Zobacz temat - [R200 8V 99r] Hamulec ręczny i blokujące się tylne lewe koło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 8V 99r] Hamulec ręczny i blokujące się tylne lewe koło

szulien - Czw Lis 27, 2008 21:12
Temat postu: [R200 8V 99r] Hamulec ręczny i blokujące się tylne lewe koło
Witam! Od dzisiaj pojawił mi się problem. Gdy zaciagam hamulec ręczny to łapie bardzo dobrze na dwa koła. Problem wystepuje kiedy opuszczam dzwignie na dół, wtedy tylne lewe koło jest dalej zablokowane i trzeba poruszać linką przy samym bębnie powyginać ją i poszarpać żeby odpusciło, jak tego nie zrobie to koło jest zablokowane i się wogole nie kręci. 2 tygodnie po przeglądzie, hamowanie tyłu miesciło się w normie. W czym lezy problem?? Pozdrawiam
Remigiusz - Czw Lis 27, 2008 21:21

Nie szczelny wężyk w którym jest linka od hamulca i się tam woda dostaje i jak jest zimno jak teraz to to przymarza moim zdaniem. Tez tak mam jak ty :evil:


Gdzieś ktoś jeszcze pisał ze wystarczy tez to gdzie linka jest przy tylnym hamulcu przymocowana posmarować to dobrze smarem lub olejem i trochę poruszać i powinno być ok. A jak nie to trzeba to rozebrać i przechwycić z rdzy i brudu.

coldmanns - Czw Lis 27, 2008 21:24

zaśniedziała się linka i blokuje się.
Najlepiej WD40 popsikaj - ale nie tak na zywca bo popsikasz na tarcze i nie bedzie wogole hamowal.
Trzeba zdjąć koło i przeciścić elementy związane z ręcznym.
Poprostu linka się blokuje. Powodem może być brud jak i rdza.

szulien - Czw Lis 27, 2008 21:27

Tak tez podejrzewam, nie obejdzie się od rozebrania bębna. A linka jak gdzies sie blokuje to tylko przy bębnie bo jak ją tam poruszam na boki to wtedy odpuszcza, mozliwe ze w srodku mechanizm jest zasyfiony.

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 21:30 ]
Chciałem ściągnąc bęben ale te dwie śrubki na krzyżaka nie chcą się odkręcic a nie chce zepsuć śrubek...

coldmanns - Czw Lis 27, 2008 21:38

odkręc to i przesmaruj WD40. Uważaj na zaciski i poruszaj tą linka juz po popsikaniu.
Powinno byc dobrze.
Tak dla spokoju zrób podobny zabieg odrazu na drugim kole.
Radość z jazdy bokiem na śniegu - bezcenne :mrgreen:

ash - Czw Lis 27, 2008 21:46

Szulien, musisz uzyc plaskiego srubokreta duzego i mlotka.
szulien - Pią Lis 28, 2008 19:08

No i nie udało się tego naprawić. Popsikałem wd40 wszystko co związane z linka hamulca w bębnie i dalej to samo a pod popielniczka w aucie widać jak linka nie odbija. Zauważyłem ze element w bębnie do ktorego przymocowany jest koniec linki nie wraca na swoja pozycje.
Konix - Pią Lis 28, 2008 19:21

Odczep linkę od bębna i zobacz, czy sama dźwignia bez linki odbija. Będziesz wiedział czy grzebać przy bębnie, czy przy line. W bębnie mogła co spaść/połemać się/osłabnąć sprężyna. Linka mogła się przetrzeć i drucik się blokuje o pancerz, albo brud/rdza blokuje. Najefektywniej wyczyścisz linkę po wyciągnięciu z autka.
szulien - Pią Lis 28, 2008 19:31

Ale wtedy chyba muszę zdjąć szczęki żeby linkę zamontować i naciągnąć?
Konix - Pią Lis 28, 2008 19:41

Nie musisz. Linkę się odkręca od blachy przymocowanej do dźwigni ręcznego. W tym samym miejscu się naciąga.
paka_88 - Pią Lis 28, 2008 19:48

miałem to samo tyle, że mam tarcze z tyłu, a nie bębny i do wymiany był cały tylni zacisk bo był już trochę wymęczony.
szulien - Pią Lis 28, 2008 20:30

Czyli trzeba wymienić cały mechanizm w bębnie?:/
Konix - Pią Lis 28, 2008 20:38

Najpierw odepnij linkę, bo może trzeba ją wymienić nie mechanizm w bębnie. W bębnie powinno wystarczyć wyczyszczenie wszystkiego, ewentualnie nowe sprężyny, nie całość.
szulien - Pią Lis 28, 2008 20:42

a jak ściągnąć wszystko żeby wyczyścić a później założyć??
Konix - Pią Lis 28, 2008 20:58

W rave jest dokładnie pokazane jak (prawie)wszystko rozebrać i skręcić.
szulien - Pią Lis 28, 2008 21:48

a gdzie jest rave?:)
Konix - Pią Lis 28, 2008 21:54

Do ściągnięcia dla klubowiczów na stronie klubowej, ja importowałem sobie torrentem.
szulien - Pią Lis 28, 2008 22:02

Nie mogę znaleźć tego tematu.
wild_weasel - Pią Lis 28, 2008 22:03

Cytat:
dla klubowiczów

AkUu - Nie Sty 04, 2009 17:41

Podepne sie tutaj zeby nie balaganic kolejnym tematem.

Otoz bylem dzisiaj na NCT czyli irlandzkim przegladzie
i oblali mnie... po pierwsze mam za duza zawartosc CO w spalinach... ale to inna bajka (moze cat. moze co innego ro roboty nie wiem... :( )
po drugie z czego nie zdawalem sobie sprawy tylne kola mi sie blokuja
faktycznie wrocilem do domu auto na lewarek zrzucam z recznego zakrecam kolem od strony kierowcy okrecilo sie raz wokol osi, na druga strone sie przenioslem do gory 1,5 obrotu.... zwatpilem mowie kurde co jest do seata zony na kolki a kola u niej kreca sie bez oporu po kilkanascie razy zanim sie wystopuja.
i teraz panowie co mam zrobic?z tylu mam bebny, jakie moga byc przyczyny?reczny mocno nie jest naciagniety, zapieka sie gdzies?na co patrzec czego szukac?nie rozbieralem jeszcze nigdy bebnow takze nowe wyzwanie przedemna :D

z gory dzieki za pomoc

pozdrawiam

Dydo - Pią Cze 19, 2009 13:08

I ja pozwolę się podpiąć pod temat.

Mianowicie chodzi o to, że hamulec ręczny w moim Roverku jest kiepski. Z pewnością jest do wymiany linka ręcznego, i tutaj rodzi się pytanie. Która linka, lewa czy prawa, bo nie mam z tyłu bębnów, tylko tarcze z klockami. Zwróciłem uwagę na to, że tylna prawa tarcza jest trochę gorąca, natomiast lewa normalna, zimniutka. Czy już znam odpowiedź na to pytanie i do wymiany jest prawa linka ręcznego ? Może i pytanie banalne, ale wolę zapytać, aniżeli wymienić nie tą linkę i ponosić dodatkowe koszty. Tarcza prawa tylna jest trochę gorąca, natomiast felga lekko ciepła, lewa tarcza jak i felga zimniutka.

Mayday - Pią Cze 19, 2009 15:02

Rozbierz zacisk i obejrzyj prowadnice klocków, przeczyść papierkiem ściernym, posmaruj smarem grafitowym. brzegi klocków też. Obejrzyj śruby pływające i stan gumek na nich, muszą lekko się wysuwać. Następnie przyjrzyj się cylinderkowi i uszczelce. Przerabiałem to z jednym kołem 3 razy i teraz wiem, że trzeba wszystkie czynności wykonywać bardzo dokładnie ;)
Dydo - Sob Cze 20, 2009 14:25

Bo w sumie zaczęło się od tego, że jeszcze w porze kończącej się zimy myłem auto (chyba temperatura była około 0, bo mi przymarzło trochę), ręczny był zaciągnięty (:/) i po myciu, jak ruszałem to trzymał ręczny. Po uderzeniu w szczęki puściło, jednak od tego momentu rozpoczęły się te kłopoty z ręcznym. Później było wszystko przeczyszczone i w sumie jest okej, oprócz tego, że ręczny nie trzyma i lekko się grzeje to koło, które opisywałem.
Mayday - Sob Cze 20, 2009 20:15

Zrób jak napisałem i przy okazji sobie sprawdzisz jak działa ręczny i w jakim stanie masz uszczelki itd. Tylko pamiętaj, jak będziesz wykręcał cylinderek i wkręcał z powrotem ustaw go w pozycji krzyża, bo jak ustawisz rowki na nim ukośnie to nit klocka będzie wadził o cylinderek i będzie źle dociskać.
asgard88 - Sob Cze 20, 2009 23:30

Dzieki za temat :ok:

u mnie dosc czesto w zime jak postal blokowal sie 1 tylni beben, na szczescie wystarczylo przejechac z 2 metry i puszczal.

Dydo - Nie Cze 21, 2009 00:03

Mayday napisał/a:
Zrób jak napisałem i przy okazji sobie sprawdzisz jak działa ręczny i w jakim stanie masz uszczelki itd. Tylko pamiętaj, jak będziesz wykręcał cylinderek i wkręcał z powrotem ustaw go w pozycji krzyża, bo jak ustawisz rowki na nim ukośnie to nit klocka będzie wadził o cylinderek i będzie źle dociskać.


Okej, w takim razie będę miał wolne w tygodniu to pobawie się z tym. Mam tylko nadzieję, że niczego nie zchrzanię i jak rozłożę to jakoś to później jakoś to złożę ;P