Zobacz temat - [R75] Złe wskazania prędkościomierza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Złe wskazania prędkościomierza

marcin_i_alunia - Pon Gru 17, 2007 20:03
Temat postu: [R75] Złe wskazania prędkościomierza
Tak jak w temacie. Licznik pokazuje dokładnie o 10km/h wiekszą prędkość niz jest w rzeczywistości. Jest jakiś sposób aby to naprawić?
przemo285 - Pon Gru 17, 2007 20:12

A na jakiej podstawie tak twierdzisz????
marcin_i_alunia - Pon Gru 17, 2007 20:14

Porównanie z innymi autami, GPS również wskazuje o 10km mniejszą prędkość niż jest w rzeczywistości a tej samej nawigacji uzywałem w przynajmniej kilku innych samochodach i wskazania z ekranu dokładnie zgadzały sie z tym co jest na liczniku.

[ Dodano: Pon Gru 17, 2007 20:15 ]
Sorki, pochrzaniło mi się :grin: Miałem na mysli, że GPS pokazuje o 10km mniejsza prędkość niż wskazuje to licznik w Roverku, w innych autach na tej samej nawigacji nie ma z tym problemu.

tommsz - Pon Gru 17, 2007 20:27

U mnie jest identycznie licznik pokazuje większą prędkość niż GPS o od 10 d0 20 km/h.
Podobno prędkość z GPS jest najbardziej wiarygodna.

marcin_i_alunia - Pon Gru 17, 2007 20:44

No właśnie... a jeśli prędkośc źle wskazuje to może i przebieg jest przekłamany. Wie ktoś może jak to naprawić, wyregulować? A może ten typ tak ma :grin:
Marian_K - Wto Gru 18, 2007 10:33

Cytat:
Wie ktoś może jak to naprawić, wyregulować?
Najprościej ... wymienić opony na inny profil. Jakie masz teraz założone?

Pozdrawiam!

piter34 - Wto Gru 18, 2007 12:21

Marian_K napisał/a:
Najprościej ... wymienić opony na inny profil. Jakie masz teraz założone?

No właśnie. Każdy rozmiar opon inny niż fabryczny może powodować przekłamanie na prędkościomierzu.

marcin_i_alunia - Wto Gru 18, 2007 12:27

Mam oryginalne 15"
piter34 - Wto Gru 18, 2007 12:31

marcin_i_alunia napisał/a:
Mam oryginalne 15"

15 cali to jest rozmiar felgi. My pytamy o rozmiar opon. Masz oryginalne opony od nowości?
Może ktoś "po drodze" zafantazjował i zmienił rozmiar opony?

tommsz - Wto Gru 18, 2007 13:02

ja mam 15 stki felgi , opony 205/65
piter34 - Wto Gru 18, 2007 13:14

tommsz napisał/a:
ja mam 15 stki felgi , opony 205/65

Taki rozmiar był na felgach o szerokości 6.5 cala.
na weższych 6-calowych było 195/65/15

Nie wiem tylko w jakich konkretnie modelach były takie lub takie, bo RAVE ani instrukcja w tym zakresie nic nie mówi.

Brt - Nie Gru 23, 2007 13:46

W każdym aucie jest jakieś przekłamanie licznika na + w stosunku do prędkości rzeczywistych. Ja bym nie demonizował i po prostu jeździł ;) U mnie przy licznikowych ~140km/h jest 130km/h GPSowe ;)
kamiloski88 - Pon Gru 24, 2007 11:24

Predkosc odczywytana z GPSu nie jest najdokladniejsza, jak sam GPS wiec nie ma sie co tym sugerowac! im wieksza predkosc tym GPS wstazuje przedkosc z wiekszym bledem.
Spitfire - Pon Gru 24, 2007 14:18

kamiloski88 - nie zgodze sie z toba. Dzisiejsze GPSy pracuja z dokladnoscia ponizej 1m (czasami nawet 0.1m) Przy jezdzie na wprost jest on bardzo dokladny (na kretej drodze teoretycznie GPS moze robic bledy, ale beda one marginalnie male ze wzgledu na szybkie odswierzanie pozycji).

Czesto na miescie spotykam 'zamontowane' radary ktore wyswietlaja moja predkosc. Predkosc podawana przez GPS nie obiegia wiecej jak o 1km/h od tej podawanej przez radar, kiedy licznik pokazuje mi o ponad 7-10km/h wiecej (i w tym przypadku wraz ze wzrostem predkosci blad licznika jest wiekszy). Dlatego czasami mozna sie pozytywnie zdziwic kiedy pan policjant pokazuje na 'suszarze' 120km/h zamiast 150km/h ktore teoretycznie byly na liczniku.

Wszystko oczywiscie zalezy od konkretnego samochodu, profilu opon etc. W jednym blad bedzie wiekszy, w drugim mniejszy a w trzecim moze go nie byc wogole. Twierdzenie jednak ze GPS wskazuje predkosc z duzym bledem jest mocno nieprawdziwe (no chyba ze jest to jakis naprawde stary, wolny i niedokladny model :lol: )

Brt - Pon Gru 24, 2007 14:46

obecnie większość pomiarów testowych w terenie wykonuje się korzystajac z GPSów więc też teoria o dużej niedokładności do mnie nie przemawia ;)
kamiloski88 - Wto Gru 25, 2007 13:04

hmmm... no tak tylko ze akurat ostatnio jezdzilem z bratem w poszukiwaniu roverka dla mnie, moj brat robi w vobisie i moze sobie pozyczyc ze sklepu jakis sprzet dla siebie na niedlugi czas. Zabral GPS, nie jakis badziew za 600 zl tylko konkretny z wyzszej polki, cenowo i technicznie. No i jak sie okazalo GPS wskazywal na trasie predkosc inna niz z ktora jechalismy, nie byla to roznica jakis 20-30 km/h ale tak kolo 10. Wiec sam na wlasne oczy widzialem i wiem ze nie sa GPSy w cale takie dokladne

Spitfire napisał/a:
kamiloski88 - nie zgodze sie z toba. Dzisiejsze GPSy pracuja z dokladnoscia ponizej 1m (czasami nawet 0.1m)
a z tym to juz sie w ogole nie zgodze
Brt - Wto Gru 25, 2007 13:26

kamiloski88, a moze to licznik auta właśnie przekłamuje :mrgreen: :lol:
Cytat:
a z tym to juz sie w ogole nie zgodze

a ja wręcz przeciwnie ;) robilismy w pracy pomiary położenia pod przyszłe nadajniki radiowe GPSami i przesunięcie się o metr powodowało już zmianę odczytu położenia ;) i dziwnym trafem obecnie nawet ogromne budowle są często realizowane i obmierzane przy pomocy systemu GPS, wiec chyba w tym przypadku nie moze być mowy o niedokładnościach ;) Podobnie wygląda pomiar wysokości n.m.p. Też było to sprawdzane na kilku obiektach i o dziwo wszedzie odczyty z GPSu się zgadzały z wysokością mierzonego obiektu ;)
Pozatym liczniki samochodowe (przy ogumieniu nominalnym) ZAWSZE przekłamują odrobinę w górę, tak są konstruowane ;)

general_p - Wto Gru 25, 2007 20:02

Licznik może przekłamywać, jak widzę radar z wyświetlaczem zawsze staram sie jechać przez cały odcinek (do radaru) z jednostajną prędkością (najczęściej 50 km/h) - wyświetlacz na radarze zawsze pokazuje mi o 6 km/h mniej niż licznik autka. Podobnie było w moim poprzednim autku (teraz jeździ nim moja małża).
kamiloski88 - Wto Gru 25, 2007 22:18

Brt napisał/a:
kamiloski88, a moze to licznik auta właśnie przekłamuje :mrgreen: :lol:
Cytat:
a z tym to juz sie w ogole nie zgodze

a ja wręcz przeciwnie ;) robilismy w pracy pomiary położenia pod przyszłe nadajniki radiowe GPSami i przesunięcie się o metr powodowało już zmianę odczytu położenia ;) i dziwnym trafem obecnie nawet ogromne budowle są często realizowane i obmierzane przy pomocy systemu GPS, wiec chyba w tym przypadku nie moze być mowy o niedokładnościach ;) Podobnie wygląda pomiar wysokości n.m.p. Też było to sprawdzane na kilku obiektach i o dziwo wszedzie odczyty z GPSu się zgadzały z wysokością mierzonego obiektu ;)
Pozatym liczniki samochodowe (przy ogumieniu nominalnym) ZAWSZE przekłamują odrobinę w górę, tak są konstruowane ;)


no wporzo tylko ze po pierwsze nie mowimy o GPSach ktore sa urzywane na ogromnych budowlach, powiewaz napewno one odbiegaja technicznie od GPSow w autach! a my tu caly czas mowimy o tym ze koledze zle wskazuje predkosciomierz a nie ze sciane postawil krzywo w swoim domu. jestem ciekaw jakim GPSem robiles te pomiary polozenia.

marcin_i_alunia - Wto Gru 25, 2007 22:28

Nie spojrzałem na rozmiar opon ale wiem, że są za małe tzn za niskie. Był już temat o tym, że komuś roverek zawadza podwoziem o spowalniacze na drogach. Ja mam to samo. Gdy wiozę rodzinkę autko delikatnie dotyka spodem o te nieszczęsne spowalniacze a zawieszenia mam w super stanie, niedawno sprawdzali mi to znajomi na stacji diagnostycznej. Koledze z forum pomogła wymiana opon na większe więc i ja tak zrobię ale dopiero na wiosnę. Mniejsza opona powoduje, że mimo prędkości obrotowej koła odpowiedniej dla prędkości np 100km/h prędkość na jej obwodzie jest mniejsza, gdy zwiekszymy średnicę koła błędne wskazania licznika i szuranie podwoziem powinno zaniknąć (tak było w przypadku innego forumowicza). Nie wiem czy moje rozumowanie jest poprawne :grin:

Jeśli chodzi o GPS to pracują one z dokładnością do 1m i nawet te w telefonach (mam nokie 6110 Navigator) mają odświeżanie pozycji co 1 sekundę więc o błedzie pomiaru nie może być mowy. Swoją drogą ten telefonik jest genialny :grin:

Brt - Wto Gru 25, 2007 22:31

Jeden taki hmmmm "survivalowy" (bez mapy, ale za to z dokładnym określeniem kierunków wysokości i położenia), a drugi zwykły na palmtopie asusa. I oba zachowywały się podobnie. I przecież jak Ty jechałeś to też była różnica pomiędzy licznikiem a GPSem, czyli albo GPS przekłamuje albo licznik auta. Ja stawiam na to drugie, bo jak już wcześniej napisałem ZAWSZE przekłamuje w górę, tylko w różnych autach o różną wartość (zwykle o 3-7km/h dla licznikowych 100km/h). Poczytaj sobie Auto Motor i Sport. Oni w testach często podają własnie odchyłkę prędkościomierza. Np z ostatniego numeru: mitsubishi lancer licznikowe 100km/h - rzeczywiste 96,1 licznikowe 140 - rzeczywiste 133,6. No comment.

[ Dodano: Wto Gru 25, 2007 22:34 ]
marcin_i_alunia napisał/a:
Mniejsza opona powoduje, że mimo prędkości obrotowej koła odpowiedniej dla prędkości np 100km/h prędkość na jej obwodzie jest mniejsza, gdy zwiekszymy średnicę koła błędne wskazania licznika i szuranie podwoziem powinno zaniknąć (tak było w przypadku innego forumowicza). Nie wiem czy moje rozumowanie jest poprawne


Bardzo poprawne a nawet właściwe :lol: Znając obecne przekłamanie moze sz sobie dobrać rozmiar opony, aby to zniwelować ;) Kalkulator opon jest w dziale pobierz plik na stronie klubowej ;)

MaReK - Sro Gru 26, 2007 01:04

Ja przy 18" i przy oryginalnym rozmiarze opon mam roznice 5km/h wzgledem GPS.
Kamil79 - Sro Gru 26, 2007 11:02

U mnie tez przekłamuje o 10 km/h ale nie wnikam, przynajmniej mandatu za przekroczenie nie dostanę ;)

A co do podwozia w r75 to tez wszędzie czepiam i nie wiem dlaczego, gdyż miałem 200sxa i tak nie czepiałem.

piter34 - Wto Sty 08, 2008 13:46

MaReK napisał/a:
Ja przy 18" i przy oryginalnym rozmiarze opon mam roznice 5km/h wzgledem GPS.

Przy jakiej prędkości? :razz:

MaReK - Wto Sty 08, 2008 14:28

od 50 do 100 km/h.