|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 99r 117tys]pare pytan ???????
merlin11228 - Sob Maj 09, 2009 05:59 Temat postu: [416 99r 117tys]pare pytan ??????? Jaki duzy jest zbiornik paliwa??ile mozna przejechac na rezerwie??ile wam pali po miescie??ile litrow paliwa zostaje na rezerwie??jaka max predkosc osiogneliscie??jakies porady dotyczace uzytkowania ,na co uwazac??jakie rozmiar powinien byc opon orginalnie ja mam na 185/60/14 troszke małe mi sie wydają??jak cos mi sie przypomni to dorzuce pozniej dziekuje z gory za rady....
tetryk - Sob Maj 09, 2009 06:13
55 litrów z rezerwą....
róznie -od 50 do 100,ale jak będziesz jeździł na rezerwie to zacznij odkładać kase na pompę paliwa....
po mieście powinien spalić ok.8l-sprawne auto,średnie natężenie ruchu,"normalny" styl jazdy....(ale spalanie może dojść do 10l-stanie w korkach,"ciężka" noga.........)
u mnie około 5-7 litrów,ale może się nieznacznie różnić w poszczególnych egzemplarzach....-dotyczy rezerwy......
195 km/h-dane z gps...........
na poziom płynu chłodniczego....no i generalnie dbać o auto-a nie "dziadować",miałem już wiele auta,ale przyznam że R400 to wyjątkowo solidne auto
opony masz ok-takie były fabrycznie zakładane przy tym silniku
Lechos - Sob Maj 09, 2009 08:18
tetryk napisał/a: | po mieście powinien spalić ok.8l-sprawne auto,średnie natężenie ruchu,"normalny" styl jazdy.... | optymistyczne podejscie
faecd - Sob Maj 09, 2009 09:04
Ja mialem fabrycznie 185/55/15 wiec jezeli chcesz przeskoczyc z rozmiarem do gory to smialo 15 calowe kola zakladac:) PS mam te 15 i mi sie wydaja, ze sa male do tego auta to co dopiero Twoje 14;)
tetryk - Sob Maj 09, 2009 09:48
Lechos napisał/a: | optymistyczne podejscie | -dlaczego ?-jeżdże od ponad roku i mam takie spalanie,a emerytem raczej nie jestem....
Lechos - Sob Maj 09, 2009 11:50
tetryk jaki Ty masz motorek?
tetryk - Sob Maj 09, 2009 17:48
jedyny "słuszny" 1.6 16v........ ,nie widze w takim spalaniu nic szczególnego.....ale dbam o auto...
komarek - Sob Maj 09, 2009 19:01
spalanie w moim R400 1,6 również kształtuje się na poziomie 8l
fearless - Sob Maj 09, 2009 19:33
tetryk napisał/a: | jedyny "słuszny" 1.6 16v........ ,nie widze w takim spalaniu nic szczególnego.....ale dbam o auto... |
Ja również dbam, ale jakoś poniżej 9,5 nie chce zejść, myślę, że jeszcze wielu użytkowników może się pod tym podpisać. komarek napisał/a: | spalanie w moim R400 1,6 również kształtuje się na poziomie 8l |
Tak mnie zastanawia, czy Wy wykorzystujecie w pełni moc płynącą z K series 1,6 16V
Bo ja raczej w pełni to czynię i może dlatego spalanie mam takie a nie inne.
Dla wytłumaczenia określenia "w pełni" - zmieniam biegi przy 5,5 -6,5 krpm
Lechos - Sob Maj 09, 2009 20:32
ja tez dbam, ,,myje" ,, odkuzam" ale 8l/100 to mam w jezdie mieszanej 50% trasa, 50% miasto (metropolia to to nie jest). Sam producent podaje spalanie w miescie na poziomie 9,9l/100 a oni raczej nie zawyzaja (lecz wrecz odwrotnie)
faecd - Sob Maj 09, 2009 21:18
fearless, to bez kitu:) ja zmieniam bied przy 3krpm jak leci do 4krpm to juz burza:D:D:D
fearless - Sob Maj 09, 2009 21:55
faecd napisał/a: | fearless, to bez kitu:) ja zmieniam bied przy 3krpm jak leci do 4krpm to juz burza:D:D:D |
Widać mamy inne podejścia do siników K-series
Przed zakupem mojego R, dużo czytałem, każdy pisał, że to silniki wysokoobrotowe, nie za bardzo to wszystko rozumiałem (jeżdżąc wcześniej skodą, gdzie odcięcie jest przy 5,5krpm), dopiero jak już kupiłem i zacząłem jeździć, zauważyłem, że zmiana biegów przy 2,5-3 krpm jest marnotrawieniem tego co dała fabryka i od tamte pory tak już zostało raczej rzadko zdarza mi się zmieniać biegi poniżej 5 krpm
tetryk - Nie Maj 10, 2009 09:09
nie wiem ,może sie nie znam ,ale zmiana biegów powinna się odbywać nieco powyżej obrotów w których przecinają się krzywe momentu i mocy......kręcenie silnika powmyżej 5 tys raczej nic nie daje-no może poza zużyciem paliwa........
kasjopea - Nie Maj 10, 2009 11:11
Dokładnie. Już nie raz była o tym mowa. Nasz również pali koło 8l.
seba323 - Nie Maj 10, 2009 11:32
hehe No moj R pali w miescie tez okolo 8-10 w trasie to z 5-8 oczywiscie przy jezdzie 80km /100 a ze ja zadko tak jezdze to czesto pali mi 9L przy predkosci 140- 160km /100 wiec jesli chodzi o spalanie to nie jest duze a o przyspieszenie to gigantyczne
komarek - Nie Maj 10, 2009 12:07
ja kręcę do około 2,5 tyś obrotów i mi to w zupełności wystarcza, a argumenty, że to silniki wysokoobrotowe itd do mnie nie trafiają, nie ukrywam, że spalanie jest dla mnie bardzo ważne
inna sprawa, że często jeżdżę na krótkich odcinkach i z tego co się orientuję obroty na zimnym silniku nie powinny przekraczać 3 tyś ze względu na skutki w postaci HGF (chodzi o osiągnięcie pełnej szczelności dopiero po rozgrzaniu silnika - nie pamiętam dokładnie, ale była o tym mowa na forum)
tetryk napisał/a: | nieco powyżej obrotów w których przecinają się krzywe momentu i mocy | gdzieś mam ten wykres, ale nie mogę znaleźć więc podziel się tą wiedzą
faecd - Nie Maj 10, 2009 12:23
tetryk napisał/a: | powinna się odbywać nieco powyżej obrotów w których przecinają się krzywe momentu i mocy |
No wlasnie czyli przy jakich obrotach?
Ja na szczescie jak jade na uczelnie to mam odcinek 16km to po porzadnym rozgrzaniu mialbym mozliwosc troche pofisiowac...no ale coz...ostatnio jak bylem cfaniak rajdowiec (styczen 2009) to jazde skonczylem na zderzaku BMW X6 z uszkodzonymi chlodnicami, maska, stluczonym reflektorem, polamanym zderzakiem i wgniecionym pasem przednim:P
Ale lato idzie, przyjda nowe opony, hamulce, uszczelnienie silnika...popieszcze popieszcze to pojezdze:)
komarek - Nie Maj 10, 2009 13:39
z własnych obserwacji wiem, że jak tylko coś zacznę świrować to tak czy siak praktycznie zawsze na następnych światłach mijam się z tymi samymi osobami, ale mimo wszystko czasami jadę szybciej, ale za to na wyższym biegu
w ogóle staram się stosować zasady ecodrivingu i myślę, że nieźle mi to wychodzi
tetryk - Nie Maj 10, 2009 18:31
moc maksymalna jest osiągana przy 6 tys obrotów (ok .111 KM),natomiast maksymalny moment obrotowy (145 Nm) -przy 3 tys obrotów,więc tak na "chłopski rozum" zmiana obrotów powinna się odbywac pomiędzy 3-4 tys obr/min,"kręcenie" silnika do 5 tys nic nie daje-poza zwiększonym zuzyciem paliwa....powiedzcie tak szczerze ile osób deklarujących zuzycie paliwa na poziomie 10l/100km zmieniło elementy zapłonu (kopułkę,świece,palec) i sondę lambda która tak naprawdę przy przebiegu 150 tys km spełnia już tylko raczej rolę "zaślepki".....jak ktos niewierzy może przeczytać opracowania NGK/NTK,Boscha.............mnie ten samochód choćbym nie wiem jak "ostro" jeźdźił -nigdy nie spalił 10 l.............wiem że miasto miastu nirówne ,i pewnie w Wraszawie,albo w Krakowie spalanie rzędu 10 l się przytrafia-ale to wyjątek potwierdzający regułę.........
[ Dodano: Nie Maj 10, 2009 19:32 ]
komarek napisał/a: | z własnych obserwacji wiem, że jak tylko coś zacznę świrować to tak czy siak praktycznie zawsze na następnych światłach mijam się z tymi samymi osobami, ale mimo wszystko czasami jadę szybciej, ale za to na wyższym biegu
w ogóle staram się stosować zasady ecodrivingu i myślę, że nieźle mi to wychodzi | -no i tak się oszczędnie jeździ-i wcale nie oznacza to jazdy typu "emeryt mode"...... ,ile ci spali ?
magneto - Nie Maj 10, 2009 19:08
Czytam wasze posty i utwierdzam się w przekonaniu że najlepszy jest diesel.
Nie stosuję ecodrivingu nie zmieniam biegow na niskich prędkościach obrotowych bo nie muszę.Kręcę sobie do 4000 rpm, jak mam ochotę to jeżdżę naprawde agresywnie bo i tak więcej jak 8l/100km mi nie spali.I to mi wystarczy aby następne auto ktore kupię też będzie dieslem.
Pozdrawiam
faecd - Nie Maj 10, 2009 20:34
A ja sie tez nie przejmuje bo mam LPG wiec czy przygazuje czy nie to mi to duzej roznicy nie robi:)
co do obrotow to wlasnie przy ok 3 tys zmieniam biegi a gdy jade w tzw procesji to na jaknajwyzszym biegu bo nie ma co go krecic przy stalej predkosci:P
fearless - Nie Maj 10, 2009 20:39
komarek napisał/a: | ja kręcę do około 2,5 tyś obrotów i mi to w zupełności wystarcza, a argumenty, że to silniki wysokoobrotowe itd do mnie nie trafiają, |
Każdy ma swoje zdanie, dla mnie to jest 5.5 - 6,5 i co to zmienia, a silnik wysokoobrotowy - wolnossacy, to taki który jest lepszy niż 5,5 krpm VW tetryk napisał/a: | nie wiem ,może sie nie znam ,ale zmiana biegów powinna się odbywać nieco powyżej obrotów w których przecinają się krzywe momentu i mocy......kręcenie silnika powmyżej 5 tys raczej nic nie daje-no może poza zużyciem paliwa........ |
według mnie zmienia, ale oczywiście to moje subiektywne odczucie.
kasjopea napisał/a: | Dokładnie. Już nie raz była o tym mowa. Nasz również pali koło 8l. |
Gratuluję, mój oprócz testów ze stacjami paliw, nie chce zejść poniżej 9,5 - w mieście.
seba323 napisał/a: | w trasie to z 5-8 oczywiscie przy jezdzie 80km /100 |
te 5 jest raczej nie realne chyba że skłaniamy się w kierunku SDI
komarek napisał/a: | w ogóle staram się stosować zasady ecodrivingu |
Ja - raczej ostatnimi czasy pomijam te zasady tetryk napisał/a: | .powiedzcie tak szczerze ile osób deklarujących zuzycie paliwa na poziomie 10l/100km zmieniło elementy zapłonu (kopułkę,świece,palec) i sondę lambda która tak naprawdę przy przebiegu 150 tys km spełnia już tylko raczej rolę "zaślepk |
Ja zmieniłem. świece nawet dwukrotnie, że nie wspomnę o kopułce, przewodach WN, sondzie lambda, palcu rozdzielacza, a teraz zabieram się za wymianę cewki zapłonowej... co to zmienia
tetryk napisał/a: | ...mnie ten samochód choćbym nie wiem jak "ostro" jeźdźił -nigdy nie spalił 10 l.. | wedle mojej opinii, możesz uznać Siebie za szczęściarza. tetryk napisał/a: | wiem że miasto miastu nirówne ,i pewnie w Wraszawie,albo w Krakowie spalanie rzędu 10 l się przytrafia |
tak tetryk napisał/a: | ale to wyjątek potwierdzający regułę......... |
czyli potwierdzasz regułę, że jednak spali te 10 l/100
tetryk napisał/a: | komarek napisał/a:
z własnych obserwacji wiem, że jak tylko coś zacznę świrować to tak czy siak praktycznie zawsze na następnych światłach mijam się z tymi samymi osobami, ale mimo wszystko czasami jadę szybciej, ale za to na wyższym biegu
w ogóle staram się stosować zasady ecodrivingu i myślę, że nieźle mi to wychodzi
-no i tak się oszczędnie jeździ-i wcale nie oznacza to jazdy typu "emeryt mode" |
Wybaczcie, jestem inny według mnie, jazda autkiem z silnikiem K-series pod maską, z prędkościami obrotowymi rzędu 4 krpm to jednak marnotrawienie danej mocy. Myślę, że sprawę raz na zawsze, możemy rozstrzygnąć na zlocie, ja będę kręcił mojego do 6 krpm i zmiana biegu, a ktoś inny będzie kręcił swojego do 4 krpm i zmiana biegu - oczywiście chodzi mi o wyścig na 1/4 mili. Może wtedy określimy czy kręcenie silnika powyżej 4 krpm daje coś więcej niż zwiększone zużycie paliwa....
BTW - tetryk, nie stosuj tylu wielokropków
merlin11228 - Pon Maj 11, 2009 06:23
dzieki panowie za pomoc tetryk punkcik dla Ciebie,nio i to ze kazdemu inaczej autko pali nio to wiedziałem ze tak bedzie ale z oponami mi sie sprawa nie wyjasniła czy moze sie ktos wypowiedzie jaki jest orginalny rozmiar???
mielony22 - Pon Maj 11, 2009 06:56
najprostsze i najszybsze wyjscie z calej sytuacji
http://www.roverki.pl/article.php?sid=86
pozdro
tetryk - Pon Maj 11, 2009 15:48
fearless napisał/a: | czyli potwierdzasz regułę, że jednak spali te 10 l/100 | -mnie nigdy tyle nie spalił.....ale cześć użytkowników tak twierdzi-więc może niech oni to potwierdzą....bo ja nie mam co.......
[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 16:50 ]
fearless napisał/a: | kasjopea napisał/a:
Dokładnie. Już nie raz była o tym mowa. Nasz również pali koło 8l.
Gratuluję, mój oprócz testów ze stacjami paliw, nie chce zejść poniżej 9,5 - w mieście. | -przy takim stylu jazdy to się nie dziwię.......
[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 16:51 ]
fearless napisał/a: | wedle mojej opinii, możesz uznać Siebie za szczęściarza. | -dzięki,ale ja po tym co przeżyłem w życiu -za takiego się nie uważam.......
[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 16:57 ]
fearless napisał/a: | Wybaczcie, jestem inny według mnie, jazda autkiem z silnikiem K-series pod maską, z prędkościami obrotowymi rzędu 4 krpm to jednak marnotrawienie danej mocy. Myślę, że sprawę raz na zawsze, możemy rozstrzygnąć na zlocie, ja będę kręcił mojego do 6 krpm i zmiana biegu, a ktoś inny będzie kręcił swojego do 4 krpm i zmiana biegu - oczywiście chodzi mi o wyścig na 1/4 mili. Może wtedy określimy czy kręcenie silnika powyżej 4 krpm daje coś więcej niż zwiększone zużycie paliwa....
BTW - tetryk, nie stosuj tylu wielokropków | -mówimy o spalaniu,a nie o ściganiu.....jak dla kogoś priorytetem jest być pierwszym na każdych światłach-to nich sie nie dziwi że jego auto pali 1/5 więcej niż inne......dla mnie akurat to nie jest najważniejsze-a zauważyłem że często mijam tych "najszybszych".......więc taki styl jazdy wydaje mi się mało "rozsądny"-ale jest to moje prywatne zdanie,oczywiście jeździsz tak jak uważasz i mnie nic do tego.....(w końcu ty płacisz za swoje tankowanie)
p.s.
to że silnik jest wysokoobrotowy to nie znaczy że zawsze trzeba zmieniac biegi tys.obrotów poniżej czerwonego pola.........
KuBaB - Wto Maj 12, 2009 18:31
Wszystko się zgadza. Spalanie w mieście rzędu 8l jest bardzo realne.
fearless co do wyścigów na prostej to się zgadzam. Kręcisz do prawie odcięcia i wtedy zmieniasz biegi, bo max moc jest przy 6000 obrotów, ale do normalnej jazdy to spokojnie wystarcza 4000-4500 obrotów. No i w moim mieście to za bardzo nie ma gdzie i jak kręcić na maxa, bo zaraz się trafi jakaś pierd.... Przede wszystkim warto zaznajomić się z przykładowym wykresem z hamowni dla 416-stki (również LPG) http://www.roverki.pl/ima...res05_loper.jpg
fearless - Wto Maj 12, 2009 19:12
KuBaB, a propos tego wyścigu, ja tylko odpowiedziałem na stwierdzenie Tetryka tetryk napisał/a: | więc tak na "chłopski rozum" zmiana obrotów powinna się odbywac pomiędzy 3-4 tys obr/min,"kręcenie" silnika do 5 tys nic nie daje-poza zwiększonym zuzyciem paliwa. |
Ty przyznałeś mi rację pisząc: KuBaB napisał/a: | fearless co do wyścigów na prostej to się zgadzam. Kręcisz do prawie odcięcia i wtedy zmieniasz biegi, bo max moc jest przy 6000 obrotów |
Czyli jednak kręcenie powyżej 4 krpm, lub jak kto woli 1krpm poniżej odcinki, przynosi coś więcej, oprócz zwiększonego zużycia palia
Natomiast to stwierdzenie tetryk napisał/a: | moc maksymalna jest osiągana przy 6 tys obrotów (ok .111 KM),natomiast maksymalny moment obrotowy (145 Nm) -przy 3 tys obrotów,więc tak na "chłopski rozum" zmiana obrotów powinna się odbywac pomiędzy 3-4 tys obr/min | w którymś z tematów dobrze opisał Tomi, dokładnie nie pamiętam, ale chodziło o to że ważny jest moment na kołach a nie moment silnika, czyli że efektywny moment na wyższych biegach jest przy większej prędkości obrotowej silnika. Czyli tak na "chłopski rozum" na dwójce od 2,5 krpm czuć przyspieszenie, ale już na 3 poczujesz kopa dopiero od 4 krpm. Tomi jakoś to ładnie ubrał w słowa.
Mayday - Wto Maj 12, 2009 19:16
Sorki, że się wpycham, ale proszę o obudzenie mojego tematu. Dopisałem parę rzeczy i dalej potrzebuje pomocy. Chciałbym żeby to ktoś przeczytał:
http://forum.roverki.eu/v...p=343147#343147
merlin11228 - Pon Maj 18, 2009 17:15
mielony22 punkcik dla Ciebie za dane o roverku
mielony22 - Wto Maj 19, 2009 11:16
senkju merlin11228!!!nawet nie zauwazylem ze dzoszedl punkcik do kolekcji.polecam sie na przyszlosc
|
|