|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czarny dym
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 19:58 Temat postu: [R75] Czarny dym jaka moze byc przyczyna ze przy przyspieszaniu z rury wydechowej wydobywa sie duza ilosc czarnego dymu.wydaje mi sie ze auto nie ma pelnej mocy. wkreca sie tylko do 4tys obrotow.podczas dodawania gazu jest wyczuwalna zadyszka w okolicach 2,-2,5 tys obrotow(tak jakby auto nie reagowało na dodanie gazu).wymienione filtry (powietrza paliwa oleju).przebieg auto 70tys.po odkreceniu przewodu od intercolera jest widoczny olej.zawor egr ma duzo nalotu sadzy.
SeniorA - Pon Maj 04, 2009 20:19
do przeglądu system recyrkulacji spalin i zawór EGR, lub niskie ciśnienie doładowania .
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 20:27
zawor zostal wyczyszczony i po kilku dniach nalot pojawia sie ponownie.komputer zadnego bledu nie wyswietlił
Skiba - Pon Maj 04, 2009 20:30
Sprawdź szczelność rur/węży intercoolera i turbo.
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 20:35
wszelkie opaski i rury sa szczelne bo rozkrecalem i myłem je ze wzgledu na olej w ich wnetrzu wiec malo prawdopodobne ze ukald jest nieszczelny
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:36 ]
ale przyznam ze faktycznie to wyglada tak jakby silnik dostawal za malo powietrza
Skiba - Pon Maj 04, 2009 20:38
Raczej za dużo powietrza, co za tym idzie komputer zwiększa dawkę paliwa ... A czy turbo nie puszcza oleju ? jaki jest stan turbiny, są wyczuwalne jakieś luzy ? Próbowałeś podnienić przepływomierz ?
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 20:39
jest to bardzo mocne dymienie w chwili dodania gazu (pojazd jadacy za mna odrazu zwalnia bo pojawia sie za mna czarna chmura dymu)
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:41 ]
stan turbiny jest dobry (fachowiec stwierdzil we wroclawiu ze jest ok) oleju w silniku nieubywa
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:41 ]
przeplywomierz powietrza ma sie rozumiec
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:46 ]
nawet podczas manewrow na parkingu widac ze auto strasznie kopci
SeniorA - Pon Maj 04, 2009 20:52
Skiba napisał/a: | Raczej za dużo powietrza, | może też być za mało powietrza , bo takie objawy są przy niedrożnym , brudnym filtrze powietrza , czego nie zakładam w tym przypadku.
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 20:54
filtr nowy takze odpada
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:57 ]
najgorsze jest to ze jezdze z warsztatu do warsztatu i kazdy kasuje, ale niepotrafi jednoznacznie stwierdzic co jest przyczyna
Skiba - Pon Maj 04, 2009 21:13
roberp34 napisał/a: |
najgorsze jest to ze jezdze z warsztatu do warsztatu i kazdy kasuje, ale niepotrafi jednoznacznie stwierdzic co jest przyczyna |
i jaki wniosek ? że należy je omijać
PS chcesz mieć pewność bez gdybania - zrób sobie wycieczkę i wybierz się na T4 i będzie po sprawie
roberp34 - Wto Maj 05, 2009 17:11
a kolego moglbys wyjasnic co oznacza T4
SeniorA - Wto Maj 05, 2009 17:32
T-4 to oryginalny system diagnostyczny dedykowany też dla Rovera
roberp34 - Sro Cze 10, 2009 20:15
no i po kilkunastu probach doszedlem chyba sam co jest przyczyna czarnego dymu jesli przepustnice otworze na max'a to dym zanika ale auto jest slabe i niewiem czemu tak sie dzieje.
[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 21:16 ]
auto przy dodoaniu gazu rozpedza sie ale mam wrazenie jakby turbina byl to diesel bez turbiny
SeniorA - Sro Cze 10, 2009 21:02
roberp34, a sprawdzałeś wtryskiwacze czy nie leją zamiast rozpylać ?,wystarczy jak jeden leje i tak się będzie działo.
Rowan - Czw Cze 11, 2009 06:38
roberp34 napisał/a: | jesli przepustnice otworze na max'a to dym zanika ale auto jest slabe i niewiem czemu tak sie dzieje.
|
Mówisz tu o EGR? Może wężyk od podciśnienia się przetarł, albo spadł.
MiReK - Czw Cze 11, 2009 11:54
roberp34 napisał/a: | jesli przepustnice otworze na max'a to dym zanika |
Może będzie to dla Ciebie szokiem....ale diesel nie ma przepustnicy
Rowan - Czw Cze 11, 2009 12:10
jedyna, chyba właśnie chodziło mu o EGR, bo często ludzie go przepustnicą nazywają....
MiReK - Czw Cze 11, 2009 13:59
Możliwe,możliwe,choć ja często spotykam się z tym,że ludzie po prostu myślą że w dieslu tak jak w benzyniaku jest przepustnica.
Mało tego,gro kierowców którzy przesiedli się z benzyny do diesla,nie wiedząc o tym że właśnie nie ma przepustnicy,przy dodawaniu gazu wciskają pedał do dechy po to właśnie żeby otworzyć całkowicie przepustnice,a w dieslu się tak nie robi tzn.nie wciska się pedał gazu do oporu
Rowan - Czw Cze 11, 2009 14:27
jedyna napisał/a: | a w dieslu się tak nie robi tzn.nie wciska się pedał gazu do oporu |
A to niby czemu nie
MiReK - Czw Cze 11, 2009 14:46
W silniku benzynowym wciskając pedał gazu do oporu,otwieramy na maxa przepustnicę,a co za tym idzie sterujemy ową przepustnicą ilość dochodzącej do silnika mieszanki.
W dieslu cylinder jest zawsze napełniony całkowicie, bo nie ma tej przepustnicy. Sprężarka dokłada powietrza do cylindra, co po pierwsze umożliwia spalanie dodatkowej ilości paliwa a po drugie,podnosi maksymalne ciśnienie w komorze spalania i poprawia sprawność spalania.
Rowan - Czw Cze 11, 2009 18:50
jedyna, no dobrze, wiem, ale co to przeszkadza we wciskaniu do podłogi?
A po za tym, to im bardziej wciśniesz, tym mocniej silnik ciągnie, tak jak w benzynie, bo komp wtedy reaguje na to ciśnieniem i dawką paliwa...
MiReK - Czw Cze 11, 2009 19:14
Rowan napisał/a: | , no dobrze, wiem, ale co to przeszkadza we wciskaniu do podłogi? |
Przeszkadzać,nie przeszkadza ale nie ma takiej potrzeby
roberp34 - Sob Cze 13, 2009 17:43
no to jeszcze musze podjechac na przeglad wtryskow bo moze faktycznie leja
|
|