Zobacz temat - [R420Di 96r] reflektor przedni - anglik czy nie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420Di 96r] reflektor przedni - anglik czy nie

laskarm - Sob Gru 06, 2008 14:36
Temat postu: [R420Di 96r] reflektor przedni - anglik czy nie
Cześć,
kupiłem autko jakieś półtora roku temu. Od samego początku prawy przedni reflektor był jakis taki matowy, tal jakby przybrudzony od zewnątrz, nie dało się tego wyczyścić, do tego parował i miał oberwaną elektryczną regulację. Kupiłem ostatnio używany reflektor, wymieniłem dzisiaj, podjechałem na stację diagnostyczną w celu regulacji, no i facet mi mówi ze ten reflektor jest angielski i u niego badanie diagnostyczne by nie przeszło :cry:
Od czasy kiedy posiadam Rover'a byłem na dwóch badaniach technicznych i nie było problemu. Kupiłem reflektor o dokładnie takich samych oznaczeniach, jak ten co miałem.

Oznaczenia na reflektorze, stojąc przodem do niego:

1a|HCR|PL| A | E11 | 00
01|04 |02
<-|<->|<-

| - oddzielenie kolejnych elementów

Lewy reflektor ma znalogiczne oznaczenia, tym że strzałki są odpowiednia -> <-> ->
Obra reflektory są oryginalne, z napisem ROVER.
Wg tego, co udało mi się znaleźć wcześniej na forum, to jeśli pod HCR jest strzałka <->, to reflektor jest dopuszczony do ruchu lewo i prawostronnego.
Jak z tym jest? Czy muszę wymienić oba reflektory na nowe by mieć pewność, że w kwietniu przejdę badanie techniczne bez problemu?

Wazzabii - Sob Gru 06, 2008 17:57

Oznaczenie szkła (plastiku lampy) będzie takie samo, ponieważ w anglikach i europejczykach używali tego samego.
Różnica jest w plastiku załamującym światło wewnątrz reflektora. Jeśli masz stary reflektor to nie jest tak źle jak myślisz. Wystarczy otworzyć reflektor, tj. rozłączyć "szkło" od obudowy, są różne szkoły, można wsadzić do piekarnika, można używać suszarki lub opalarki czy też lutownicy do plastiku. Ważne żeby używać gorącego powietrza i nie przesadzić, najlepiej nagrzać na początku zaczepy "szkła" odgiąć je, żeby później nie mieć problemów przy otwieraniu reflektora.
Po otwarciu wymieniamy plastik wewnątrz reflektora (najlepiej robić w domu i mieć czyste ręce, żeby nie nabrudzić w środku, w szczególności nie ubrudzić odbłyśnika, najlepiej też uważać z jego czyszczeniem).
Trzyma się on na kilku zaczepach które trzeba podważyć, ale uwaga żeby nie pękło.
Po wszystkich najlepiej nagrzać najpierw obudowę w piekarniku i skleić razem, nagrzać zaczepy "szkła" i je zagiąć z powrotem.
Przeprowadzałem taka "operacje" i się udało, nie paruje ani nic.
Tylko trzeba mieć ten wewnętrzny plastik, ja wymieniałem po stłuczce. Kupiłem angielski, a z rozbitego miałem wkładkę o której mowa.

pozdrawiam i życzę powodzenia.

p.s.
Jak pamiętam to na czarnej obudowie powinna widnieć naklejka na której będzie napisane LHD (left-hand drive - Europa) lub RHD (right-hand drive - Anglia). Choć i to mogli przekleić, najlepiej porównaj reflektory to będziesz widział o co chodzi.

des - Sob Gru 06, 2008 21:41

Najlepiej podjedź pod ścianę jak będzie ciemno. Jeżeli będziesz mieć strumień światła jak te kreski (lewa) __/ i (prawa) __/ to jest wszystko ok. Jeżeli jednak w prawej lampie ukaże się coś takiego \__ oznaczać to będzie, że wtopiłeś.
blue827 - Nie Gru 07, 2008 00:02

ewentualnie na czas przeglądu można nakleić takie naklejki:



jeśli wogóle one działają.

laskarm - Sro Gru 10, 2008 22:06

No to wtopiłem, no cóż, zdarza się. Zasugerowałem się oznaczeniami.
Nie wiem czy będę się bawił w wymianę plastiku wewnątrz reflektora. Może poczekam na jakąś "okazję" i kupie prawidłowy reflektor.
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam wszystkich :smile:

SyntaX - Sro Gru 10, 2008 23:06

Oglądajac jednego Fredzia poprzekładce zastanawiałem się po kiego rzyba ktoś coś takiego nakleił na lampy. Teraz już wiem.
Auto kupwaliśmy dla kumpla i przeszło przegląd czyli widocznie działa.

laskarm - Sob Lut 14, 2009 11:45

Witam,
pozwolę sobie odświeżyć ten temat, ponieważ zamierzam zając się wymianą tego elementu załamującego światło. Wymienia się tylko ten plastik, co jest przed żarówką świateł mijania, tak :?: Sam odbłyśnik może zostać z anglika :?:

Pozdrawiam

SyntaX - Sob Lut 14, 2009 12:32

Nie wiecie gdzie można kupić te nalepki.
Ja zmieniłem lampy na europę ale mam lampy angielskie do Freelandera w limitowanej wersji (Białe kierunki na podwójnej żarówce W5W wyglądają super.
Chętnie kupie takie.

laskarm - Sob Lut 14, 2009 12:52

Mam jeszcze takie pytanko ... jakiego kleju najlepiej użyć do sklejenia reflektora :?:
Lechos - Sob Lut 14, 2009 12:56

np. przezroczystego silikonu szklarskiego
Zukowaty - Sob Lut 14, 2009 13:51

SyntaX napisał/a:
Nie wiecie gdzie można kupić te nalepki.

www.ebay.co.uk

wieslaw_b. - Sob Lut 14, 2009 14:54

laskarm napisał/a:
Witam,
pozwolę sobie odświeżyć ten temat, ponieważ zamierzam zając się wymianą tego elementu załamującego światło. Wymienia się tylko ten plastik, co jest przed żarówką świateł mijania, tak :?: Sam odbłyśnik może zostać z anglika :?:

Pozdrawiam


musisz koniecznie wymienić właśnie odbłyśnik gdyż właśnie ON jest odpowiedzialny za wiązkę światła

greg-si - Sob Lut 14, 2009 15:06

wieslaw_b., nieprawda
odbłyśniki są identyczne. Pryzmat załamuje światło. Przynajmniej tak jest w R400

faecd - Sob Lut 14, 2009 15:28

potwierdzam slowa grega! jedynie pryzmat wymieniasz i wsio, operacja prosta jak sikanie;)

a ja jak kiedys rozklejalem lampe to ja zlapalem na zaczepy i oblecialem zwykłym silikonem bezbarwnym (stosowanym ogolnie w lazienkach) lampa trzyma sie juz od kilku miesiecy, nie paruje ani nic;)

PS ma ktos moze pryzmat do lewej lampy do 400 na zbyciu? mialem u siebie lekko zżułkłe pryzmaty a teraz po stluczce kupilem cala lampe europejska, ktora ma piekny przezroczysty przyzmat i chetnie bym wymienil odrazu drugi bo bedzie brzydko wyglądało

laskarm - Sob Lut 14, 2009 18:24

Udało się :grin: zrobiłem wszystko wg opisu Wazzabii
Wystarczy wymienić sam pryzmat. Porównując po wymontowaniu ten ze starej lampy europejskiej z tym z reflektora-anglika widać różnicę właśnie w sposobie załamywania światła. Jest na pryzmacie taka linia oddzielająca dwa rodzaje "wzorków" załamujących światło, w angliku jest ona skierowana w kierunku prawo-góra (patrząc na reflektor z przodu), czyli do osi jezdni, a w lampie przystosowanej do ruchu prawostronnego w kierunku lewo-góra, czyli w kierunku pobocza.
Teraz tylko czekam na ładniejszą pogodę, aby wymienić reflektor w aucie :smile:

faecd - Sob Lut 14, 2009 22:00

to co naprawiles reflektor i bedziesz go wymienial jeszcze?

chyba chcesz go zalozyc, jak bedize ladniejsza pogoda:D
a to w sumie nie jest takie straszne, max 20 min roboty...pamietaj, zeby pojechac od razu na stacje diagnostyczna, sprawdzic ustawienie swiatla;)

laskarm - Nie Lut 15, 2009 11:14

Obecnie mam założonego innego anglika w aucie, ten co rozklejałem i zmieniałem pryzmat był że tak powiem luzem :smile:
wieslaw_b. - Nie Lut 15, 2009 14:53

greg-si napisał/a:
wieslaw_b., nieprawda
odbłyśniki są identyczne. Pryzmat załamuje światło. Przynajmniej tak jest w R400

Zastanowiło mnie Wasze zdecydowane twierdzenie, że wystarczy wymienić pryzmat (rozumiem że pryzmatem nazywacie przednią część reflektora inaczej "szkło") i z reflektora angielskiego jest europejczyk.
Faktycznie nie wiem jak jest w Roverkach serii 400 ale w Rover 75 na pewno trzeba wymienić lustro czyli odbłyśnik.
Pryzmat dodatkowo modeluje światło ale generalnie odbłyśnik kierunkuje snop swiatła.

Na dowód zamieszczam zdjęcia odbłyśnika Rover 75.
Kolorem czerwonym zaznaczyłem przebieg poprawnego załamania na lustrze wersji angielskiej aby spełniał wymogi oświetlenia dla ruchu prawostronneggo.
Jestem bardzo ciekawy co na takie światła powie diagnosta. Jeśli kiedyś wykonasz badania techniczne to podziel się doświadczeniami.
A tak na marginesie, diagności często nawet typowo angielskie oświetlenie przepuszczają na badaniach.
Pozdrawiam

laskarm - Sob Lut 21, 2009 16:19

Mówiąc o pryzmacie w reflektorze do R400 mam na myśli nie przednie szkło reflektora, tylko element załamujący światło przymocowany bezpośrednio do odbłyśnika, za nim jest żarówka do świateł mijania.

Poniżej zdjęcie, wykonywane aparatem w komórce, więc jakość nie najlepsza

greg-si - Sob Lut 21, 2009 18:32

wieslaw_b., takich załamań w R400 nie ma które zaznaczyłeś. Ja jestem na 99% przekonany że są identyczne ponieważ mając angielski reflektor w łapie nic nie zauważyłem żeby się różniły. Mowa oczywiście po jego rozebraniu.
Pryzmat pokazał laskarm. Strasznie wyjarany. Tutaj foto ode mnie:

laskarm - Nie Lut 22, 2009 21:14

Umieściłem na zdjęciu pryzmat od anglika, greg-si pokazał pryzmat z reflektora przystosowanego do ruchu prawostronnego. Mimo, że moje zdjęcie nie jest najlepszej jakości, można wyłapać różnicę pomiędzy tymi pryzmatami.
andrzej360 - Sro Cze 24, 2009 01:48

OK.

Rover 75. Chciałbym zmienić reflektor. Nie mogę dostać w dobrej cenie i dobrym stanie więc zacząłem kombinować. Chcę kupić reflektor angielski i wymienić samo lustro. Z tego co oglądałem to szkła są bardzo podobne, żeb nie powiedzieć, że identyczne.

Strzałki na szkłach reflektorów w R75 pokazują stronę zabudowy.

faecd - Sro Cze 24, 2009 13:38

andrzej360, W R75 przymat jest szklany na reflektorze na czesci zewnatrznej? Czy obudowa jest gladka a przymat w srodku przy lustrze...zarzuc jakies dokladne foki tegoz reflektora bo nie wiem do konca o co come on.