|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Kolektor dolotowy VVC
Heju - Pon Sty 26, 2009 14:41 Temat postu: Kolektor dolotowy VVC http://moto.allegro.pl/it..._wtryskami.html
wklejam link z allegro w którym sprzedający twierdzi że to daje coś w każdym silniku.
Ciekaw jestem czy ktoś ma może z tym jakieś doświadczenia, albo pomysły
michone - Pon Sty 26, 2009 14:57
tez kiedys mialem zadac takie pytanie. Podjżewam, że wtryski ma wieksze niz 1.4/1.6
hoosar - Pon Sty 26, 2009 19:02
Wtryski zawsze mozna przelozyc ze swojego oryginalnego kolektora...
Heju - Pon Sty 26, 2009 20:17
Jak wiadomo w tuningu mechanicznym silnika, występują takie kolektory i zazwyczaj dają mozliwość uzyskania stosunkowo dużych przyrostów mocy. Ciekawi mnie tylko jakich w tym wypadku. Co do wtrysków bardziej wydajne, to przy większych modch lepiej.
hoosar - Pon Sty 26, 2009 20:24
Tylko jak zalozysz inne wtryski, to juz koniecznie musisz myslec o jakiejs swince, albo kompie stand-alone i zrobieniu mapy pod taka konfiguracje. Ogolnie co do montazu tego kolektora do 1.4, to poszukaj na forum.mg-rover.org , napewno ktos juz przerabial ten temat.
marcinmarcin - Pon Sty 26, 2009 20:49
hoosar napisał/a: | Ogolnie co do montazu tego kolektora do 1.4, to poszukaj na forum.mg-rover.org , napewno ktos juz przerabial ten temat. |
Dokładnie albo na themgzr.co.uk. ZTCP to przekładka kolektora z VVC jest elementem tuningu wszystkich non-VVC, ale w związku z tym że mnie średnio temat interesował, nie wnikałem głębiej. Musisz sam poszukać.
srbenda - Wto Sty 27, 2009 18:37
W starszych silnikach 1.4 montowano wtryskiwacze 218ccm - wydajność ~160KM. Można je poznać po kolorze beżowym. Zakładanie większych mija się z celem...
Heju - Sro Sty 28, 2009 16:36
srbenda, w starszych tzn. że w kanciakach, czy pierwszych wypustach okrągłego Czytałem na The MG ZR i był tam jeden wątek o tym kolektorze.
Z angielskiego dobry nie jestem, ale z tego co zrozumiałem to w 1.4 same straty na mocy i momencie występują. Sens jest przy silniku 1.8 dopiero i to w wypadku zwiększenia kanałów dolotowych w umiejętny sposób, a największy sens ma to z głowicą VVC, ale o zrozumiałe akurat jest.
Najlepszy tego rodzaju sposób to jest chyba ITB, ciekaw jestem czy samodzielnie można by coś takiego wykonać Ostatnio modny jest temat by zrobić to z przepustnic z motoru Ciekaw też jestem co to mogło by dać w 1.4, już nie długo nie będę miał tego silnika, aczkolwiek ciekaw jestem.
srbenda - Czw Sty 29, 2009 10:29
Mój był z '98 i miał takie. (ZTCW już pod koniec tego reku przeszli na mniejsze.) Bodajże 218ccm montowano tylko w Mk3
Heju - Pią Sie 07, 2009 12:05
Odświerze trochę temat, może delikatnie z innej beczki, bo tyczy się to głowicy VVC
Od jakiegoś czasu interesuje mnie ten temat. Dużo szukam po sieci, ale mój Angielski delikatnie mówiąc jest troszeczkę połamany.
Natknąłem się na coś takiego ostatnio : http://homepage.ntlworld..../images/VVC.pdf
z tego co zrozumiałem, można założyć samą głowicę z vvc pozbywając się elementów zmiennych faz, przez co zyskujemy głównie większe średnice dolotowe i zawory.
Było by to całkiem ciekawe połączenie razem z takim kolektorem dolotowym, ciekaw jestem tylko efektów, zwłaszcza w silniku 1.6, może ktoś również spotkał się z podobnym tematem, to poproszę o linki i opinie. Pozdrawiam
secio - Pią Sie 07, 2009 20:07
Heju napisał/a: | Odświerze trochę temat, może delikatnie z innej beczki, bo tyczy się to głowicy VVC
Od jakiegoś czasu interesuje mnie ten temat. Dużo szukam po sieci, ale mój Angielski delikatnie mówiąc jest troszeczkę połamany.
Natknąłem się na coś takiego ostatnio : http://homepage.ntlworld..../images/VVC.pdf
z tego co zrozumiałem, można założyć samą głowicę z vvc pozbywając się elementów zmiennych faz, przez co zyskujemy głównie większe średnice dolotowe i zawory.
Było by to całkiem ciekawe połączenie razem z takim kolektorem dolotowym, ciekaw jestem tylko efektów, zwłaszcza w silniku 1.6, może ktoś również spotkał się z podobnym tematem, to poproszę o linki i opinie. Pozdrawiam |
Ta modyfikacja w naszych realiach mija się z celem, bo dostać głowice VVC, mówiąc delikatnie, jest trudno . Poza tym, nawet jak już mielibyśmy głowicę to zobacz na ceny wałków ssących które muszą być inne. To tak jeśli myślisz o tanim upgrade. Jeżeli chcesz poważnie pobawić się tuningiem tego silnika, to wiem że posiadacze seryjnych VVC wywalają ten mechanizm zeby wsadzic sportowe wałki. Więc pewnie warto.
Więcej opcji modyfikacji (z cenami na stronie http://www.s262612653.websitehome.co.uk/ a elementarz uzytkownika K-series http://kengine.dvapower.com/ .
PopeY - Czw Paź 08, 2009 16:10
a natknal sie moze ktos z was gdzies w necie na kolektor 4-2-1 do zr160 oraz wałki,w ogole mozna to gdzies dostac??
michone - Czw Paź 08, 2009 16:46
PopeY napisał/a: | a natknal sie moze ktos z was gdzies w necie na kolektor 4-2-1 do zr160 oraz wałki,w ogole mozna to gdzies dostac?? | nie dosc ze odkopujesz temat... nie dosc ze twoje pytanie jest nie na temat... to odpowiedz na nie padalo z 1000 razy na forum...
uzyj szukaj to nie boli
PopeY - Czw Paź 08, 2009 18:38
to ze odkopuje to wcale mi nie przeszkadza, czy nie na temat,pytam o kolektor wiec troche sie tyczy tematu,szukalem i znalazlem informacje ale tylko o produktach z Angli, dzieki za zwrocenie uwagi,ale sarkazmy typu "to nie boli" zostaw dla siebie
dobryziom - Czw Paź 08, 2009 18:42
tylko ebay ewentualnie angielskie sklepy internetowe... w Polsce nie dostaniesz a jak już to sporo drożnej, ewentualnie pod zamówienie ale to pewnie wyjdzie drożej niż ściągnięcie...
http://www.ptp-ltd.co.uk/...tems/index.htm?
michone - Czw Paź 08, 2009 22:03
PopeY napisał/a: | to ze odkopuje to wcale mi nie przeszkadza |
nie jestes sam na forum
Cytat: | czy nie na temat,pytam o kolektor wiec troche sie tyczy tematu |
temat jest o kolektorze dolotowym a nie o wydechowym a to roznica
Cytat: | szukalem i znalazlem informacje ale tylko o produktach z Angli, dzieki za zwrocenie uwagi,ale sarkazmy typu "to nie boli" zostaw dla siebie |
jakos z wczesniejszej wypowiedzi to nie wynika
Kod: | a natknal sie moze ktos z was gdzies w necie na kolektor 4-2-1 do zr160 oraz wałki,w ogole mozna to gdzies dostac?? |
tymbardziej ze temat byl naprawde kilkanascie jak nie kilkadziesiat razy na forum... podane jest gdzie w PL mozna zrobic i ile to kosztuje, podane gdzie to mozna zamowic na necie... gdybys chcial to znalezc to napewno bys znalazl...
PopeY - Sob Paź 10, 2009 08:57
dzieki.popytam sie czy ktos podjalby sie zrobienia 4-2-1 i jaki bylby koszt
michone - Sob Paź 10, 2009 10:01
PopeY napisał/a: | dzieki.popytam sie czy ktos podjalby sie zrobienia 4-2-1 i jaki bylby koszt |
w el-tecu caly wydech ok 5-6k taniej wyjdzie z UK.
A robic 4-2-1 u kogos w garazu to wiecej stracisz niz zyskasz
PopeY - Sob Paź 10, 2009 16:31
z EL TECiem jaki czas temu pisalem i ten sam zestaw co w PTP kosztuje 995 funtów czyli około 4600 w EL TEC wycenili na 5200 czyli nawet z przesyłka z UK będzie się opłacało
ceremony - Pon Paź 12, 2009 15:05
PopeY napisał/a: | z EL TECiem jaki czas temu pisalem i ten sam zestaw co w PTP kosztuje 995 funtów czyli około 4600 w EL TEC wycenili na 5200 czyli nawet z przesyłka z UK będzie się opłacało |
No i wlasnie tak zrobilem ale bez katalizatora taniej Ci wyjdzie znacznie..
Kiedys (jakies 6 lat temu) mieli w El-Tecu inne ceny, za caly uklad wydechowy do 100NXa GTI zaplacilem 1400 PLN kolektor mial kosztowac jakies drugie tyle, ale Wojtek (wlasciciel) powiedzial, ze nie ma sensu bo seryjny jest juz rurowy 4-2-1 i daje rade.
dobryziom - Pon Paź 12, 2009 15:22
no cóż el-tec bierze za wydechy dobra kasę bo po prostu nikt inny taniej nie chce robić wiec po co maja obniżać jak klientów nie brakuje... ja zrobilem na połowę tego co oni chcieli a co lepsze dokładniej bo nie na standardowej puszcze jak to oni proponują tylko wymierzonej pod wymiar oryginalnej. Wystarczy trochę poszukać
PopeY - Pon Paź 12, 2009 15:39
no sproboje poszukac jakiegos schematu kolektora w ostatecznosci wyjme moj i moze ktos sie podejmie zrobic 4-2-1 tłumik może jakiś porządny od Ultera czy El Teca,zamiast tej intermediate pipe ktora kosztuje 130funtów jakąs normalne rure i ewentualnie od PTP kupic sportowego kata.
|
|