Zobacz temat - [214Si '97] Problem z alarmem i immo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si '97] Problem z alarmem i immo

Lukaszn2006 - Czw Lut 28, 2008 19:52
Temat postu: [214Si '97] Problem z alarmem i immo
Witam, ZŁOŚLIWOŚĆ rzeczy martwych :( Dziś pojechałem sobie zatankować, gdyż jutro planowałem jechać do kielc programować piloty... i sobie na stacji wyciągnołem kluczyk, żeby bak otworzyć, po wejściu do auta już się immo nie wyłączył :( zamknołem auto i poszedłem po kogoś, żeby mnie podcholował do domu (niedaleko, więc sie na to zdecydowałem...) w domu otworzyłem auto, i zaczął wyć alarm, pilot nie działa, więc nie wiem jak wyłączyć, wyciągnołem bezpiecznik Heather Motor zpod maski i przestało (od czego ten bezpiecznik?) no i jestem uziemiony;/ aha, wcześniej (rano ) jak odpalałem, to nie wiem, czy to przypadk, czy ma to związek usłyszałem takie przeskakiwanie jakby przy przekręceniu kluczyka, dopiero za 3 razem zapaliło.... jak wyłaczyć to immo? moge jeździć bez tego, nawet bez alarmu i centralnego, tylko, żeby dojechac zaprogramować pilot (kodu nie ma;/) PROSZE, pomocy ... :\
Peti - Pią Lut 29, 2008 09:23

Witam

Sprawdź wiązkę kabli w tylnej klapie.

Pozdrawiam

Chester - Pią Lut 29, 2008 10:36

ehhh a jak ja mówie zeby jak najszybciej jechac to sie mnie nie slucha..... Lukaszn2006, teraz siadaj do auta i staraj sie go odpalic .... i jada do Kielc bez gaszenia auta.... uwierz mi jest to mozliwe bo sam to przerabiałem :))
Lukaszn2006 - Pią Lut 29, 2008 15:20

No tylko, że niemiłosiernie wyje, wiec odpiołem akumulator, a jak podepne, to wyje ;/ i w tym głównie mój problem ;/ mam kilka kodów IMMO od znajomych posiadaczy rowerków, ale nie mam ich jak wpisać, no bo jak akumulator podepne, to wyje no i nie wiem, jak to wyłączyć bez pilota ;/ POMOCY, RATUNKU .... jutro sobota, nie mam jak się do mojego słoneczka dostać :|
sTERYD - Pią Lut 29, 2008 16:36

normalnie jak zamkniesz auto kluczykiem i otworzysz też kluczykiem to powinien przestać wyć, chyba, że ktoś Ci odciął kabelki przy bębenku, ale to wtedy wpisywanie kodu też się nie powiedzie :(
Lukaszn2006 - Pią Lut 29, 2008 16:51

Steryd, no fakt, ja to z tych nerwów, jak tylko aku podepne i zacznie wyć, to sie wystrasze i odłączam od razu... ale wiecie co? Wziołem stary, niedziałający pilot i tak już ostatnią nadzieją chciałem spróbować, czy coś sie nim da zrobić, no i przed garażem mi wypadł, no i niechcąco stanołem na nim ;/ obudowa mi pękła, no ale to juz szczegół, ważne to, że jak już byłem taki zniechęcony, pozbierałem pilota i naciskałem sobie tak ze znudzenia, i podłączyłem kleme, jakiez było moje zdziwienie, gdy centralny się otworzył ... takim zmasakrowanym pilotem, bez obudowy, ale się otworzył :D Prosze, podajcie mi namiary na miejsce, w którym można zaprogramowac piloty, jak najbliżej Rzeszowa, oraz gdzie można je kupić, byłbym wdzięczny za każdą radę i wskazówke :) (PS, teraz nie moge odpalić, bo mi aku siadł chyba od tej syreny;/ ale dźwięk taki mi zpod maski wydobywa sie, jak karabin, czytałem o tym na forum, no i to chyba rzeczywoście aku słaby, podładuje, jak ojciec wróci z pracy, a w przyszłym tygodniu jade programować) no i powiedzcie ile mam pieniążków zabrać, i czy na miejscu kupie używki jakieś, czy musze wcześniej zamówić przez internet?
Brt - Pią Lut 29, 2008 17:49

kup jakąś uzywkę jedna lub dwie, obudowy kupisz u Tomiego (możesz spróbować reanimować te piloty co masz: wymieniasz guziczki, poprawiasz luty wkładasz nową baterię + obudowa) i pilot jak ruszy to bedzie smigał.
Szukaj u Tomiego w "komisie". może ma jakies uzywane piloty. Zapytaj tez u PHJOWI lub przemo285. O same piloty mozesz i zapytać w kielcach (najlepiej przez telefon) ale obawiam się, ze cena będzie hmmmm mało zachęcająca. Jak kupuisz uzywki, to wyjdzie po ~100 za piloty + 100 programowanie = 300PLN. I nie zapomnij o kodzie immo !!

Lukaszn2006 - Pią Lut 29, 2008 18:23

A jakieś namiary ( adres, no i numer teleonu, www, mail) moglibyście mi podać?Na te kielce?
Chester - Pią Lut 29, 2008 18:58

wystrczy zaglądnąc na www.roverki.pl do działy warsztaty i znajdziesz TO
pluto - Sob Mar 01, 2008 11:08

tak wtrące, bo tez potrzebuje drugiego pilota(tez okolice rzeszowa by mi odpowiadały) skąd odczytac kod immo? do czego on służy? jak się go wpisuje i gdzie?
Prosze o pomoc (wcześniej miałem prostego diesla bez elektroniki-nie powiem jakiej marki :oops: i nie znam się na alarmach/immo...)

michone - Sob Mar 01, 2008 11:38

-odczytać z karteczki dołączonej do Roverka :)
-służy do odblokowywania immo kluczykiem
-odpowiednią sekwencje wpisujesie kluczykiem w stacyjce:)

PHJOWI - Sob Mar 01, 2008 12:34

w zamku drzwiach kierowcy nie w stacyjce.
pluto - Sob Mar 01, 2008 14:51

michone napisał/a:
-odczytać z karteczki dołączonej do Roverka :)
-służy do odblokowywania immo kluczykiem
-odpowiednią sekwencje wpisujesie kluczykiem w stacyjce:)

1ta karteczka to jest naklejona gdzies w roverku?
2kluczykiem, czy pilotem?
3w jaki sposób sie to wpisuje?(i po co?)

Lukaszn2006 - Sob Mar 01, 2008 14:55

ad1 Kod od immo jest na kartce przypominającej karte kredytową, nie jest ona raczej nigdzie w samochodzie przyklejona, chyba, że ktoś specjalnie przykleił, jest to kod 4 cyfrowy bez cyfry"0", jednak w wielu samochodach poprzedni właściciele nie podali kodów immo, głównie w tych sprowadzonych (jak mój) :|
ad2 Kod wprowadzamy kluczeykiem w drzwiach kierowcy
ad3 Kod wpisuje się przekręcając kluczyk w lewo na 5 sekund, wtedy można wprowadzać kod, przykładowo, jeśli pierwsza jest cyfra 2 to przekręcamy kyczyk 2 razy w jedną strone, druga cyfra to 3, więc przekręcamy kluczyk 3 razy w drugą stronę, z 3 i 4 cyferką podobnie...

pluto - Sob Mar 01, 2008 19:31

czyli w ten sposób mozemy odblokowac immobi...?np jak się zepsuje pilot?

Jesli dobrze rozumiem to dzięki za odpowiedz i pomoc.

Jesli nie mam tego kodu, jak mogę go zczytac?
I czy jest mi on potrzebny do zaprogramowania "nowego" pilota?

Czy serwis programuje pilota, czy immo?(bo raczej nie podłączy pilota do kompa(chyba że zdalnie (radiowo/podczerwień)go programują)

Paul - Sob Mar 01, 2008 19:38

Serwis programuje WSZYSTKO - centralkę i pilota(y) do niej - chodzi o zgranie wszystkich elementów.
Kod immo do tego nie potrzebny, ale jak go nie znasz, to przy okazji mogą Ci go odczytać.
Podłączają samochód a nie pilota ;p ;)

pluto - Sob Mar 01, 2008 21:05

dzieki za info.
jeszcze jedno. pilot dziala elegancko, ale jak mu czasami "zawieje" to musze kilka razy nacisnąc. czy to objaw jakiejs usterki typowej?

Paul - Sob Mar 01, 2008 22:01

pluto napisał/a:
musze kilka razy nacisnąc. czy to objaw jakiejs usterki typowej?

Czy typowe to nie wiem, ale częste ;p
nie styka mikrowyłącznik albo bateria - puściły luty?

Brt - Sob Mar 01, 2008 23:14

o tym, że wszystko to powyzej zostało napisane na stronie kluowej i n-razy a forum to już nie wspomnę :???:
stan_w._j. - Pon Mar 03, 2008 10:04

A ja drodzy mistrzowie mam taki problem:

Autko[R220 SDI '97] zamykam z pilota, słupki sie chowają, dioda zaczyna mrugać na tablicy i nagle wycie alarmu-wówczas muszę szybko nacisnąć ten sam przycisk na pilocie-(ten którym zamykałem) i zazwyczaj dość szybko alarm uspokaja się. -słupki pozostaja schowane.
Zatem pytanie:
Czy przyczyną może byc to że mi wcześniej opadła szyba(elektryczna), bo zaczep puścił i na razie mam kołek drewniany który ją podtrzymuje-wiec ta szyba nie dolega dobrze do krawędzi? Są małe szpary. Może jakies styki albo (boje się tego słowa) czujniki są w dzrwiach, które wskutek niedomkniętej szyby załączają alarm. Przed opadnięciem tej szyby nigdy sie takie rzeczy nie zdarzały.

Normalnie zamykałbym z kluczyka, bo sąsiedzi się burzą-zwłaszcza jak wrócę po północy i nie mogę tego alarmu wyłączyc przez kilka sekund, ale centralny z kluczyka nie działa. Tylko z pilota.

Pozdrawiam.

michone - Pon Mar 03, 2008 10:07

sprawdz kable tylniej klapy bo lubia sie przecierac.
stan_w._j. - Pon Mar 03, 2008 10:20

Dzieki Michone,

Sprawdzę jak tylko moje kochanie wróci z pracy. Chodzi o całą wiąchę kabli, która jest wprowadzona do tylnej klapy zapewne?

Brt - Pon Mar 03, 2008 10:27

moze ta szyba urwała Ci jakieś kabelki w drzwiach i stąd takie zachowanie ?? Pozatym warto sprawdzić stan krańcówek przy wszsytkich drzwiach.
stan_w._j. - Pon Mar 03, 2008 12:04

Krańcówki? Hmmmm.

Pewnie w Faq technicznym znajdę.

Dzięki. Zabiorę sie jeszcze dzisiaj za to.

Brt - Pon Mar 03, 2008 12:08

no te pstryczki co gaszą światło w aucie. oprócz drzwi sa jeszcze przy masce silnika oraz w zamku klapy bagażnika. Oczywiście niezbędne jest też przeglądniecie wiązki tylnej klapy, bo tam też może error powodujący aktywację alarmu (przetarcie + wilgoć)
pluto - Pon Mar 03, 2008 12:27

Czy jest kontrolka na tablicy zegarów, informująca o otwartej przedniej masce?? Od tylnej klapy jest.
(pytam bo może mam zaróweczke/diode spaloną)

sTERYD - Pon Mar 03, 2008 13:18

od maski kontrolki nie ma
pluto - Wto Mar 04, 2008 07:25

Moim zdaniem powinna byc. Raz zrobilem na otwartej masce(nie domkniętej) 15km. Całe szczęscie że jest zabezpieczenie i nie wylądowała na szybie :rotfl: .
michone - Wto Mar 04, 2008 10:06

mozesz sobie sam zrobic :)