Zobacz temat - [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej

Ml777 - Czw Lip 24, 2008 20:00
Temat postu: [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Posiadam Rovera 75 diesel Mam pytanie gdzie znajduje sie filtr oleju i czy można samemu wymienić olej z wymiana filtra oraz ile trzeba zalać oleju.Dzięki za odpowiedz
Mageryks - Czw Lip 24, 2008 22:14

Witam.

Dane o ilości oleju znajdziesz na roverki.pl w dziale modele: http://www.roverki.pl/article.php?sid=62#specif
Jeżeli chodzi o możliwość wymiany i gdzie co jest to niech się już koledzy fachowcy wypowiedzą. :wink:

Pozdrawiam

rolando - Czw Lip 24, 2008 23:33
Temat postu: Re: [R 75 2.0 diesel] wymiana oleju
Ml777 napisał/a:
Posiadam Rovera 75 diesel Mam pytanie gdzie znajduje sie filtr oleju i czy można samemu wymienić olej z wymiana filtra oraz ile trzeba zalać oleju.Dzięki za odpowiedz


filtr oleju znajduje się na samym wierzchu. podnosisz maskę i jest on między silnikiem a chłodnicą mniej więcej po środku, jest to wkład. Musisz mieć duży klucz do odkręcenia plastikowej "kopułki" go zasłaniającej (chyba 26, nie pamiętam dokładnie, najlepiej nasadowy).
zdejmuszesz ową "kopułkę" wyjmujesz stary filtr, wymieniasz oringi, władasz nowy zakręcasz i po robocie.

PS. nie pamiętam, ale chyba trzeba zdjąć plastikową osłonę silnika, jest przykręcona na trzy śruby, klucz nr 8.

oleju do slinika wchodzi ok.6-7 litrów, nie pamiętam dokładnie

powodzenia

krzydec - Pią Kwi 08, 2011 16:24

Witam. Podepne mojego posta pod temat bo rowniez jestem na etapie wymiany oleju w moim R75 diesel.
Jaki olej jest zalecany przy przebiegu 110tys mil?

apples - Pią Kwi 08, 2011 18:00

krzydec napisał/a:
aki olej jest zalecany przy przebiegu 110tys mil?
Taki jak jest wpisany w instrukcje obsługi. Poszukaj na forum bo tematów jest już sporo na ten temat.
rolando - Pią Kwi 08, 2011 21:40

ludzie, ale macie problemy.
obecnie nowoczesne oleje są wszystkie ze sobą mieszalne, zapodać olej dobrej jakości i z pewnością będzie cacy.
ważne by nie wlać po mineralnym syntetyku, do doładowanych silników tylko syntetyk, ew. pół.

krzydec - Pią Kwi 08, 2011 22:07

No tak.
Nie wiem jaki byl wlany ale pewnie taki jak w instrukcji (10w/40 lub 15w/40 zgodne z specyfikacja ACEA A3 / ACEA B3- cokolwiek to mialo by znaczyc :twisted: ).
Ale czy przy takim przebiegu inny nie bedzie lepszy?

apples - Sob Kwi 09, 2011 15:53

krzydec napisał/a:
Ale czy przy takim przebiegu inny nie bedzie lepszy?
Jaki inny? Napisz co chcesz wlać lub poczytaj tematy http://forum.roverki.eu/g...m.roverki.eu%2F
SyntaX - Sob Kwi 09, 2011 15:56

Ja w poniedziałek umówiłem sie na wymianę mam silnik diesel TD4.
Polecono mi Cartrol EDGE Turbo Diesel 5w40 pełen syntetyk.
5L w granicach 140zł

krzydec - Pon Kwi 11, 2011 18:31

Zastanawiam się pomiędzy:

Motul 6100 Synergie+ 10W-40 Gasoline and Diesel engine oil Technosynthese

specyfikacja:

STANDARDS ACEA A3 / B3 / B4
APPROVALS API SL / CF
VW 502 00 - 505 00
Mercedes Benz page MB 229.3

Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.862
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 100.0 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 157
Pour point ASTM D97 -30°C / -22°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
TBN ASTM D 2896 8.6 mg KOH/g

a

Fuchs TITAN SYN DIESEL 10W-40 Ultimate Performance, Full Synthetic, Diesel

specyfikacja:

API CI4/CH4/CG4/CF4/SL
ACEA A3, B3, B4, E3, E5, E7
CCMC G4/G5,D4/D5/PD-2

Mercedes Benz 228.3, 229.1
Volvo VDS 3
Caterpillar ECF-1
TO-2
VW 500.00
VW 505.00
Allison C4
Renault RLD
Cummins 20077/20078
MAN 3275

http://www.opieoils.co.uk...ESEL-10W-40.pdf

Fuchs jest droższy, w moim przypadku bedzie to około 10 GBP wiecej.
Czy warto dopłacac?
Dodam, że nigdy nie zagłebiałem sie tak bardzo w temacie olejów i firma Motul nie jest mi znana, kierowałem sie przy wyborze ceną oraz przedstawionymi parametrami. Z olejami firmy Fuchs spotkałem sie w pracy, są używane min. do smarowania maszyn CNC ( spindle kreci sie czasami do 16 000 rpmin).

Moze macie jakies inne propozycje, dodam że mieszkam w UK a to wbrew pozorom dziki i zacofany kraj :mrgreen: .
Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie tematem.

apples - Pon Kwi 11, 2011 19:49

krzydec, ja zaleje MOTUL przy następnej wymianie. :)
SyntaX - Pon Kwi 11, 2011 20:27

Ja dziś wymieniałem w Landku z silnikiem TD4
Wszyscy znajomi mechanicy zalecają olej Castrol.
Ja wybrałem Castrol Edge Diesel 5w40.

krzydec - Pon Kwi 11, 2011 22:02

apples, cena kuszaca zwlaszczaa biorac pod uwage parametry. Wczesniej nie zdawałem sobie sprawy, ze płacimy aż tyle za "firme" :shock:

SyntaX, pod spodem masz linka z spec. do Castrola.

http://www.opieoils.co.uk...iesel-5W-40.pdf

Stronka wyjaśniająca oznaczeinia podane w specyfikacjach:

http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

Pieta - Wto Kwi 12, 2011 07:49

Ostatnie 2 wymiany zalałem Motul Specific LL04 5W40. Przebieg 220tysięcy.
marecki6 - Wto Kwi 12, 2011 11:01

ja ostatnio zalałem Motul X-CESS 8100 5W40
markozalko - Sro Maj 04, 2011 17:59

Tak się zastanawiam czemu tak jest że jak ktoś pyta jaki olej wlać to większość odsyła ich do książki gdzie jest 10 lub 15 W 40 a potem pisze ze sam zalewa syntetyk albo półsyntetyk. Ja osobiście dziś znów zalałem 15w40. Zastanawiam się czemu również ludzie nie polecają mineralnego do turbodiesli jak producent zaleca. O co chodzi?
Pieta - Sro Maj 04, 2011 21:38

markozalko napisał/a:
Tak się zastanawiam czemu tak jest że jak ktoś pyta jaki olej wlać to większość odsyła ich do książki gdzie jest 10 lub 15 W 40 a potem pisze ze sam zalewa syntetyk albo półsyntetyk. Ja osobiście dziś znów zalałem 15w40. Zastanawiam się czemu również ludzie nie polecają mineralnego do turbodiesli jak producent zaleca. O co chodzi?

Ponieważ Rover zaleca 10/15W40 a BMW 0W30 do tego silnika
Jak widzisz, nie jest to jednoznaczne.
Moje auto było zalewane od nowości syntetykiem. Tak wynika z papierów.
Ja leję syntetyk 5W40.

markozalko - Czw Maj 05, 2011 08:11

Pieta napisał/a:
markozalko napisał/a:
Tak się zastanawiam czemu tak jest że jak ktoś pyta jaki olej wlać to większość odsyła ich do książki gdzie jest 10 lub 15 W 40 a potem pisze ze sam zalewa syntetyk albo półsyntetyk. Ja osobiście dziś znów zalałem 15w40. Zastanawiam się czemu również ludzie nie polecają mineralnego do turbodiesli jak producent zaleca. O co chodzi?

Ponieważ Rover zaleca 10/15W40 a BMW 0W30 do tego silnika
Jak widzisz, nie jest to jednoznaczne.
Moje auto było zalewane od nowości syntetykiem. Tak wynika z papierów.
Ja leję syntetyk 5W40.


No widzisz to jest odpowiedź. Ale jak to się dzieje że producenci mają aż takie rozbieżności co do tego. Kogo tu słuchać bądź człowieku mądry.

haszczyc - Czw Lip 12, 2012 15:17

Odświeżę troszkę temacik, otóż chcę wymienić olej :) i tu nasuwa się pytanie ostatnio zalewałem silnik olejem Castrol EDGE 0W40 SPORT w zimie nie było problemu z odpaleniem nawet przy -30, więc na prawdę sobie go chwalę, tego oleju zostało mi w baniaku 2 litry i będzie teraz na dolewkę przy wymianie ale pytanie do was mam takie, czy olej który przeleżał rok w baniaku można wlać do samochodu? na tzw dolewkę dokupując kolejne 4 litry? kolejne pytanie wyszedł jakiś nowszy EDGE Fluid Strenght Technology, i pytanie czy jeśli zakupie ten nowszy odpowiednik i zmieszam go ze starym EDGE SPORT to nie będzie problemu ?

koledzy i dlaczego rozpiętość cenowa tego oleju jest kosmiczna w sklepach moto taki olej kosztuje od 170zł/4l a w hurtowniach olejowych albo na allegro to koszt około 110-130zł/4l ?

rafalmis1 - Czw Lip 12, 2012 15:44

na bance powinna być podana data przydatności do użycia. Ale ja osobiście mimo tej daty spokojnie bym wlewał, z tego co się kiedyś orientowałem, to olej nie traci długie lata swoich właściwości, tylko jak jest nieotwarty :mrgreen: ale ja bym wlewał mimo to :wink:
mimo66 - Czw Lip 12, 2012 16:51

Hmm, tak sobie myślę, czy olej LOTOS 10W40 jest nieodpowiedni do naszych silników benzynowych?
To już nie są te oleje co kiedyś, że tylko do malowania płotów się nadawały.
Kilka lat temu miałem Matiza i lałem tylko Lotosa lub Orlena, teraz mam też Mondeo 1,8 na benzynie i od kilku lat leję do niego Lotosa 10W40 i nie widzę i nie słyszę żadnych niepokojących objawów.
Wręcz przeciwnie, silniczek chodzi jak zegarek.
Kilka dni temu kupiłem pierwszy samochód synowi(nówka prawo jazdy i świeżo pełnoletni :mrgreen: ) Peugeota 1,1cm3 iteż zalałem do silnika Lotosa.

Mam kolegę który długie lata robi w laboratorium w olejach i twierdzi że nasze rodzime oleje niczym się nie różnią od tych "zachodnich" , a czasami nawet przewyższają te popularne na naszym rynku.

Tak się zastanawiam czy nie zalać tego oleju do swojego Rover-ka ?

Jakie są Wasze opinie?

TomaszM - Czw Lip 12, 2012 18:36

haszczyc napisał/a:
Castrol EDGE 0W40 SPORT w zimie nie było problemu z odpaleniem nawet przy -30, więc na prawdę sobie go chwalę, tego oleju zostało mi w baniaku 2 litry i będzie teraz na dolewkę przy wymianie ale pytanie do was mam takie, czy olej który przeleżał rok w baniaku można wlać do samochodu? na tzw dolewkę dokupując kolejne 4 litry?

Bez problemu, najczęściej data przydatności to 5 lat od daty produkcji przy zamkniętym opakowaniu. Jeśli masz otwarty z zeszłego roku ale dobrze przechowywany (w oryginalnym opakowaniu, bez dostępu dużej ilości światła, wilgoci, bez ciągłych zmian temperatur), to śmiało można wlać.

haszczyc napisał/a:
kolejne pytanie wyszedł jakiś nowszy EDGE Fluid Strenght Technology, i pytanie czy jeśli zakupie ten nowszy odpowiednik i zmieszam go ze starym EDGE SPORT to nie będzie problemu ?

Bez problemu, są zamiennie i mieszalne.

haszczyc napisał/a:
koledzy i dlaczego rozpiętość cenowa tego oleju jest kosmiczna w sklepach moto taki olej kosztuje od 170zł/4l a w hurtowniach olejowych albo na allegro to koszt około 110-130zł/4l ?

Kwestia marży, ale raczej wolałbym hurtownie niż allegro.

mimo66 napisał/a:
Hmm, tak sobie myślę, czy olej LOTOS 10W40 jest nieodpowiedni do naszych silników benzynowych?

mimo66 - może być i Lotos, ale polecałbym "Lotos Synthetic PLUS 5W40" przy naszych mroźnych zimach i gorących latach...

janio - Czw Lis 28, 2013 17:59

Nie polecam oleju rozlewanego w naszym kraju bo wszystkie są chrzczone. W oryginale jest sprowadzany olej Petro Canada Duron XL 10W40 i taki polecam.