|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200, 25] instalacja lpg
DawidNB - Pon Cze 01, 2009 10:19 Temat postu: [r200, 25] instalacja lpg to czy się opłaca czy nie opłaca i jaka instalacja było w osobnym wątku.
interesuje mnie gdzie zamontować sobie wlew gazu.
bo zastanawiam się nad montażem pod klapka wlewu paliwa.
jakie macie z wlewami doświadczenie itp.
fotki mile widziane
Mayson - Pon Cze 01, 2009 10:27
Gdybym ja swoją zakładał, to wlew byłby pod klapką. Gazownicy robią z tego problem, bo łatwiej zrobić dziurę w plastikowym zderzaku. Jeśli będziesz nalegał, to muszą zrobić pod klapką. Ojciec kiedyś w Seju ich przycisnął i był wlew pod klapką, w oststnim Seju nie było go przy montażu i mimo prośby wlew zrobili w zderzaku... Przynajmniej polakierowany korek jest.
Przy obecnych cenach paliw przeróbka jak najbardziej się opłaca.
DawidNB - Pon Cze 01, 2009 10:49
w seju można ładnie pod tablica rejestracyjną zamontować niby w plastiku ale nie widać korka i jest fajnie
w r już się tak nie da. a korek w zderzaku wygląda straszliwie
secio - Pon Cze 01, 2009 10:59 Temat postu: Re: [r200, 25] instalacja lpg
DawidNB napisał/a: | (...)
interesuje mnie gdzie zamontować sobie wlew gazu.
bo zastanawiam się nad montażem pod klapka wlewu paliwa.
(...)
|
Ja mam pod klapka. Oczywiscie wersja z przejsciowka. U mojego gazownika to wersja domyslna.
W zimie na stacjach chwalili, ze nie musza sie czolgac po ziemi i wlew jest czysty .
Jak bardzo chcesz fotke to wieczorem moge wrzucic.
Pzdr,
Mariusz
DawidNB - Pon Cze 01, 2009 11:24
secio, bardzo bym prosił no i a gdzie zakładałeś
des - Pon Cze 01, 2009 12:00
Ja też mam pod klapką. Fotkę wrzucę wieczorkiem.
secio - Pon Cze 01, 2009 12:20
Foto w załączniku.
Do tankowania oczywiscie wkreca się redukcje jak na drugim foto.
Zakladalem STAGa300 w Bytomiu Miechowicach na ul. Ks. J. Frenzla 46.
( http://aes.bytom.pl )
Brat zagazowal tam niedawno MG ZS 180 i tez nie narzeka.
WojtekKrakow - Pon Cze 01, 2009 13:26
Ja całkiem niedawno założyłem gaz do 214i 98rok ... założyłem staga 4 bardzo fajnie chodzi wlew również mam pod klapką
Dydo - Pon Cze 01, 2009 19:51
Ja tam mam na tylnim zderzaku, trochę pod spodem. Po co się bawić w inne miejsca
Mayson - Pon Cze 01, 2009 20:17
Dydo napisał/a: | Po co się bawić w inne miejsca |
Byłem świadkiem, jak pracownik ORLENu odmówił w zimie zatankowania Poloneza, który miał wlew tuż pod zderzakiem. Później go zagadnąłem i powiedział, że pracownicy stacji dostali dyrektywy, że nie mają obowiązku klękać i szukać wlewów "źle" zamontowanych... Dlatego umiejscowienie ma znaczenie.
DawidNB - Pon Cze 01, 2009 20:36
i gadałem z gościem który ma mi montować gaz.
niestety taka przyjemność ma kosztować 100 zł ale, zainwestuje dodatkową stówkę, bo widzę że u secia gardzo gustownie to wygląda
blue827 - Wto Cze 02, 2009 08:15
to ja też się pochwalę wlewem:
DawidNB - Wto Cze 02, 2009 20:01
blue827, rozwiązanie takie jak u secia bardziej mi się podoba jednak
secio - Wto Cze 02, 2009 21:35
DawidNB napisał/a: | blue827, rozwiązanie takie jak u secia bardziej mi się podoba jednak |
Ale uczciwie mowie, ze ta klapka porysowana od wewnatrz to od wlewania gazu . Jakby Cie to pozniej mialo denerwowac, mozesz od razu ją zabezpieczyc .
des - Wto Cze 02, 2009 22:03
U mnie wygląda to tak:
blue827 - Sro Cze 03, 2009 06:44
DawidNB napisał/a: | blue827, rozwiązanie takie jak u secia bardziej mi się podoba jednak |
Też na początku mialem montować wlew przykręcany na czas tankowania, ale skoro zmieścił się pełnowymiarowy wlew, to tylko lepiej. Wystarczy odkręcić plastikową zakrętkę i tankować. Tak samo zakrętka od wlewu benzyny też bez problemu się odkręca mimo że jest jakby trochę schowana za wlewem gazu.
DawidNB - Sro Cze 03, 2009 07:45
aiwer, w 200 jakoś nie widzi mi się żeby tyle miejsca było
paff - Czw Cze 04, 2009 16:27
ja wlasnie oddalem R800 do gazu i jutro sie dowiem jak sie panu montowalo pod klapką wlew
Maciek13 - Pon Gru 09, 2013 12:30
Witam wszystkich, mam Roverka 200 Si 1.4 103kM i zastanawiam się nad montażem instalacji gazowej. Moje pytanie jest takie gdzie w Krakowie i jaką instalacje byście polecali do niego.
Pozdrawiam.
komoss - Pon Gru 09, 2013 15:06
Do roverów nie montujcie instalacji BRC czemu bo te instalacje sa przystosowane do silników VW,Opla i Skody.Po drugie jezeli ktos juz chce zamontowac instalacje to nie II generacji (rover ma za duzo pierdoczujników żeby ta istalacja poprawnie działała "może działac poprawnie ale ja osobiście nie polecam").Najrozsądniej bedzie zamontować instalacje IV generacji czyli pełny automat a jakiej firmy to polecam Stag.A teraz najwazniejsza sprawa jezeli chcecie zeby auto sie nie psuło po pierwszym miesiącu uzytkowania LPG nie montujcie nigdy instalacji do roverów czy MG w przydrożnych garażach.Lepiej zapłacic troche więcej i miec porzadna robote zrobioną w aucie.U mnie wlew zamontowany jest w czarnej czesci zderzaka czyli wogóle nie widać.Nie jestem przekonany do wlewu gazu w miejscu wlewu paliwa czemu bo trzeba ze soba wozić ta smieszna przedłużkę.I najwazniejsze poprawne ustawienia mieszanki spowoduje że rover będzie palić do 8-9 litrów gazu.Ale nawet jak ktoś szybko jeździ do przodu jak i do tyłu typu (pokaze ci że koła zawiruja na wstecznym) to może sie zdziwić jak usłyszy sygnał wyłączenia instalacji ale to już potem powiem czemu sie tak dzieje i zaprezentuje na zdjeciach
Maciek13 - Pon Gru 09, 2013 16:03
Znajomy też polecał mi instalacje staga i namawia mnie na montaż w gaziku, czy ktoś był tam? Może się ktoś wypowiedzieć na ich temat?
Kumpel ma bmw 2,5L i jest bardzo zadowolony z ich pracy, mówi że nie ma problemów nawet przy ostrzejszej jeździe.
Jaki sterownik byście polecali i jakie wtryski?
Szymek - Pią Gru 13, 2013 12:58
Witam Rover to drugie autko które zajmuje miejsce w garażu:) i jestem bardzo zadowolony z tego jak sie nim jezdzi:) wracajac do instalacji gazowej to polecam firme BRC posiadam taka w aucie i nie mam z nią najmniejszych problemow. Instalacje robiłem u goscia ktory prowadzi siec http://www.czakram.pl/ smialo mozna do nich napisac jakie ma sie auto odpisza i moze cos poradza warto tez obejrzec ich oferte:) naprawde polecam:) a korek niestety mam zaraz za kołem ponieważ przy wlewie paliwa jest plastik;/ jak fachowiec bedzie uczciwy to powie ze ten plastik moze sie połamac i beda problemy. Pozdrawiam:)
ArO - Pią Gru 13, 2013 14:13
Zapomniałem jakie mam wtyrski ale sterownik Stag 4 i parownik Alaska
Chodzi jak ta lala nawet na wysokich obrotach
robsson78 - Pią Gru 13, 2013 17:09
komoss napisał/a: | Do roverów nie montujcie instalacji BRC czemu bo te instalacje sa przystosowane do silników VW,Opla i Skody. |
Szymek napisał/a: | wracajac do instalacji gazowej to polecam firme BRC posiadam taka w aucie i nie mam z nią najmniejszych problemow. |
No to teraz mamy konflikt.
polofix - Pią Gru 13, 2013 18:13
komoss napisał/a: | Do roverów nie montujcie instalacji BRC czemu bo te instalacje sa przystosowane do silników VW,Opla i Skody.Po drugie jezeli ktos juz chce zamontowac instalacje to nie II generacji (rover ma za duzo pierdoczujników żeby ta istalacja poprawnie działała "może działac poprawnie ale ja osobiście nie polecam").Najrozsądniej bedzie zamontować instalacje IV generacji czyli pełny automat a jakiej firmy to polecam Stag.A teraz najwazniejsza sprawa jezeli chcecie zeby auto sie nie psuło po pierwszym miesiącu uzytkowania LPG nie montujcie nigdy instalacji do roverów czy MG w przydrożnych garażach.Lepiej zapłacic troche więcej i miec porzadna robote zrobioną w aucie.U mnie wlew zamontowany jest w czarnej czesci zderzaka czyli wogóle nie widać.Nie jestem przekonany do wlewu gazu w miejscu wlewu paliwa czemu bo trzeba ze soba wozić ta smieszna przedłużkę.I najwazniejsze poprawne ustawienia mieszanki spowoduje że rover będzie palić do 8-9 litrów gazu.Ale nawet jak ktoś szybko jeździ do przodu jak i do tyłu typu (pokaze ci że koła zawiruja na wstecznym) to może sie zdziwić jak usłyszy sygnał wyłączenia instalacji ale to już potem powiem czemu sie tak dzieje i zaprezentuje na zdjeciach |
Jakie pierdoczujniki ma ten rover?
Przecież Rover ma prosty silnik [1988r] i to co teraz jest u niego pod maską to podstawa i prostota i nie ma żadnych zbędnych czujników. W przydrożnych garażach się instalacji nie montuje. Każdy zakład montujący musi mieć odpowiednie papiery na to i dawać gwarancję na wszystko. Czasami mniejsze warsztaty bardziej się starają jak te duże ,które chcą jak najszybciej założyć i skasować. A co do sygnału wyłączenia instalacji na wstecznym to nigdy nie słyszałem.
Szymek - Sob Gru 14, 2013 14:15
Witam Znajomy lata z brc w oplu kolejny ma audi jeszcze inny w fordzie a ja w skodzie i nie mam problemow z inatalacja gazowa:) sa rozne wtryskiwacze do gazu nie ma jednego rodzaju smialo mozna pojechac do jakiegos uczciwego gazownika i odrazu nam powie jaka instalacja bedzie najlepsza do samochodu:)
robsson78 - Sob Gru 14, 2013 16:18
U mnie w mieście jest tylko jeden warsztat który zajmuje się instalacją i diagnostyką BRC, podobno z powodu braku konkurencji nie jest tani.
W rover 200 8V jest dodatkowa trudność bo jest to tzw. półsekwencja LPG lub jak kto woli renix. Nie wszystkie sterowniki obsługują tą opcję.
Przy prawidłowej regulacji mapek należy też wyciąć dotryski, choć nie jest to konieczne bo ja nie wycinałem i śmiga dobrze. Silniki K-series ze względu na krótki czas wtrysku nie lubią wolnych wtryskiwaczy.
Najważniejsze żeby poświęcić trochę czasu na regulację mapek podczas jazdy a nie jak w większości serwisów lpg "weź się pan przejedź" potem coś klikną przez AcGas Synchro i powinno być dobrze.
kangaroo69 - Pią Gru 20, 2013 21:25
W R200 miałem AGC Compact, instalacja sekwencyjna, na Regfastach, mogło być, chociaż uważam że byle jaka sekwencja Roverka nie zadowoli W megance II mam silnik 2.0 i instalację BRC, która jest w tym aucie już 4 lata, i chciałbym żeby nowe składaki chodziły tak jak 4-letnie BRC Nie wszystko jest w nim ok, począwszy od interfejsu oprogramowania (paskudny),ale nie można powiedzieć że to lipa.
A wracając do tematu, to nie daj się i wlew pod klapką rób, bo potem będziesz żałował
|
|