Zobacz temat - [R820] Problemy z silnikiem, szarpie itp
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Problemy z silnikiem, szarpie itp

patryk12.93 - Wto Sty 13, 2009 14:58
Temat postu: [R820] Problemy z silnikiem, szarpie itp
Mam bardzo nietypowy problem , który pojawia się po każdym dłuższym postoju ( 8-9 godz. ) . Uruchamiam samochód i ruszam , po 2-3 kilometrach silnik zaczyna pracować jakby nie palił na wszystkie cylindry ( trzęsie , szarpie, jest słaby ) , po kolejnych 5-6 kilometrach wszystko wraca do normy i silnik pracuje normalnie , problem wraca po kolejnym długim postoju. Wymieniłem cewkę , kable , kopułke , palec rozdzielacza , świece ... problem nie mija :beczy: , może ktoś wie w czym tkwi problem , PROSZE O POMOC .
blue827 - Wto Sty 13, 2009 18:14

Może coś z paliwem? np w filtrze jest woda i zamarza. Spróbuj wlać do baku litr bezbarwnego denaturatu który powinien wchłonąć wodę i przepalić się przez silnik. Szkoda że nie masz instalacji gazowej, można by wtedy wykluczyć niektóre rzeczy.
patryk12.93 - Sro Sty 14, 2009 13:20

mam instalacje LPG...
AndrewS - Sro Sty 14, 2009 14:50

hmm byc moze ktorys z czujnikow w danym zakresie temp, przekazuje jakies glupoty do kompa,
np. temp plynu chlodzacego lub lambda

blue827 - Sro Sty 14, 2009 19:28

patryk12.93 napisał/a:
mam instalacje LPG...

czy na benzynie i LPG są te same objawy? jaka instalka, która generacja?

patryk12.93 - Sro Sty 14, 2009 23:23

dzieje się to tylko na benzynie, ..... - II generacja – stosowana w silnikach nowszych, wyposażonych w jedno- lub wielopunktowy wtrysk paliwa z podstawowym sterowaniem elektronicznym, sondą lambda i katalizatorem. Przejście z benzyny na gaz dokonywane jest automatycznie i uzależnione jest od obrotów silnika. Koszt montażu takiej instalacji waha się w granicach od 1200 do 2300 zł w zależności od rodzaju samochodu i zaawansowania technicznego silnika
......

blue827 - Czw Sty 15, 2009 07:39

To już dużo więcej info! Czyli jak rozumiem przełącza się na gaz już po tej akcji z duszeniem silnika?

czyli:
-odpalaszasz silnik
-2-3 km na benzynie dobrze
-silnik zaczyna przerywac, jeszcze na benzynie
-po 5km zaczyna normalnie jechać nadal na benzynie
-później dopiero przełącza się na gaz

czy może dusi się w trakcie przełączenia na gaz? Najlepiej dla pewności sprawdzić samochód tylko na benzynie, czyli wogóle wyłączyć instalkę gazową, pewnie masz jakiś przycisk żeby wyłączyć, albo wyłączając wtyczkę z centralki, niewiem, niech ktoś to potwierdzi czy można tak zrobić. Ja mam prostą instalację tylko sterowaną przyciskiem 0-1.

Silnik może się zalewać i dusić np gdy benzyna i gaz są z jakichś powodów podawane jednocześnie, a to by była wina centralki gazu lub emulatorów wtrysków.


A jeśli faktycznie problem występuje tylko i tylko na benzynie , a na gazie jest wszystko ok, to obstawiałbym układ paliwowy, czyli niedomagająca pompa paliwa, albo regulator ciśnienia.

pajak2103 - Czw Sty 15, 2009 18:22

witam i dolacze sie do tematu
z tym szarpaniem to blue827 ma racje..ja tak mialem tylko ze w innym autku.poprostu benzyna i gaz przez pewien moment dostawaly sie jednoczesnie i to bylo przyczyna..a propo gazu to blue827 mozesz powiedziec mi jakiej firmy masz instalke i jakiej generacji?
bo ja chce zalozyc gaz do swojego R,tylko ze nie chce aby samoczynnie mi przelaczal z benzyny na gaz i odwrotnie bo mam padniety wtrysk.moze ktos inny wie?
mam wielopunktowy wtrysk benzyny.
za wszelkie porady z gory dziekuje

patryk12.93 - Czw Sty 15, 2009 18:29

BLUE ... Twoje rady bardzo mi pomagają :ok: ( też obstawiam regulator ciśnienia ) , w poniedziałek stawiam auto do mechanika ... auto robi to TYLKO na benzynie, jeszcze raz prosze o numer kontaktowy , chciałbym porozmawiać o tej usterce przez telefon ...
roboo - Czw Sty 15, 2009 22:03

pajak2103, ja mam sekwencję BRC Sequent24 IV generacji, przełącza się automatycznie po osiągnięciu przez płyn chłodzący temperatury 50 st. C. Teraz mi ustawili, że po nagrzaniu do tej temperatury, komp podaje sygnał gotowości i przełączy się na gaz po przygazowaniu na 2000 obrotów.
blue827 - Pią Sty 16, 2009 08:05

pajak2103 napisał/a:
..a propo gazu to blue827 mozesz powiedziec mi jakiej firmy masz instalke i jakiej generacji?
bo ja chce zalozyc gaz do swojego R,tylko ze nie chce aby samoczynnie mi przelaczal z benzyny na gaz i odwrotnie bo mam padniety wtrysk.moze ktos inny wie?
mam wielopunktowy wtrysk benzyny.
za wszelkie porady z gory dziekuje



Mam 1 generacje W blosie, wszystkie podzespoły BRC. Natomiast ja mam inny silnik, V6 hondy wywodzący sie jeszcze z lat 80tych, i faktycznie pracuje tak jakby byłby stworzony go gazu, nawet zapłon można w nim przyspieszać. Ale do silnika 2.0 to najlepiej niech poradzą jego użytkownicy.

patryk12.93, , nie jestem jakimś specem , co Ci przez tel powiem? żeby układ paliwowy sprawdzić? każdy do takich wniosków by doszedł, skoro na gazie jest dobrze a na benzynie źle.
I tak dobrze że masz gaz bo dzięki temu samochód jeżdzi. Właśnie jedną z zalet prostej instalacji gazowej jest to , że ma się w samochodzie niezależne zasilanie, jak popsuje się benzyna to można odpalać na gazie. Wielokrotnie miałem przypadki że nie chciał zapalić na benzynie, nie wiem może zalałem go, a na gazie wystarczyło gaz do dechy trochę pokręcić i odpalał ładnie. Zresztą na gaz przełączam od razu po uruchomieniu silnika.

pajak2103 - Pią Sty 16, 2009 14:53

dzieki wam za info

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 14:59 ]
tylko tyle robo ze ja mam padniety wtryskiwacz i chce sie odlaczyc calkowicie od instalki benzynowej.potrzebowalbym sekwencje z recznym przelaczaniem z benzyny na gaz i odwrotnie.czy cos takiego da rady zestawic zeby dzialalo w moim aucie?wie ktos moze?a moze ktos ma cos takiego w swoim autku?

patryk12.93 - Pią Sty 16, 2009 21:03

BLUE 827 dzięki za pomoc :) pozdrawiam
Tomek1212 - Pią Sty 16, 2009 22:46

pajak2103 napisał/a:
dzieki wam za info

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 14:59 ]
tylko tyle robo ze ja mam padniety wtryskiwacz i chce sie odlaczyc calkowicie od instalki benzynowej.potrzebowalbym sekwencje z recznym przelaczaniem z benzyny na gaz i odwrotnie.czy cos takiego da rady zestawic zeby dzialalo w moim aucie?wie ktos moze?a moze ktos ma cos takiego w swoim autku?


jeden wtryskiwacz masz padnięty ?? Jak tak to przecież na trzech powinien zapalać i chodzić.
Warto też pamiętać o tym, że mało który zakład podejmie się montażu instalacji do silnika który źle pracuje na benzynie lub wogóle nie odpala. W moim byłym zakładzie do takiego auta nie zakładałbym instalacji dopóki klient nie naprawi usterki.

pajak2103 - Sob Sty 17, 2009 15:43

tak dokladnie.silnik odpala tylko ze chodzi na trzy cylindry.a dlaczego mowisz ze zaklady nie chca sie podejmowac zakladania gazu jezeli silnik zle pracuje na benzynie.przeciez zalozenie gazu to takjakby zalozenie nowej instalki benzynowej.z tego co mi wiadomo[chyba ze sie myle}to instalacje gazowe maja wlasne wtryskiwacze gazowe a jedynie tylko sa robione nawierty w kolektorze ssacym i montowane tam sa rurki od tych wtryskiwaczy.ja mysle ze jezeli silnik pracuje na trzech cylindrach bo wina jest wtrysk to zalozenie gazu powinno pomoc i powinien chodzic na cztery cylindry,a jestem pewien ze jest to wtrysk.co myslisz o moich sugestiach?
Tomek1212 - Sob Sty 17, 2009 17:07

Taka jest "złota zasada" że silnik jak na benzynie pracuje kiepsko to na gazie będzie jeszcze gorzej. Układ benzynowy też jest konieczny, choćby po to, aby rozgrzać silnik.
Poza tym komputer LPG bierze sygnał z komputera benzynowego, więc też na gazie mogą być problemy z pracą silnika. Zakłady montażu instalacji LPG wolą rezygnować z takich klientów, ponieważ po montażu instalacji mogą być problemy z gazem, klient napewno będzie częściej przyjeżdżał na naprawy gwarancyjne i po prostu dla zakładu staje się to nieopłacalne.

pajak2103 - Sob Sty 17, 2009 17:35

a ja mam opla w ktorym mam gaz i odpalam na gazie i tez na nim jezdze.benzyny nie uzywalem juz chyba z pol roku.nawet zima pale na gazie i nic sie nie dzieje.dlaczego ma sie dziac z innym silnikiem?a moj komp benzyn.dziala poprawnie bo jak wtrysk byl dobry jak go przeciscilem to autko smigalo wysmienicie.
Tomek1212 - Sob Sty 17, 2009 17:49

pajak2103 napisał/a:
a ja mam opla w ktorym mam gaz i odpalam na gazie i tez na nim jezdze.benzyny nie uzywalem juz chyba z pol roku.nawet zima pale na gazie i nic sie nie dzieje.dlaczego ma sie dziac z innym silnikiem?a moj komp benzyn.dziala poprawnie bo jak wtrysk byl dobry jak go przeciscilem to autko smigalo wysmienicie.


To, ze ty tak jeździsz to wcale nie oznacza, że to jest poprawna jazda. Uruchamianie zimnego silnik na gazie LPG może powodować uszkodzenie reduktora LPG.

KRYS - Sob Sty 17, 2009 22:10

pajak2103 napisał/a:
to instalacje gazowe maja wlasne wtryskiwacze gazowe a jedynie tylko sa robione nawierty w kolektorze ssacym i montowane tam sa rurki od tych wtryskiwaczy


Tak jest w prztpadku instalacji sekwencyjnych
pajak2103 napisał/a:
tylko ze nie chce aby samoczynnie mi przelaczal z benzyny na gaz i odwrotnie bo mam padniety wtrysk.moze ktos inny wie?


O przełączeniu na gaz zawsze decyduje kierowca

Prawidłowo działająca instalacja lpg wpierw działa na benzynie by silnik rozgrzał wtryskiwacze gazu bądź mikser a dopiro później jest podawany gaz.
W przeciwnym razie dojdzie do uszkodzenia wtrysków gazu lub miksera/reduktora
I nie ma tu co kombinowac trzeba silnik doprowadzi do porządku i dopiero instalowac lpg

Przeczytajcie instr. lpg

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 22:14 ]
pajak2103 napisał/a:
to takjakby zalozenie nowej instalki benzynowej.z tego co mi wiadomo


Ale nadal pozostaje kwestia elektryki i elektroniki

Tomek1212 - Sob Sty 17, 2009 22:24

KRYS, widzę bardzo wiele nieścisłości w twojej wypowiedzi.
Pierwsza sprawa to mało którą współczesną instalacje można uruchamiać od razu na gazie. Owszem, wiele sekwencji ma tzw tryb serwisowy na którym można silnik uruchamiać na gazie, no ale jak sama nazwa wskazuje jest to tryb awaryjny. Ręcznie można przełączać tylko instalacje I generacji i co niektóre II generacji.

Co do odpalania zimnego silnika na gazie to jest to szkodliwe, dlatego, że od zimnego sprężonego gazu mogą popękać membrany w parowniku, poza tym gaz nie jest odpowiednio rozprężany w parowniku. Uszkodzenie miksera jak również wtryskiwaczy jest niemożliwe od zimnego gazu.

pajak2103 - Sob Sty 17, 2009 22:48

no wlasnie i tu sie nasuwaja pytania?
ja z wlasnego doswiadczenia wiem ze mozna jezdzic na gazie caly rok
nawet zima.nawet teraz odpalam na gazie.mam gaz juz cztery lata i nic jeszcze nie zswankuje.wiec teraz nasuwaja sie pytania?teoria a praktyka?co z tym poczac?

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 22:57 ]
a z tego co mi wiadomo to sekwencja ma to do siebie ze musi najpierw dzialac na benzynie zeby potem przejsc na gaz,a sa instalacje ktore nie uznaja tej zasady
mi mechanik powiedzial ze jak mam problem z wtryskami to zaloza trzecia generacje i bedzie ok?ale ja nie wierze sobie a co dopiero komus obcemu wiec pytam o rady i sugestie?co o tym sadzicie?

KRYS - Sob Sty 17, 2009 23:11

Tomek1212 napisał/a:
KRYS, widzę bardzo wiele nieścisłości w twojej wypowiedzi.
Pierwsza sprawa to mało którą współczesną instalacje można uruchamiać od razu na gazie. Owszem, wiele sekwencji ma tzw tryb serwisowy na którym można silnik uruchamiać na gazie, no ale jak sama nazwa wskazuje jest to tryb awaryjny. Ręcznie można przełączać tylko instalacje I generacji i co niektóre II generacji.


Żle mnie zrozumiałeś.
Miałem na myśli że jak odpalimy auto na benz. to kiedy ma się przełączy na gaz w zwykłych inst. zależy od kierowcy a w swkwencjach po nagrzaniu i też od kierowcy jak doda gazu powyżej zaprogramowanych obrotów.
Zgadzam sie z twoimi wypowiedziami w 100%

Tomek1212 napisał/a:
Co do odpalania zimnego silnika na gazie to jest to szkodliwe, dlatego, że od zimnego sprężonego gazu mogą popękać membrany w parowniku, poza tym gaz nie jest odpowiednio rozprężany w parowniku. Uszkodzenie miksera jak również wtryskiwaczy jest niemożliwe od zimnego gazu.


Chodzi mi o to że mogą zajśc lodem i zakłócic podawanie gazu. chyba
Ale mimo wszystko jest to szkodliwe i nie powinno odbywa sie od razu na gazie.

Tomek1212 - Sob Sty 17, 2009 23:23

Oszronić jak najbardziej może się reduktor bo to w nim redukowane (jak sama nazwa wskazuje) jest ciśnienie.

Co do tego odpalania na benzynie, to ja sam jak miałem zagazowane auto to odpalałem na gazie bo było łatwiej, taniej, szybciej, a auto stare to nie szkoda było. Poza tym to był gaźnikowiec i na gazie zarówno lepiej odpalał jak i miał lepsze osiągi (normalne w samochodach gaźnikowych).

Odpalanie silnika na gazie poza wspomnianymi wcześniej przez mnie usterkami może też powodować złą pracę silnika, ponieważ gaz nierozprężony nie wymiesza się odpowiednio z powietrzem tworząc mieszankę niezbyt dobrze palną.
Dobrze jest też uruchamiać auto na benzynie, po to, aby układ benzynowy się "nie zastał" zwłaszcza w przypadku gdy pompa paliwa nie pompuje podczas pracy silnik na gazie.

pajak2103 - Nie Sty 18, 2009 10:10

zgadzam sie w 100% z wami chlopaki.obydwaj macie racje.wiem ze sekwencja ma to do siebie ze przelacza sie automatycznie po nagrzaniu,ami chodzi o to czy mozna np zalozyc sekwencje ale zeby mozna bylo samemu przelaczac kiedy sie chce,bo jak pisalem moje auto pali na 3 gary i wiem ze to wina wtrysku benz.i teraz jakbym go zagazowal taka inst.to moglbym np po 1 min sam sobie przelaczyc a nie czekac az sama sie przelaczy bo wiem ze kumpel ma sekwencje i to przelaczenie troche trwa.on polowe drogi do pracy jedzie na benzynie i dopiero po pary kilometrach mu sie przelacza.jak myslicie chlopaki?idzie zestroic taka instalke
sekwencja+np.reczny przelacznik jak w 1 gen.co wy na to?

KRYS - Nie Sty 18, 2009 11:28

pewnie że się da.

Ale chyba lepiej naprawic ten wtryskiwacz niż płacic za instalacje i remont silnika.

pajak2103 - Nie Sty 18, 2009 11:43

pewnie tak tylko ze ja i tak bede wstawial gaz do auta.a jesli chodzi o wtrysk to sztuka
do mojego modelu kosztuje 550 zl,a jak wymieniac to by sie przydalo wszystkie 4
tak wiec podsumuwujac koszt wszystkich wtryskow to 2200 zl
a jak sie dowiadywalem to instalka kosztuje ok 2000 zl.
no i jezdzisz pozniej taniej bo benzyna juz zaczyna isc w gore.
a roverki do oszczednych aut nie naleza prawda?
wiec bardziej mi sie kalkuluje wstawic gaz.
zreszta i tak bym wstawil,nawet jakby silnik dobrze pracowal.

AndrewS - Nie Sty 18, 2009 12:23

ja to bym ten wtryskiwacz, a raczej wszystkie wyjal, sprawdzil, umył, przedmuchal sprezonym powietrzem i to w obydwoch kierunkach, moze nawet wymyl w myjce ultradziwekowej (moze byc problem z dostepem do takiej)
i jakby to nie pomoglo, to dopiero kupil inny, ale oczywisie uzywany, jeden za 50-100 zl, a i jeszcze wczesniej poszukal do jakiego innego samochodu pasuje taki sam wtryskiwacz

pajak2103 - Nie Sty 18, 2009 12:36

ja juz te wtryski pare razy wyciagalem i czyscilem ale to zdalo egzamin na krotko.
teraz wiem ze te wtrysk jest caly czas otwarty i wogole sie nie zamyka.
a na allegro tego typu wtryskow nie ma bo juz szukalem
pasuja jeszcze od jakiegos modelu audi 200 2,2 litra
tez ciezko dostac.
ja juz pare nocy nie przespalem myslac co by tu jeszcze wymyslic.
mam taki nietypowy model ze nawet nikt takiego na czesci nie ma na sprzedaz.
moze ktos z was sie orientuje kto moze takowy model posiadac
lub miec jakies czesci do sprzedania?

Tomek1212 - Nie Sty 18, 2009 18:00

Sekwencje (nie wszystkie) można tak zaprogramować, żeby przełączała się na gaz już po około 10sekundach pracy, ale jednak silnik musi się uruchamiać na benzynie.

Jeżeli już znajdziesz jakiś zakład co się podejmie montażu instalacji to myślę, ze o gwarancji możesz zapomnieć.

Nie myślałeś, zeby zrezygnować z sekwencji, a wrzucić tam blosa ?? Wtedy ręcznie samemu mozesz sobie ustawiać, czy ma odpalac na gazie, benzynie, lub czy ma odpalać na benzynie i po przekroczeniu danych obrotów przełączać się na gaz.
Koszt instalacji BLOS będzie niewiele niższy od sekwencji, ale będziesz miał to co chcesz.

pajak2103 - Nie Sty 18, 2009 20:10

czytalem tez na ten temat ale nie wiem czy zaklady podejma sie zalozenia blosa
z tego co sie orientowalem to jak powiedzialem im tylko pelny wtrys to
odrazu mowili sekwencja ale jak dokonczylem to zmieniali zdanie na 3 gen.
wiec nie wiem czy gaziarze wogole wiedza cos o blosie?
a to trzeba jeszcze wyregulowac co nie?

Tomek1212 - Nie Sty 18, 2009 20:29

Wszystko trzeba wyregulować, a te instalacje na blosie się reguluje dość łatwo.
Myśle, ze firmy montujące gaz firmy BRC powinny zamontować instalacje z BLOSem

Marrkus - Nie Sty 18, 2009 20:50

Co do wtryskiwaczy to jeżeli dobrze pamiętam pójdą wszystkie od silników K-seria - tylko nie wiem jak z ich wydajnością ( czy też przepustowością) . Był też człowiek tu na forum który wspominał że wsadził jakieś od opla bo te firmowe były mało wydajne i po tuningu silnika nie wyrabiały z dawką paliwa. Tak szczerze to wydaje mi się że każdy wtrysk pójdzie - w końcu to tylko zaworek sterowany elektronicznie. Kwestia możliwości zamontowania z jednej strony do listwy a z drugiej do kolektora, nawet wtyczka będzie pasowała bo większość ma takie same złącze


A na allegro jest gostek który sprzedaje listwę z wtryskami (4szt) za 250 pln do 2.0 turbo

pajak2103 - Nie Sty 18, 2009 21:03

i tu sie markus mylisz
poniewaz wujek mi zalatwil wtryski od rovera ale od innego moidelu
i niestety nawet nie zapalil
i tak
do kazdego modelu jest jakis typ wtryskow oznaczony symbolem
ja ,mam 800 setke,zalozylem wtryski od innego modelu
auto nawet sie nie odezwalo
zalozylem od opla vectry
auto nawet nie zagadalo
takze twoja teoria choc prawdziwa i zyciu nie zdaje egzaminu
ja tez myslalem tak jak ty.przeciez wtrysk tylko podaje okreslona dawke paliwa
i co za roznica jaki to wtrysk
jednak jest rozniaca
ja sie przekonalem na wlasnej skorze
takze to co ty mowisz to nie zda egzaminu

Tomek1212 - Nie Sty 18, 2009 21:11

Różnica jest w przepustowości a dokładnie dyszy rozpylającej, no i jeszcze cewki mogą sie róznic opornoscią. No i oczywiście wygląd zewnetrzny, mocowanie i wtyczka.
blue827 - Nie Sty 18, 2009 21:20

Pajak2103, postaraj się znaleść info czy twój silnik będzie działał na mikserowej instalacji, jak będzie działać na mikserze to tymbardziej będzie działał z blosem. Z tego co czytam w necie to problemy są gdy jest przepływomierz w przepustnicy, a 2.0 chyba nie ma takiego?

więc może znajdź jakiś zakład który założy Ci 1 generacje tylko na dobrych podzespołach, rurka 8mm, i do tego BLOSa. Instalka będzie wtedy bardzo prosta a przez co niezawodna. Ale pewnie będzie ciężko , bo zakłady wolą montować droższe sekwencyjne instalację bo poprostu mają większą marżę wtedy.

Tomek1212 - Pon Sty 19, 2009 00:49

Możesz mieć problemy prawne z montażem BLOSA, ponieważ do silników na wtrysku z katalizatorem nie można montować gazu bez silnika krokowego, a do blosa kroka się nie zakłada.
pajak2103 - Pon Sty 19, 2009 10:19

ok.postaram sie cos na ten temat dowiedziec
ale co wtedy z wtryskami,bo z tego co wiem to w pierwszej
generacji nie wystepuje listwa wtryskowa,bo te
instalki sa montowane do silnikow gaznikowych,a ja
mam pelny wtrysk.

blue827 - Pon Sty 19, 2009 11:29

Pajak2103 , benzynowe wtryski będą musiały być wyłączone, w 827 wystarczy przeciąć jeden kabelek, w 2.0 prawdopodobnie trzeba będzie emulatory zastosować.

Nie jest potrzebna żadna lista wtryskowa gazu bo jej rolę dawkowania gazu przejmuje BLOS który jest jakby gaźnikiem. Natomiast wolne obroty i tak będą regulowane elektronicznie przez krokowiec.

Problemem może być taki jak pisal Tomek1212 , zakłady będą się zasłaniać przepisami że do wtryskowego silnika można tylko gaz sterowany elektroniką. A druga sprawa że mogą się nie podiąć ze względu że przerywa na benzynie, mimo że na gazie może chodzić prawidłowo.

pajak2103 - Wto Sty 20, 2009 09:19

acha.dzieki wam chlopaki za wyjasnienie mi mojego tematu.jeszcze poczytam,
podowiaduje sie u gazownikow.zobaczymy co z tego wyniknie.