|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25- 2,0 TD]- wspomaganie
mruwesku - Pią Maj 15, 2009 13:54 Temat postu: [R25- 2,0 TD]- wspomaganie Witam wszystkich serdecznie, jestem nową posiadaczką Roverka 25 diesel 2,0 74 kW.
Mam dwa pytanka:
- niestety odezwała mi się (chyba) pompa wspomagania, ponieważ na postoju, bądź przy małej prędkości słychać dziwny szum przy kręceniu kierownicą (bardziej buczenie)
- oraz mam do wymiany rurę ponoć do tzw. inter coolera (po otwarciu maski pierwsza gruba gumowa rura)- póki co jest sklejona na taśmę power tape (skandal)
Jak się zabrać do sprawdzenia czy to pompa czy coś innego ( płyn w zbiorniczku jest ok)
i jak fachowo w sklepie określić nazwę tej rury....
Czy w razie wymiany pompy wspomagania musi być ona typowo do diesla i R25 czy pewne modele mają je takie same.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wybaczcie tak pernamentny brak wiedzy. Pozdrawiam wszystkich.
thef - Pią Maj 15, 2009 15:33
Przewód gumowy intercoolera najlepiej zamów w Tomateam ( www.tomateam.pl). Taniej raczej ciężko będzie znaleźć, no chyba, że używkę. Aby zamówić najlepiej zadzwonić (nr na stronie sklepu).
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=20
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=21
Być może układ wspomagania tylko się zapowietrza i trzeba by sprawdzić czy jest szczelny, spróbuj na postoju obrócić kilkakrotnie kierownicą w lewo i w prawo do oporu i zobaczyć czy choć na chwilę dźwięk ucichnie. pooglądaj też przewody w komorze silnika, może będzie gdzieś widać miejsce wycieku.
mruwesku - Pią Maj 15, 2009 15:58
Dzięki, sprawdzę i dam znać co ustaliłam.
Numer uzupełnię jak tylko zarejestruję gada
Krzysi3k - Sob Maj 16, 2009 21:11
Podepnę się pod temat, bo nie ma sensu nowego zakładać.
U mnie rura coraz mocniej się poci.
Jak myślicie, czy wymienić ją?
Doskonale widać po tym jednym suchym miejscu.
mruwesku - Sob Maj 16, 2009 22:19
Rura już wymieniona napociliśmy się z mężem, ale na szczęście wystarczyło poodkręcać kilka śrubek wejść pod Roverka i razem uporaliśmy się z problemem, zostało tylko wspomaganie:)
[ Dodano: Sob Maj 16, 2009 23:25 ]
Nasza rura wyglądała podobnie, tylko w gratisie dostaliśmi !@!$#... dziurę zaklejoną taśmą, kupiliśmy nową za 270 zł, a wymiana trwała 30 minut w zaciszu własnego garażu. Niestety bez odkręcenia dolnej osłony silnika nic nie da sie zrobić, więc kanał musi być:) Życzę powodzenia
Krzysi3k - Nie Maj 17, 2009 07:22
Ja nie mam dolnej osłony silnika... jeszcze
czyli mówisz, że wymiana nie taka trudna? Mam kanał, więc luzik, tylko zastanawiałem się jak z dostępem, bo ciasno jest dość... Coś się wymyśli
mruwesku - Nie Maj 17, 2009 08:16
Da radę weź tylko długi śrubokręt, no i przede wszystkim wpierw ściągnij tę górną rurę (krutszą) moze to nie do końca załatwi sprwę z trudnym dostępem, ale napewno pomoże. Mówię Ci nie jest tak źle, troszkę roboty i po sprawie:) Skoro ja dałam radę, to Ty chyba nie powinieneś mieć problemów:) Pozdrawiam.
lineumaciel - Sro Maj 20, 2009 07:37 Temat postu: Re: [R25- 2,0 TD]- wspomaganie
mruwesku napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie, jestem nową posiadaczką Roverka 25 diesel 2,0 74 kW.
Mam dwa pytanka:
- niestety odezwała mi się (chyba) pompa wspomagania, ponieważ na postoju, bądź przy małej prędkości słychać dziwny szum przy kręceniu kierownicą (bardziej buczenie)
|
Witam!
Czy buczenie ustępuje przy jeździe?, i czy przypadkiem podczas buczenie nie zanika ci wspomaganie?. W 25 pada najczęściej pada rolka z napinaczem i wtedy mogą się pojawić problemy w postaci buczenia i "zanikania" wspomagania.
Brt - Sro Maj 20, 2009 10:02
lineumaciel napisał/a: | W 25 pada najczęściej pada rolka z napinaczem i wtedy mogą się pojawić problemy w postaci buczenia i "zanikania" wspomagania. |
Też zacząłbym od zdjecia paska i sprawdzenia rolki napinacza
bora - Sro Maj 20, 2009 16:40
Czy takie buczenie może objawiać się też przy włączonej klimie na wolnych obrotach?
Bo u mnie właśnie buczy coś na klimie a od razu przestaje gdy wyłączę klime. Dodam, że nie kręcę wtedy kierownicą więc wspomaganie nie pracuje a to buczenie jest nie regularne czyli raz buczy a raz nie.
Krzysi3k - Sro Maj 20, 2009 17:53
Buczenie? Ale to nie chodzi o wspomaganie, po prostu jak stoisz na luzie i włączysz klimę to czuć, że zaczyna pracować. U mnie też samochód zaczyna jakby trochę bardziej drżeć, ale doszedłem do wniosku, że to normalne, ponieważ klima dopiero w pełni działa, jak silnik wchodzi na obroty z tego, co wiem...
bora - Sro Maj 20, 2009 18:01
Krzysi3k5 zgadzam się z tobą ale pytam o coś innego. To buczenie zaczyna sie zawsze długo po włączeiu klimy i np. po jeździe 50km staje na czerwonym i po 30sek. zaczyna buczeć ( czy dudnić ), no i nie dzieje się tak zawsze tylko np. co drugi dzień.
Krzysi3k - Sro Maj 20, 2009 19:02
Przy włączonej klimie tylko?
Ale nie sądzę, żeby to było wspomaganie, prędzej coś w klimatyzacji...
bora - Sro Maj 20, 2009 19:15
Tak tylko na włączonej klimie. Muszę się temu głębiej przyjrzeć bo mnie to troche niepokoi... tylko nie wiem od czego zacząć?
Krzysi3k - Sro Maj 20, 2009 19:25
Jeśli chodzi o klimę to najlepiej chyba do serwisu klimy pojechać
Steff - Sro Maj 20, 2009 21:25
Krzysi3k5 napisał/a: | Ja nie mam dolnej osłony silnika... |
Ja się dołączę do tej kwestii. Też nie mam tej dolnej osłony silnika. Czy jest to element jakiś konieczny i niezbędny i co ta osłona daje No i ewentualnie ile kosztuje
Krzysi3k - Sro Maj 20, 2009 22:33
Poszukaj na allegro. Osłona silnika wymagana nie jest, aczkolwiek jest przydatna, ponieważ chroni elementy silnika przed zabrudzeniami
Jak już zrobię wszystko co sobie zaplanowałem, to kupię osłone silnika
lineumaciel - Czw Maj 21, 2009 07:15
Steff napisał/a: | Krzysi3k5 napisał/a: | Ja nie mam dolnej osłony silnika... |
Ja się dołączę do tej kwestii. Też nie mam tej dolnej osłony silnika. Czy jest to element jakiś konieczny i niezbędny i co ta osłona daje No i ewentualnie ile kosztuje |
Konieczny nie jest, ale jednak polecam. Ja jeździłem parę miesięcy bez później wyczaiłem na allegro firmę która robi nowe osłony do 200(pasują do 25) i zamówiłem u nich.
Koszt jak pamiętam 100-150zł. Z tego co pamiętam mieli robić również taką osłonę silnika która miała przykryć trochę rozrząd.
Jak nie znajdziesz na allegro daj znać to poszukam w poczcie namiarów do nich.
A osłona daje tyle że syf nie leci na silnik
[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 08:17 ]
bora napisał/a: | Czy takie buczenie może objawiać się też przy włączonej klimie na wolnych obrotach?
Bo u mnie właśnie buczy coś na klimie a od razu przestaje gdy wyłączę klime. Dodam, że nie kręcę wtedy kierownicą więc wspomaganie nie pracuje a to buczenie jest nie regularne czyli raz buczy a raz nie. |
Sciągnij rave i zobacz jak idą paski i rolki, być może któraś z rolek jest do wymiany. Na twoim miejscu pierw bym podjechał gdzieś do serwisu klimy i niech sprawdzą klimatyzacje. Koszt nie wielki więc warto, u mnie w Olsztynie koło 120zł
[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 08:19 ]
bora napisał/a: | Tak tylko na włączonej klimie. Muszę się temu głębiej przyjrzeć bo mnie to troche niepokoi... tylko nie wiem od czego zacząć? |
Tak jak mówiłem pojedz do serwisu, niech sprawdzą klimatyzację, przy okazji niech odgrzybią i sprawdzą stan czynnika, powinni również przeczyścić chłodnicę.
[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 08:25 ]
Krzysi3k5 napisał/a: | Podepnę się pod temat, bo nie ma sensu nowego zakładać.
U mnie rura coraz mocniej się poci.
Jak myślicie, czy wymienić ją?
Doskonale widać po tym jednym suchym miejscu. |
Wymieniaj bo później czy wcześniej pęknie
mruwesku - Czw Maj 21, 2009 21:12
Witam!
Troszke mnie nie było, wiec nie miałam jak odpisać. Już precyzuje o co mi chodzi:
W momencie obracania kierownicą słychac buczenie, lecz pojawia sie ono tylko gdy kręcę kołami w miejscu lub przy niskich obrotach silnika, czyli w początkowej fazie jazdy. Podczas ruszania zdaje mi się, ze nie do końca działa wspomaganie tzn. działa skokowo, czuć kiedy zanika i pojawia się spowrotem. Nie wiem do końca o co może chodzić? Jak ma ktoś jakiś pomysł, to prosze o podpowiedź:) Z góry wielkie dzięki:)
lineumaciel - Czw Maj 21, 2009 21:19
mruwesku napisał/a: | Witam!
Troszke mnie nie było, wiec nie miałam jak odpisać. Już precyzuje o co mi chodzi:
W momencie obracania kierownicą słychac buczenie, lecz pojawia sie ono tylko gdy kręcę kołami w miejscu lub przy niskich obrotach silnika, czyli w początkowej fazie jazdy. Podczas ruszania zdaje mi się, ze nie do końca działa wspomaganie tzn. działa skokowo, czuć kiedy zanika i pojawia się spowrotem. Nie wiem do końca o co może chodzić? Jak ma ktoś jakiś pomysł, to prosze o podpowiedź:) Z góry wielkie dzięki:) |
Rolka z napinaczem, najdroższa z całego rozrządu ok 350zł, miałem to samo
Brt - Czw Maj 21, 2009 21:34
mruwesku, trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i zobaczyć jak pracuje napinacz oraz w jakim stanie jest jego rolka Przy okazji sprawdź czy wałek alternatora się lekko obraca i samą pompę wspomagania jak pracuje (u mnei takimi jakby skokami). Jesli okaże sie, że to napinacz, to na www.tomateam można dostać w dobrej cenie
the.edgy - Czw Maj 21, 2009 22:33
Witam, mam identyczny problem ze wspomaganiem jak koleżanka wyżej. Objawy są takie same. Nie mam narazie czasu i funduszy na naprawę tego w związku z czym chciałbym się zapytać czy jazda z takimi usterkami nie grozi nieoczekiwanymi skutkami ciągnącymi za portfel w przyszłości? Muszę też zdementować to co powiedział mi ojciec jak się przejechał autem, otóż według niego poprostu wspomaganie sie wyrobilo ze starości i tego się nie naprawia (on tak mial podobno w 2 autach) no i zastanawiam się ile w tym prawdy i czy faktycznie nie ma sensu się z tym użerać. Ponadto mam prośbę do znawców tematu gdyż dla mnie mechanika samochodowa to czarna magia (lepiej sprawdzam się w dłubaniu w elektronice i komputerach:D) i jak by ktoś był tak miły i mogł mnie naprowadzić (najlepiej zdjęciami) na to gdzie znajde i jak sprawdzić te wszystkie rolki, paski czy tez napinacze od wspomagania, żebym wiedział co naprawiac i co wymieniac nie pakując bezsensownie kasy w błoto.
Pozdrawiam
mruwesku - Pią Maj 22, 2009 10:59
Dzięki wielkie za pomoc:)
W poniedziałek zawozimy maleństwo do lekarza i zobaczymy... mam nadzieję, że to będzie właśnie to... Napisze, jak czegokolwiek się dowiem:)
[ Dodano: Czw Maj 28, 2009 12:21 ]
Witam!
Odebrałam już Roverka od mechanika w Puszczykowie (z forum wynikało, że jest specem od roverków) i co sie okazało... Pompa wspomagania chodzi poprawnie, podobno w starszych samochodach, kiedy nie jest już ona nowa zdarza się, iż chodzi troszkę głośniej przy maksymalnym jej obciążeniu, czyli w skrajnym położeniu kół (koła maksymalnie skręcone w którąkolwiek ze stron). Cóż widocznie taki urok i tyle... Ponoć nie zaszkodzi to w żaden sposób, a przestanie tylko wtedy, gdy wymienimy pompę na nową. Po generalnym przeglądzie okazało się, iż kupiliśmy "igiełkę" Wszystko działa poprawnie i nie ma się do czego doczepić. Jedyne zalecenia aby wymienić rozrząd, choć właściciel twirdził, ze był wymieniany 20 tys. kilometrów temu.
To tyle jeśli chodzi o sprawę ze wspomaganiem i całą resztą. Wszystkim za pomoc wielkie dzięki:)
Pozdrawiam!
borek88 - Sro Lut 17, 2010 22:07
ja w r45 2000r iDT 101KM mam tak ze wlasnie tak dziwnie chodzi wspomaganie;/
cos w stylu ze przerywa przy skrecie.
2 razy mialem tak ze nie moglem ukrecic kierownica;/ (na zgaszonym silniku o wiele lzej sie krecilo)
czy to tez moze byc ten napinacz??
czy plyn (kolor ma ladny czerwony choc mialem zamiar wymienic ale teraz nie wiem czy tego napinacza nie wymienic;/)
nie cale 10tys km (tak twierdzil sprzedawca i kartka przy silniku) byl wymieniny kompletny rozrzad z paskami i nie wiem czy przy rozrzadzie wymienia sie tez ten napinacz
co sprawdzic??
jest mozliwosc ze pompa siada na ament??
ile wchodzi plynu do ukladu wspom przy r45 iDT??
czy opreracja wymiany plyni polega tak jak w benzyniakch?? ze odkrecam wezyk i krece rozrusznikiem??
Marcinus - Sro Lut 17, 2010 23:40
borek88, wydaje mi się, że w R45, masz taką samą objętość jak ja w 25, czyli 1,2 l, jak podane jest w informacjach technicznych http://www.roverki.pl/article.php?sid=440 borek88 napisał/a: | byl wymieniny kompletny rozrzad z paskami i nie wiem czy przy rozrzadzie wymienia sie tez ten napinacz |
Z tego co wiem, to pompa wspomagania jest napędzana przez pasek wielorowkowy, czyli ten, który napędza alternator, a nie przez rozrząd (mogę się mylić)
Co do wymiany, to nie wiem, bo tego nie robiłem
Rino - Wto Mar 02, 2010 19:47
lineumaciel napisał/a: | mruwesku napisał/a: | Witam!
Troszke mnie nie było, wiec nie miałam jak odpisać. Już precyzuje o co mi chodzi:
W momencie obracania kierownicą słychac buczenie, lecz pojawia sie ono tylko gdy kręcę kołami w miejscu lub przy niskich obrotach silnika, czyli w początkowej fazie jazdy. Podczas ruszania zdaje mi się, ze nie do końca działa wspomaganie tzn. działa skokowo, czuć kiedy zanika i pojawia się spowrotem. Nie wiem do końca o co może chodzić? Jak ma ktoś jakiś pomysł, to prosze o podpowiedź:) Z góry wielkie dzięki:) |
Rolka z napinaczem, najdroższa z całego rozrządu ok 350zł, miałem to samo |
żeby nie zakładać nowego posta podłączę sie pod ten.
Wydaje się że u mnie jest dokładnie to samo, wiem już że winny może być napinacz tyle że rozumiem paska wielorowkowego bo z gdzie wspoma a gdzie rozrząd?..
Bardziej interesuje mnie sam fakt jaki to rodzaj uszkodzenia napinacza powoduje takie działanie wspomagania?
Macie jakiś namiar na pasek wielorowkowy i ewentualnie napinacz to 620 Ti?
pozdrawiam Rino
[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 19:47 ]
?
|
|