|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
GG - Nie Lut 24, 2008 19:50 Temat postu: [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia Jakie mogą być przyczyny zapowietrzania się układu chłodzenia?
giewu - Nie Lut 24, 2008 19:53
jest tylko jedna ... nieszczelność układu
GG - Nie Lut 24, 2008 20:14
giewu napisał/a: | jest tylko jedna ... nieszczelność układu |
hahaha
Zapytam inaczej: które miejsca w ukł. chłodzenia są najbardziej narażone na powstanie nieszczelności i zapowietrzenie?
giewu - Nie Lut 24, 2008 20:24
Cytat: | które miejsca w ukł. chłodzenia są najbardziej narażone na powstanie nieszczelności i zapowietrzenie?
|
przede wszystkim wszelkiego rodzaju połączenia układu (przewody chłodnicze, rurki), niedokręcony (uszkodzony) korek zbiorniczka wyrównawczego, chłodnica ... więcej chwilowo nie pamiętam
GG napisał/a: | hahaha |
przecież ja tylko odpowiedziałem na Twoje pytanie ...
GG - Nie Lut 24, 2008 20:45
giewu napisał/a: | niedokręcony (uszkodzony) korek zbiorniczka wyrównawczego |
Czyli gdyby był strzelony to mógłby zasysać powietrze do środka? ZTCW to powinien utrzymywać stałe ciśnienie w układzie i jak ciśnienie by wzrosło to powinien "wyrzucić nadmiar".
A czy walnięta uszczelka pod głowicą może dać taki efekt?
grib - Nie Lut 24, 2008 22:31
GG napisał/a: | Jakie mogą być przyczyny zapowietrzania się układu chłodzenia? |
jak to się zapowietrza? sam się zapowietrza.To chyba raczej niemożliwe jeśli jest plyn w zbiorniku wyrównawczym.A jakie są objawy od tego zacznijmy?
GG - Pon Lut 25, 2008 08:36
grib napisał/a: | A jakie są objawy od tego zacznijmy? |
Wygląda to tak: po wymianie termostatu odpowietrzyłem układ, potem jeździłem... po jakimś czasie sprawdziłem go jeszcze raz i jeszcze powietrze wychodziło, znowu pojeździłem i tym razem na rozgrzanym i wyłączonym silniku odkręciłem trochę korek zbiorniczka wyrównawczego i zaczęło robić sssssssssssssssssssssss i płyn się podniósł na tyle, że zaczął wyciekać, więc zakręciłem, odpowietrzyłem znowu, trochę pojeździłem i znowu dobrałem się do korka zbiorniczka wyrównawczego, efekt jak poprzednio płyn się podniósł aż do krawędzi zbiorniczka (tym razem nie wyciekł). Jeśli chodzi o ilość płynu to na zimnym silniku jest go do wysokości zgrzewu na zbiorniczku.
No i nie dzieje się nic co by wskazywało jednoznacznie na hgf. Bagnet czysty, olej idealny, płyn w zbiorniczku też czysty i go nie ubywa. Sam już nie wiem... Może mi dmucha z cylindra do układu chłodzenia... ?
giewu - Pon Lut 25, 2008 08:55
ale to co opisujesz to nie jest przecież efekt zapowietrzonego układu ...
to normalna reakcja jeśli po odkręceniu korka na rozgrzanym motorze słyszysz to psssss i podnosi się poziom w zbiorniczku (a wszystko to po prostu efekt spadku ciśnienia w układzie) ...
GG napisał/a: | Jeśli chodzi o ilość płynu to na zimnym silniku jest go do wysokości zgrzewu na zbiorniczku. |
czyli jest go idealna ilość
GG - Pon Lut 25, 2008 10:04
giewu napisał/a: | ale to co opisujesz to nie jest przecież efekt zapowietrzonego układu ... |
Zapomniałem dodać, że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu... Jeśli by się nie zapowietrzał to powinien chyba wyciekać płyn chłodniczy? Chyba, że znów czegoś nie wiem...
giewu - Pon Lut 25, 2008 11:40
GG napisał/a: | że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu... |
a nie jest to ten sam efekt przypadkiem jaki następuje przy odkręceniu korka zbiorniczka, czyli upuszczenie ciśnienia ?
GG - Pon Lut 25, 2008 14:54
giewu napisał/a: | GG napisał/a: | że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu... |
a nie jest to ten sam efekt przypadkiem jaki następuje przy odkręceniu korka zbiorniczka, czyli upuszczenie ciśnienia ? |
Hmmm, może i jest, ale przecież ileż można to ciśnienie upuszczać? Skoro robie to kilka razy z rzędu więc, już większość powietrza powinna wylecieć...
Jaką dokładnie pełni funkcję korek zbiorniczka wyrównawczego? Wypuszcza powietrze przy zbyt dużym ciśnieniu, czy może zasysa przy zbyt małym? A może jedno i drugie?
giewu - Pon Lut 25, 2008 15:12
ciśnienie w układzie zawsze wzrasta gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę pracy i jest to normalne zjawisko niezbędne do odpowiedniej pracy układu chłodzenia ... jeśli wtedy właśnie odkręcisz korek lub odpowietrznik to naturalnym jest, że ciśnienie spadnie i nastąpi psssssss
GG napisał/a: | ... Wypuszcza powietrze przy zbyt dużym ciśnieniu |
dokładnie tak
piter34 - Sro Mar 05, 2008 12:01
GG napisał/a: | Zapomniałem dodać, że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika |
Jakiego odpowietrznika?
grib - Sro Mar 05, 2008 21:03
piter34 napisał/a: | Jakiego odpowietrznika? |
w 420 si z klimatyzacją jest odpowietrznik układu chłodzenia,a znajduje się na rurze między termostatem a chlodnicą.
piter34 - Sro Mar 05, 2008 21:30
grib napisał/a: | w 420 si z klimatyzacją jest odpowietrznik układu chłodzenia,a znajduje się na rurze między termostatem a chlodnicą. |
Jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?
grib - Czw Mar 06, 2008 20:47
piter34 napisał/a: | Jakiego odpowietrznika? |
takie zadałeś pytanie więc myślę ,że moja odpowiedż też się na coś przyda, też uczestniczylem w tym temacie.
piter34 napisał/a: | Jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku? |
to pytanie zadaj GG.
Brt - Czw Mar 06, 2008 21:31
Cytat: | to pytanie zadaj GG. |
yyy łaj przeciez jak odpowiesz tutaj to i inni skorzystają no chyba, e to jakas tajemnica zupełnie nie rozumiem twojego powyższego posta
Paul - Czw Mar 06, 2008 21:36
Brt napisał/a: | zupełnie nie rozumiem twojego powyższego posta |
Myślę, że chodziło o autora tematu - użytkownika "GG" a nie o komunikator GyGy
Brt - Czw Mar 06, 2008 22:38
piter34 - Pią Mar 07, 2008 10:27
grib napisał/a: | to pytanie zadaj GG. |
No fakt.
gg, jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?
grib - Pią Mar 07, 2008 20:35
Użytkowniku "GG"
jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?
ponieważ Użytkownik "piter34" się pyta?
|
|