Zobacz temat - [R200 1.4Si 97r] - problem ze skrzynią/sprzęgłem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 97r] - problem ze skrzynią/sprzęgłem

lomiankowicz - Czw Paź 23, 2008 21:45
Temat postu: [R200 1.4Si 97r] - problem ze skrzynią/sprzęgłem
Witam,
Użytkowałem miłego Roverka od roku i właściwie nie było z nim problemów. Jeżdżę raczej spokojnie chociaż z pewnością nie doskonale technicznie. Dzisiaj przy dojeżdzaniu do świateł nagle zablokowały się biegi i samochód zaczął szarpać (nie pamiętam na jakim biegu - 1 lub 2) . W każdym razie biegi już z włączonym silnikiem nie wchodzą, na luzie auto zapala, na wyłączanym silniku biegi wchodzą. Jakieś sugestie?
Pozdrawiam i dzięki z góry za informacje

Jeszcze jedno - na sprzęgle nie czuję luzów

memphisto - Czw Paź 23, 2008 22:18

Rozumiem, że jak silnik jest wyłączony to biegi wskakują natomiast jak załączysz autko, to żaden bieg nie wchodzi, dobrze rozumiem?

Jeżeli tak, to najpierw pytanie:

Jak na zapalonym wrzucic chcesz bieg to co się dzieję? nie da się go wrzucić czy harczy jakby było sprzęgło niedociśnięte?

lomiankowicz - Czw Paź 23, 2008 22:38

memphisto napisał/a:
Rozumiem, że jak silnik jest wyłączony to biegi wskakują natomiast jak załączysz autko, to żaden bieg nie wchodzi, dobrze rozumiem?

Jeżeli tak, to najpierw pytanie:

Jak na zapalonym wrzucic chcesz bieg to co się dzieję? nie da się go wrzucić czy harczy jakby było sprzęgło niedociśnięte?


Na zapalonym nie da się wrzucić. Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.

MaReK - Czw Paź 23, 2008 22:52

lomiankowicz napisał/a:
Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.

A trzymasz wtedy sprzeglo wcisniete?

Moze podnies maske i zobacz czy cos nie stalo sie z linka?
Posadz kogos za kierwonica i niech wciska sprzeglo a Ty patrz (rejony pod podstawka akumulatora i filtra powietrza) czy rusza sie dzwignia od skrzyni.

Pozdrawiam,

lomiankowicz - Czw Paź 23, 2008 23:00

MaReK napisał/a:
lomiankowicz napisał/a:
Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.

A trzymasz wtedy sprzeglo wcisniete?

Moze podnies maske i zobacz czy cos nie stalo sie z linka?
Posadz kogos za kierwonica i niech wciska sprzeglo a Ty patrz (rejony pod podstawka akumulatora i filtra powietrza) czy rusza sie dzwignia od skrzyni.

Pozdrawiam,


Trzymam, trzymam :) Zastanawiałem się nad linką, choć jestem raczej laikiem, ale wydaje mi się, że wtedy chyba bym czuł luz na sprzęgle a różnicy nie widzę z przed awarii.

Może mieć to jakiś związek z olejem w skrzyni biegów? Podejrzewałem małą nieszczelność, ale nie wiem czy to może mieć znaczenie
pozdrawiam

MaReK - Czw Paź 23, 2008 23:06

Moze byc, chociaz na sprzegle nie musisz poczuc roznicy. U Wiolki w dieslu bylo podobnie... biegi ciezko wchodzily i wina lezala po stronie linki.
memphisto - Czw Paź 23, 2008 23:16

Cytat:
Na zapalonym nie da się wrzucić. Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.


Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie nie da się wrzucić bo co? bo zgrzyta jakby sprzęgło nie było dociśnięte, czy nie da się wrzucić bo bieg nie wchodzi a dźwięków żadnych nie ma?

lomiankowicz - Pią Paź 24, 2008 09:01

memphisto napisał/a:
Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie nie da się wrzucić bo co? bo zgrzyta jakby sprzęgło nie było dociśnięte, czy nie da się wrzucić bo bieg nie wchodzi a dźwięków żadnych nie ma?


Bieg nie wchodzi, żadnych dźwięków nie ma, natomiast wchodzi wsteczny z duuużym zgrzytem.

Autem przez weekend nie będę miał się jak zająć, więc sugestie mile widziane:)
Może zapowietrzenie sprzęgła?

memphisto - Pią Paź 24, 2008 14:07

ja tak jak mareczek stawaim wstępnie na linke sprzęgła, przy dobrych wiatrach zmieścisz się z kosztami w kwocie ok 120 zł gorzej jeżeli to tarcze sprzęgła, wtedy koszty rosną o zapowietrzeniu sprzęgła na ogół nie słyszałem, więc możliwe, że to przyczyna, spotkałem się również z takim czymś że biegi nie wszystkie wchodziły ogólnie wina była po stronie skrzyni biegów ja stawiałbym na linkę sprzęgła lecz gdyby to była jej wina, to po prostu biegi by zgrzytały i nie wchodziły no sam nie wiem co poradzić :/ może mareczek coś będzie więcej mógł powiedzieć, może oprawca bo on zawsze wszystko wie :D lub inni :) ?
PTE - Pią Paź 24, 2008 15:09

lomiankowicz napisał/a:

Może zapowietrzenie sprzęgła?


Masz sterowanie sprzęgłem przez linkę, więc nic tam nie mogło się zapowietrzyć. Zajrzyj w końcu pod tą maskę i zobacz czy linka pracuje gdy ktoś inny wciska pedał w tym czasie.

przemo285 - Pią Paź 24, 2008 19:14

Pociągnij za linkę sprzęgła za pancerz na wysokości tej sprężyny , energicznie do siebie i wtedy sprawdź - powinno pomóc.
memphisto - Sob Paź 25, 2008 00:03

przemo285, z ciekawości a właściwe z niewiedzy co daje takie pociągnięcie ? :D
MaReK - Sob Paź 25, 2008 04:11

To jest cos na zasadzie samoregulacji. I dziala pod warunkiem, ze linka jest takowa - ze sprezyna. Spotkalem sie jednak juz z takimi przypadkami, ze linka to jakis zamiennik i reguluje sie ja srubka...

Pozdrawiam,

memphisto - Sob Paź 25, 2008 21:51

a gdzie mieści się taka linka sprzęgła ew prościej dzieląc silnik na 4 części w której się ona mieści

1 | 2
-----
3 | 4

sTERYD - Sob Paź 25, 2008 21:56

mieści się pod filtrem powietrza, czyli jeśli Twój podział zastosujemy stojąc przodem do otwartej maski samochodu, to linka będzie trochę na prawo od 4 i w dół ;)
memphisto - Nie Paź 26, 2008 11:45

filtr powietrza to w części numer 4 ten zamknięty plastik? obok akumulatora?

a linka sprzęgła jest pod nim? tak :) ?


sTERYD - Nie Paź 26, 2008 19:58

tak :cool:
przemo285 - Nie Paź 26, 2008 20:01

Ale Ty masz naciągnąć linkę przy wyjściu ze ściany grodzowej / z kabiny.
memphisto - Nie Paź 26, 2008 23:20

przemo285 napisał/a:
Ale Ty masz naciągnąć linkę przy wyjściu ze ściany grodzowej / z kabiny.


Czyli mam zlokalizować linkę sprzęgła i pociągnąć za nią przy ścianie kabiny od strony silnika ?

PHJOWI - Pon Paź 27, 2008 15:41

od strony kabiny masz regulacje ręką nic nie naciągniesz.
MaReK - Pon Paź 27, 2008 15:44

Od strony kabiny jest srubka ktora regulujesz ew. wysokosc sprzegla.
Natomiast w wiekszosci przypadkow jest linka pod maska, ktora wychodzi ze sciany grodziowej (cz. 2 w/g Twojego obrazka) oraz idzie pod filtr do ciegna od skrzyni (cz. 4 w/g Twojego obrazka) i owa linka posiada na sobie sprezyne. Nalezy chwycic za nia i energicznie pociagnac do siebie kilka razy. Tak jak juz wspomnialem, to cos w rodzaju samoregulacji.

W moim R200 wlasnie w ten sposob mariusz418 ulozyl mi sprzeglo :)
Jak zobczylem co robi, to sie zastanawialem czy dobrze trafilem :rotfl:
Efekt jednak byl zdumiewajacy ;)

Pozdrawiam,

memphisto - Pon Paź 27, 2008 17:14

MaReK napisał/a:
Od strony kabiny jest srubka ktora regulujesz ew. wysokosc sprzegla.
,


Wysokość sprzęgła tzn? że będzie szybciej zabierać, będzie niższe czy jak ?

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 17:22 ]
PHJOWI, no rozumiem, że ręką ale wyreguluję sobie dokłądnie co? że sprzęgło wejdzie głębiej w podłogę czy co?

lomiankowicz - Pon Paź 27, 2008 21:11

Witam ponownie,
Przy wciskaniu sprzęgła linka chodzi, poruszałem też przy kabinie, bez efektu. Pewnie skończy się na wymianie sprzęgła. Takie życie.
Jakiś namiar na dobrego mechanika w Stolicy? Z góry dzięki. (W Morganie i ECC za wymianę liczą jakieś 1300 - razem ze sprzęgłem)