Zobacz temat - Brzydki silnik F20Z1
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Brzydki silnik F20Z1

maciej - Pon Sty 21, 2008 13:34

Ale brzydki sinik... :p
Czegoś mu brakuje...
Hmm... Chyba jednego wałka!!! ;)

Brt - Pon Sty 21, 2008 13:45

maciej napisał/a:
Ale brzydki sinik...

:rotfl: :lol:

piter34 - Pon Sty 21, 2008 14:22

maciej napisał/a:
Ale brzydki sinik... :p

Tak!! Jest brzydki!! Nie ma to jak piękna seria K. Ten z Hondy wygląda strasznie bezpłciowo

maciej napisał/a:
Czegoś mu brakuje...
Hmm... Chyba jednego wałka!!! ;)

Na szczęście liczba zaworów jest OK. ;-)

maciej - Pon Sty 21, 2008 15:38

piter34 napisał/a:
Ten z Hondy wygląda strasznie bezpłciowo

Ten tak, ale znam dwa inne, które nie ustępują urodą serii K. ;D
piter34 napisał/a:
Na szczęście liczba zaworów jest OK.

Marne tłumaczenie... ;)

piter34 - Pon Sty 21, 2008 15:58

maciej napisał/a:
Ten tak, ale znam dwa inne, które nie ustępują urodą serii K. ;D

Ja też je znam i podzielam Twoją opinię. F20Z1 jest jednak brzydki.

maciej napisał/a:
Marne tłumaczenie... ;)

Eee tam, tłumaczenie. Ja temu silnikowi żadnej laurki nie wystawiam.
Jedyna zaleta F20Z to chyba tylko bezawaryjność. Ch-ka momentu pokrętna (nie dla mnie), nie kręci się wysoko, spalanie nieprzyzwoite, dźwięk taki sobie...
Ten jeden wałek to chyba tylko korzyść daje w tym, że uszczelniaczy wałka(-ów) jest 2 razy mniej. ;-)
Chciałby sprawdzić niedoładowaną serię T w serii 600. :lol:

Brt - Pon Sty 21, 2008 17:40

to nielepiej sprawdzić doładowaną ?? ;)
piter34 - Wto Sty 22, 2008 11:37

Brt napisał/a:
to nielepiej sprawdzić doładowaną ?? ;)

W kontekście dyskusji nie, bo wtedy ciężko to porównać z F20Z1. :razz:

kolin - Wto Sty 22, 2008 13:38

Właśnie panowie dlaczego Honda wymyśliła SOHC 16V gdy wszystkie inne marki które miały 16v dawały DOHC na dwóch batach...?? 2 wałki to chyba lepszy rozrost mocy...no nie wiem wytłumaczcie mi to ku czemu to ma służyć...jak dla mnie silniki z jednym wałkiem tak dziwnie wyglądają trochę pod maską :mrgreen:
maciej - Wto Sty 22, 2008 14:20

Hehe, widzę, że ktoś posprzątał mojego OT. ;)

Dziękuję! :)

piter34 - Wto Sty 29, 2008 14:33

kolin napisał/a:
2 wałki to chyba lepszy rozrost mocy...

Czyżby 131KM z 2 litrów to był zły wynik na początku lat 90-tych? :lol:

kolin - Wto Sty 29, 2008 14:41

piter34 napisał/a:
Czyżby 131KM z 2 litrów to był zły wynik na początku lat 90-tych? :lol:


Dla mnie jest dobry

Tylko chodziło mi o to dlaczego Honda puszczała 16v SOHC gdzie konkurencja dawała DOHC 2 wałki

Bo do teraz Hondy np Gen 6 są jedno wałkowe a są to roczniki 200 setek i to mnie tak dziwi...chodź można powiedzieć,że były tak produkowane bo się sprawdzały i były dobre

piter34 - Wto Sty 29, 2008 14:52

kolin napisał/a:
Tylko chodziło mi o to dlaczego Honda puszczała 16v SOHC gdzie konkurencja dawała DOHC 2 wałki

Niższy koszt produkcji? Lżejszy silnik? Nie wiem...

W Suzuki Swift np. w roku 2001 wprowadzono 1.3 SOHC 16V (85KM/106Nm)

kolin - Wto Sty 29, 2008 20:49

szczerze powiem,że wcześniej śmigałem na ślinikach SOHC i dobrze mi było myślałem,że DOHC to będzie coś lepszego :razz:
AndrewS - Sob Lut 02, 2008 01:06

przeciez to tylko rozwiazanie konstrukcyjne
oba maja 16V i to daje swoje zalety, a czy to jest realizowane na 1 czy 2 walkach to juz tylko kwestia konstrukcji
pewnie trudniej to zrobic na jednym walku bo ciasniej :-)

Kamil79 - Sob Lut 02, 2008 10:17

Może przy 1 wałku są mniejsze opory wewnętrzne , chociaż też mamy 16 zaworów do popchnięcia, to będą one pod innym kątem i przeważnie mniejsze niż w silnikach 2 wałkowych.

ps, konstrukcja 2 wałkowa umożliwia zastosowanie dużych zaworów rozstawionych przeważnie pod dużym kątem i to niekoniecznie 16 ;)
np. w Ford Sierra 2.0 DOHC - 2 wałki 8 dużych zaworów

Tomekk - Nie Mar 09, 2008 08:21

Oj Panowie niesłychanie bluźnicie, F20Z1 ( 183 Nm na jednym wałku to jest coś) to najbardziej niezawodny silnik z Accordów i Prelude z całych lat 90-tych który kręci się bez żadnych zająknięć przez setki kilometrów. Jeżeli już musicie się czepiać to na pewno nie tej konstrukcji, nigdy w życiu
Brt - Nie Mar 09, 2008 12:47

Tomekk, ale oni się czepiaja wyglądu tego silnika a nie jego konstrukcji :lol:
ADAM1 - Nie Mar 09, 2008 22:48

A mi sie on podobal, wiecej miejsca bylo pod maska i pokrywa zaworow ladniutka :wink: ......ergonomia w kazdym calu :mrgreen:
piter34 - Wto Mar 11, 2008 16:03

Tomekk napisał/a:
183 Nm na jednym wałku to jest coś

178Nm ;-)


Tomekk - Pią Mar 14, 2008 07:44

Nigdy w życiu , nie wiem jak w Roverze ale w Hondzie 182 dokładnie . 176 było w F20Z2

piter34 - Pon Mar 17, 2008 16:57

Tomekk napisał/a:
Nigdy w życiu , nie wiem jak w Roverze ale w Hondzie 182 dokładnie

To są takie same silniki przecież ;-)
Widziałem dane na cytowanej przez Ciebie stronie.
Stoją one w sprzeczności z danymi na tej stronie:
http://www.hondapl.org/accord/dane94-98.html

Nie wiem gdzie leży prawda. Dobrze byłoby dokopać się do oryginalnych broszur Hondy.
Oficjalne materiały ROVERa podają 178Nm

Tomekk napisał/a:
176 było w F20Z2

Tutaj jest F20Z2:

RobsonCC7 - Wto Mar 18, 2008 00:29

Mogli byście jeszcze raz wejść na http://www.hondaaccord.strefa.pl/ i sprawdzić czy aby napewno moment wyrażony jest w Nm ? Obaj macie racje, F20Z1 ma 178 Nm czyli 18,2 kgm :wink:

Wracając do tematu to mimo iż faktycznie silnik nie jest piękny należy mu się troche szacunku, to nieśmiertelna seria F która jest już dosyć wiekowa! Służy jako jednostka napędowa w wielu autach (np. Accord 1990-2002 , R600, Shuttle, S2000 - F20C ... ) to chyba pozwala jej nadrobić wygląd :!: :mrgreen:

Pozdrawiam.

Brt - Wto Mar 18, 2008 00:32

RobsonCC7 napisał/a:
Wracając do tematu to mimo iż faktycznie silnik nie jest piękny należy mu się troche szacunku, to nieśmiertelna seria F która jest już dosyć wiekowa! Służy jako jednostka napędowa w wielu autach (np. Accord 1990-2002 , R600, Shuttle, S2000 - F20C ... ) to chyba pozwala jej nadrobić wygląd :mrgreen:


I nikt tu inaczej nie twierdzi :mrgreen: ;)

maciej - Wto Mar 18, 2008 09:34

RobsonCC7 napisał/a:
Wracając do tematu to mimo iż faktycznie silnik nie jest piękny należy mu się troche szacunku

Ale my tu tylko o wyglądzie - są znane w klubie R620 z bezawaryjnymi przebiegami pod 400 kkm. :D

piter34 - Wto Mar 18, 2008 11:47

RobsonCC7 napisał/a:
Mogli byście jeszcze raz wejść na http://www.hondaaccord.strefa.pl/ i sprawdzić czy aby napewno moment wyrażony jest w Nm ? Obaj macie racje, F20Z1 ma 178 Nm czyli 18,2 kgm

Hehe. Jakoś na to nie wpadłem. :P