Zobacz temat - [R75] Wyciek paliwa, niskie sprzęgło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyciek paliwa, niskie sprzęgło

lkwiatos - Wto Sty 06, 2009 23:55
Temat postu: [R75] Wyciek paliwa, niskie sprzęgło
1) Zauwazyłem wyciek paliwa, spod filtra paliwa - jest tam jakis kurek.

2) Sprzęgło - wydaje mi się że pedał jest dośc nisko

boss.007 - Sro Sty 07, 2009 00:30

Lkwiatos.

1)Tak to jest filtr paliwa(cieknie bo może nie jest dokręcony?)
A zapala ci normalnie czy kręcić trzeba troszeczkę?

2)Te objawy nie świadczą o niczym dobrym :neutral:

Ponadto warto wnikliwie czytać to forum,bo naprawdę dużo można się dowiedzieć.

A na zapytanie nr.2 jest tu chyba tye odpowiedzi co i Forumowiczów :grin:

lkwiatos - Sro Sty 07, 2009 00:37

Witam

1) Tak, własnie odpalił normalnie i chyba normalnie nim jechałem te 4 km. Jeszcze nie wiem czy może coś stracił na mocy bo jeszcze nie znam tego silniczka. Dlatego zapytałem czy przypadkiem nie jest to filtr od webasto bo wydaje mi się ze gdyby spadł wężyk to układ paliwowy by się zapowietrzył lub coś w tym rodzaju i autko by nie jechało.

2) to niedobrze - jak będe miał chwile musze zerknąc. Podobno zbiorniczek z pompą jest gdzies przy pedale sprzęgła, tak?

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 00:38 ]
A i jeszcze jedno... z tego filtra na skrzynie to nie cieknie ale leci ciurkiem przy zapalonym silniku (jakby pod ciśnieniem)

boss.007 - Sro Sty 07, 2009 00:52

lkwiatos napisał/a:
Podobno zbiorniczek z pompą jest gdzies przy pedale sprzęgła, tak?

Tak zgadza się,odkręć pokrywkę i wymacaj czy jest płyn???
lkwiatos napisał/a:
z tego filtra na skrzynie to nie cieknie ale leci ciurkiem przy zapalonym silniku

Przejżyj tam wszystko wnikliwie Jeżeli leci ciurkiem,to może jakiś z węży,pooglądaj tam do okoła napewno to wyczajisz :shock:

lkwiatos - Sro Sty 07, 2009 20:40
Temat postu: Już wiem co z tym paliwem
1) Dziś odkręciłem osłone silnika i obejme filtra paliwa aby filtr troche podnieść. Wszystkie przewody paliwowe jak i elektryka są na górze a pod spodem jest tylko takie pokrętełko z dziubkiem, które najpewniej służy do odpowietrzania lub odwadniania układu.
Kręciło sie dośc luźno więc dokręciłem je - efekt - dalej leci ciurkiem. Dokręciłem więc na maxa i wreszczcie przestało - jest OK.
Nie wiem tylko czy takie zakręcenie tego pokretełka moze mieć jakieś negatywne skutki.
Może ktoś coś wie?

2) Chciałem zajrzeć do zbiorniczka płynu przy pompie sprzęgła. Ledwo 4 palce tam włożyłem i za nic nie mogę odkręcić korka tak mocno jest przykręcone (może zimno i dlatego). Czy jest jakiś sposób na to? A i jaki płyn tam się leje?

argail - Sro Sty 07, 2009 20:45

lkwiatos napisał/a:
Nie wiem tylko czy takie zakręcenie tego pokretełka moze mieć jakieś negatywne skutki.

Nie - to jest spust aby spuścić z filtra ew. syf, wodę czy inne części stałe - *POWINIEN* być zakręcony na maksa, jak normalna śruba.

Dam-Kam - Sro Sty 07, 2009 20:48

to pokrętło jest do spuszczania wody :) dobrze że dokręciłeś, tak ma być a dwa to możesz być pewnien że wody napewno na dzień dzisiejszy nie masz :D
Co do korka to są specjalne narzędzia - śrubokręt i młotek ;) puknij w te "żebekra" na nakrętce aby trochę się zluzowała i odkręcisz. Nie wiem ile wiesz ile nie ale w środku będzie gumka, musisz ją wyjąć żeby się dowiedziec ile jest płynu.

boss.007 - Sro Sty 07, 2009 21:41

Dam-Kam napisał/a:
środku będzie gumka

Taki czarny kondonik :razz:
Uwaga :!: Nie uświń Se tapicerki :wink:
A z tym młotkiem i śróbokrętem to zupełnie jak bym siebie widział :lol:

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 21:45 ]
lkwiatos napisał/a:
A i jaki płyn tam się leje?

Ja wlałem Dot-4 i śmiga ale i tak będę wymieniał na nową(mam już kupione :smile: )

Rowan - Czw Sty 08, 2009 14:32

boss.007 napisał/a:
A z tym młotkiem i śróbokrętem to zupełnie jak bym siebie widział :lol:

Identycznie robiłem :mrgreen:

lkwiatos - Nie Sty 11, 2009 23:30
Temat postu: Znowu leci.....
Ponownie zaczeło mi uciakać paliwo przez to ustrojstwo pod filtrem. Chyba co jakiś czas będzie mi się to luzowało a paliwo będzie spływac na asfalt.
Chyba zmienie cały filtr na nowy.
A przy okazji - czy w serwisie mogli założyć polski filtr paliwa? Niby serwisowany w autoryzowanym serwisie a założony filtr Filtrona (chyba że poprzedni właściciel sam go zmieniał - ale nic nie mówił)

boss.007 - Nie Sty 11, 2009 23:58

Cytat:
Ponownie zaczeło mi uciakać paliwo przez to ustrojstwo pod filtrem

Zmień na nowy może ten ma jakąś wade,albo ktoś wcześniej przeciągnął gwint na tym spuście i teraz popuszcza z czasem.

szamanpl - Pon Sty 12, 2009 13:42

No właśnie mi to dokręcili,bo też po mrozach zaczęło kapać na skrzynię-za tydzień wymiana oleju to wymienie też cały filtr i mam wrażenie że R nie lubi mrozów
lkwiatos - Sro Mar 11, 2009 11:20

Co do sprzęgła. Nie zagladałem jeszcze do pojemniczka z płynem.


Pozdr

Dam-Kam - Sro Mar 11, 2009 13:13

jakby było mało płynu to każdy bieg by Ci haczył a jak haczy jeden to najprawdopodobniej jest to właśnie synchronizator. A jak jest na wyłączonym silniku ?? Wchodzi ciężko czy tak jak reszta biegów ??
Rowan - Sro Mar 11, 2009 15:41

lkwiatos, jaki masz przebieg?
Thrillco - Sro Mar 11, 2009 15:55

Moja rada na dostanie się do zbiorniczka (nie opisana wczesniej) płynu pompki sprzegła:
Odkręć cały dolny panel deski rozdzielczej - to zaledwie 2 srubki i 4 zatrzaski, spoko wychodzi.
W celu ułatiwenia sobie dostepu mozesz tez odkrecić i odpiąc całe to ustrojstwo od włączania swiateł, po jego wyjeciu masz spora dziure przez ktróa swobodnie mozesz oglądnąc wszystko z wierzchu i spokojnie się dostać i do pompki i do zbiorniczka.

Jesli chodzi o chrobot to stawiam na problem w samej skrzyni a nie sprzegle i całemu temu układowi.

lkwiatos - Sro Mar 11, 2009 19:30

Rowan napisał/a:
lkwiatos, jaki masz przebieg?

Jesli chodzi o przebieg to 100.000 - nie wiem napewno ale na to wskazuje książka serwisowa z Niemiec i moim zdaniem idealny stan zarówno z zewnątrz jak i wewnatrz.

Nie sprawdzałem na wyłaczonym silniku ale jeszcze dziś sprawdzę.

Jesli chodzi o biegi to moim zdaniem ogólnie ciężko wchodzą.

Dam-Kam - Sro Mar 11, 2009 19:38

no biegi jak chodzą tak chodzą ;)
Skoro po odczekaniu bieg wchodzi bez trudu to na 100% śmiem twierdzić że to synchronizator ;/ Ktoś bardzo chciał wdusić 2-gi bieg bez sprzęgła i stało się. Mi się pare razy zdarzy że odpuszczam sprzęgło zanim wbiję bieg ale zgrzytnie na tyle delikatnie że nie mam problemów z biegami i nic mi nie haczy :)
Nic Ci nie pozostaje jak wizyta w warsztacie...

Rowan - Czw Mar 12, 2009 14:33

Kurde, to ktoś naprawdę poje***y był, kto jeździł tym autem, synchronizator trydno jest rozwalić, trzeba mieć do tego talent. Aczkolwiek ja bym jednak sprawdził jak jest z płynem w pompce, zanim bym skrzynie zdejmował.
Dam-Kam - Czw Mar 12, 2009 17:40

była już polska wersja "mam talent" ;) Ja kupiłem berlingo z wywalonym synchronizatorem. Mimo że kupiłem go w Rzeszowie serwisowany był przez moich mechaników. Powiedzieli że kierowca na siłe wcisnął 3-ke bez sprzęgła. Tutaj mógł mieć problem ze sprzęgłem i wcisnął 2-kę bez wysprzęglenia.
Rowan - Czw Mar 12, 2009 21:02

Dam-Kam napisał/a:
Powiedzieli że kierowca na siłe wcisnął 3-ke bez sprzęgła.

Dlaczego?
Tak BTW, to ja w Ursusach z niezsynchronizowanymi skrzyniami tak mam opanowane wrzucanie biegów, że nie ma prawa zazgrzytać. Ale fakt jest taki, że siły troche i umiejętności do tego trzeba mieć :>

lkwiatos - Nie Cze 28, 2009 22:46
Temat postu: No i stało się :-(
No i coś się podziało w moim R75. Przyznam się że nie od tamtej pory nie zaglądałem jeszcze do tego zbiorniczka bo jeżdziło się dobrze.
Sprzęgło sie zapowietrzyło ale jest już OK