|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Cieknący przewód paliwa
Romekluk - Wto Mar 17, 2009 21:25 Temat postu: [R620] Cieknący przewód paliwa Witam,
Ostatnimi czasu zauważyłem ze pod moim roverkiem zaczęła się pojawiać plama ropy, przyznam sie ze nie miałem trochę czasu się tym zająć a ze zauważyłem ze wyciek nie jest intensywny( kapanie) to zostawiłem sprawę. W miniona sobotę nadążyła się okazja by wjechać na kanał wiec postanowiłem zajrzeć co się dzieje, okazało sie ze po prawej stronie tam gdzie biegną te cztery cienkie metalowe rurki (zakładam ze to przewody paliwowe) przerdzewiało mocowanie osłony tych przewodów, a od niego wydaje mi się rudy zaczął zajmować właściwe przewody.. wygląda to na takie newralgiczne miejsce gdzie pewnie i w zimie osadza sie sol itp..
czy może ktoś z was odnotował taka usterkę?
jesli tak to prosiłbym o poradę co z nią zrobił, bo racjonalna aczkolwiek dość kłopotliwa wydaje się wymiana całego przewodu..
dodam ze paliwo ucieka tylko przez jakiś czas po postoju wiec musi to być ilość która pozostaje w przewodach po zgaszeniu silnika
nie wiem czy cztery rurki sa odpowiedzialne za dostarczanie paliwa do silnika, czy tez jest któraś która odprowadza nadmiar do baku,
z góry dziękuję za zainteresowanie
Pozdrawiam
boss.007 - Wto Mar 17, 2009 21:37
Zajmij się tym jak najszybciej,puki jeszcze się nie zapowietrza
Jeżeli dziurka nie jest wielka,to Możesz urzyć kawałka wężyka,rozciąć go na pół-nałożyć na ten przwód i w miejscu dziurki ścisnąć opaską(taką na śróbokręt lub kluczyk)Powinno zdać egzamin
Romekluk - Wto Mar 17, 2009 21:39
no jak punktowa dziurka to tak,
ale jak wieksza to myslalem tez na zastąpieniu tego patentem w stylu dosztukowania kawalka przewodu z gumy i zamontowania go za pomoca tych zaciskow
no wlasnie tylko czy te wszystkie przewody doprowadzaja paliwo do silnika, czy ktorys tylko zabiera resztki...
nie wiem czy dam rade to przeciac brzeszczotem jakims, bo szlifierka to nie wiem czy nie za cieplo bedzie
boss.007 - Wto Mar 17, 2009 21:44
Romekluk napisał/a: | nie wiem czy dam rade to przeciac brzeszczotem jakims, bo szlifierka to nie wiem czy nie za cieplo bedzie |
Nic nie przecinaj
Chodziło mi raczej o nałożenie takiej "łatki"z wężyka i sciśnięcie opaską tego tak mocno żeby zatamować to sączenie
Konix - Wto Mar 17, 2009 21:47
Szlifierka odpada. Przewody paliwowe są robione z miedzi najczęściej, więc przetniesz bez problemu. Dwie rurki będą od paliwa, a dwie od hamulców. Jak jest coś nie tak z hamulcowymi odrazu wymieniaj.
PTE - Sro Mar 18, 2009 13:16
Ja bym od razu dorobił cały nowy z miedzi. Nie jest taki drogi, a będziesz miał spokój do końca okresu eksploatacji samochodu.
Marrkus - Sro Mar 18, 2009 20:44
Przewody są stalowe i to typowa wada że w R600 rdzewieją.
Tam są 2 przewody hamulcowe a reszta to paliwowe (u mnie były 3 ale ja mam benzyniaka u ciebie może być 2- zasilenie i powrót)
Radził bym zrobić to co ja zrobiłem - udać się do mechanika i poprosić o wymianę tych przewodów na nowe - najlepiej miedziane.
Niestety te przewody trzeba dorobić bo raczej nie uda się dostać gotowych - z odpowiednimi końcówkami, odpowiednio przyciętych i wygiętych. Należy pamiętać by przewody zostały wymienione na nowe o odpowiedniej średnicy - bo jak mechanik założy zbyt cienka rurkę np do paliwa to będzie problem - mały przekrój - mały przepływ - za mały wydatek paliwa
Ja za wymianę 5 przewodów zapłaciłem w autoryzowanym servisie BOSCH 850 pln (robocizna 450, materiały 400) -b. drogo ale nie mogę narzekać bo zrobione b.dobrze: średnice dobrane, przewody z homologacją, wszystko pięknie dopasowane, po 6h samochód do odebrania.
na allegro można kopić maszynki do zarabiania końcówek miedzianych rurek - jeśli masz dostęp do kanału bądź podnośnika i posiadasz podstawową wiedzę o mechanice jesteś zrobić to sam. Rurki można też zamówić w wielu sklepach zajmujących się układami hamulcowymi podajesz długość średnicę wewnętrzną i rodzaje końcówek - odpada koszt zakupu maszynki do zarabiania
Romekluk - Pią Mar 27, 2009 07:08
witam,
problem rozwiazany, okazalo sie ze jeden z przewodow paliwowych ( ten powrotny do baku) byl przerdzewialy, a ze na nim nie ma takiego cisnienia to postanowilem wyciac stary kawalek , ok 10cm zamontowac gumowy substytut. dziala narazie bez zarzutu.
Dzieki wszystkim za pomoc i zainteresowanie
Pozdrawiam
borys876 - Wto Gru 22, 2009 11:07
Witam,
Miałem ostatnio to samo, nie kombinuj, poprostu wymień wszystko
W czerwcu wymieniałem przewody hamulcowe - rdza i po 2 miesiącach musiałem wymieniać przewody paliwowe z tego samego powodu bo miałem, problemy z odpaleniem (zapowietrzał się)
Więc radzę Ci nie kombinuj tylko wymień wszystko na nowe bo jak nie jedno to drugie puści, a tak za jednym zamachem będziesz miał problem z głowy.
Koszty nie duże:
- miedziane przewody hamulcowe po 35PLN/szt
- po 2.5m przewodu paliwowego (zamieniłem na porządny gumowy) 8mm i 6.3mm po 10PLN/m
Teraz nie mam już problemu
R600SDI '97
przebieg 362tys km(w tym samemu 230tys po Polsce), szafa gra mam już go od 9 lat i nie mam zamiaru zamieniać na innego
Pozdro
rubydust - Wto Sie 24, 2010 14:42 Temat postu: Pytanie do Borysa876 Wymieniałeś przewód paliwowy w swoim roverze jakis rok temu.
Mam ten sam problem. Chcę wymienić przewody paliwowe na gumowe ale chce doprecyzować ile ich potrzebuję i o jakiej średnicy ? Mam rovera 620 sdi z 1997. czy jest jakaś różnica w długości i średnicy przewodów ? I jeszcze jedno: czy pamiętasz gdzie te przewody kupowałeś ?
Pozdrawiam
Rubydust
bastek - Wto Sie 24, 2010 17:51
rubydust, gumowe przewody najlepiej kupić w jakimś sklepie z częściami do traktorów (ja tam kupowałem bo było najtaniej), ważna jest średnica wewn gumowego przewodu tak żeby nie był za duży bo nie będzie Ci pasował na ten metalowy. Ja to zmieniałem 3 miesiące temu ale nie pamiętam średnic.
rubydust napisał/a: | ile ich potrzebuję |
dwie szt, jeden grubszy chyba 8mm a cieńszy 5mm ale głowy nie dam. Najlepiej zmierzyć średnicę dla pewności.
Ja za jednym zamachem zmieniłem paliwowe i hamulcowe. Koszt części ok 130-150zł, jak masz kanał i trochę umiejętności to bez problemów idzie to zrobić samemu
Mazak - Wto Wrz 07, 2010 22:51
borys876 napisał/a: | Koszty nie duże:
- miedziane przewody hamulcowe po 35PLN/szt
- po 2.5m przewodu paliwowego (zamieniłem na porządny gumowy) 8mm i 6.3mm po 10PLN/m
|
borys876, powiesz Mi gdzie kupowałeś te przewody bo właśnie mi przerdzewiał hamulcowy i chcę zrobić tak jak TY
pozdro
bastek - Sro Wrz 08, 2010 08:58
Mazak, w każdym większym motoryzacyjnym je kupisz, wszędzie ceny mają podobne jak na alledrogo (bynajmniej u mnie)
andrewk - Pon Paź 04, 2010 19:24
Witam, dzisiaj przypadkowo zaczełem ściskać gruszkę za filtrem i usłyszałem dziwne pssss pod autem, gdy naciskam to syczalo. Odrazu samochód na kanał i wyszło że mam bardzo skorodowane przewody paliwowe jak i hamulcowe. Od spodu wokół przewodów jest mokro ale przy włączonym silniku niekapie, oraz jak wróce z trasy i postawie też nie widać. Czasami mam problemy z odpalaniem z rana. Teraz już wiem dlaczego. Jako paliwowy już się zdecydowałem tak jak kolega borys na wąż gumowy, więm że potrzeba :
- jeden o długości 2,5m i średnicy 8mm
- drugi o długości 2,5m i średnicy 6mm
Jeżeli chodzi o wymianę to są jakieś problemy ?
Odrazu chciałbym wymienić przewody hamulcowe. Wie ktoś może jakiej średnicy są tej rurki oraz ile potrzeba tego przewodu ? jak jest z odkręcaniem go od elastycznego ? Gładko czy jak zawsze ? Z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 20:24 ]
Problem rozwiązałem, dzisiaj kupiłem przewód paliwowy 8mm i 6mm po metrze + 6 małych zaciskowych opasek. Powrót do baku jest jeszcze spoko, a hamulcowych narazie nie będe ruszać. Miałem dziurkę na przewodzie doprowadzającym paliwo pod ostatnim mocowanie, nieźle musiałem się namęczyć aby wyciąć stary pordzewiały kawałem Od szybkozłączki przy baku zostawiłem jakieś 5cm przewodu sztywnego naciągnołem gumowy i zacisnełem, później tak samo tylko że już na prostym odcinku. Narazie odpowietrzyłem 3 razy i jest bardzo dobrze. Pali niemal od kopa, a przedtem to z 6s musiałem kręcić Kabel oczywiście dobrze ułożyłem i przymocowałem aby się nie ruszał
Balas87 - Pią Lut 22, 2013 18:07
Witajcie dzisiaj po zatankowaniu 65L paliwa zauważyłem wyciek paliwa na którymś z przewodów paliwowych, podejrzewam przewód powrotny i tu pytanie chce zastosować patent z kawałkiem gumowego przewodu paliwowego i zacisk tylko nie wiem czy te 8mm i 6 mm do średnica zewnętrzna czy wewnętrzna ?
R.E.D. - Pią Lut 22, 2013 22:37
wewnetrzna
Balas87 - Sob Lut 23, 2013 19:17
czy ten bak jest z rovera 400 czy 600 bo mi się wydaje że z 600, no ale nie jestem pewny .....
http://allegro.pl/zbiorni...3053416131.html
kruszan - Sob Lut 23, 2013 22:49
600
Balas87 - Sob Lut 23, 2013 23:25
kruszan, danke szyn chyba go kupię bo mój przecieka, no chyba że ktoś ma do sprzedania w lepszym stanie :p:p:p
kruszan - Nie Lut 24, 2013 00:54
poprzeglądaj/podzwoń do ludzi z działu giełda, może będą mieli w podobnej kasce taki bak - ten na super zadbany nie wygląda, cena nie wygórowana ale warto poszukać
Balas87 - Pon Lut 25, 2013 14:55
spuszczał ktoś paliwo w r600 sdi przez wlew się niestety nie da ((((
szoso - Pon Lut 25, 2013 15:11
odkręcasz przewód z gruszką od filtra i jedziesz
nie wiem ile masz litrów do spuszczenia, możesz podłączyć jakiś silniczek od spryskiwaczy pod aku i spuścisz
Balas87 - Pon Lut 25, 2013 16:25
Cały bak pod korek a wiadomo paliwo trzeba zlać żeby cokolwiek zacząć robić koło tego nieszczęsnego układu paliwowego echh.
kruszan - Pon Lut 25, 2013 18:02
A czemu niby miało by się nie dać przez wlew, pompka na wiertarkę za 15zł i jazda, lub jak szoso napisał jakakolwiek elektryczna. Gruszka to się narobisz dość mocno
Balas87 - Pon Lut 25, 2013 20:11
No narobiłem się trochę, spuściłem 30l i bedę teraz obserwować wyciek.
Mariusz27 - Wto Lut 26, 2013 12:05
szoso - Wto Lut 26, 2013 13:54
Mariusz27, to nie jest dział ogłoszeń
Mariusz27 - Wto Lut 26, 2013 15:48
Sorry, chcialem pomóc koledze.
Balas87 - Wto Lut 26, 2013 21:15
Czy bak od benzyniaka podejdzie do diesla bo z tego co wiem diesel w baku nie ma żadnej pompy a benzyniak ma, wiec pewnie w baku musi być jakiś dodatkowy otwór.....
|
|