Zobacz temat - [214i 97r] Łożysko tylne padło...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 97r] Łożysko tylne padło...

Mayday - Sro Maj 13, 2009 15:59
Temat postu: [214i 97r] Łożysko tylne padło...
Właśnie dzwonił mechanik i powiedział, że łożysko z tyłu do wymiany... Mam z tyłu tarcze. Cena wg. niego ponad 700zł + robocizna. Jest możliwość dostania tańszego?? I za ile?? Roverka potrzymam max jeszcze rok, więc nie opłaca mi się tyle inwestować... Plizzz help

[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 16:03 ]
Czy to pasuje?
http://www.allegro.pl/ite...5_400_nowa.html
Lub to?
http://www.allegro.pl/ite...a_tyl_lewa.html

fearless - Sro Maj 13, 2009 16:05

Pasuje.
yorker - Sro Maj 13, 2009 16:06

Mayday napisał/a:
Cena wg. niego ponad 700zł + robocizna

Tego pana chyba nieźle czaszka uciska :???:

fearless - Sro Maj 13, 2009 16:06

A w kupionych, widzę że i kolega Truten wymienia łożysko ;)

[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 16:07 ]
Ten drugi link sobie odpuść, już kilku użytkowników wypowiedziało sie negatywnie na temat tej firmy.

[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 16:09 ]
yorker napisał/a:
Mayday napisał/a:
Cena wg. niego ponad 700zł + robocizna

Tego pana chyba nieźle czaszka uciska :???:

Pewnie wyczuł sprawę i chce przykosić.

Mayday - Sro Maj 13, 2009 16:10

Znajomy mechanik. Tyle mu powiedzieli tam skąd bierze części. Mogę liczyć na rabat, ale nie więcej niż 50zł... Pomóżcie znaleźć coś najtaniej ... Cholera wszystkie tarcze do wymiany i łożysko. Ładnie szarpnie po kieszeni... :(
fearless - Sro Maj 13, 2009 16:16

Mayday napisał/a:
Pomóżcie znaleźć coś najtaniej ... Cholera wszystkie tarcze do wymiany i łożysko. Ładnie szarpnie po kieszeni... :(


Szukaj nowych tanich, nie ładuj się w używki - chodzi o łożysko.
A tarcze wcale do najdroższych nie należą.

b0b3k - Sro Maj 13, 2009 16:59

Mayday napisał/a:
Znajomy mechanik. Tyle mu powiedzieli tam skąd bierze części. Mogę liczyć na rabat, ale nie więcej niż 50zł... Pomóżcie znaleźć coś najtaniej ... Cholera wszystkie tarcze do wymiany i łożysko. Ładnie szarpnie po kieszeni... :(


Mogę Ci podać namiary na warsztat na Pogoni w Sosnowcu gdzie robie zawsze jak coś mam z swoim R - częsci tez sprowadzaja, ale ja zawsze kupuje swoje, zaufani - jeden z mechaników to moj sąsiad :)

Mayday - Sro Maj 13, 2009 17:23

A jest jakaś różnica między lewym a prawym? w niektórych aukcjach podają stronę

[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 17:45 ]
Dobra zamówione z Krakowa za 150 używka po kilku tyś z powypadkowego. Podobno wygląda jak nówka. Gościa mi kiedyś ktoś polecał na forum. Handluje częściami do Roverów. Na imię chyba Bartek. Zna ktoś?

ywis - Sro Maj 13, 2009 19:02

Ten Twój mechanik chyba chory jest, 700 zł + robota :roll:
Mayday - Sro Maj 13, 2009 19:37

Nie wiem czy chory ;) Dziś wymienił mi tarcze i klocki z tyłu na Boscha i za wszystko wziął 400zł. Dużo czy mało? A łożysko jak dostanę wymieni gratis co też mnie zdziwiło bo to tylko jakiś tam znajomy bardziej z widzenia
BoloSr - Sro Maj 13, 2009 19:38

Mayday napisał/a:
Nie wiem czy chory ;) Dziś wymienił mi tarcze i klocki z tyłu na Boscha i za wszystko wziął 400zł. Dużo czy mało? A łożysko jak dostanę wymieni gratis co też mnie zdziwiło bo to tylko jakiś tam znajomy bardziej z widzenia


400 za wszystko czy za roboty ?? ?
bo za takie cos to ja dalem 320 zeta a mam wstawione tarcze i klocki ate oraz wymieniony plyn na ATE :rotfl: oczywiscie czesci kupione w http://www.tomateam.pl/

Mayday - Sro Maj 13, 2009 20:05

400zł za części z robotą. Tarcze po 125zł sztuka, klocki nie pamiętam. Jak wygląda Bosch w starciu z ATE??

[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 20:27 ]
Łatwo samemu wymienić łożysko?? Co trzeba wiedzieć?

Dzenson - Sro Maj 13, 2009 20:45

Ja moje buczące tylne łożyska wymieniłem w całości - piasta oraz cała reszta którą się przykręca do belki. Oczywiście bez tarcz oraz zacisków hamulcowych. Kupiłem części używane, które pracują u mnie do dziś sprawnie w dobrej cenie i sam wymieniłem. W takim wypadku można samemu wymienić.

Jeśli natomiast kupisz tylko piastę - to już tego nie zrobisz. No chyba, że masz narzędzia do wprasowania piasty.

sTERYD - Sro Maj 13, 2009 21:09

w przypadku hamulców tarczowych z tyłu piasty się nigdzie nie wprasowuje :cool:
zdejmujesz koło, osłonę zacisku, zacisk, tarczę, odkręcasz nakrętkę centralną, zdejmujesz piastę ręką, zakładasz nową, dokręcasz bodaj do 181Nm, zakładasz tarczę, zacisk, osłonę i koło i jedziesz :cool: w sumie da się zrobić w 10 minut :cool:

Dzenson - Sro Maj 13, 2009 21:18

sTERYD napisał/a:
w przypadku hamulców tarczowych z tyłu piasty się nigdzie nie wprasowuje :cool:
zdejmujesz koło, osłonę zacisku, zacisk, tarczę, odkręcasz nakrętkę centralną, zdejmujesz piastę ręką, zakładasz nową, dokręcasz bodaj do 181Nm, zakładasz tarczę, zacisk, osłonę i koło i jedziesz :cool: w sumie da się zrobić w 10 minut :cool:


Właśnie nie byłem pewien ponieważ ja montowałem całość a w Rave rysunek nie pokazuje na jak mocny wcisk wchodzi piasta na tę krótką ośkę.

A reszta montażu dokładnie tak samo - ja musiałem jedynie odkręcić dodatkowo czujnik ABS ale to z wiadomych względów.

Ale przepraszam za wprowadzenie w błąd - już więcej nie będę.

xtek - Sro Maj 13, 2009 21:46

Mayday napisał/a:
Gościa mi kiedyś ktoś polecał na forum. Handluje częściami do Roverów. Na imię chyba Bartek. Zna ktoś?


Ma szrot na Żaglowej, prawie wszystkie czesci leza caly czas pod golym niebem, niezaleznie od pogody :) I prawie zawsze mowi, ze czesci sa jak nowki. Mam pare rzeczy od niego, ale zawsze bralem osobiscie i ogladalem. Ogolnie to ma dosc drogo.

Mayday - Czw Maj 14, 2009 15:02

No mi zaśpiewał 150 za łożysko. Mówi, że wygląda jak nówka. Ma przysłać. Koniecznie muszę mieć klucz z manometrem do wymiany? I co z tym czujnikiem ABSu?
Steff - Czw Maj 14, 2009 15:16

Mayday - podaj rozmiar tych łożysk, mój znajomy-sąsiad pracuje w Timkenie w Sosnowcu to może takie produkują. A ja swego czasu kupowałem łożyska w Dąbrowie gdzieś na Mydlicach dla dokładnej lokalizacji nie pamiętam.
Mayday - Czw Maj 14, 2009 16:10

Steff - takie coś:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=847

A wymiarów nie znam ;)

sTERYD - Czw Maj 14, 2009 17:03

Steff, niestety timken sosnowiec nie produkuje pełnych piast :/
Steff - Pią Maj 15, 2009 11:13

Na zdjęciach to już inaczej wygląda. Pytanie czy trzeba wymieniać łożysko z piastą bo to komplet czy można tylko samo łożysko wsadzić na piastę ??
sTERYD - Pią Maj 15, 2009 13:47

to nie jest komplet, po prostu łożysko to jest piasta :cool:
Mayday - Pią Maj 15, 2009 14:57

Koniecznie muszę mieć klucz z dynamometryczny do wymiany? I co z tym czujnikiem ABSu?
sTERYD - Pią Maj 15, 2009 18:59

czujnika abs nie ruszasz, nic mu nie będzie. Pierśceń jest stożkowy więc przy zdejmowaniu się odsuwa od czujnika, a przy zakładaniu wróci na miejsce :cool:
klucz dynamometryczny przydaje sie, żeby za mocno nie dokręcić, ale nie jest konieczny. Po prostu nie przesadź z dokręcaniem bo łożysko długo nie pożyje :cool:

Mayday - Pią Maj 15, 2009 19:12

ok dzięki wielkie :D
Steff - Pon Maj 18, 2009 11:32

MayDay - tak czy inaczej możemi podać oznaczenie tego łożyska. Rozmawiałem z kolegą i mając to oznaczenie może znaleźć zamiennik bo ma dostęp do wszystkich produkowanych łożyska chyba nawet na świecie :smile:
Brt - Pon Maj 18, 2009 11:35

ale tutaj bieżnia zewnętrzna łożyska jest jednocześnei piastą koła więc w typowych łożyskach na bank tego nie znajdzie :/
Steff - Pon Maj 18, 2009 16:11

No to już więcej nie pomogę ... :/
Remigiusz - Pon Maj 03, 2010 02:26

Odświeżam temat bo mi strasznie huczy tylne łożysko od strony pasażera :/ Niby jest to moje stare z R 220 ale chyba coś się stało po wypadku z nim, bo tak huczy W R25 ze Radia się nie da słuchać.

Przy wymianie opon kręciłem kołem i szeleści i nawet szef mi mówił ze łożysko padło :shock:

Teraz pytanie czy wymieniać obydwa prawe i lewe czy tylko jedno. po lewe daje tez lekkie odgłosy ale nie takie silne jak prawe :?: :?: