Zobacz temat - [Honda Accord] Problem z odpaleniem na mrozie....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] Problem z odpaleniem na mrozie....

MarcinAga - Sob Sty 03, 2009 12:40
Temat postu: [Honda Accord] Problem z odpaleniem na mrozie....
aaaaaaaaaaaa
xtek - Sob Sty 03, 2009 13:13

Akumulator naladuj dobrze.
MarcinAga - Sob Sty 03, 2009 13:21

Akumulator kręci bardzo dobrze, nawet nie zwalnia jak kręce dłużej...
xtek - Sob Sty 03, 2009 13:22

Tez mi sie tak wydawalo, a jak doladowalem to pali od kopa ;) Ladowalem 8h, ponad 15V i caly czas ciagnal 5A.

Pozniej mozesz sprawdzic czy idzie napiecie na swiecie, a nastepnie sprawdz opornosc kazdej swiecy.

MarcinAga - Sob Sty 03, 2009 13:24

Może masz rację.Ponieważ ostatnio zauważyłem że trudno w akumulatorze zauważyć zieloną kontrolke,jak było ciepło widać ją było dobrze, a teraz raczej jest czarna, chociaż tak jak mówię, kręci bardzo ładnie....hmmm zaczynam się zastanawiać.
funfel - Sob Sty 03, 2009 13:55

Ja wczoraj wzialem akumulator do domu i ladowalem jakies 8 godzin , ale juz po dluzszym postoju dzisiaj rano znowu nie moglem go normalnie odpalic, a radio widzialem jak przygasalo na wlaczonym zaplonie, a jak juz odpalil to wszystko bylo gites. A rozrusznikiem kreci normalnie. Moze zabierac go do domu w takie mrozy;/

Pozdrawiam.

Brt - Sob Sty 03, 2009 18:54

funfel napisał/a:
Moze zabierac go do domu w takie mrozy

tak robiłem, jak bylo poniżej -20 kilka lat temu ;) Ale do -15 powinien palić bez wielkich problemów :ok: Przekaźnik jest taki na 60 - 80A nei wiem, gdzie w R600 jest, ale ... pewnie było na forum ... poszperaj ;)

NEOSSS - Sob Sty 03, 2009 21:18

MarcinAga, jak staniesz przodem do silnika to przekaznik swiec jest po prawej stronie, maly kwadratowy na podloznicy(4 nozki ma bodajze) zaraz kolo bezpiecznikow 60...
MarcinAga - Sob Sty 03, 2009 21:29

Witam fachowców ponownie :)
O tuż wieczorkiem dziś z sąsiadem elektronikiem poszedłem sprawdzić czy napięcie wogóle idzie na świece.Okazało się że jednak idzie prawidłowo, więc przekaźnik wykluczony.Zostały świece jeszcze.Ponieważ już nie zamierzam bawić się w sprawdzanie świec kupiłem dziś 3 szt. NGK D-POWER 17 Y-730U.Ponoć bardzo dobre, osiągają 1000*C w 2 sekundy.Jak przyślą to wymienie i dam znać jak odpala :) Pozdrawiam Was.
P.S.
O jakim symbolu macie ten mały pasek alternator<->klima ??

NEOSSS - Sob Sty 03, 2009 21:32

MarcinAga, sprawdz pasek w jakims sklepie internetowym np. www.tomateam.pl
Brt - Nie Sty 04, 2009 00:20

MarcinAga napisał/a:
O jakim symbolu macie ten mały pasek alternator<->klima

hmmm znaczy masz nieorginalną klimę .. bo w orginale jeden pasek obsługuje wszystko. Poszukaj na forum, bo kilku uzytkowników ma podobnie montowaną klimę i przerabiali temat pasków ;) a najpewniej to zmierzyć swój :ok: :)

MarcinAga - Nie Sty 04, 2009 00:38

Brt, może nie nieoryginalną tylko mi się wydaje że to jest klima zakładana po kupnie auta w salonie, już jako opcja.Np, po tym jak klientowi wydało się jednak że lepiej bedzie z klimą, bo gdy zamawiali to chcieli bez i tym samym montaż dodatkowy wyglądał nieco inaczej niż z góry założony cały zestaw z silnikiem.
Widziałem już kilka egzemplarzy właśnie z dokładaną klimą jak u mnie,a najwięcej widziałem tych z klimą właśnie w standardzie że tak powiem.
Chociaż tu wiesz nad czym bym się zastanowił ? Jeszcze zależy gdzie auto było złożone...
Ale mało ważne,klima działa tak samo jak w innych modelach tych co mają inną instalacje troche, jak Ty to ujełeś "oryginalną: ;-)

thef - Nie Sty 04, 2009 01:17

MarcinAga napisał/a:
Witam fachowców ponownie :)
O tuż wieczorkiem dziś z sąsiadem elektronikiem poszedłem sprawdzić czy napięcie wogóle idzie na świece.Okazało się że jednak idzie prawidłowo, więc przekaźnik wykluczony.Zostały świece jeszcze.Ponieważ już nie zamierzam bawić się w sprawdzanie świec kupiłem dziś 3 szt. NGK D-POWER 17 Y-730U.Ponoć bardzo dobre, osiągają 1000*C w 2 sekundy.Jak przyślą to wymienie i dam znać jak odpala :) Pozdrawiam Was.
Ja jednak radzę wziąć akumulator na doc do ładowania. Akumulatory dużej pojemności powinny być co jakiś czas doładowywane, tym bardziej, że teraz jeździmy na światłach cały rok.Mmój przykład: aku 74AH - stan napięcia - 13,5 V, stan ładowania 14,6 V, stan ładowania pod obciążeniem pełnym 14,2 V, wynik = problemy z odpalaniem od strzału. Radzę doładować, też mam kropkę zieloną, a jednak... prąd rozruchu to też ważna rzecz, ładowanie co jakiś czas w odpowiednich warunkach też ;)
MarcinAga - Nie Sty 04, 2009 07:36

Dzięki thef , tak zrobie i doładuje go napewno.Okazało się dodatkowo że mam luźny pasek na alternatorze (alternator<->klima) dlatego o niego pytałem. Prawdopodobnie mam źle doładowany aku, więc na 100% musze naciągnąć pasek jeśli jeszcze się da, a jak nie to kupić krótszy.Tylko jak wyjme aku, to jak go później podłączać żeby nie było problemów typu: świeci się kontrolka od ABS itd. w ogóle jak go rozłączać z auta ?
Poproszę też o krótką instrukcje :)
Pozdrawiam
P.S.
Dodam że stan mojego aku na wyłączonym zapłonie to: 12,4 V

Prezes89 - Nie Sty 04, 2009 08:55

MarcinAga, jak wymienisz świece to daj znać czy to pomogło, bo mam ten sam problem...
xtek - Nie Sty 04, 2009 09:53

MarcinAga napisał/a:
Tylko jak wyjme aku, to jak go później podłączać żeby nie było problemów typu: świeci się kontrolka od ABS itd. w ogóle jak go rozłączać z auta ?


Normalnie go odlacz, nic sie nie stanie. Najpierw minus potem plus. Jak bedziesz dluzej ladowal to odkrec korki. Sprawdz czy elektrolit przykrywa plyty.

Co do testowania aku to dobrze miec zwornice (http://allegro.pl/item513915836.html ) pozwala w miare precyzyjnie okreslic jego stan. Moze jakis twoj znajomy ma? Bardzo przydatne urzadzenie, ja odkrylem, ze mam takie w garazu ;)

Tomi - Nie Sty 04, 2009 10:20

Najczęstsze problemy z odpalaniem diesla w zimę to przekaźnik świec żarowych, świece żarowe i kąt wtrysku na pompie wtryskowej. Jeśli w ciągu roku miałeś wymieniany rozrząd, to w tym ostatnim przypadku szukałbym przyczyny.
MarcinAga - Nie Sty 04, 2009 19:46

Tomi miałem rozrząd wymieniony 4,5 miesiąca temu, wiec w takim razie co mam teraz sprawdzić dodatkowo ?
Prezes89, dam na pewno znać :) Oddaje auto do fachowców od diesli,mam nadzieje że dadzą rade.
xtek, dzięki wielkie za info.Napewno w ten sposób postąpie.
Pozdrawiam Was.

Brt - Nie Sty 04, 2009 21:13

a czy przy wymianie rozrządu sprawdzono też kąt wtrysku ?? jeśli nie to własnie od sprawdzenia tego bym zaczął. Optimum to około 4 stopni. Jesli jest nizsza wartosc to auto bedzie dużo gorzej palilo na zimno. Wartosc wyzsza powoduje spadek dynamiki na niższych obrotach :ok:
MarcinAga - Nie Sty 04, 2009 21:42

Brt,dzięki za porade. Zlece już w niedługim czasie jak odstawie auto,by sprawdzili kąt i ewentualne dostrojenie tego.
Ogólnie dużo poprawek zaczyna się robić... :-/ Troche zaczyna ta marka być wkurząjąca...hehe.Przejechałem nią ostatnio w około tydzień 2000km, pięknie się prowadziła.
Leciałem nawet 2 razy prawie 200km/h.Ogólnie wszystko okej, ale powoli mnie denerwuje troche.Dodam że jest bardzo dynamiczna, niejedno auto wymiękało na przyśpieszenie.
Pozdrawiam

Brt - Nie Sty 04, 2009 21:56

eeee jak raz go zrobisz to masz spokoj na trochę, ale ..... dobrze zrobisz ;) pozatym masz .... 10 letnie auto ... cudów nie ma na tym świecie ;)
MarcinAga - Pon Sty 05, 2009 22:16

Witam.
Dzisiaj paseczek doprowadziłem do odpowiedniego napięcia, właśnie ładuje aku.
Gdy uruchomiłem prostownik to wskazówka nieznacznie odbiegła od 0, jakieś niecałe 1,5mm się ruszyła.Znaczy chyba że aku.w ładnej kondycji jest :) Myślę że z 4-5 godzinek mu wystarczy by był na full ładowany prądem 1A.Jak będę go podłączał z powrotem to najpierw +, a później - (masa) ?
Pozostaje mi jeszcze ten kąt na wtryskach i ewentualnie świece jeżeli chodzi o kwestię odpalania.
Brt , co obstawiasz ? ja chyba świece.Wydaje mi się że kąta to pewnie nikt nie chce ruszać,a tym bardziej w mniej znanych silnikach.Ponieważ świece są tylko 3, to wystarczy że jedna padnie i silnik ma już duży problem.
Ale czas pokaże,czekam jeszcze na przesyłkę i szybko wymiana.
Pozdrawiam.

Brt - Pon Sty 05, 2009 22:36

kiepski ze mnie hazardzista ;) obstawiam to na co wskażą pomiary :mrg: kąt sprawdzi każdy normalny warsztat z testerem (np KTS boscha) ustawienie to pół godziny ;) świece wymienić nie zaszkodzi, lae ja jestem najpierw za diagnozą a póxnie jdopiero za wymianą :) W kazdym razie .... nie zaszkodzi :D daj znac czy jest poprawa ;)
MarcinAga - Pon Sty 05, 2009 22:39

Brt , będzie i to i to :) Także coś musi pomóc ;-)
mcteusz - Wto Sty 06, 2009 09:55

MarcinAga napisał/a:
O jakim symbolu macie ten mały pasek alternator<->klima ??

Jakby co to 4PK545 jeśli dobrze pamiętam.

Kubala - Sro Sty 07, 2009 19:46

Podłączę sie do tematu...czy przy wymianie świec trzeba zakupic jakies uszczelki pod nie ??
Brt - Sro Sty 07, 2009 19:54

nie, one mają takie zatoczenia stozkowe, które uszczelniają komorę spalania :ok:
MarcinAga - Sro Sty 07, 2009 21:47

Witam mobilnych TDi ;-)
Pytanie może zbędne, ale jak to jest z lustrami zew. i wewnętrznym ?
Któreś może są lekko przyciemniane, zew. czy wew. tylko ?Czy może mi się zdaje ?
Ponieważ musiałem zamówić też wkładzik do prawego zew. (jakaś kur.. uderzyła mi drzwiami,jak ustale to ma po lustrach) więc ciekawi mnie czy zamiennik nie będzie się różnił kolorem. Napewno będzie sferyczne bez martwego pola, niby jak oryginał.
Pozdrawiam