|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Roverek 75 vs Passat Tdi 110KM
napek - Wto Kwi 21, 2009 18:49 Temat postu: [R75] Roverek 75 vs Passat Tdi 110KM Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam roverka od miesiąca czasu.Wszystko mi sie w nim bardzo spodobało autko piękne wygodne wyciszone pięknie pracujący silniczek nic nie kopci itd.To moj pierwszy dieselek wiec nie wiedzialem czego mam sie spodziewać co do mocy silnika.Wcześniej mialem honde 140KM w benzynie i jak na te 115KM w dieslu to wydawalo mi sie ze zbiera sie ładnie.Wszystko mi sie podobalo do momentu kiedy przejechalem sie passatem b5 tdi 110KM . Byłem w szoku ze tak sie zbiera od najniższych obrotów rwał do przodu wlepiając mnie w fotel. Wtedy zaczełem sie zastanawiać.Czy roverki 75 takie są słabe jak na te 115KM czy te paski takie zrywne czy może mój jest jakiś zamulony.Wymieniłem filtr powietrza ale nic to nie dało.|Czy ktoś z was miał porównanie miedzy tymi autkami? lub co ewentualnie moze byc z moim nie tak ze nie zbiera sie tak jakby to przystało na te 115 kucy. proszę o odpowiedź
REMO - Wto Kwi 21, 2009 18:59
Koniki nic nie znaczą.Najważniejszy jest moment obrotowy.
P.S.
Ja też sie przejechałem szybszą furą kumpla, ale i tak wolę swój wolny samochodzik bo on ma to coś czego inne nie mają!
napek - Wto Kwi 21, 2009 19:00
no oki spoko wsyztsko sie zgadza ja tez sie zgadzam z Toba tylko chodzi mi konkretnie o to zeby sie dowiedziec czy moje autko jest zamulone jakieś czy one takie poprostu są
REMO - Wto Kwi 21, 2009 19:08
Przepraszam,byłem troszkę uszczypliwy.Niestety nie pomogę Ci , bo o dieslach to wiem tylko tyle że jeżdzą na olej napędowy .Jest na forum napewno ktoś kto Ci pomoże w tym zagadnieniu.Pozdrawiam.
napek - Wto Kwi 21, 2009 19:11
i właśnie na odpowiedź takich ludzi czekam:) pozdro
Michal - Wto Kwi 21, 2009 19:30
Ja bym proponował podpiąć go pod komputer, może coś jest nie tak.
Dam-Kam - Wto Kwi 21, 2009 20:01
nie no wszystko jest w porządku... powiedzmy silnik CDT u nas na forum zasłynął z tego że zostało przedstaionych parę dowodów że nie trzyma mocy i zamiast delkarowanych 116KM i 260Nm jest ~100KM i ~240Nm. Przy tej masie i gabarytach jest to jednak trochę mało... Polecam temat w dziale tuning mechaniczny o chiptuningu R75 przez OBD
se7en86 - Wto Kwi 21, 2009 20:32
Dzisiaj jeździłem Golfem 4 kombi 116km w 6 stopniowej skrzyni i powiem że fajnie się zbiera. Lepiej od roverka. No ale jest lżejszy. PO za tym roverek aż tak źle się nie zbiera i wystarcza do normalnej podróży.
Ciufa - Wto Kwi 21, 2009 22:10
napek napisał/a: | chodzi mi konkretnie o to zeby sie dowiedziec czy moje autko jest zamulone jakieś czy one takie poprostu są |
zmierz czas 0-100 km/h i 60-100 na IV biegu
azer - Wto Kwi 21, 2009 22:25
Ciufcia napisał/a: | napek napisał/a: | chodzi mi konkretnie o to zeby sie dowiedziec czy moje autko jest zamulone jakieś czy one takie poprostu są |
zmierz czas 0-100 km/h i 60-100 na IV biegu |
i przetestuj to samo na odpiętym przepływomierzu. Rover 75 ma to do siebie, że nie czuje się prędkości, więc może to tylko subiektywne odczucia tych różnic. Ale tego to nie wiem, nie jechałem ani jednym ani drugim jako kierowca
wild_weasel - Wto Kwi 21, 2009 22:31
azer napisał/a: | Rover 75 ma to do siebie, że nie czuje się prędkości |
...oraz to, że koniki się po jakimś czasie rozbiegają
wwekol - Wto Kwi 21, 2009 23:00
jak je przetestujesz jeden kolo drugiego to dopiero bedzie widac ktory lepiej idzie bo wystarczy ze jeden ma lepiej wygłuszone wnętrze i lepiej dopasowane zawieszenie i odczucia będą inne ze wolniejszy
napek - Sro Kwi 22, 2009 06:23
tak ogólnie to sie zbiera fajnie nie powiem.szczególnie jak sie jedzie powyzej 3 biegu ale od najniższych obrotów chyba nie ciągnie tak jak powinien.bede musial podłączyć po kompa i spróbowac na przepływce.i zmierze tą prędkośc od 0-100km/h podam info i może cos dalej zdziałamy. a czy ktoś konfretnie miał porównaniem z takim paskiem tdi?
sogreg1 - Sro Kwi 22, 2009 06:24
wwekol napisał/a: | jak je przetestujesz jeden kolo drugiego to dopiero bedzie widac ktory lepiej idzie |
Potwierdzam.
Zrobiłem taki test z skodą octavią (jak sądzę tan sam silnik co ten passat).
Na odcinku 1 km nie miała szans , a przecież mój jest na automacie W manualu powinno być jeszcze lepiej (pod warunkiem, że umie się szybko jeździć ).
Możesz także dodać sobie kuców - patrz temat dotyczący chip-tuningu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19515
Rowan - Sro Kwi 22, 2009 06:47
napek, jeśli nie ciągnie od niskich obrotów, no to generalnie już taka charakterystyka tego silnika, ale to można jednak poprawić, zacznij od wyczyszczenia EGR i zaworku podciśnieniowego od niego, z doświadczenia wiem, że po tym zabiegu auto będzie czulsze na gaz i będzie lepiej jechać. Ale tak jak koledzy radzili odepnij przepływomierz i się tak przejedź, zobacz czy wtedy jest różnica.
napek - Sro Kwi 22, 2009 06:50
no oki troche dłubie na tym forum czytam jak kazdy czyści i naprawie różne rzeczy ale szczeże sie boje sam ruszac zeby nic nie zepsuc ale chyba bede musiał zacząc ryzykowac bo płacić niebardzo lubie;p a jak odłączyć mam przepływke szukam na forum i nic moze poprostu nie wiem gdzie to jest?:P wystarczy odpiąc jakąs kostke?
Dziadek - Sro Kwi 22, 2009 07:00
Rowan,przyjacielu,znowu liczę na Twoją cierpliwość!
sknerko - Sro Kwi 22, 2009 08:27
Moge sprzedać wrażenia z benzynowego roverka w porównaniu do BMW seria3 z taką samą mocą. Jak jade szwagra BMW to wdusza w fotel jak wdepniesz i mam wrażenie że ma odejście jak diabli jak wsiądę w mój to tego nie czuję a zbiera sie lepiej. W zeszły weekend szwagrowski jechał moim i potwierdził moje odczucia R75 tak są zestrojone że nie czuć ani przyspieszenia ani prędkości no i jest 5 razy ciszej w środku nawet z otwartymi szybami
Kris - Sro Kwi 22, 2009 09:09
sknerko napisał/a: | ............. no i jest 5 razy ciszej w środku nawet z otwartymi szybami |
buhahahahah dobre to
Pomijając to zestrojenie, to jednak wrażenie wciskania w fotel głównie stanowi o tym że auto jedzie, jak tego nie czuć w jednym a czuć w drugim to na moje oko (choć jedno mam bleszczate) raczej ten co w nim czuć ma lepsze odejście, jest jeszcze fakt że jak prowadzisz i trzymasz się kierownicy to tego wciskania tak nie czuć, jak wsiądziesz do czyjegoś auta to zazwyczaj siedzisz jako pasażer i wtedy wrażenia są inne.
sknerko - Sro Kwi 22, 2009 09:20
Kris napisał/a: | buhahahahah dobre to
Pomijając to zestrojenie, to jednak wrażenie wciskania w fotel głównie stanowi o tym że auto jedzie, jak tego nie czuć w jednym a czuć w drugim to na moje oko (choć jedno mam bleszczate) raczej ten co w nim czuć ma lepsze odejście, jest jeszcze fakt że jak prowadzisz i trzymasz się kierownicy to tego wciskania tak nie czuć, jak wsiądziesz do czyjegoś auta to zazwyczaj siedzisz jako pasażer i wtedy wrażenia są inne |
Wrażenia opisane z fotela kierowcy, ściganie (czyli odejście) testowane z rolki od 2 biegu w obu samochodach na przemian zmiana kierowcy, zawsze Rover deczko lepszy nie dużo ale zawsze. I mój nie wciska i jest cichszy od ryczącej BMW mam V6 i mi tu nie gadaj bo w BeEmie można ogłuchnąć tam jednak wydech troche bardziej sportowy. Może 1,8 jest głośniejszy od 2.0V6
Kris - Sro Kwi 22, 2009 10:35
sknerko napisał/a: | Kris napisał/a: | buhahahahah dobre to
Pomijając to zestrojenie, to jednak wrażenie wciskania w fotel głównie stanowi o tym że auto jedzie, jak tego nie czuć w jednym a czuć w drugim to na moje oko (choć jedno mam bleszczate) raczej ten co w nim czuć ma lepsze odejście, jest jeszcze fakt że jak prowadzisz i trzymasz się kierownicy to tego wciskania tak nie czuć, jak wsiądziesz do czyjegoś auta to zazwyczaj siedzisz jako pasażer i wtedy wrażenia są inne |
Wrażenia opisane z fotela kierowcy, ściganie (czyli odejście) testowane z rolki od 2 biegu w obu samochodach na przemian zmiana kierowcy, zawsze Rover deczko lepszy nie dużo ale zawsze. I mój nie wciska i jest cichszy od ryczącej BMW mam V6 i mi tu nie gadaj bo w BeEmie można ogłuchnąć tam jednak wydech troche bardziej sportowy. Może 1,8 jest głośniejszy od 2.0V6 |
Je nie neguje tego że jest ciszej mi się po prostu bardzo spodobalo stwierdzenie o tych szybach i dla tego się śmieję
sknerko - Sro Kwi 22, 2009 11:32
Ok źle zrozumiałem
Rowan - Sro Kwi 22, 2009 11:41
Dziadek napisał/a: | Rowan,przyjacielu,znowu liczę na Twoją cierpliwość! |
Narazie jestem jeszcze cierpliwy.
napek napisał/a: | jak odłączyć mam przepływke szukam na forum i nic moze poprostu nie wiem gdzie to jest?:P wystarczy odpiąc jakąs kostke? |
Zdejmujesz osłonę wierzchnią, 3 śruby. Potem imbusami odkręcasz pokrywę filtra powietrza, obok niego po lewej stronie będziesz miał wtyczkę, odepnij ją i poskładaj wszystko do kupy i się przejedź. Aha możesz przy okazji filtr powietrza wymienić, jeśli tego nie robiłeś wcześniej.
napek - Sro Kwi 22, 2009 14:42
dzieki Rowan, wyczytałem gdzies w jednym poście ze jest gdzies kolo filrta powietrza.Filtr wymieniłem ale wtyki od przepływki nie widzialem ale dzis dobrze przypatrzylem sie i jednak jest wiec znowu musze rozebrac jak znajde chwile czasu.Filterek mam nowy ma tydzien czasu.osiągi sie nie zmieniły filterek był troche zakurzony ale żadnej wilgoci ani oleju czy śmieci w nim nie było wiec myśle ze nie jest źle. zmierze osiągi i test przepływki i dam znac.pozdro
Rowan - Sro Kwi 22, 2009 17:01
Cytat: | Filterek mam nowy ma tydzien czasu.osiągi sie nie zmieniły filterek był troche zakurzony ale żadnej wilgoci ani oleju czy śmieci w nim nie było wiec myśle ze nie jest źle. zmierze osiągi i test przepływki i dam znac.pozdro |
No w R75 CDT warto dość często wymieniać filtr powietrza.
A tak BTW, to z którego Olsztyna jesteś?
napek - Czw Kwi 23, 2009 16:24
z olsztyna w warmińsko-mazurskim jestem dokładnie z górowa iławeckiego ale tu pracuje i mieszkam w tygodniu:)chetnie bym sie spotkał z r75 i porównał autka i podeskutował o nich ale zazwyczaj w takich poważnych autach widze dziadka po 60:)
[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 17:16 ]
no i jednak wszystko okazało sie prawidłowo.Porównałem z autkiem kolegi i wszystko bylo tak samo:)czyli te autka to nie RAKIETY ale limuzyny:)hehe dzieki wszytskim za pomoc i pozdrawiam
|
|