|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Brzydki silnik F20Z1
maciej - Pon Sty 21, 2008 13:34
Ale brzydki sinik...
Czegoś mu brakuje...
Hmm... Chyba jednego wałka!!!
Brt - Pon Sty 21, 2008 13:45
maciej napisał/a: | Ale brzydki sinik... |
piter34 - Pon Sty 21, 2008 14:22
maciej napisał/a: | Ale brzydki sinik... |
Tak!! Jest brzydki!! Nie ma to jak piękna seria K. Ten z Hondy wygląda strasznie bezpłciowo
maciej napisał/a: | Czegoś mu brakuje...
Hmm... Chyba jednego wałka!!! |
Na szczęście liczba zaworów jest OK.
maciej - Pon Sty 21, 2008 15:38
piter34 napisał/a: | Ten z Hondy wygląda strasznie bezpłciowo |
Ten tak, ale znam dwa inne, które nie ustępują urodą serii K.
piter34 napisał/a: | Na szczęście liczba zaworów jest OK. |
Marne tłumaczenie...
piter34 - Pon Sty 21, 2008 15:58
maciej napisał/a: | Ten tak, ale znam dwa inne, które nie ustępują urodą serii K. |
Ja też je znam i podzielam Twoją opinię. F20Z1 jest jednak brzydki.
maciej napisał/a: | Marne tłumaczenie... |
Eee tam, tłumaczenie. Ja temu silnikowi żadnej laurki nie wystawiam.
Jedyna zaleta F20Z to chyba tylko bezawaryjność. Ch-ka momentu pokrętna (nie dla mnie), nie kręci się wysoko, spalanie nieprzyzwoite, dźwięk taki sobie...
Ten jeden wałek to chyba tylko korzyść daje w tym, że uszczelniaczy wałka(-ów) jest 2 razy mniej.
Chciałby sprawdzić niedoładowaną serię T w serii 600.
Brt - Pon Sty 21, 2008 17:40
to nielepiej sprawdzić doładowaną
piter34 - Wto Sty 22, 2008 11:37
Brt napisał/a: | to nielepiej sprawdzić doładowaną |
W kontekście dyskusji nie, bo wtedy ciężko to porównać z F20Z1.
kolin - Wto Sty 22, 2008 13:38
Właśnie panowie dlaczego Honda wymyśliła SOHC 16V gdy wszystkie inne marki które miały 16v dawały DOHC na dwóch batach...?? 2 wałki to chyba lepszy rozrost mocy...no nie wiem wytłumaczcie mi to ku czemu to ma służyć...jak dla mnie silniki z jednym wałkiem tak dziwnie wyglądają trochę pod maską
maciej - Wto Sty 22, 2008 14:20
Hehe, widzę, że ktoś posprzątał mojego OT.
Dziękuję!
piter34 - Wto Sty 29, 2008 14:33
kolin napisał/a: | 2 wałki to chyba lepszy rozrost mocy... |
Czyżby 131KM z 2 litrów to był zły wynik na początku lat 90-tych?
kolin - Wto Sty 29, 2008 14:41
piter34 napisał/a: | Czyżby 131KM z 2 litrów to był zły wynik na początku lat 90-tych? |
Dla mnie jest dobry
Tylko chodziło mi o to dlaczego Honda puszczała 16v SOHC gdzie konkurencja dawała DOHC 2 wałki
Bo do teraz Hondy np Gen 6 są jedno wałkowe a są to roczniki 200 setek i to mnie tak dziwi...chodź można powiedzieć,że były tak produkowane bo się sprawdzały i były dobre
piter34 - Wto Sty 29, 2008 14:52
kolin napisał/a: | Tylko chodziło mi o to dlaczego Honda puszczała 16v SOHC gdzie konkurencja dawała DOHC 2 wałki |
Niższy koszt produkcji? Lżejszy silnik? Nie wiem...
W Suzuki Swift np. w roku 2001 wprowadzono 1.3 SOHC 16V (85KM/106Nm)
kolin - Wto Sty 29, 2008 20:49
szczerze powiem,że wcześniej śmigałem na ślinikach SOHC i dobrze mi było myślałem,że DOHC to będzie coś lepszego
AndrewS - Sob Lut 02, 2008 01:06
przeciez to tylko rozwiazanie konstrukcyjne
oba maja 16V i to daje swoje zalety, a czy to jest realizowane na 1 czy 2 walkach to juz tylko kwestia konstrukcji
pewnie trudniej to zrobic na jednym walku bo ciasniej
Kamil79 - Sob Lut 02, 2008 10:17
Może przy 1 wałku są mniejsze opory wewnętrzne , chociaż też mamy 16 zaworów do popchnięcia, to będą one pod innym kątem i przeważnie mniejsze niż w silnikach 2 wałkowych.
ps, konstrukcja 2 wałkowa umożliwia zastosowanie dużych zaworów rozstawionych przeważnie pod dużym kątem i to niekoniecznie 16
np. w Ford Sierra 2.0 DOHC - 2 wałki 8 dużych zaworów
Tomekk - Nie Mar 09, 2008 08:21
Oj Panowie niesłychanie bluźnicie, F20Z1 ( 183 Nm na jednym wałku to jest coś) to najbardziej niezawodny silnik z Accordów i Prelude z całych lat 90-tych który kręci się bez żadnych zająknięć przez setki kilometrów. Jeżeli już musicie się czepiać to na pewno nie tej konstrukcji, nigdy w życiu
Brt - Nie Mar 09, 2008 12:47
Tomekk, ale oni się czepiaja wyglądu tego silnika a nie jego konstrukcji
ADAM1 - Nie Mar 09, 2008 22:48
A mi sie on podobal, wiecej miejsca bylo pod maska i pokrywa zaworow ladniutka ......ergonomia w kazdym calu
piter34 - Wto Mar 11, 2008 16:03
Tomekk napisał/a: | 183 Nm na jednym wałku to jest coś |
178Nm
Tomekk - Pią Mar 14, 2008 07:44
Nigdy w życiu , nie wiem jak w Roverze ale w Hondzie 182 dokładnie . 176 było w F20Z2
piter34 - Pon Mar 17, 2008 16:57
Tomekk napisał/a: | Nigdy w życiu , nie wiem jak w Roverze ale w Hondzie 182 dokładnie |
To są takie same silniki przecież
Widziałem dane na cytowanej przez Ciebie stronie.
Stoją one w sprzeczności z danymi na tej stronie:
http://www.hondapl.org/accord/dane94-98.html
Nie wiem gdzie leży prawda. Dobrze byłoby dokopać się do oryginalnych broszur Hondy.
Oficjalne materiały ROVERa podają 178Nm
Tomekk napisał/a: | 176 było w F20Z2 |
Tutaj jest F20Z2:
RobsonCC7 - Wto Mar 18, 2008 00:29
Mogli byście jeszcze raz wejść na http://www.hondaaccord.strefa.pl/ i sprawdzić czy aby napewno moment wyrażony jest w Nm ? Obaj macie racje, F20Z1 ma 178 Nm czyli 18,2 kgm
Wracając do tematu to mimo iż faktycznie silnik nie jest piękny należy mu się troche szacunku, to nieśmiertelna seria F która jest już dosyć wiekowa! Służy jako jednostka napędowa w wielu autach (np. Accord 1990-2002 , R600, Shuttle, S2000 - F20C ... ) to chyba pozwala jej nadrobić wygląd
Pozdrawiam.
Brt - Wto Mar 18, 2008 00:32
RobsonCC7 napisał/a: | Wracając do tematu to mimo iż faktycznie silnik nie jest piękny należy mu się troche szacunku, to nieśmiertelna seria F która jest już dosyć wiekowa! Służy jako jednostka napędowa w wielu autach (np. Accord 1990-2002 , R600, Shuttle, S2000 - F20C ... ) to chyba pozwala jej nadrobić wygląd |
I nikt tu inaczej nie twierdzi
maciej - Wto Mar 18, 2008 09:34
RobsonCC7 napisał/a: | Wracając do tematu to mimo iż faktycznie silnik nie jest piękny należy mu się troche szacunku |
Ale my tu tylko o wyglądzie - są znane w klubie R620 z bezawaryjnymi przebiegami pod 400 kkm.
piter34 - Wto Mar 18, 2008 11:47
RobsonCC7 napisał/a: | Mogli byście jeszcze raz wejść na http://www.hondaaccord.strefa.pl/ i sprawdzić czy aby napewno moment wyrażony jest w Nm ? Obaj macie racje, F20Z1 ma 178 Nm czyli 18,2 kgm |
Hehe. Jakoś na to nie wpadłem.
|
|