Zobacz temat - [R45] Wymiana tarcz pełnych na wentylowane
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Wymiana tarcz pełnych na wentylowane

barszczyk - Nie Maj 10, 2009 20:59
Temat postu: [R45] Wymiana tarcz pełnych na wentylowane
Witam serdecznie!

Noszę się z zamiarem wymiany tarcz i klocków i mam pytanie:
tarcze mam pełne, a chciałbym założyć wentylowane ATE z tomateam.pl
-> http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=922

rozumiem, że muszę wymienić zaciski na pasujące do tarcz wentylowanych, czy coś jeszcze wchodzi w grę? Felgi mam oryginalne 15"

Z góry dziękuję za odpowiedzi :-)

Brt - Nie Maj 10, 2009 21:06

zaciski i jarzma :ok:
barszczyk - Nie Maj 10, 2009 21:31

łał :O ekspresowe tempo ;p dzieki bardzo :->
faecd - Nie Maj 10, 2009 21:38

Brt, na tym zdjeciu to Ty?:)

A w ogole jak to wyglada z przeczyszczeniem i nasmarowaniem tłoczka? Czym smarowac i czy to jest dosc skomplikowana operacja? jeszcze nie robilemt tego ale za pomoca "sam naprawiam honda civic" oraz tutoriala ze strony glownej mam zamiar sie za to zabrac. Zestaw EBC (zedna stuffy, standart ultimax) juz w drodze

Brt - Nie Maj 10, 2009 22:12

na zdjęciu idealna mąska figura z sześciopakiem na brzuchu ... ideał z kobiecych snów do którego zmierzam :mrg:

A tłoczki .... żeby porządną regenerację zrobić to trzeba wyjąc zaciski ... z nich wyjąć tłoczki ... zobaczyć w jakim stanie jest powierzchnia tłoczka i cylindra w zacisku ... jesli trzeba to wyczyścić i przepolerować, następnie założyć nowe gumki i poskładać do kupy, napełnić ukłąd, odpowietrzyć ;) .... jesli zaś do tej pory zaciski chodzą prawidłowo, to ja bym ich nie ruszał, tylko wszystko z zewnątrz ładnie oczyścił, sprawdził stan gumek uszczelniających, oczyścił i nasmarował (smar wysokotemperaturowy np. miedziowy) śruby pływające, ewentualnie lakierek na rzucił i tyle ;)

faecd - Nie Maj 10, 2009 22:19

Niech no tylko przyjadą tarcze i klocuszki to srobie full serwis:)
barszczyk - Nie Maj 10, 2009 22:53

Jeśli juz mowa o regeneracji, to czy ktoś zna firmę, która sprzedaje reparatury zacisków hamulcowych pasujących do zacisków pod tarcze wentylowane?

(widzę w katalogu, że EJP1419 wystepuje w R45 i MG ZS, czyli ten sam zestaw jest do zacisku pod tarcz pełną i wentylowaną?),

na tomateam.pl strasznie dużo :cry: za parę uszczelek, śruby i smar...

BetJar - Nie Maj 10, 2009 23:55

Tu poczytaj: http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#246047
Podałem tam dane.

barszczyk - Pon Maj 11, 2009 17:09

Znalazłem auckję na Alledrogo i facet przysłał mi zdjęcia.
Weźcie proszę sprawdźcie, czy to się w ogóle opłaca kupować (50zł / szt), bo według mnie w tych zaciskach nie ma tłoczków ?!

sTERYD - Pon Maj 11, 2009 19:01

są tłoczki (są puste w środku) tylko upewnij się, że są do wentylowanych tarcz, bo na moje krzywe oko to jakieś wąskawe :/
Brt - Pon Maj 11, 2009 22:31

sTERYD napisał/a:
tylko upewnij się, że są do wentylowanych tarcz, bo na moje krzywe oko to jakieś wąskawe

no właśnie mam podobne wrażenie :roll: pozatym opis R45 sugeruje, że raczej będa od tarcz litych ... szukaj zacisków od R400 z początku produkcji :ok:

barszczyk - Wto Maj 12, 2009 10:29

Brt napisał/a:
sTERYD napisał/a:
tylko upewnij się, że są do wentylowanych tarcz, bo na moje krzywe oko to jakieś wąskawe

no właśnie mam podobne wrażenie :roll: pozatym opis R45 sugeruje, że raczej będa od tarcz litych ... szukaj zacisków od R400 z początku produkcji :ok:



Ale przecież w R45 też były montowane tarcze wentylowane no nie? np w 1.8?

BetJar - Wto Maj 12, 2009 11:27

Dzwoniłeś do "HR AUTOMOBIL"?, namiary w linku, gość jest kumaty i konkretny.
marcin316 - Sro Wrz 30, 2009 08:26

Odświeżę nieco temat...

Powoli kończą mi się tarcze i klocki w Roverku. Znajomy proponuje mi zmianę na tarcze wentylowane 262mm i założenie zacisków od Hondy Prelude. Podobno umożliwiają założenie klocków o większej powierzchni. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów spotkał się z tego rodzaju swap'em?

Najbardziej zależy mi na informacji, czy nie będzie problemu aby zmieścić te zaciski przy ET 45.

barszczyk - Sob Sty 30, 2010 08:45

Odświerzem wątek!
szybkie pytanie
Czy założony zaciśk i tarcz wentylowana, nie będzie przeszkadzał 14" feldze?
(bo takie mam na zime)

sTERYD - Sob Sty 30, 2010 09:19

nie będzie :cool:
barszczyk - Nie Sty 31, 2010 09:02

Dziekuję - klikam pomogł
Czyli powolutku zaczynam swap przednich hamulcy

iwan00 - Czw Mar 25, 2010 12:04

To ja też pozwolę sobie odświeżyć, mam z przodu tarcze pełne, chciałem kupić nowe ale facet ze sklepu mówi, że do tego modelu ma tylko wentylowane i w ogóle pełnych nie może znaleźć żadnych.

2 szybkie pytanka:

- czy ktoś może ma gdzieś numery części klocków i tarcz z RAVE
- czy na pewno tarcze wentylowane się nie zmieszczą ( czytałem gdzieś, że to jest komplet: grubsze tarcze i cieńsze klocki.)

błagam o szybką odpowiedź

pozdr

praktis - Czw Mar 25, 2010 12:07

iwan00 napisał/a:
- czy na pewno tarcze wentylowane się nie zmieszczą ( czytałem gdzieś, że to jest komplet: grubsze tarcze i cieńsze klocki.)


Nie zmieści się. Zacisk i jarzmo jest inne.

iwan00 - Czw Mar 25, 2010 12:11

dzięki, w takim razie szukam numerów części
marcinZG - Czw Mar 25, 2010 12:32

iwan00 napisał/a:
To ja też pozwolę sobie odświeżyć, mam z przodu tarcze pełne, chciałem kupić nowe ale facet ze sklepu mówi, że do tego modelu ma tylko wentylowane i w ogóle pełnych nie może znaleźć żadnych.

Przeciez z Tomateamu mozesz sobie szybko zamowic..

praktis - Czw Mar 25, 2010 12:37

W Inter Carsie też zapytaj, powinni mieć.
iwan00 - Czw Mar 25, 2010 12:39

Ale mam sklep za płotem i mam tam zniżki, koleś i sprowadzi wszystko co chę tyko muszę mu powiedzieć co :)

A czy do tarcz pełnych są inne klocki niż do wentylowanych ?

EDIT: znalazłem więc zostawiam dla potomnych:

Tarcze pełne numer:
SDB100500

Klocki numer:
SFP000410

praktis - Czw Mar 25, 2010 13:07

http://www.motoneo.pl/t/z1/ABS36746

iwan00 napisał/a:
Klocki numer:
SFP000410


Albo zamiennie SFP000390

Remigiusz - Pon Paź 04, 2010 17:15

Mógł by ktoś napisać jak wrażenia hamowania po wymianę z pełnych na wentylowane tarcze :wink:

W 220 i w 25 miałem przód wenytlowane i tył tarczowe pełne i się hamowało dobrze. Niestety według mnie hamowanie w 45 na pełnych tracza przód i bębnach tył jest nie za fajna powyzej 100km/h np autostradzie :neutral:

Dlatego będę robił tez swapa zacisków przednich na wentylowane tracze a tył zostanie w bębnach bo tarcze w tyle szybciej rdzewieją niż się je dobrze wyhamuje :wink:

greg-si - Pon Paź 04, 2010 18:57

Zacznę od końca

Remi55 napisał/a:
tył zostanie w bębnach bo tarcze w tyle szybciej rdzewieją niż się je dobrze wyhamuje :wink:

Jeśli zapieczony tłoczek, prowadnice i klocki to nigdy tył nie będzie Ci dobrze brał. Podstawą jest regularne sprawdzanie i czyszczenie prowadnic oraz klocków.

Remi55 napisał/a:
Niestety według mnie hamowanie w 45 na pełnych tracza przód i bębnach tył jest nie za fajna powyzej 100km/h np autostradzie :neutral:

R400/R45 do końca produkcji nie hamowały dobrze tzn. duży skok hamulca
Jeździłem sporą ilością 400 i 45 w niemal każdym silniku (chyba tylko 400 1.6 w automacie pozostała niesprawdzona) i wszędzie skok hamulca był dość spory. Obadałem że skok jałowy jest duży i to głównie przez to.
Taki jest poprostu urok tych modeli.
U mnie w tym momencie na nowym płynie i przewodach w stalowym oplocie hamowanie jest sporo lepsze.

Remi55 napisał/a:
Mógł by ktoś napisać jak wrażenia hamowania po wymianę z pełnych na wentylowane tarcze :wink:

Nie ma praktycznie żadnych jak wymienia się regularnie płyn. Tarcza lita szybciej się nagrzewa i może łatwiej się zwichrować (odprowadzanie ciepła).

Ogólnie jak już masz zamiar zmieniać to lepiej kilka złotych więcej wsadzić i przejść na 282mm.

Remigiusz - Pon Paź 04, 2010 20:52

greg-si, Ja bym chętnie dołożył na 282mm ale skąd dostać zaciski :?: Bo na allegro nic takiego nie ma :neutral:

[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 20:52 ]
A gdzie dostać te przewody w oplocie :wink: Niestety nie będę przechodził na 282mm bo już 14" nie wejdą mi a mam dwa komplety zimówek nie dawno kupionych i nie będę tego sprzedawał :/ :/

Tak ze 262mm zostaje niestety :wink:

greg-si - Pon Paź 04, 2010 21:43

Przewody np. Goodridge. Ja ściągałem z UK
Na 282mm minimum to 15' ale też nie każde. Oryginalne 7 spoke phoenix bez ciężarków jest na styk ale na dystansie ok 7mm.

Remigiusz - Pon Paź 04, 2010 22:22

greg-si, Znalazłem już na powertrain ale cenna tez fajna tych przewodów :wink: Na razie pozostanę przy gumowych i tych 262mm :razz:
marcin316 - Pon Paź 04, 2010 22:33

Remi55 napisał/a:
Mógł by ktoś napisać jak wrażenia hamowania po wymianę z pełnych na wentylowane tarcze


U mnie poprawiło się znacznie, szczególnie przy wyższych prędkościach czuć różnicę. W ruchu miejskim jest praktycznie tak samo.

Remigiusz - Pon Paź 04, 2010 23:53

marcin316, hehe.. no to się ciesze ze jednak jest to odczuwalne :wink: wiec bada dobrze zainwestowane pieniądze w bezpieczeństwo :wink:
miuzziker - Wto Lis 09, 2010 23:29

Witam Czy te tarcze będą pasować do rovera 45 iTD 2,0 2000 rok?
http://allegro.pl/tarcze-...1295768730.html

Będą musiał wymieniać zaciski? Jakie dobrać klocki? Tej samej firmy? Założę felgi 14" na te tarcze?