|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] Wymiana rozrządu ,uaktualnienie tematu ?
Jarek3 - Pią Sie 29, 2008 19:25 Temat postu: [MGF] Wymiana rozrządu ,uaktualnienie tematu ? Gdzie można dokonać wymiany rozrządu w MGF na Śląsku, czy odbywa się bez wyjmowania silnika?
michalswiatek - Pią Sie 29, 2008 19:38
Silnika wyjmowac nie trzeba, wystarczy go podeprzec i odkrecic lape ktora go trzyma od strony rozrzadu. Nie jest to wygodne, ale wykonalne. Szczegolowy opis w RAVE.
trollbee - Pią Sie 29, 2008 19:51
Od razu niech sprawdzą czy grucha na łapie jest dobra u mnie była rozp... i trzeba było wymieniać.
Sprawdz sobie TU
Jarek3 - Nie Sie 31, 2008 15:38
Hmm.To nie jest tak źle.Czy wymiana pompy wody jest konieczna czy tak tylko dla zasady się wymienia.?
sTERYD - Nie Sie 31, 2008 17:57
jest zalecena, ze względu na to, ze pompa może paść niedługo po wymianie paska, i wtedy jest ta sama robota
Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:00
W sumie racja zastanawia mnie jeszcze kwestia kół zębatych (pasowych) czy można kupić bo na tomateam.pl nie widziałem.
marcinmarcin - Sro Wrz 24, 2008 19:04
Jarek3 napisał/a: | W sumie racja zastanawia mnie jeszcze kwestia kół zębatych (pasowych) czy można kupić bo na tomateam.pl nie widziałem. |
Tomi ma na stronie niewielką część swoich zasobów, a nawet jak nie ma to i tak szybko ściągnie. Pytanie tylko, po co koła zębate wymieniać?
Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:06
A mogę linka na tą stronke Tomiego ? W sumie w zestawach rozrządu przeważnie pojawiają się te koła, a czy wymieniać czy nie ? Można ryzykować:)
marcinmarcin - Sro Wrz 24, 2008 19:22
Jarek3 napisał/a: | A mogę linka na tą stronke Tomiego ? W sumie w zestawach rozrządu przeważnie pojawiają się te koła, a czy wymieniać czy nie ? Można ryzykować:) |
tomateam.pl prowadzi Tomi zmieniając rozrząd, wymienia się najczęściej pompę i napinacz. Ja nie słyszałem żeby ktoś koła zębate wymieniał przy okazji rozrządu, chyba że po rozebraniu okaże się, że są wytarte...
A może Ci chodzi o zestawy do wymiany przy łańcuchu rozrządu - tam się chyba wymienia kółka również, ale MG mają paski
Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:26
A to już wiem:).Hmm można się sprzeczać ich żywotność też nie jest wieczna.Tak mnie to zastanawia ponieważ zauważyłem zestawy do innych aut gdzie dochodzą te koła pasowe.Być może zbędne..
BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 19:28
Jarek3 napisał/a: | A to już wiem:).Hmm można się sprzeczać ich żywotność też nie jest wieczna.Tak mnie to zastanawia ponieważ zauważyłem zestawy do innych aut gdzie dochodzą te koła pasowe.Być może zbędne.. |
ale kola pasowe to nie to samo co kola zebate
Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:29
Chodzi mi o te dwa z klinami poprzecznymi od wału i ten niżej.
marcinmarcin - Sro Wrz 24, 2008 19:31
BoloSr napisał/a: | Jarek3 napisał/a: | A to już wiem:).Hmm można się sprzeczać ich żywotność też nie jest wieczna.Tak mnie to zastanawia ponieważ zauważyłem zestawy do innych aut gdzie dochodzą te koła pasowe.Być może zbędne.. |
ale kola pasowe to nie to samo co kola zebate |
Edytowałem swój wcześniejszy post, ale powtórzę jeszcze - kółka zębate wymienia się chyba tylko przy łańcuchu rozrządu. Pasek tak nie wyciera.
BTW - dobrze by było wymienić jeszcze uszczelniacze wszystkie.
BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 19:35
marcinmarcin napisał/a: | BoloSr napisał/a: | Jarek3 napisał/a: | A to już wiem:).Hmm można się sprzeczać ich żywotność też nie jest wieczna.Tak mnie to zastanawia ponieważ zauważyłem zestawy do innych aut gdzie dochodzą te koła pasowe.Być może zbędne.. |
ale kola pasowe to nie to samo co kola zebate |
Edytowałem swój wcześniejszy post, ale powtórzę jeszcze - kółka zębate wymienia się chyba tylko przy łańcuchu rozrządu. Pasek tak nie wyciera.
BTW - dobrze by było wymienić jeszcze uszczelniacze wszystkie. |
i tu sie zgodze
a uszczelniacze poco ?
Jarek3 - Sro Wrz 24, 2008 19:38
Potocznie nazwałem zębatymi.Co do wymiany to raczej odpuszcze.
marcinmarcin - Sro Wrz 24, 2008 19:45
BoloSr napisał/a: | a uszczelniacze poco ? |
Bo jak je szlag trafi to olej cieknie po pasku (paskach) rozrządu, a z ich żywotnością różnie bywa. Więc lepiej wymienić dla świętego spokoju od razu.
Senn - Sro Wrz 24, 2008 19:46
Jakie kola?? Kola przezyja caly samochod Uszczelniacze walkow to podstawa. Moznaby sie jeszcze pokusic o uszczelniacz walu korbowego. Polecam tez sprawdzic dokrecenie malego kolka rozrzadu na wale. W K serii czasem sie ta sruba luzuje i potem robi sie nieciekawie. Po jej odkreceniu nalezy ja pozniej dopakowac momentem 205Nm z tego co pamietam.
BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 19:48
marcinmarcin napisał/a: | BoloSr napisał/a: | a uszczelniacze poco ? |
Bo jak je szlag trafi to olej cieknie po pasku (paskach) rozrządu, a z ich żywotnością różnie bywa. Więc lepiej wymienić dla świętego spokoju od razu. |
no to bedzie moje pierwsze auto w ktorym takie cos trza robic przy rozrzadzie
Senn - Sro Wrz 24, 2008 19:54
marcinmarcin napisał/a: | BoloSr napisał/a: | a uszczelniacze poco ? |
Bo jak je szlag trafi to olej cieknie po pasku (paskach) rozrządu, a z ich żywotnością różnie bywa. Więc lepiej wymienić dla świętego spokoju od razu. |
To jest czarny scenariusz bo zostaje jeszcze oslona ale ich wymiana to jeden z punktow wymiany rozrzadu w K-serii
BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 20:09
Senn napisał/a: | marcinmarcin napisał/a: | BoloSr napisał/a: | a uszczelniacze poco ? |
Bo jak je szlag trafi to olej cieknie po pasku (paskach) rozrządu, a z ich żywotnością różnie bywa. Więc lepiej wymienić dla świętego spokoju od razu. |
To jest czarny scenariusz bo zostaje jeszcze oslona ale ich wymiana to jeden z punktow wymiany rozrzadu w K-serii |
a ktore to sa te uszczelniacze ? bo na stronie http://www.tomateam.pl/ sa podane tylne i przednie to ktore tzra zakupic ?
Senn - Sro Wrz 24, 2008 20:11
BoloSr, wymien i tylne i przednie. Pamietaj ze one sa kierunkowe i zebys nie podmienil.
BoloSr - Sro Wrz 24, 2008 20:13
Senn napisał/a: | BoloSr, wymien i tylne i przednie. Pamietaj ze one sa kierunkowe i zebys nie podmienil. |
oki przyjme do wiadomości ciekawe czy mechanior moj sobie z tym poradzi
[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 19:31 ]
Jako ze autu stukło 60 tys i 6 latek wymieniony zostal rozrzad kpl plus do tego hanple z przodu (tarcze i klocki) oraz wszystkie filtry i olej silnikowy za cal operacje zaplacilem 250 zeta
tylko pojawil sie jeden problem gdyz paski Contitecha nie pasowaly od napedzani klimy i wspomagania jeden byl za kroki a drugi za dlugi ten pierwszy mial koncowke nr 750 a ten trugi 1200 dobrane byly wedlug katalogu i nie wiem na jakie teraz to zamienic
|
|