Zobacz temat - [R75] Czarny dym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czarny dym

roberp34 - Pon Maj 04, 2009 19:58
Temat postu: [R75] Czarny dym
jaka moze byc przyczyna ze przy przyspieszaniu z rury wydechowej wydobywa sie duza ilosc czarnego dymu.wydaje mi sie ze auto nie ma pelnej mocy. wkreca sie tylko do 4tys obrotow.podczas dodawania gazu jest wyczuwalna zadyszka w okolicach 2,-2,5 tys obrotow(tak jakby auto nie reagowało na dodanie gazu).wymienione filtry (powietrza paliwa oleju).przebieg auto 70tys.po odkreceniu przewodu od intercolera jest widoczny olej.zawor egr ma duzo nalotu sadzy.
SeniorA - Pon Maj 04, 2009 20:19

do przeglądu system recyrkulacji spalin i zawór EGR, lub niskie ciśnienie doładowania .
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 20:27

zawor zostal wyczyszczony i po kilku dniach nalot pojawia sie ponownie.komputer zadnego bledu nie wyswietlił
Skiba - Pon Maj 04, 2009 20:30

Sprawdź szczelność rur/węży intercoolera i turbo.
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 20:35

wszelkie opaski i rury sa szczelne bo rozkrecalem i myłem je ze wzgledu na olej w ich wnetrzu wiec malo prawdopodobne ze ukald jest nieszczelny

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:36 ]
ale przyznam ze faktycznie to wyglada tak jakby silnik dostawal za malo powietrza

Skiba - Pon Maj 04, 2009 20:38

Raczej za dużo powietrza, co za tym idzie komputer zwiększa dawkę paliwa ... A czy turbo nie puszcza oleju ? jaki jest stan turbiny, są wyczuwalne jakieś luzy ? Próbowałeś podnienić przepływomierz ?
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 20:39

jest to bardzo mocne dymienie w chwili dodania gazu (pojazd jadacy za mna odrazu zwalnia bo pojawia sie za mna czarna chmura dymu)

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:41 ]
stan turbiny jest dobry (fachowiec stwierdzil we wroclawiu ze jest ok) oleju w silniku nieubywa

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:41 ]
przeplywomierz powietrza ma sie rozumiec

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:46 ]
nawet podczas manewrow na parkingu widac ze auto strasznie kopci

SeniorA - Pon Maj 04, 2009 20:52

Skiba napisał/a:
Raczej za dużo powietrza,
może też być za mało powietrza , bo takie objawy są przy niedrożnym , brudnym filtrze powietrza , czego nie zakładam w tym przypadku.
roberp34 - Pon Maj 04, 2009 20:54

filtr nowy takze odpada

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 21:57 ]
najgorsze jest to ze jezdze z warsztatu do warsztatu i kazdy kasuje, ale niepotrafi jednoznacznie stwierdzic co jest przyczyna

Skiba - Pon Maj 04, 2009 21:13

roberp34 napisał/a:

najgorsze jest to ze jezdze z warsztatu do warsztatu i kazdy kasuje, ale niepotrafi jednoznacznie stwierdzic co jest przyczyna


i jaki wniosek ? :razz: że należy je omijać ;)

PS chcesz mieć pewność bez gdybania - zrób sobie wycieczkę i wybierz się na T4 i będzie po sprawie ;)

roberp34 - Wto Maj 05, 2009 17:11

a kolego moglbys wyjasnic co oznacza T4
SeniorA - Wto Maj 05, 2009 17:32

T-4 to oryginalny system diagnostyczny dedykowany też dla Rovera
roberp34 - Sro Cze 10, 2009 20:15

no i po kilkunastu probach doszedlem chyba sam co jest przyczyna czarnego dymu jesli przepustnice otworze na max'a to dym zanika ale auto jest slabe i niewiem czemu tak sie dzieje.

[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 21:16 ]
auto przy dodoaniu gazu rozpedza sie ale mam wrazenie jakby turbina byl to diesel bez turbiny

SeniorA - Sro Cze 10, 2009 21:02

roberp34, a sprawdzałeś wtryskiwacze czy nie leją zamiast rozpylać ?,wystarczy jak jeden leje i tak się będzie działo.
Rowan - Czw Cze 11, 2009 06:38

roberp34 napisał/a:
jesli przepustnice otworze na max'a to dym zanika ale auto jest slabe i niewiem czemu tak sie dzieje.

Mówisz tu o EGR? Może wężyk od podciśnienia się przetarł, albo spadł.

MiReK - Czw Cze 11, 2009 11:54

roberp34 napisał/a:
jesli przepustnice otworze na max'a to dym zanika


Może będzie to dla Ciebie szokiem....ale diesel nie ma przepustnicy

Rowan - Czw Cze 11, 2009 12:10

jedyna, chyba właśnie chodziło mu o EGR, bo często ludzie go przepustnicą nazywają.... :>
MiReK - Czw Cze 11, 2009 13:59

Możliwe,możliwe,choć ja często spotykam się z tym,że ludzie po prostu myślą że w dieslu tak jak w benzyniaku jest przepustnica.
Mało tego,gro kierowców którzy przesiedli się z benzyny do diesla,nie wiedząc o tym że właśnie nie ma przepustnicy,przy dodawaniu gazu wciskają pedał do dechy po to właśnie żeby otworzyć całkowicie przepustnice,a w dieslu się tak nie robi tzn.nie wciska się pedał gazu do oporu

Rowan - Czw Cze 11, 2009 14:27

jedyna napisał/a:
a w dieslu się tak nie robi tzn.nie wciska się pedał gazu do oporu

A to niby czemu nie :?: :mrgreen:

MiReK - Czw Cze 11, 2009 14:46

W silniku benzynowym wciskając pedał gazu do oporu,otwieramy na maxa przepustnicę,a co za tym idzie sterujemy ową przepustnicą ilość dochodzącej do silnika mieszanki.
W dieslu cylinder jest zawsze napełniony całkowicie, bo nie ma tej przepustnicy. Sprężarka dokłada powietrza do cylindra, co po pierwsze umożliwia spalanie dodatkowej ilości paliwa a po drugie,podnosi maksymalne ciśnienie w komorze spalania i poprawia sprawność spalania.

Rowan - Czw Cze 11, 2009 18:50

jedyna, no dobrze, wiem, ale co to przeszkadza we wciskaniu do podłogi? :grin:
A po za tym, to im bardziej wciśniesz, tym mocniej silnik ciągnie, tak jak w benzynie, bo komp wtedy reaguje na to ciśnieniem i dawką paliwa... :wink:

MiReK - Czw Cze 11, 2009 19:14

Rowan napisał/a:
, no dobrze, wiem, ale co to przeszkadza we wciskaniu do podłogi?


Przeszkadzać,nie przeszkadza ale nie ma takiej potrzeby

roberp34 - Sob Cze 13, 2009 17:43

no to jeszcze musze podjechac na przeglad wtryskow bo moze faktycznie leja