|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220 SDi 1999r]
Kafarek85 - Pią Sie 08, 2008 19:07 Temat postu: [220 SDi 1999r] hmh otóż mam taki probem
pojawiło się świszczenie podczas jazdy jak turbina się załączała na początku od ok 2 tys. rpm później z czasem od 1,500 rpm już zaczynała. Dopatrzyłem się, że Rura prowadząca od intercoolera do silnika jest pęknięta i pokryta olejem ... Zakleiłem tą dziurę przez kawałek było nawet trochę dobrze. Olej troszke przepaliła bo aż z tyłu czarno się zrobiło. niestety przy wyższych obrotach taśma nie wytrzymała i pękła(domyślam się że w tej rurce przy obciążeniu ma do 2 barów więc byle taśiemka się nie przyda). Więc na nowo ten sam problem. Mechanik wcześniej sprawdzając stwierdził po dźwięku że turbina napewno do renowacji i że gdzieś w tym świszczeniu słychac jak by gdzieś powietrze dolatywało... Luzów na turbinie raczej nie stwierdzono może jakieś minimalne. Mimo wszystko najpierw zalecił mi wymianę tej rurki...
Czy ktoś z was ma dostęp do takiej rurki ewentualnie prosiłbym o namiary na jakiś sklep/sprzedawce z góry dzięki
Brt - Pią Sie 08, 2008 19:35
www.tomateam.pl niestety do 18 na urlopie. Pod obciążeniem ma ok 1.2 bara max. A turbina działa cały czas a nie od 2000 tymczasowo możesz wstawić kawałek rurki metalowej i ścisnąć opaskami, jesli peknięcie masz na prostym odcinku.
xtek - Pią Sie 08, 2008 21:37
czy to jakis sezon na te przewody?
Kafarek85 - Pią Sie 08, 2008 22:12
Brt napisał/a: | A turbina działa cały czas a nie od 2000 |
wiem ale tylko podkreśliłem że na początku przy większym obciażeniu turbiny świszczało a póżniej zaczeło już i przy mniejszym....
[ Dodano: Sob Sie 09, 2008 13:42 ]
Czy ktoś jeszcze poleca jakiś sklep /sprzedawce przed 18 sierpnia?
Dolt - Sob Sie 09, 2008 14:29
Nie chcę śmiecić forum to zapytam się tutaj:
Czy zbyt małe ciśnienie na turbinie może powodować ograniczenie obrotów?? tzn. tylko do 4tys i nic więcej?
Lepiej oddać do regeneracji czy kupić używkę?
Ps. Mi wyszło ciśnienie 0,8.
Jary - Sob Sie 09, 2008 14:37
Dolt napisał/a: | Czy zbyt małe ciśnienie na turbinie może powodować ograniczenie obrotów?? |
Raczej spadek mocy, a ciśnienie masz jeszcze nie najgorsze, dbaj o szczelność przewodów .
Brt - Sob Sie 09, 2008 16:34
nie turbina nie ograniczy obrotów. jesli nei bierze oleju to jej nie ruszaj
Kafarek85 - Pon Sie 11, 2008 18:42
a jak zaczeło pobierać olej??? do póki rurka była cała utrzymywał się poziom oleju jak się przedziurawiła poziom oleju trochę zmalał. jak zakleiłem dziurkę to sporo oleju przepaliło bo aż czarno z tyłu było.... Jutro mają mi dostarczyć tą rurkę. Mam nadzieje że to rozwiąze wszystkie problemy
xtek - Pon Sie 11, 2008 18:44
a gdzie w koncu zamowiles i za ile?
Kafarek85 - Pon Sie 11, 2008 18:47
http://moto.allegro.pl/it...g_zr.html#photo
u tego kolesia a jeśli chodzi o towar to sięwypowiem dopiero jak otrzymam przesyłkę..
właśnie jak też u Ciebie ta rurka pękła to jakie Roverek ma objawy? takie jak ja opisywałem?
xtek - Pon Sie 11, 2008 18:49
Aha, u przemo. No o rure mozesz byc pewien ze oryginalna. Ja jednak poczekam az Tomi wroci, bo 40zl piechota nie chodzi
Kafarek85 - Pon Sie 11, 2008 18:52
Niestety nie mam czasu aby czekać do 18>za duzo podróżuje i nie chce męczyć roverka
PS.Jakie miał objawy twój roverek?
xtek - Pon Sie 11, 2008 18:54
Wszystko spoko, tylko nie bylo turbo. rozpedzanie do setki trwalo wieki. Max predkosc 110km/h. Teraz wstawilem kawalek metalowej rurki i jest ok, ale jednak chce nowa.
Kafarek85 - Pon Sie 11, 2008 18:58
hmh trochę dziwnie... bo dziś na dłuższym dystansie ,,rozbujałem" te 140 km/h ale staram się delikatnie przy 1,500 rpm następny bieg
xtek - Pon Sie 11, 2008 19:00
Ja mialem w rurze dziure na 10cm. A 140km/h tez rozbujalem, ale na A4 z gorki i tylko chwile, bo po plaskim zwalnialo
Kafarek85 - Pon Sie 11, 2008 19:03
a ten niemiłośierny świst/gwizd? turbiny? wsumie to może i gwiżdze ta rurka bo ona ma małą dziurkę (w porównaniu do twojego dziurska ) ok 1cm. zresztą jutro się okaże jak wymienie. Pozdrawiam
Dolt - Pon Sie 11, 2008 20:55
3 miesiące temu kupiłem ten wąż bo też miałem łatany.
Kupiłem w Art-Bizar używkę, bdb stanie za 140 zł.
lukasz17 - Wto Sie 12, 2008 14:26
ja 2 miechy temu kupowałem u Tomiego tylko że górną zapłaciłem jakieś 155zł
Mi niestety pekła na zgięciu wydawało mi się że rura jest ok ale zaszalałem i kręciłem go do 5tys/obr do 3-ki osiągnołem po chwili predkośc 160km/h i po wychamowaniu dopiero poczułem spadek mocy ale po wymianie wszytsko wrocilo do normy
Kafarek85 - Sro Sie 13, 2008 23:27
wymieniłem rurkę.... ale przez to że była dziurawa olej mi pobierało i wywalało go przez dziurke możliwe, że i do intercoolera się dostało w każdym bądź razie i tak robie wymianę oleju i filtru tylko jakie parametru oleju???
nomen82 - Czw Sie 14, 2008 07:52
Parametry takie jakie miałeś do tej pory...
Kafarek85 - Czw Sie 14, 2008 08:23
właśnie do tej pory jeszcze nie wymieniałem oleju i tu jest czas najwyższy nawet nie wiedziałem na jakim jeżdze :/więc żadnego nie dolewam bo chce cały wymienić tylko nie wiem jaki najlepszy....
pgrad - Czw Sie 14, 2008 09:00
Ja leję 10W40 półsyntetyk. Jeżeli wymieniasz olej co 10tys. Km to może być średniej klasy, ale jak Ci kasy nie szkoda to możesz kupić jakiś droższy. Oleju z niższej półki cenowej lepiej nie lać do żadnego silnika. Z beczki to tylko w dużych warsztatach bo tam sprawdzają olej przed odbiorem.
xtek - Czw Sie 14, 2008 09:37
Ja mam zalany castrol magnatec 10W/40 diesel z allegro. 5l kosztuje ok 75zl wiec super sie oplaca.
Poprzedni wlasciciel zalewal mineralny, ale stwierdzilem, ze to glupota i od jakichs 20000km jezdze wlasnie na tym polsyntetycznym castrolu.
Kafarek85 - Czw Sie 14, 2008 12:36
jeszcze tylko ile wchodzi oleju i zamykam topic
xtek - Czw Sie 14, 2008 12:40
do suchego 4,8l
|
|