Zobacz temat - [R75] Instalacja gazowa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Instalacja gazowa

xammar - Wto Mar 11, 2008 23:16
Temat postu: [R75] Instalacja gazowa
Witam,

jestem tu nowy i po zakupie R75 postanowiłem dołączyć do Waszego grona.
Tym samym mam pytanie:

moj Roverek to model 75 V6 silnik 2.0 benzyna 150km,

zdecydowałem się założyć GAZ oczywiście mam na myśli BRC (autoryzowany zakład mam pod domem),

powiedzcie mi czy to dobry pomysł ??
może ktoś ma już Gaz w R75 i wypowie się jak się autko zachowuje ??
Ewentualnie jakiego typu Gaz powinienem założyć ??

Dzięki serdeczne za pomoc i odpowiedzi.

Thrillco - Sro Mar 12, 2008 09:00

Z tego co juz zdążyłem się zorientować, to dla takiego silnika tylko sekwencja i to III a najlepiej IV generacji wtedy nie ma najmniejszych kłopotów, o ile pan gazownik montujacy wie w ogóle co robi jak pracuje :D
piter34 - Czw Mar 13, 2008 12:36

xammar napisał/a:
zdecydowałem się założyć GAZ oczywiście mam na myśli BRC (autoryzowany zakład mam pod domem),

BRC Sequent56, czy BRC Fly Sequent?

xammar napisał/a:
powiedzcie mi czy to dobry pomysł ??

Jest to pomysł pod wieloma względami "rozsądny". ;-)

xammar napisał/a:
Ewentualnie jakiego typu Gaz powinienem założyć ??

Co najmniej IV generacja.

Thrillco napisał/a:
to dla takiego silnika tylko sekwencja i to III a najlepiej IV generacji

III generacja to ciągły wtrysk gazu z rozdzielaczem
IV generacja to w 99% instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu, bez rozdzielcza, z listwą wtryskową

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 12:36 ]
Thrillco napisał/a:
wtedy nie ma najmniejszych kłopotów, o ile pan gazownik montujacy wie w ogóle co robi jak pracuje :D

Święte słowa. :lol:

xammar - Czw Mar 13, 2008 13:48

a czy ktoś może powiedzieć czt BRC dobrze śmiga z tym silnikiem,

bo słyszaklem ze nie bardzo ta instalacja dziala z tymi silnikami...

proponowano mi instalacje firmy na E... ale juz nie pamietam :/

piter34 - Czw Mar 13, 2008 13:53

xammar napisał/a:
a czy ktoś może powiedzieć czt BRC dobrze śmiga z tym silnikiem,

Jak się dobrze zamontuje i wyreguluje, to będzie dobrze śmigać. W tym silniku nie ma żadnych "sztuczków-kruczków" z punktu widzenia gazownika.

xammar napisał/a:
bo słyszaklem ze nie bardzo ta instalacja dziala z tymi silnikami...

Od kogo? Gdzie?

xammar napisał/a:
proponowano mi instalacje firmy na E... ale juz nie pamietam :/

Elpigaz? Daruj sobie.
Idź w Staga300 albo BRC.

PHJOWI - Czw Mar 13, 2008 18:28

kumpel ma instalkę brc i mu pali około 11l/100 gazu , ale jego predkość minimum to 120 :)
xammar - Czw Mar 13, 2008 20:28

piter34 napisał/a:
Elpigaz? Daruj sobie.
Idź w Staga300 albo BRC.


Ta instalacja która mi proponowano to ESGI.
jest na stronie www.esgi.pl ale mi to nic nie mowi bo nie wiem jak ona pracuje z silnikiem benzynowym w Roverze.

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 20:29 ]
aha i zapomnialem dodać żę ESGI ma dużo wspolnego ze STAG 300.
ale na ile sa powiazane to nie wiem, podobno ESGI to tylko inna nazwa stag-a 300.

Marrkus - Czw Mar 13, 2008 21:04

PHJOWI to ile instalacja pali nie jest wyznacznikiem jakości instalacji - to wszystko można ustawić ważne by było zainstalowane tak by gazu palił 20-30% więcej niż benzyny i chodziło przy tym jak malina - bez czkawek, zamulania itp.

Jest wiele dobrych konstrukcji instalacji gazowych (w sensie sterowników) ale to tylko jeden z elementów, inne takie jak reduktor, listwa wtryskiwaczy itp mają bardzo duży wpływ na działanie instalacji.

Dobrego instalatora poznamy po tym że potrafi dobrać taki zestaw który będzie najlepiej odpowiadał specyficznej budowie danego auta - dlatego moim zdaniem warto rozsądnie podejść do wyboru zakładu który zainstaluje nam "gazik".

piter34 - Czw Mar 13, 2008 21:18

xammar napisał/a:
ale na ile sa powiazane to nie wiem, podobno ESGI to tylko inna nazwa stag-a 300.

Jeżeli tak (choć nic o tym nie wiem, a sam soft ze strony jest zupełnie inny od tego STAGowego), to montuj, ale ja bym wcześniej na Twoim miejscu zgłębił bardziej temat.

PHJOWI - Czw Mar 13, 2008 21:44

Marrkus napisał/a:
PHJOWI to ile instalacja pali nie jest wyznacznikiem jakości instalacji - to wszystko można ustawić ważne by było zainstalowane tak by gazu palił 20-30% więcej niż benzyny i chodziło przy tym jak malina - bez czkawek, zamulania itp.

Jest wiele dobrych konstrukcji instalacji gazowych (w sensie sterowników) ale to tylko jeden z elementów, inne takie jak reduktor, listwa wtryskiwaczy itp mają bardzo duży wpływ na działanie instalacji.

Dobrego instalatora poznamy po tym że potrafi dobrać taki zestaw który będzie najlepiej odpowiadał specyficznej budowie danego auta - dlatego moim zdaniem warto rozsądnie podejść do wyboru zakładu który zainstaluje nam "gazik".


wiem o tym , nie jestem lakiem w tych sprawach :razz:

Marrkus - Pią Mar 14, 2008 19:19

PHJOWI napisał/a:

wiem o tym , nie jestem lakiem w tych sprawach :razz:


Wiem :wink: i aż żałuję że ty i twój testbook nie jesteście bliżej Białegostoku :grin:

xammar - Wto Mar 18, 2008 01:32

a co myślicie o tej instalacji,
pewne elementy instalacji zaproponwano mi tej firmy:
www.esgi.pl

podobno jak juz pisalem to jakas inna nazwa firmowa stag-a 300.??

piter34 - Wto Mar 18, 2008 12:16

xammar napisał/a:
podobno jak juz pisalem to jakas inna nazwa firmowa stag-a 300.??

Ja już pisałem wyżej, że moim zdaniem to wątpliwe, bo jest np. inny soft do tej instalacji, no i sam komputer wygląda zupełnie inaczej. Ja mam u siebie 4Gas i poza naklejką niczym się od Staga300 nie różni (ta sama instrukcja, program diagnostyczny, itp.)

Nic nie wiem na temat ESGI (w zasadzie to ESGI-2)

xammar - Pon Kwi 28, 2008 16:27

Witam,

chciałbym wypowiedzieć się na temat związany z instalacją gazową, ESGI i muszę Wam powiedzieć że jestem bardzo zadowolony,

zakład w którym to robiłem jest autoryzowanym zakładem BRC, coprawda jakieś urządzenia przy butli i na silniku widzę z napisem BRC ale np. kontrolka gazu jest już ESGI.

Robili 2 dni wzięli 3300 czy dużo ?? nie wiem, ale napewno zrobili to porządnie,
autko przy prędkościach do 150km bo tyle do tej pory jechałem na "gazie" sprawuje się bez zarzutu, nie gaśnie, nie ma problemu z odpalaniem itp.
Jednym słowem warto zamontować gaz w swoim samochodzie.
Ja mam R75 i jeśli ktoś będzie miał ochotę założyć gaz i jest z okolic Oławy, Jelcza-Laskowic bądź wrocławia, proszę pisać pisać prywatnie przekażę namiar na ten zakład montujący instalacje.

Trochę pochwaliłem zakłąd w którym zakładałem gaz ale pochwała jak najbardziej słuszna, tylko tyle że najważniejsze co chciałem powiedzieć iż osoby które stoją przed dylematem założenia gazdu w swoim roverku niech się nie boją wystarczy porządny zakład montujący instalacje i będzie napewno wszystko ok :)
pozdrawiam

kajetan_b - Pon Kwi 28, 2008 16:48

Witam,

Poproszę namiary na ten zakład. Ja jestem posiadaczem R75 2,5l i też przymierzam się do założenia gazu.
Mam pytanie, czy nie ma przeciwwskazań do założenia gazu w automacie?

kajbator@poczta.onet.pl

piter34 - Pon Kwi 28, 2008 17:17

xammar napisał/a:
Ja mam R75 i jeśli ktoś będzie miał ochotę założyć gaz i jest z okolic Oławy, Jelcza-Laskowic bądź wrocławia, proszę pisać pisać prywatnie przekażę namiar na ten zakład montujący instalacje.

Dlaczego nie napiszesz normalnie na forum, aby wszyscy widzieli? :lol:

xammar napisał/a:
Robili 2 dni wzięli 3300 czy dużo ??

Jeżeli jest to zrobione porządnie, to cena jest "w sam raz".
Znalazłbyś gdzieś indziej pewnie nawet za 2800, tylko pytanie, czy tam by to zrobili równie dobrze. ;-)

xammar - Pon Kwi 28, 2008 18:36

Kajetan B napisał/a:
Witam,

Poproszę namiary na ten zakład. Ja jestem posiadaczem R75 2,5l i też przymierzam się do założenia gazu.
Mam pytanie, czy nie ma przeciwwskazań do założenia gazu w automacie?

co do automatu to nie mam pojęcia, najlepiej byłoby się spytać osoby znająciej się na tych sprawach ale wg. mnie to rodzaj skrzyni biegów to ma niewiele wspólnego bo to przecież na siliniku jest montowany gaz. I napewno cena oraz rodzaj instalacji zależą od rodzaju
silnika.
piter34 napisał/a:
Dlaczego nie napiszesz normalnie na forum, aby wszyscy widzieli? :lol:

ponieważ sam jestem modem forum o innej tematyce niż samochody i tam nie można reklamować innych stron www lub podawać kontaktów. :)

piter34 napisał/a:
Jeżeli jest to zrobione porządnie, to cena jest "w sam raz".
Znalazłbyś gdzieś indziej pewnie nawet za 2800, tylko pytanie, czy tam by to zrobili równie dobrze. ;-)

dokładnie dlatego ja jestem bardzo zadowolony i chciałem o tym napisać. :)
bo 500zł różnicy przy założeniu że wszystko śmiga jak należy jest niczym w porównaniu do tego iż miałbym autko serwisować raz w tygodniu bo byłyby ustaerki albo auto by źle śmigało.

piter34 - Wto Kwi 29, 2008 11:10

xammar napisał/a:
ponieważ sam jestem modem forum o innej tematyce niż samochody i tam nie można reklamować innych stron www lub podawać kontaktów. :)

Na tym forum sobie pomagamy, a zatem podanie takiej informacji jest jak na bardziej na miejscu i broń boże nie jest to zabronione. :wink:

xammar - Nie Maj 11, 2008 22:24

piter34 napisał/a:
Na tym forum sobie pomagamy, a zatem podanie takiej informacji jest jak na bardziej na miejscu i broń boże nie jest to zabronione. :wink:


Ok, :wink:


więc jeśli ktoś będzi chciał załozyć gaz w swoim Roverku i jesteście z okolic Wrocławia, Oławy lub z samych Jelcza-Laskowic zapraszam do:

Artura
tel. 501 734 447
zakład znajduje się w Jelczu-Laskowicach na ul Oleśnickiej.


Jest to autoryzowany zakład BRC, może wygląd nie przypomina 5 gwiazdkowego zakładu, ale sami wiecie że nie wygląd firmy ma znaczenie a fachowcy.

I jeszcze jedno, jak się pytałem Pana Artura czy mogę udostępnić jego dane na tym forum, powiedział byście dzwoniąc do niego powoływali się na mnie czyli na Mariusza.

I wtedy cena dla takich osób wynosić będzie kilka stówek mniej :) :lol:

Ja zapłaciłem 3300zł mam V6 150km a gaz po 1,5tyś km działa bez jakichkolwiek zarzutów.

kajetan_b - Pon Maj 12, 2008 13:58

dzwoniłem kilka razy pod wskazany tel., ale nikt nie odbierał.
Możesz podać numer tel. stacjonarnego, albo dokładne namiary na ten zakłąd w Jalczu-Laskowicach.
Jaki masz model instalacji?

piter34 - Pon Maj 12, 2008 16:59

Kajetan B napisał/a:
dzwoniłem kilka razy pod wskazany tel., ale nikt nie odbierał.

Myślę, że chodzi o ten zakład. Możesz próbować na nr stacjonarny.

xammar - Wto Maj 13, 2008 14:07

nr mam tylko ten.
Artur
tel. 501 734 447

stacjonarnego nie znam i chyba nie mają,
jeśli chodzi o instalację to chyba mam 50/50.
Pewne rzeczy są BRC a pewne ESGI ale jak mi powiedział zakładał tylko i wyłącznie BRC do podobnych silników i nie zawsze wszystko grało jak zmienił jakiś tam element na ESGI to byłą gitara.
Ja z tego co mam jestem zadowolony i to mi wystarczy a nie ważne dla mnie czy tam jest to BRC czy ESKI czy jeszcze coś innego, mam wsiąść odpalić i w droge :grin:

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 14:11 ]
Cytat:
Myślę, że chodzi o ten zakład. Możesz próbować na nr stacjonarny.

dokładnie :) :):):):) :grin:


http://katalog.pf.pl/Jelc...0B8110-m19.html

Piter dziękuję za podpowiedź :)

Korczus - Wto Maj 13, 2008 15:32

A powiedz mi czy odczuwasz różnice w dynamice auta na gazie? Bo też mam gaz BRC, nie mam pojęcia jaki itd bo się na tym nie znam, kupiłem auto i już był, ale wydaję mi się że albo już coś się tam zasyfiło albo jest źle wyregulowany ponieważ:

benzyna 8s - 100km/h
gaz 11,5s - 100km/h

różnica jak widać znacząca i odczuwalna beż stopera :)

piter34 - Wto Maj 13, 2008 15:41

xammar napisał/a:
Pewne rzeczy są BRC a pewne ESGI

A które są takie, a które takie? Sterownik jest ESGI?

Korczus napisał/a:
benzyna 8s - 100km/h
gaz 11,5s - 100km/h

Masz coś "źle". Na gazie czasy powinny być takie same albo nieznacznie (góra 0,5s) gorsze...

Korczus - Wto Maj 13, 2008 17:26

No to muszę jechać gdzieś wyregulować, bo na benzynie nie da się też poszaleć, dławi się momentami, filtr paliwa zajechany albo pompa, tylko chwilowo brak kasy na mechaników ;/
xammar - Sob Maj 31, 2008 21:39

Kolejna notatka,:
przejechałem już ponad 6 tyś km. bez żadnych problemów z gazem, poprostu tankuję wsiadam i w drogę...

jedyne co mogę polecić ten zakład:

"F&B Auto" Artur Fuhrmann
Jelcz-Laskowice
ul. Oleśnicka 7
tel. 071 3811548
kom. 501 73 44 47

Korczus - Nie Cze 01, 2008 12:29

Ja byłem niedawno ustawić gazik, powymieniali mi filtry, wyregulowali wtryski, gość podkręcił mi gaz, mówił że tak o 10% na razie, że mam zobaczyć ile będzie palił. Wczoraj mi wyszło 11l/100km także muszę jechać i niech ustawią tak żeby zapierdzielał jak na benzynce :D
xammar - Nie Cze 01, 2008 18:38

Cytat:
Ja byłem niedawno ustawić gazik, powymieniali mi filtry, wyregulowali wtryski, gość podkręcił mi gaz, mówił że tak o 10% na razie, że mam zobaczyć ile będzie palił. Wczoraj mi wyszło 11l/100km także muszę jechać i niech ustawią tak żeby zapierdzielał jak na benzynce :D

w tych sprawach "ustawień" spalania byłbym bardzo ostrożny na Twoim miejscu,
to że auto jest na gaz to oznacza że już dokonano jakiś przeróbek, i dla silnika nie jets to naturalna sprawa jak jazda na ropie czy benzynie.

Jak ma spalić 11 to nie spali, jak ma spalić 15 to niech spali, znajomy coprawda w innej marce samochodu też próbował kombinowac i odbiło mu się to nieźle po kieszeni, nie wiem dokładnie co ale musial sporo wydac na naprawę silnika, a chciał jeździć jeszcze taniej i ustawiał coś tam odnośnie spalania. Z tego co mówił.. palił mu 8-9litrów gazu silnik 2.0 :shock:

maciej - Nie Cze 01, 2008 23:30

xammar napisał/a:
Jak ma spalić 11 to nie spali, jak ma spalić 15 to niech spali, znajomy coprawda w innej marce samochodu też próbował kombinowac i odbiło mu się to nieźle po kieszeni, nie wiem dokładnie co ale musial sporo wydac na naprawę silnika, a chciał jeździć jeszcze taniej i ustawiał coś tam odnośnie spalania. Z tego co mówił.. palił mu 8-9litrów gazu silnik 2.0

Prawdopodobnie zubożenie mieszanki, wyższa temperatura spalania i wypalanie zaworów...
To dlatego są ludzie, którzy twierdzą, że "gaz niszczy silniki" - to nie gaz, tylko niedouczeni fachowcy lub oszczędzanie "na siłę". :(

Korczus - Pon Cze 02, 2008 08:53

No i ja wychodzę z tego samego założenia, że gazu może łyknąć mi nawet te 15litrów, ale ma jeździć tak jak na benzynie... a jeszcze nie jeździ bo czuć muła trochę.
krzys_ko5 - Pon Lip 27, 2009 17:23

Witam!
Skorzystałem z porady kolegi xammara i do swojego R75 również zamontowałem sekwencje ESGI2. Narazie przejechałem ok 2000km , ale nie ukrywam, że jestem bardzo zadowolony. Nie obyło się bez problemów, ponieważ trafił mi się uszkodzony komputer od instalacji, co objawiało się brakiem mocy przy mocniejszym wcisnięciu pedału gazu. Po wymianie na inny problem zniknał i w zasadzie nie odczuwam żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną. Instalacja kosztowała 3200zł plus 100zł wlew w klapce i montowana była również w autoryzowanym serwisie BRC. Pozdrawiam!

mala_ewka8 - Pią Wrz 25, 2009 18:18

Witam. Chciłabym sie dowiedzieć być moze juz gdzies znajduje sie taki temat lecz nie moge sie go doszuckać. Mam rover 214 si 97r bezynka i juz bardzo mnie ciągnie za keiszeń że tak powiem :) chciałabym sie zapytać jaki gaz najlepiej do samochodu założyć?jakiej firmy? moze ktoś z okolic Wawy wie gdzie najlepiej? czy posiadacze gazu tego modelu samochoduimaja jakieś problemy z nim? Prosze o pomoc.
Pozdrawiem
Dzieki :)

sobrus - Pią Wrz 25, 2009 19:44

Najpopularniejszy dobry zestaw (i w miare tani) to STAG+MagicJet. Reduktor Tomesetto Alaska powinien być OK.
Ja mam zamontowany Zenit+Valtek+Alaska i wsio działa super.
Ale proponowany zestaw jest lepszy (gdybym montował sam wybrałbym taki, ale kupiłem już z LPG)

praktis - Sob Wrz 26, 2009 15:36

sobrus napisał/a:
Reduktor Tomesetto Alaska powinien być OK.


Nie zgodzę się. Alaska tylko jak masz silnik do 75-90 KM. Powyżej już nie wyrabia, znaczne spadki ciśnienia LPG przy mocniejszym wciśnięciu gazu powodują przełączanie się na benzynę lub odczuwalne szarpanie. Lepszym wyborem będzie Zavoli Zeta lub Scorpion Mini.
W Wawce dobre opinie zbiera http://www.migaz-s.com.pl/podstrony/kontakt.html

Zestaw Stag 4, Reduktor Zavoli Zeta, wtryski Magic Jet powinien spokojnie obsłużyć Twój pojazd. Jeśli będzie Cię stać to zamiast Magic Jetów weź wtryski Matrix.

Pozdrawiam.

Perez - Sob Wrz 26, 2009 16:18

mala_ewka8, Ja na Twoim miejscu porozmawialbym z Maciejem i pojechal do Wegrowa. Za sekwencje ponoc mozna zaplacic 2100 i jak wskazuja doswiadczenia wielu klubowiczow dobrze robia.

Co do gazu BRC ja mam instalacje BRC od poczatku do konca. Serwisowana tylko w autoryzowanej stacji BRC i powiem tak: Po regulacji dziala tak jak benzyna, kilka tysiecy km pozniej leciutko sie zamula.

mala_ewka8 - Nie Wrz 27, 2009 20:42

Już sama nie wiem co robić... Boje sie ze dam do założenia i iiibedzie z samochodem źle... Gdzie jeszcze w waw zakładaja dobrze gaz i no widze pozytywne opinie na temat BRC wiec gdzie?
Perez - Pon Wrz 28, 2009 15:19

BRC moge Ci polecic na Okeciu, a konkretniej w Opaczu. To jest zaklad z ktorego instalacje moje auto ma 5 lat i nie narzekam. Ostatnio nawet wymienili mi za darmo elektrozaworek i zrobili regulacje (ot taki mily gest), ale BRC jest drogie i bedziesz je musiala serwisowac pozniej tylko w zakladzie z programem do BRC

Adres to Różana 1 Opacz To jest praktycznie Okecie. Tel: 723 01 44

[ Dodano: Pon Wrz 28, 2009 15:19 ]
Landi Renzo tez Ci tam zaloza na zyczenie

darek_wp - Pon Wrz 28, 2009 17:22

Perez napisał/a:
ale BRC jest drogie i bedziesz je musiala serwisowac pozniej tylko w zakladzie z programem do BRC


program i interface do BRC to żaden problem, można znaleźć w necie albo popytać na forach elektronicznych (sam mam zrobiony samodzielnie do mojego autka)
a w kwestii drogo - może troszkę drożej niż inne instalacje ale za to niezawodne (przez ponad 5 lat poza 1 wymianą filterka nie robiłem z instalacją BRC nic)

Marrkus - Pon Wrz 28, 2009 18:49

Filtry LPG wymienia się znacznie częściej.

Co każde 10-20 tyś km zalecana jest wymiana filtrów i fazy ciekłej i lotnej - nie dla tego że są produkcji chińskiej lub innej ale z powodu bardzo zanieczyszczonego LPG jaki jest nam serwowany na stacja benzynowych

Perez - Pon Wrz 28, 2009 19:24

Marrkus, to samo wlasnie chcialem napisac, ale kolezance moge smialo polecic warsztat jak i instalacje biorac poprawke, ze ja mam silnik Hondy
darek_wp - Pon Wrz 28, 2009 20:53

Marrkus napisał/a:
Filtry LPG wymienia się znacznie częściej.

Co każde 10-20 tyś km zalecana jest wymiana filtrów i fazy ciekłej i lotnej - nie dla tego że są produkcji chińskiej lub innej ale z powodu bardzo zanieczyszczonego LPG jaki jest nam serwowany na stacja benzynowych



zgadzam sie w całej rozciągłości tematu :smile: okazuje się jednak, że mam szczęście do stacji LPG, staram sie tankować na jednej a jak przyjechałem do gazowników żeby wymienic filtr po wymontowaniu starego stwierdzili że nie było potrzeby - po prostu po ponad półtora roku i prawie 50k przebiegu był czysty :lol:

iktorn73 - Wto Wrz 29, 2009 14:45

Ja zakładałem gaz w 4-ech samochodach,w tym MG ZR 160,w warsztacie w Nowej Iwicznej koło Piaseczna. Wszystko chodzi bez zarzutu. Stag 4,reduktor Silver,wlew pod klapką,zbiornik w kole to koszt 2100 zł. I w R75 też tam będę zakładał gaz :) .