|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
paput - Pon Mar 02, 2009 21:31 Temat postu: [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu Witam wszystkich. Map problem z moim autem. Mianowicie strasznie buczy przy 2 tys obrotów zarówno na luzie jak też na każdym innym biegu. Ziększenie lub zmniejszenie obrotów powoduje zanik buczenia. Jedynie przy 4 tys obrotów problem znowu występuje i jeszcze bardziej się nasila. Kupiłem nowego kata bo myśłałem ze to może to wymieniłem łącznik elastyczny sprawdzałem poduszki z wyjątkim tej z tyłu silnika do której nie ma się jak dostać. Nic nie pomogło także wymiana filtra powietrza i uszczelnienie jego obudowy. Buczy w okolicach wtryskiwaczy [z tyłu silnika bo nie jestem pewien czy tam dokładnie]. Hałas promieniuje i powoduje drżenie podłogi pasażera. Już nie mam siły sam dochodzić co to może być więc praoszę forumowiczów o pomoc... Problem pojawił się po wymianie PASKA ROZRZĄDU wcześniej go nie było.
etimark - Wto Mar 03, 2009 11:13
Wydaje mi się że może to być przyczyna gumowego zawieszenia wydechu, dlatego że rezonanse powstają przy konkretnych obrotach.
Biorąc pod uwagę sprawne poduszki silnika. Sprawdź czy dolne boczne poduszki nie opierają się na odbojach.
paput - Wto Mar 03, 2009 12:12
Zdejmowałem gumy wydechu i nic dalej to samo. Poduszki skrzyni biegów[ jeśli o to Ci chodzi] też są całe i nie opieraja sie o nic. Wydaje mi się że dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Pompa wody może tak hałasować???
etimark - Wto Mar 03, 2009 13:16
Pompa wody może tak hałasować , można to sprawdzić , zdjąć pasek na próbę.
Przy wymianie rozrzadu zalecane jest wymienić kółko pasowe dolne, może tym tropem.
paput - Wto Mar 03, 2009 13:36
...a pasek rozrządu powinien być sztywno naciągnięty? Może to jego wina lub napinacza
[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 13:47 ]
Chyba że to pasek alternatora jest za mocno naciągnięty, ale czy wtedy wydawałby dzwiek, takie swoiste [buuuu...] najgłośniej słyszlne przy 4 tys obrotów?
etimark - Wto Mar 03, 2009 14:09
Pasek rozrządu musi być mocno naciągnięty, zakładam że rozrząd jest dobrze ustawiony nie przesunięty na zębach.
Pasek alternatora średnio mocno
paput - Sob Mar 07, 2009 22:42
Uszczelniłem filtr powietrza i zdemowałem obudowe rozrządu myśląc że to może ona tak rezonuje. Poruszłem jeszcze poduszką silnika tą od strony rozrżadu i o dziwo zrobiło sie o połowę ciszej Ta poduszka jest trochę naderwana od góry już parę msc temu myślałem że to buczenie to wina tej poduszki jednak znajomy mechanik stwierdził że to nie to bo silnik dobrze pracuje na niej wię dałem spokój. Przejechałem jakieś 200 km i znowu problem powrócił po dzisiejszym podnoszeniu silnika lekko do góry lewarkiem od strony tej poduszki. Jak powinna prawidłowo wyglądać ta poduszka? Jej wersje jakie widziałem np. na Allegro różnią się od siebie. Może ktoś zamieścić link?
[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 22:45 ]
I jeszcze takie pytanko. Która to prawa a która to lewa poduszka. Patrzymy stojąc przodem do silnka czy z perspektywy kierowcy?
Lechos - Sob Mar 07, 2009 22:54
paput napisał/a: | Jej wersje jakie widziałem np. na Allegro różnią się od siebie. | nie powinny
paput - Nie Mar 08, 2009 13:33
jeszcze jedno pytanko do forumowiczów. Czy poduszka od strony rozrządu po zamontowaniu powinna mieć u góry prześwit [tak jak na zdjęciu] czy też może stykać sie z górną obudową poduszki???
zdjęcie poduszki
Lechos - Nie Mar 08, 2009 18:39
to na 99% nie jest poduszka od strony rozrzadu
etimark - Pon Mar 09, 2009 11:10
To jest poduszka od strony skrzyni biegów, powinna po zamontowaniu mieć prześwit u góry i dołu.
paput - Pon Mar 09, 2009 13:44
Lechos napisał/a: | to na 99% nie jest poduszka od strony rozrzadu |
Wiem że to nie jest ta poduszka ale podałem ją jako przykład bo innej podobnej lub takiej jaką mam nie mogłem znaleźć.
Moja nie ma prześwitu od góry i widać że jest trochę naderwana-to może być przyczyną. Mam prośbę mógłby ktoś zamieścić zdjęcie swojej poduszki przy rozrządzie. Wtedy zobaczyłbym [porównał] czy moja moja jest sprawna...
Lechos - Pon Mar 09, 2009 16:46
tez nie mam przeswitu, ale wiadomo na niej wisi caly silnik. Zreszta ona po wyciagnieciu nie ma takich wolnych luk jak poducha od skrzyni.
paput - Pon Mar 09, 2009 18:34
Lechos napisał/a: | tez nie mam przeswitu, ale wiadomo na niej wisi caly silnik. Zreszta ona po wyciagnieciu nie ma takich wolnych luk jak poducha od skrzyni. |
Też nie masz? I nic nie dudni, buczy przy 2 tys. a najbardziej tak przy prawie 4 tys. obrotów podczas wyprzedzania i zmiany biegu na niższy? U mnie tak się dzieje, jednak jak poruszam tą poduszką do góry np. za pomocą jakiegoś preta to przez jakiś czas to buczenie jest o połowę mniejsze, a i slinik ogólnie ciszej pracuje...
Lechos - Pon Mar 09, 2009 19:17
nie mam i nie ma buczenia i dudnienia
etimark - Wto Mar 10, 2009 09:44
Panowie szlachta, ta poduszka od rozrządu jest inna i nie ma prześwitu.
To jest poduszka olejowa w której jest olej. Jeżeli widać pęknięcia lub sparciałą gumę to olej dawno wyciekł i tłumienie takiej poduszki jest mniejsze. Ale nawet taka bez oleju jest lepsza od poduszki zamienionej z prawej strony.
Mam poduszkę od rozrządu wykonaną z poliuretanu mogę oddać za marne pieniądze.
Lechos - Wto Mar 10, 2009 10:56
etimark napisał/a: | mogę oddać za marne pieniądze | czyli?
etimark - Wto Mar 10, 2009 11:29
Myślę że 80 zł. plus przesyłka (nowa)
Lechos - Wto Mar 10, 2009 11:35
etimark napisał/a: | To jest poduszka olejowa w której jest olej | powiem szczerze, ze pierwsze slysze i nie moge sobie tego jakos wyobrazic nawet po ogledzinach, aby byly poduszki olejowe (gdzie niby ten olej by mial byc?) . Jesli sie nie myle to w klekocie sa jakies olejowe. Jesli ktos ma jakas wiedze na temat tych poduch to prosze o rozjasnienie sytuacji.
etimark - Wto Mar 10, 2009 13:01
Temat poduszek do 400 po 95 dobrze poznałem włącznie z rozebraniem olejowej na części, bez oleju też da się jeździć.
paput - Czw Mar 12, 2009 18:13
etimark napisał/a: | Myślę że 80 zł. plus przesyłka (nowa) |
Jeśli jest dobra to chętnie bym ją wziął tylko wolałym odbiór osobisty. Np. przez ten weekend będę w Lublinie.
[ Dodano: Czw Mar 12, 2009 23:16 ]
Proszę etimark, o szybki kontakt w sprawie poduszki rozrządu. W razie czego mój tel> 515-799-167
[ Dodano: Nie Mar 15, 2009 21:32 ]
Witam po raz kolejny. etimark poduszka pasowała jest w porządku jednak problem nie zniknął nić sięnie zmieniło, buczenie nadal występuje. Stawiam na coś w rozrządzie lub któryś z tłumików. Nie mam już siły na sprawdzanie co to bo tak konkretnie dźwięk jest cięzko zlokalizować. Dochodzi gdzieś z okolicy rozrządu. Zauwarzyłem że ostatni tłumik pracuje trochę głośniej niż pół roku temu. Może być on zbyt sztywno zawieszony i przenosić drgania na przód? Może to być np wyrobione koło pasowe napędzające ALTERNATOR? Po tym jak mocniej naciągnołem pasek buczenie stało się o połowę mniejsze, a po jednym dniu było znowu to samo. Już sam nie wiem na co stawiać... Pomóżcie
[ Dodano: Nie Mar 15, 2009 21:35 ]
Proszę forumowiczów o podpowiedzi. Moze ktoś miał podobny problem? Wszystko zaczęlo sie po wymianie rozrządu
[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 00:04 ]
Kiedyś ostro ruszyłem i auto spadło z wysokiego krawężnika. Może coś dotyka do karoserii przygieło się jak myślicie? Jakieś rady co ewentualnie sprawdzić
[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 00:05 ]
Kiedyś ostro ruszyłem i auto spadło z wysokiego krawężnika. Może coś dotyka do karoserii przygieło się jak myślicie? Jakieś rady co ewentualnie sprawdzić
|
|