Zobacz temat - [R820T] Wzmocnione sprzęgło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R820T] Wzmocnione sprzęgło

Konix - Pon Cze 01, 2009 18:36
Temat postu: [R820T] Wzmocnione sprzęgło
Zaczęło mi się bardzo ślizgać sprzęgło, podejrzewam, że powodem jest olej, ale będę wiedział jutro jak ściągnę skrzynię. Skrzynia biegów jest uszczelniana czymś białym, więc chyba była rozbierana i bardzo możliwe, że ma mocniejsze łożyska(sprawdzę jutro). Sprzęgło będę wymieniał na wzmacniane, ponieważ nie wykluczam późniejszej modyfikacji silnika.
W tym miejscu pojawia się niewielki problem, nie wiem które wybrać:
AP http://www.moto-build.com/mainsite/roverturbo.html
TECHNICLUTCH http://cgi.ebay.co.uk/ROV...2QQcmdZViewItem
Black Diamond(jest troszeczkę słabsze od pozostałtch) http://www.chrisastleymot...roducts_id=1929
National http://cgi.ebay.co.uk/SPO...1QQcmdZViewItem
Chyba, że ktoś ma jakieś inne propozycje?

michone - Pon Cze 01, 2009 22:45

nie lepiej spiek od radzikowskiego??
AndrewS - Pon Cze 01, 2009 22:57

ja bym raczej szukal cos z firm
kolejnosc przypadkowa
Lucas
Sachs
Valeo

michone - Pon Cze 01, 2009 23:14

AndrewS napisał/a:
ja bym raczej szukal cos z firm
kolejnosc przypadkowa
Lucas
Sachs
Valeo


jesli nie ma zamiaru podnosic mocy to tak :) ale dobryziom przy 230km mowi ze sprzeglo dlugo nie wytrzyma

Konix - Wto Cze 02, 2009 01:31

michone napisał/a:
nie lepiej spiek od radzikowskiego??


Chyba mi na czwartek nie przyśle do UK. ;)

Konrad_Zr160 - Wto Cze 02, 2009 08:21

Ja tluke na AP od zeszlych wakacji i zero problemu. Moge smialo polecic ta firme.
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 08:51

Konix jak zakupiłem samochód było tam sprzęgło LUK wymieniłem je przy przebiegu chyba 130k bo już na prawdę było głośne i i zaczynało się ślizgać. Prawdopodobnie było od nowości po wyjęciu okazało się ze były już pościerane nity na tarczy a one jednak działało wiec jak chcesz serie to śmiało można polecić LUK'a. Teraz mam założonego Nationala głownie ze względu na opinie i cenę w porównaniu do innych. Co do własnych wrażeń. Przejechałem na nim jakieś 15k i spisywało się bardzo dobrze. Obecnie po modyfikacjach do mapy LO czyli jakiś 215km i 299Nm jeszcze mi się nie poślizgnęło na mapie HI przy hamowaniu niestety raz sie poślizgnęło pewnie z czasem będzie coraz gorzej bo widać ze już trochę za dużo. Pytanie czy będziesz jakoś modyfikował moc i moment i o ile? Wide ze w linku jest National z 6-cio łapkowy w dobrej cenie jak masz zamiar zwiększać moc powinien byc to dobry wybór jeżeli nie to zwykły National albo LUK tez długo posłuży. Jak ja będę zmieniał to albo taki gotowiec albo taki sam "spiek" u Radzikowskiego.
Konix - Wto Cze 02, 2009 09:54

Nie będę raczej przekraczać 0,55 bara, musiałbym zmieniać tłoki. Z modyfikacji EBC, dolot wydech, więc będzie coś podobnego jak u Ciebie na LO. Jednak standartowe sprzęgło tego nie wytrzymuje zbyt długo. Te nad którymi się zastanawiam mają wzmocniony docisk i tarczę z lepszego materiału. Tego nationala masz CK 9337 czy SCK 8041 ? Sprzęgło 6,4 łapkowe napewno mi nie będzie potrzebne.
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 10:09

Konix napisał/a:
Nie będę raczej przekraczać 0,55 bara, musiałbym zmieniać tłoki. Z modyfikacji EBC, dolot wydech, więc będzie coś podobnego jak u Ciebie na LO. Jednak standartowe sprzęgło tego nie wytrzymuje zbyt długo. Te nad którymi się zastanawiam mają wzmocniony docisk i tarczę z lepszego materiału. Tego nationala masz CK 9337 czy SCK 8041 ? Sprzęgło 6,4 łapkowe napewno mi nie będzie potrzebne.


Dlaczego chcesz zmieniać tłoki powyżej 0,55 bara?
Standardowe sprzęgło LUK'a myślę ze powinno polatać min. 80k
Ja mam obecnie NATIONAL CK9337 228mm 18067AA
Czemu się bronisz przed 6 łapkowym taki spiek jest praktycznie nieodczuwalny jeździłem na takim nyska 200sx i jest to bardzo cywilizowanie :) . To nie hardcor 2-4 łapki gdzie czujesz sie jak w WRC. Poza tym powiedziałeś o wzmacnianym docisku to jest gorsze rozwiązanie nie dość ze odczujesz to na stopie np. w korku to powoduje on bezpośrednio nacisk na panewki w silniku o czym sie ostatnio dowiedziałem a to bardzo niezdrowe dla silnika...

Konix - Wto Cze 02, 2009 10:18

Te 6-cio łapkowe gotowce mają jeszcze większy docisk. Pozatym ceny zaczynają się od 250, a to troszeczkę za dużo.
paff - Wto Cze 02, 2009 10:37

Panowie

jakie sa koszty w Polsce wzmocnienia skrzyni PG1 do 2.0t o lepsze lozyska i wlasnie jakie do tego sprzeglo zasadzic?

dobryziom, - jakiego masz moda zrobionego do swojego 2.0t ze wyciagasz 215KM i 300Nm? jak kosztowne sa takie mody

tak sie niesmialo zastanawiam czy da sie w jakims rozsadnym budzecie 'odzyskac' moment zamkniety w tym silniku przez projektantow Rovera z powodu lipnej skrzyni...

dobryziom - Wto Cze 02, 2009 11:09

paff napisał/a:
Panowie

jakie sa koszty w Polsce wzmocnienia skrzyni PG1 do 2.0t o lepsze lozyska i wlasnie jakie do tego sprzeglo zasadzic?

dobryziom, - jakiego masz moda zrobionego do swojego 2.0t ze wyciagasz 215KM i 300Nm? jak kosztowne sa takie mody

tak sie niesmialo zastanawiam czy da sie w jakims rozsadnym budzecie 'odzyskac' moment zamkniety w tym silniku przez projektantow Rovera z powodu lipnej skrzyni...


z tego co się orientowałem jakiś czas temu z kolega Tomim w PL nie ma szans na wzmocnie skrzyni jedynie oryginalne łożyska MG (zresztą dość drogie) szczelne zamkniecie i zalanie dobrym olejem. Zamienników łożysk brak. Ewentualnie poszukać po jakiś stronach UK ale z tego co piszą na forach to wszystko to samo. Ja miałem reanimowana skrzynkę na jesieni i na razie spokój.

co do sprzęgła to tak jak rozmawiamy albo jakiś gotowiec z wyżej wymienionych albo dać do wzmocnia do Radzika. Ewentualnie dać dobre seryjne i przy dobrym traktowaniu i parametrach o ktorych wyżej wspomniałeś z 50K powinno zrobić :)

co do mojego Tomcia wszystko opisane w Watku: Tomcat Stage I zakończony

paff - Wto Cze 02, 2009 11:16

dobryziom, - jakbys mogl napisac ile takie przyjemnosci kosztuja co Ty zrobiles...czy z tego co piszesz wynika ze nie ma szans na zamienne lozyska nawet w duzych hurtowniach lozysk?
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 11:49

wydaje mi się ze Tomi dobrze się orientuje w tym temacie, pomagał mu także sprawdzać Mariusz 418 wiec śmiem twierdzić że sprawdzone na 102.

komplet łożysk to koszt koło 1100pln jeszcze w starych kursach... plus robocizna i olej.
sprzęgła i ceny masz na gorze...

odnośnie modyfikacji samochodu ceny przybliżone zależnie od kursu i okazji :)

ecu master oraz kompletne kilkukrotne strojenia z pomiarami na hamowni 1600pln

EBC Greddy 1400pln
pompa walbro 340GS 350pln
blow off Blitz 500pln
regeneracja i wzmocnieni sprezarki ream poland 950 pln
przelotowy układ wydechowy plus DP 1600pln
układ dolotowy własna konstrukcja plus stożek Fujita 600pln

plus różne duperelki kable, filtry, kopułki, oleje, świece... ? $

aha i do tego zestaw zegarów przynajmniej EGT i Boost Greddy to koszt 1000pln

paff - Wto Cze 02, 2009 12:01

auć, to nie byle inwestycja....
Konix - Wto Cze 02, 2009 12:28

270-280 NM powinno się dać na samym EBC wyciągnąć. Przy 0,55 bara EGT raczej nie grozi.
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 12:46

Konix napisał/a:
270-280 NM powinno się dać na samym EBC wyciągnąć. Przy 0,55 bara EGT raczej nie grozi.


mógłbyś to rozwinąć bo nie bardzo wiem o co chodzi?

Konix - Wto Cze 02, 2009 13:15

Chodzi o to, że założenie EBC i ustawienie tego powinno dać z 270-280NM. Przy doładowaniu 0,55 bara nie trzeba montowac czujnika EGT, mocniejszej pompy paliwa i BOV. 0,55 jest fabrycznym doładowaniem, które jest zmniejszane do 0,3 dla zblokowania momentu obrotowego na 240NM. EBC, albo MBC+manometr powinno starczyć do ustawienia stałego doładowania 0,55 i dać 270-280NM. Dużo niższe koszty.
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 14:29

Konix napisał/a:
Chodzi o to, że założenie EBC i ustawienie tego powinno dać z 270-280NM.


wiec tak za pomocą MBC możesz ustawić jedynie samo doładowanie na sztywno maja oczywiście wskaźnik boost.

za pomocą EBC zależnie od zaawansowania klika map ( doładowań ) oraz w tych bardziej rozbudowanych poziom narastania zależnie od obrotów i biegu. Ewentualnie funkcje peak warning, procedure startowa itd...

Nie zwiększysz momentu obrotowego nie zwiększając doładowania chyba ze poprzez odblokowanie wydechu oraz dolotu. Wtedy Niutki i moc zwiększy się sama bez ingerencji w doładowaniu.

Konix napisał/a:

Przy doładowaniu 0,55 bara nie trzeba montowac czujnika EGT, mocniejszej pompy paliwa i BOV.


jeżeli nie będziesz grzebał przy dolocie ani wydechu (czyli tym samym zmianie stosunku mieszanki) to nie trzeba bo czujnik EGT informuje nam o przebiegu spalania reaguje szybciej niż AFR. ( teoretycznie komputer powinien sam obsłużyć pewne różnice i dostosować skład ale jak pokazuje życie rożnie to bywa dlatego stosujemy wszelkiego rodzaju "swinki" ) Informuje nas także czy sam proces spalania przy różnych obrotach i obciążeniu przebiega w optymalnej temperaturze. Odnośnie pompy z racji dalszych modyfikacji oraz wysłużonej starej nie zaszkodzi zmienić na wydaje walboro bo przerwanie nawet na chwile jest bardzo bolesne dla silnika a przy starej pompie możesz to zrobić nawet na serii :) Blow off daje sie raczej dla wydłużenia żywotności sprezarki oraz żwawszej reakcji na gaz.

Konix napisał/a:
0,55 jest fabrycznym doładowaniem, które jest zmniejszane do 0,3 dla zblokowania momentu obrotowego na 240NM.


to nie do końca prawda ponieważ acurator na sprężarce jest ustawiony do 0,8 bara a seryjny EBC pozwala w over booscie pociągnąć do tez tej granicy zanim zbije z powrotem doładowanie :)


Konix napisał/a:

EBC, albo MBC+manometr powinno starczyć do ustawienia stałego doładowania 0,55 i dać 270-280NM. Dużo niższe koszty.


oczywiście można poprawić sprawność tego silnika małym kosztem tylko szybciej zajeździmy sprężarkę a może i silnik.Jak ma być to juz koniecznie budżetowo to:

*odpinamy seryjne EBC wpisany MBC ustawiamy na 0,7 bara ( komputer jest w stanie wyrobić do 0,8 bara lekko powyżej ma własną blokadę)
*pompa paliwa walbro 340GS można nowa seryjna ale to warto juz dorzucić 3 grosze
*dolot ze stożkiem ważne żeby był duży i miał chłodno( stożek przynajmniej na poziomie aoma koszt 70pln)
*wydech przelotowy brak kata 2,5 cala może być to zwykła stalówka i zwykle przelotowe puszki z allegro turbo nie ma wymagającego wydechu może być nawet jedna pucha ale będzie głośno...

i to bylo by na tyle :)

paff - Wto Cze 02, 2009 14:54

i ile by kosztowal taki plan - budżet ?
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 15:10

wszystko do dostania na naszym kochanym allegro:

mbc properfect 76pln
walbro 255 GSS340 350pln
stożek aoma 70pln
złączki, cybanty rureczki musisz policzyć jak chcesz poprowadzić i ile ci trzeba ( chociaż takie pierdoły nie sa tanie) :/
wydech to kwestia dobrego spawacza plus zakup tłumików max 250pln sztuka tłumik ma być 2,5 cala przelotowy z dużą pucha brak innych warunków.

do tego wskaźnik boost do ustawienia doładowania może byc tez zwykły manometr z OBI za 30pln :)

paff - Wto Cze 02, 2009 15:15

rozumiem ze do MBC potrzebny jest tuner ktory to wszystko zepnie i na koniec wyhamuje

- pompe wymieni kazdy nadworny majster
- pozostaje pytanie: jak to bedzie chodzilo na porzadnej instalacji LPG, ktora wlasnie w czwartek mi zaloza
- spawacza wydechowego mam, ktory za rozsadna kase robi co trzeba
- z rurami dolotu to temat do doczytania itp... ;-)

Jak myslisz, jaki zysk mozna uzyskac wzgledem serii (chyba to jest 200KM 220Nm) i jaka zmiane w spalaniu? Czy dobrze rozumiem ze po takiej modyfikacji mozna przywroci auto do seryjnego stanu?

dobryziom - Wto Cze 02, 2009 15:34

nie wpinasz MBC miedzy przepustnice a acurator w turbinie ustawiasz za pomocą manometru lub wskaźnika boost zadane doładowanie i tyle reszta zajmie sie seryjny komputer.

pompę sam wymienisz masz do niej zestaw montażowy :)

odnośnie LPG się nie wypowiem bo nie wiem, sa mądrzejsi na tym forum w tym temacie, chociaż dla mnie połączenie sprezarki z LPG i to wątpliwej jakości jaka w Polsce tankujemy to słaby pomysł :(

jak to mówi mój kolega dwa tanie tłumiki z allegro plus jeden porządny znak z ulicy i mamy porządny wydech :)

tu masz jak ja zrobilem dolot http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39348

co do przyrostów to bardzo indywidualna sprawa zależna od wielu czynników na pewno odczujesz różnicę a wynik pokarze ci poprawnie przeprowadzone hamowanie :)

Konix - Wto Cze 02, 2009 15:35

paff napisał/a:
rozumiem ze do MBC potrzebny jest tuner ktory to wszystko zepnie i na koniec wyhamuje


Do MBC nie jest potrzebny tuner. Zakładasz manometr i dajesz w palnik. Na początku ustawiasz jak najmniejsze doładowanie i po jeździe testowej powolutku zwiększasz, aż uzyskasz takie doładowanie jakie chcesz. Tuner jest potrzebny do EBC.

Co do mocy w 820 turbo były 2 wersje Vitesse 180KM/?NM i Vitesse sport 200KM/240NM. Od 96r wszystkie były w wersji 200KM.

dobryziom - Wto Cze 02, 2009 15:43

Konix napisał/a:
Tuner jest potrzebny do EBC.


EBC takie najprostsze niczym się nie różni od zwykłego MBC wbijasz wartość i tyle. Takie bardzej zaawansowane jak u mnie wymagają dokładnego przeczytani instrukcji paru godzin w necie i następnych na ulicy i można samemu ogarnąć ECU lub SMT tu już trzeba zawodowca :)

Konix napisał/a:

Co do mocy w 820 turbo były 2 wersje Vitesse 180KM/?NM i Vitesse sport 200KM/240NM. Od 96r wszystkie były w wersji 200KM.


no właśnie to jest dla mnie zagadka bo wygląda ze w R220 bylo podobnie z mocą... zagadka polega na tym czy mocą była ograniczona jedynie softem w EBC czyli doładowaniem?

paff - Wto Cze 02, 2009 15:53

dobryziom, - rozwaze taka modyfikacje bo przyzna ze dodalbym mojemu 820ti pare niutonow. nie mam na to 10kpln ale nie chcialbym popełnic wersji 'biedronka'

biorac pod uwage to co piszesz trzeba bedzie wziac pod uwage:
- modyfikacje dolotu, niekoniecznie za 600pln, ale nie mam tez ochoty na szpanerskie stozki chinskie
- modyfikacje wydechu, mam spawacza ktory wszystko pospawa jak trzeba, ale zalezy mi na dyskretnym wydechu, nie ma rzucac sie w oczy a tym bardziej nie powinno byc go slychac,
podejzewam ze moje 14letnie turbo wypadaloby zregenrowac/wzmocnic
- wydajna pompka ktora nie zawiedzie, chociaz jesli auto smigaloby na LPG....

no i w tym momencie mamy sprawnie dzialajaca serie albo cosik wiecej,

- teraz tez trzeba rozwazyc MBC/blow off - jestem w tym temacie mega zielony. mysle o czesciach nie z najwyzszej polki, ale nie jestem desperatem i nie chce kupowac najtanszych rzeczy ;-)

zalezy mi na odzyskaniu tych uwiezionych niutonow, ktore ograniczyli projektanci, do codziennej dynamiczne przyjemnej jazdy ;-)

dobryziom - Wto Cze 02, 2009 16:02

kwestie blow off'a oraz MBC bez wodotrysków ale solidnie i tanio rozwiąże firma re5pect.pl
połowa SR jeździ na tych produktach i zero reklamacji :)

Konix - Wto Cze 02, 2009 16:10

Wersja 200KM miała wyższe doładowanie, torsena i inne zawieszenie. Niestety od 96 zaczęli wkładać badziewne tłoki i nie można za bardzo doładowania zwiększyć.W 220 nie wiem.
A tak przy okazji wie ktoś jak sprawdzić jakie uszczelki są przy półośkach(stary, czy nowy typ) bez rozbierania?

Marrkus - Wto Cze 02, 2009 17:22

Sam ostatnio szukałem takich informacji:


dobryziom - Sro Cze 03, 2009 11:11

Konix napisał/a:
Wersja 200KM miała wyższe doładowanie, torsena i inne zawieszenie. Niestety od 96 zaczęli wkładać badziewne tłoki i nie można za bardzo doładowania zwiększyć.W 220 nie wiem.


sprecyzujmy te 180km i 200km przy jakich doładowaniach?
odnośnie zawieszenia i torsena w R220 było tak samo. Co do tłoków słyszałem różne teorie niby korby i tłoki w niektórych seriach są kute ale co kiedy gdzie nikt nie wie... Wracając do tych tłoków które u ciebie wkładali po 96r. myślę ze i tak bez problemu do 1 bara wytrzymają o to nie ma sie co martwic na forch UK czytałem ze dół silnika jest pancerny do 500KM.

Konix - Sro Cze 03, 2009 12:05

Jakie to były doładowania poszukam później. Jeśli chodzi o uszczelniacze półosi to mam nowy typ. Jeżeli się to komuś przyda znalazłem informację, że w PG1 W4DTUT od nr 4016 był nowy typ.
Co do ciśnienia doładowania:
one is 180bhp (early vittys) running about 8psi the other one (vitty sport) is 200bhp running 12psi(gdzie indziej podają 8,10 psi).
Inna wersja:
early vitesse ran 8.8 PSI the other Rover turbos were 11.7 PSI

dobryziom - Sro Cze 03, 2009 19:58

Konix napisał/a:

Co do ciśnienia doładowania:
one is 180bhp (early vittys) running about 8psi the other one (vitty sport) is 200bhp running 12psi(gdzie indziej podają 8,10 psi).
Inna wersja:
early vitesse ran 8.8 PSI the other Rover turbos were 11.7 PSI


Powiem ci ze ta wersja jest jest najbardziej prawdopodobna 8PSI i 12PSI czyli jakies 0,55 i 0,82 bara. Odpowiada to dokladnie moim obliczniom na tej sprezarce - mniejsze 180km i wieksze 200km. Mozna to porownac do nissana s13 1.8 T na T25 169km przy 0,7 bara oraz s14 2.0 T na T28 200km przy 0,55 bara