie
Sekwencja na kompie pisze I.S.U. mod - 06
E8 67R01 44 54.
Klema - Pon Gru 17, 2007 17:10
piter34 napisał/a: | KME to instalacja "taka sobie". Ma wiele minusów w porównaniu do Staga300.
W jakim stanie masz świece, palec, kopułkę, przewody WN?
To pierwsze elementy, na które będą marudzić gazownicy jeżeli coś będzie się działo na LPG.
Jeżeli tutaj masz wszystko OK, to muszą poprawiać/regulować. |
Są w dobrym stanie, mam po prostu wrażenie ze ten gazownik sie na tym nie zna. Chociaż wie napewno wiecej niz ja.;] Regulowałem 4 razy i na przemian albo samochód "nie idzie" i brakuje mu mocy albo spala ponad 12l gazu. Nie potrafią znaleźć złotego srodka;] A do innego warsztatu pojechac nie moge bo w tym mam gwarancje i serwis na 2 lata
piter34 - Pon Gru 17, 2007 17:41
Klema napisał/a: | Nie potrafią znaleźć złotego srodka;] A do innego warsztatu pojechac nie moge bo w tym mam gwarancje i serwis na 2 lata |
W takim razie demontaż i zwrot kasy, bo towar i usługa jest niezgodna z zawartą umową kupna/sprzedaży.
Cytat: | Jaką ja mam instalację bo poprzedni właściciel zamontował i nie mogę nic na jej temat nic znaleźć w necie
Sekwencja na kompie pisze I.S.U. mod - 06
E8 67R01 44 54. |
Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
Część tego numeru to jakiś standard w symbolach elementów LPG (klik)
Klema - Pon Gru 17, 2007 17:46
piter34 napisał/a: | W takim razie demontaż i zwrot kasy, bo towar i usługa jest niezgodna z zawartą umową kupna/sprzedaży. | Tak chyba zrobie. Więc jaka instalacja byłaby najlepsza w rozsądnej cenie?
azor77 - Pon Gru 17, 2007 19:47
piter34 napisał/a: | Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
Część tego numeru to jakiś standard w symbolach elementów LPG (klik) |
Dzięki wielkie właśnie znalazłem to co mam klik
I mogę powiedzieć tylko tyle o tej instalacji jest to jakaś Czeska produkcja i jeszcze nie narzekam pali mi LPG na poziomie 10 L na mieście i około 8 w trasie więc myślę, że nie jest źle a autko jedzie aż miło
piter34 - Wto Gru 18, 2007 11:40
azor77 napisał/a: | Dzięki wielkie właśnie znalazłem to co mam klik |
Pierwsze słyszę o sekwencji ze sterownikiem "ROXI"
morris - Wto Gru 18, 2007 15:11
stanislaw_ksies napisał/a: | Witaj morris!
A w którym warsztacie w Lublinie montowałeś LPG? Też zamierzam i szukam dobrego. |
Na ulicy (nomen omen) Rowerowej (boczna Lipowej). Ale wcale nie wiem czy to dobry zakład, od lipca byłem już 8 razy na regulację i cały czas to samo. A jutro jadę znowu i chyba zarządam zwrotu pieniązków jak mi tego w końcu nie zrobią
Bardzo miły właściciel i zapewnia przed instalką, że będzie wsio cacy...
Chyba, że moje autko przerasta jego możliwości.
piter34 - Wto Gru 18, 2007 15:32
morris napisał/a: | chyba zarządam zwrotu pieniązków jak mi tego w końcu nie |
Takie żądanie bardzo często działa jak bat na gazownika...
azor77 - Wto Gru 18, 2007 17:09
piter34 napisał/a: | azor77 napisał/a: | Dzięki wielkie właśnie znalazłem to co mam klik |
Pierwsze słyszę o sekwencji ze sterownikiem "ROXI" |
Ja tam się na LPg nie znam ale ściągałem wszystko o tej instalacji co tam maja na stronce; instalacja, schematy i mogę powiedzieć, że to co mam zainstalowane to będzie to
piter34 - Wto Gru 18, 2007 17:30
azor77 napisał/a: | Ja tam się na LPg nie znam ale ściągałem wszystko o tej instalacji co tam maja na stronce; instalacja, schematy i mogę powiedzieć, że to co mam zainstalowane to będzie to |
Jak ja patrzyłem na stronkę, to nic nie chciało działać (schematy, program, itp.)
azor77 - Wto Gru 18, 2007 19:40
piter34 napisał/a: | azor77 napisał/a: | Ja tam się na LPg nie znam ale ściągałem wszystko o tej instalacji co tam maja na stronce; instalacja, schematy i mogę powiedzieć, że to co mam zainstalowane to będzie to |
Jak ja patrzyłem na stronkę, to nic nie chciało działać (schematy, program, itp.) |
Ja pobrałem wszystko i jest ok
|
|