|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Pytanie o wymianę rozrządu
encor - Wto Mar 03, 2009 20:14 Temat postu: [R620] Pytanie o wymianę rozrządu Witam, mam pytanie co ile kilometrów (mniej, więcej) powinno się wymieniać rozrząd w Roverze 620 SDi,
oraz czy wystarczy wymiana samych pasków, czy lepiej wymienić kompletny rozrząd co w czasie kryzysu wiąże się z kosztami
szoso - Wto Mar 03, 2009 20:17 Temat postu: Re: [620 SDi]Pytanie o wymiane rozrządu
encor napisał/a: | Witam, mam pytanie co ile kilometrów (mniej, więcej) powinno się wymieniać rozrząd w Roverze 620 SDi,
oraz czy wystarczy wymiana samych pasków, czy lepiej wymienić kompletny rozrząd co w czasie kryzysu wiąże się z kosztami |
rozrząd oczywiście kompletny zmienia się co 60.000 lub co 5 lat zależy co nastąpi pierwsze
na allegro są zestawy:paski Gates+rolki INA
INA dobra firma,robi popychacze dla VW na pierwszy montaż
herc - Wto Mar 03, 2009 20:37
szosownik napisał/a: | co 60.000 |
tak co 60 000 ale mil czyli co około 100 000 km
szoso - Wto Mar 03, 2009 20:39
herc napisał/a: | tak co 60 000 ale mil czyli co około 100 000 km |
co 60.000km
phoenix123 - Wto Mar 03, 2009 20:44
U siebie wymieniłem kompletny( dzięki koledze mechanikowi nawet w czasie kryzysu wyszło całkiem tanio 460zł;) ale po zmianie zostały mi rolki i napinacze które są prawie nie zużyte i gdybym wcześniej nie zakupił części zmieniłbym tylko paski;) ale to tylko moja opinia, za którą jestem wręcz przekonany zostane "zganiony" przez reszte kolegów;)
herc - Wto Mar 03, 2009 20:44
I tu się będę kłócił ale ok starszy ma racje
[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 20:47 ]
phoenix123 napisał/a: | gdybym wcześniej nie zakupił części zmieniłbym tylko paski |
To byś bardzo źle zrobił bo mało która rolka wytrzyma dwa paski, wiem z doświadczenia bo już kilka takich przypadków trafiło do mnie do warsztatu, że panowie chcieli oszczędzać na rolkach napinaczy
phoenix123 - Wto Mar 03, 2009 20:57
Nie twierdze że mam racje, a starszy to już chyba napewno nie jestem napisałem tylko to co mi powiedział, myśle że dobry mechanik
szoso - Wto Mar 03, 2009 21:02
rolka musi wytrzymać 60.000 a dłużej to już na własne ryzyko to samo z paskiem
jeśli założyły rozrząd na oryginalnych częściach ASO to do 120.000km możemy podjechać ale wtedy sam pasek kosztuje 200zł nie mowa o reszcie
Markzo - Wto Mar 03, 2009 21:59
joł, joł...
Rozrząd cały co 60tysięcy MIL czyli 100tyś. km co 60 to w twinsparku alfy się zmienia z tego co słyszałem
Brt - Wto Mar 03, 2009 23:28
Markzo, piszesz o dieslu podaj podstawę
Markzo - Czw Mar 05, 2009 16:10
Szoswnik do mnie pw napisał żebym mowił skąd wiem wiem, że widziałem, że ma być co 100tys km szukam teraz gdzie to widziałem
Brt - Czw Mar 05, 2009 16:57
czekam
kadzaf - Czw Mar 05, 2009 17:15
a czy da sie rolke zregenerowac (tzn łozysko wynienic) ? dosc drogawe one sa (chyba 2szt sa potrzebne o ile sie nie myle)
Mazak - Czw Mar 05, 2009 18:09
Też gdzieś wyczytałem że co 100tyś, ja osobiście wymieniam w okolicach 80-90 tyś km. (rolki Ruville i nie miałem żądnych problemów)i lepiej nie wymieniać samych pasków bo z tego co wiem to większość rozrządów zrywa się przez zużyte rolki a nie przez paski...
Brt - Czw Mar 05, 2009 18:16
kadzaf napisał/a: | a czy da sie rolke zregenerowac (tzn łozysko wynienic) ? dosc drogawe one sa (chyba 2szt sa potrzebne o ile sie nie myle) |
rolka jest łożyskiem jednocześnie, więc nie da się zregenerować komplet teraz z paskami na alledrogo to ok 400PLN - do przeżycia
kadzaf - Czw Mar 05, 2009 18:17
ja rolki zmnienam co 2 paski (a paski po 50k) wole wczesniej niz mam potem wiecej wydawac niepotrzebnie kase
herc - Czw Mar 05, 2009 19:30
Brt napisał/a: | rolka jest łożyskiem jednocześnie, więc nie da się zregenerować |
Da się zregenerować ale jest to nie zbyt pewne, regeneracja polega na kąpieli we wrzącym smarze, podczas wrzenia smar przyjmuje postać płynną i na nowo smaruje łożysko (rolka jest łożyskiem zamkniętym czyli posiada ochraniacze przeciw zabrudzeniowe, z biegiem czasu i przebiegu smar wysycha i łożysko się zaciera) pewniej jest wymienić całą rolkę
kadzaf - Czw Mar 05, 2009 20:20
herc napisał/a: | Brt napisał/a: | rolka jest łożyskiem jednocześnie, więc nie da się zregenerować |
Da się zregenerować ale jest to nie zbyt pewne, regeneracja polega na kąpieli we wrzącym smarze, podczas wrzenia smar przyjmuje postać płynną i na nowo smaruje łożysko (rolka jest łożyskiem zamkniętym czyli posiada ochraniacze przeciw zabrudzeniowe, z biegiem czasu i przebiegu smar wysycha i łożysko się zaciera) pewniej jest wymienić całą rolkę |
chodziło mi o wymiane łozyska np zeby założyc nowe łyzosko kryte ( 2RS C3) w alternatorach sa i i wytrzymuja tyle , jesli dałoby sie w miare mozliwosci przełożyc
herc - Czw Mar 05, 2009 20:25
W teorii się da, mój kumpel też mechanik taki patent zrobił w citroenie xsara że wymienił samo łożysko od napinacza do paska klimy i alternatora nie wiem jak to długo wytrzymało ale z rozrządem nie radził bym tak eksperymentować no chyba żeby był bezkolizyjny
kadzaf - Czw Mar 05, 2009 20:30
w końcu 300 a 30zł różnica jest (bo tyle chyba kosztuje napinacz) jednak masz racje w końcu te 100tys nie robi sie w 1 rok wiec lepiej kupic i miec spokój
Tomi - Czw Mar 05, 2009 20:33
kadzaf napisał/a: | w końcu 300 a 30zł różnica jest (bo tyle chyba kosztuje napinacz) jednak masz racje w końcu te 100tys nie robi sie w 1 rok wiec lepiej kupic i miec spokój |
300 zł nie kosztują nawet razem 2 napinacze.
kadzaf - Czw Mar 05, 2009 20:37
Tomi napisał/a: | 300 zł nie kosztują nawet razem 2 napinacze. |
no moze troche za duzo palnałem ale za 3szt (na rozrząd,pompe i ten płaski wieloklinowy) to gdzies wyjdzie z 400zl
Markzo - Czw Mar 05, 2009 20:37
Tomi a wg. Ciebie co ile się powinno rozrząd zmieniać w SDi?
szoso - Czw Mar 05, 2009 20:37
no dobra bo już mnie głowa boli
powiedzcie ile zrobię na pasku Gates + rolki INA w swoim dieslu bo ledwo co zmieniałem
herc - Czw Mar 05, 2009 20:44
według mnie 90 tyś. km i wymieniaj
szoso - Czw Mar 05, 2009 21:25
herc napisał/a: | według mnie 90 tyś. km i wymieniaj |
Panowie z werwą
jakieś za i przeciw
ma ktoś inne propozycje?
Brt - Czw Mar 05, 2009 21:27
mr Haynes ma propozycje jak w Technicznym FAQ ... RAVE trochę inaczej ale o tym w innym wątku juz jest pisane
Mazak - Pią Mar 06, 2009 02:04
Też uważam że w okolicy 90tyś spokojnie wytrzyma z resztą też mam założony taki sam zestawik (zmieniony w lutym Gates + rolki INA ) wiec szosownik jak padnie wcześniej niż za ok 90tyś to dam ci znac
szoso - Pią Mar 06, 2009 07:14
Blemen napisał/a: | (zmieniony w lutym Gates + rolki INA ) wiec szosownik jak padnie wcześniej niż za ok 90tyś to dam ci znac |
tylko że ja też w lutym zmieniałem to jedziemy równo
herc - Pon Mar 09, 2009 00:16
http://forum.roverki.eu/v...875589d70c45205 To jest najlepszy przykład co się dzieje jak się wymienia sam pasek
|
|