Zobacz temat - [R75] Wyświetlacz licznika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyświetlacz licznika

staf - Wto Cze 02, 2009 13:58
Temat postu: [R75] Wyświetlacz licznika
Witam.Może ktoś uspokoi moje "skołatane nerwy" i napisze mi co za cziort mi się wyświetla gdy przekręce zapłon.Otóz przed wyświetleniem docelowym wyswietla mi się coś w rodzaju komunikatu.......OIL SERVIS 15550....Aha Tym R75 i wogóle tej klasy autem jeżdże od trzech miesięcy.
sTERYD - Wto Cze 02, 2009 14:03

samochód informuje Cię ile Ci jeszcze zostało do wymiany oleju.

Jako zadanie domowe przeczytasz to:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15017 :evil:

staf - Wto Cze 02, 2009 14:31

sTERYD Dzięki :mrgreen: Własnie biorę się za zadanie domowe :mrgreen: :mrgreen:
maciekmpl - Wto Cze 02, 2009 15:51
Temat postu: Re: [licznik]
staf napisał/a:
Witam.Może ktoś uspokoi moje "skołatane nerwy" i napisze mi co za cziort mi się wyświetla gdy przekręce zapłon.Otóz przed wyświetleniem docelowym wyswietla mi się coś w rodzaju komunikatu.......OIL SERVIS 15550....Aha Tym R75 i wogóle tej klasy autem jeżdże od trzech miesięcy.


A jeżeli przed wartością jest znak -(minus), to oznacza ile km temu powinien był być zmieniony olej/zrobiony przegląd. Ta wartość zmienia się chyba co 50 km, bo zawsze na końcu jest zero.

M

staf - Wto Cze 02, 2009 20:39

maciekmpl.Sprawdziłem dokładnie jest znak - (minus).Tylko ze autko kupiłem od znajomego.On właśnie olej wymieniał.Jest wpis potwierdzający w książce serwisową.
thef - Wto Cze 02, 2009 20:46

Staf, ostatnia prośba o poprawienie tematów w Twoich wątkach.
maciekmpl - Sro Cze 03, 2009 05:40

staf napisał/a:
maciekmpl.Sprawdziłem dokładnie jest znak - (minus).Tylko ze autko kupiłem od znajomego.On właśnie olej wymieniał.Jest wpis potwierdzający w książce serwisową.


Olej wymieniał, ale komunikatu nie skasował, bo do tego jest potrzebny komputer diagnostyczny firmy Rover, a niewiele takich jest dostęnych.

M

sknerko - Sro Cze 03, 2009 08:48

maciekmpl napisał/a:
Olej wymieniał, ale komunikatu nie skasował, bo do tego jest potrzebny komputer diagnostyczny firmy Rover, a niewiele takich jest dostęnych.

eh tam zaraz komputer strona roverki.pl i kawałek drutu wystarczą :twisted:

edward25 - Sro Cze 03, 2009 08:50

maciekmpl napisał/a:
jest potrzebny komputer diagnostyczny firmy Rover

Nie koniecznie - ja kasuję sobie sam poprzez złącze OBD II :) (jest na forum opisane jak to się robi :) , albo takim urządzeniem

Zukowaty - Sro Cze 03, 2009 08:55

sknerko napisał/a:
eh tam zaraz komputer strona roverki.pl i kawałek drutu wystarczą :twisted:

:tak: :ok:

edward25 - Sro Cze 03, 2009 13:03

Zapewne masz rację, ale ja nie mogłem "drutem" sobie poradzić, bo było już sporo na minusie :) i nie chciałem ryzykować kolejnych prób.
Podobno, tak jest jak jest sporo na minusie, że to tylko komputer diagnostyczny pomaga ?!

Artur - Sro Cze 03, 2009 14:35

ja własnie jestem po operacji kasowania sposobem opisanym na forum tzn "drutem", miałem na minusie -45350 a po operacji jest na + ale jakąś dziwną liczbę wyświetla bo 24150 i ni cholery do niczego to nie pasuje. Czy coś zrobiłem źle ??
Dam-Kam - Sro Cze 03, 2009 14:53

edward25 napisał/a:
ja nie mogłem "drutem" sobie poradzić,
pierwszy raz tez się męczyłem ale ja musiałem druta włożyć tak jakby w odbiciu lustrzanym. Np. jak pisało pierwsze z prawej to ja musiałem pierwszy z lewej... ale kaaowało :)

Artur napisał/a:
po operacji jest na + ale jakąś dziwną liczbę wyświetla bo 24150 i ni cholery do niczego to nie pasuje
jest dobrze, zawsze do takiej kasuje :) Widać bardzo precyzyjnie określa przebieg ;)
lkwiatos - Pon Cze 15, 2009 21:25

No własnie. U jednego kolegi pokazuje na + 15550 (oil servis) u innego pokazuje 24150.
U mnie jest oil inspektion i na minusie 5000. Oczywiście wymieniałem olej ale nie
podłączałem autka pod kompa, może kolejnym razem.
Z tym że mam 2 pytania:
- 15500 i 24150 to dośc dużo więc co ile w R75 zmienia się olej? Mi mechanik z serisu
Rovera powiedział że co 10 tys. (autko ma trochę ponad 100 tys)
- czy to prawda że jak przekroczę na minusie 20 tys to komputer nie skasuje inspekcji?
To też wiem od mechanika że po 20 tys na minusie skasowanie kompem jest już
chyba niemożliwe.

sknerko - Wto Cze 16, 2009 10:32

Kompem zawsze skasujesz, drutem nie skasujesz po iluśtam tysiącach na minusie.
te ilości podawane na liczniku są po to żeby uzytkownik wiedział że ma olej zmieniać, ponoć anglicy się tego trzymają. Nasi mechanicy zalecaja zmianę różnie jeden co 10tys inny co 15tys moim zdaniem co 15 można zmieniac spokojnie tymbardziej olej półsyntetyk

wieslaw_b. - Sro Cze 17, 2009 08:51

lkwiatos napisał/a:
No własnie. U jednego kolegi pokazuje na + 15550 (oil servis) u innego pokazuje 24150.
U mnie jest oil inspektion i na minusie 5000. Oczywiście wymieniałem olej ale nie
podłączałem autka pod kompa, może kolejnym razem.
Z tym że mam 2 pytania:
- 15500 i 24150 to dośc dużo więc co ile w R75 zmienia się olej? Mi mechanik z serisu
Rovera powiedział że co 10 tys. (autko ma trochę ponad 100 tys)
- czy to prawda że jak przekroczę na minusie 20 tys to komputer nie skasuje inspekcji?
To też wiem od mechanika że po 20 tys na minusie skasowanie kompem jest już
chyba niemożliwe.

Czy nie chodzi przypadkiem o mile i kilometry. Anglicy określają przebieg między wymianami oleju na 15000 mil a w przeliczeniu na km jest to 24150.
Przy kasowaniu miałem -45000 km i poszło drucikiem, tylko nie pamiętam czy chodziło o olej czy inspekcję.

dany1107 - Sro Kwi 24, 2013 20:23
Temat postu: Inspekcja
U mnie też poszło na (drucik) miałem ok 5000 mil na minusie. Po kasowaniu następna inspekcja za 15000 mil.Ogólnie zrobię ją szybciej bo to 15000 mil mnie lekko dziwi bo po przeliczeniu na kilometry wychodzi jakieś 24000 km.Masakra. I w książce też tak mam że co 15000 mil. Masakra.
gustav.pl - Czw Kwi 25, 2013 14:57

dany1107 napisał/a:
Ogólnie zrobię ją szybciej bo to 15000 mil mnie lekko dziwi bo po przeliczeniu na kilometry wychodzi jakieś 24000 km.Masakra. I w książce też tak mam że co 15000 mil. Masakra.

W zasadzie to możesz zaufać wskazaniom "oil service". Te kilometry nie są tożsame z faktycznie przejechanymi kilometrami, ponieważ komputer sam dobiera za ile powinieneś wymienić olej w zależności od stylu jazdy. W moim przypadku wymieniam olej po ok. 12 - 15tyś. przejechanych w rzeczywistości kilometrach, a komputer pokazuje wtedy 500km do wymiany(tak przykładowo). :grin:

Filip - Pią Maj 10, 2013 15:34

Podłączając się do tematu wyświetlanych wartości na liczniku.
Może ktoś wie dlaczego u mnie po wymianie alternatora(na używkę) w linii przebiegu całkowitego wyświetla wartość 999999(pozostałe są ok).
Dodam że alternator padł mi na A2 i jechałem bez ładowania około 80km.

MaReK - Pią Maj 10, 2013 16:12

Filip napisał/a:
Podłączając się do tematu wyświetlanych wartości na liczniku.
Może ktoś wie dlaczego u mnie po wymianie alternatora(na używkę) w linii przebiegu całkowitego wyświetla wartość 999999(pozostałe są ok).
Dodam że alternator padł mi na A2 i jechałem bez ładowania około 80km.

A ile było przed wymianą? Od razu po wymianie i uruchomieniu się tak stało? Jak został odłączony akumulator? Samochód jest z automatyczną skrzynią biegów czy nie?

Generalnie tego typu rzeczy można otrzymać przy zachwianiach w równowadze zasilania na szynach komunikacyjnych, ew. przy ingerencji w przebieg licznika. Używając programów tacho do generowania przebiegów przy przekroczeniu pewnej wartości może się tak zdarzyć, że zegary zgłupieją. Może się tak stać przy wymianie aku, przy wymianie alternatora jest kilka czynników, które za to odpowiadają. Generalnie te wartości są zapisane prawidłowo, ale ROM głupieje i wyświetla bzdury. Niestety nie można naprawić bez wyciągnięcia zegarów i flashowania kości aby ponownie móc zaprogramować moduł. W konsekwencji takiego zdarzenia, może być też wpisanie do EWSa przebiegu 1 mln kilometrów. To też da się poprawić, ale też przy wyjęciu modułu z auta.

Filip - Pią Maj 10, 2013 17:51

Spostrzegłem to po odebraniu auta od kumpla który mi wymieniał alternator, skrzynia manual.
Dodam ,że jak miałem ''dojazdówkę do pit-stop-u'' po A2:mrgreen: to już wskaźniki zaczęły świrować
najpierw zaświecił się akumulator(brak ładowania)później ABS a na końcu układ hamulcowy.
Używka na którą zamieniłem jest z R75 ,ale o rok młodszy od mojego(może to mieć jakieś znaczenie :?: )
Czyli przez podłączenie do komp. diagnostycznego raczej nie da się wyprostować tego błędu :?:

MaReK - Pią Maj 10, 2013 19:44

Nie, komputer diag. nie poradzi sobie z tym problem - sądzę że żaden.
Najlepiej i najprościej zrobić reflash kości. Ustawić potem mu konfigurację na kompie i po problemie. PHJOWI powinien to ogarnąć bez problemu. Jak nie, to na pewno w British Cars możesz to wykonać w ciągu kilku godzin.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Pią Maj 10, 2013 20:44 ]
Alternator nie ma znaczenia z jakiego auta. Myślę, że IKE zwariował w związku z awarią alternatora i tym co opisujesz.

Pozdrawiam,

Szuryga - Czw Lut 06, 2014 13:58

Witam dziś wyjąłem licznik odczepiłem 2 wtyczki i po ponownym montażu zapaliła mi się ta dioda od alarmu i świeci cały czas wcześniej nie świeciła tylko mrugała jak auto było zamknięte.Czego to wina? na zdjęciu mocne czerwone światło

http://www.fotosik.pl/pok...ecce5a72ab.html

dodam że alarm działa prawidłowo zamykam ,otwieram z pilota tylko te świecenie denerwuje
po wyjęciu licznika za nim jest jakiś ucięty kabel na którym jest naklejka speed od czego on może być?
ta kontrolka od alarmu gaśnie po odłączeniu tej białej kostki po lewej stronie ale i wtedy nie działają zegary

http://www.fotosik.pl/pok...d5190a6935.html

ps dziś zauważyłem że jak przekręcę kluczyk na pozycję 2 to dioda gaśnie ale znowu jak zaciągnę ręczny to dioda świeci jeszcze mocniej :shock:

MaReK - Pon Lut 10, 2014 09:28

A zanim wyjąłeś zegary pierwszy raz wszystko było okej i kontrolka od uzbrajania się/alarmu działała prawidłowo?

Szuryga napisał/a:
po wyjęciu licznika za nim jest jakiś ucięty kabel na którym jest naklejka speed od czego on może być?

To chyba jakaś własna instalacja... nie widziałem czegoś takiego domyślnie, ale też nie mam pod ręką RAVE'a żeby to sprawdzić.

Wyjmij liczniki jeszcze raz. Spójrz na gniazda z tyłu czy nie są pogięte piny, czy nie ma jakiejś śniedzi, chociaż widzę po wtyczkach, że raczej nie. Oceń wizualnie, dokładnie same wtyczki oraz przewody przy nich, a potem zlokalizuj gdzie idzie ten "speed". Może jednak ktoś go dołożył i wpiął w wiązkę, Ty ruszyłeś i powstało jakieś zwarcie... Może ktoś próbując ratować martwe linie, rozbierał licznik, robił eksperymenty, coś zostawił w środku - coś spadło i robi zwarcie - akurat w ten sposób. Musiałbyś rozebrać i sprawdzić.

Możesz jeszcze podmienić zegary i sprawdzić czy na innych występuje ten sam problem.

Ps.
Otwarte drzwi i sygnalizacja wykończonych okładzin hamulcowych to prawda czy to też w wyniku jakiś problemów z instalacją?

Szuryga - Pon Lut 10, 2014 09:42

Tak działał prawidłowo po zamknięciu auta z pilota migała tak szybko alarm się uzbroił i potem migała co parę sekund
patrzyłem na te kostki i na te druciki co wchodzą w kostkę wszystko wygląda ok nie są pogięte
ten kabel co jest naklejka speed to jest podpięty do przewodów co idą do czarnej kostki (na zdjęciu po prawej stronie)
co do kontrolki drzwi to były otwarte przy robieniu zdjęcia a kontrolka od okładzin hamulcowych się świeci cały czas (tak już było jak kupiłem)to do wymiany okładziny ale które?

nie wiem co mię skusiło ten licznik wyjąc i tak tam nic nie zobaczyłem, nic nie znalazłem eeeehhhh morał jest taki jak wszystko dział to nie ma co rozbierać

MaReK - Pon Lut 10, 2014 09:57

Wyjęcie licznika nie powinna pozostawiać takich skutków ;)
Jeśli wszystko zostało zrobione ze sztuką, to powinno hulać ;)

Skoro to speed i idzie z czarnej kostki, to pewnie z pinu 6 (srebrno/biały) przewód.
Zaraz obok (PIN 7) jest sterowany przez BCU sygnał kontrolki alaramu.

Jeśli po odłączeniu czarnej kostki problem znika, to winna jest kostka lub jej połączenia.
Tak czy siak możesz spróbować usunąć ten przewód "speed" i sprawdzić dokładnie czy coś tam nie zwiera.

Jeśli nie, to być może w samych zegarach jest jakieś zwarcie...
Spróbuj barbarzyńskiej metody, wyjąć zegary i postukać w nie z lewej strony, potem z prawej, jeśli coś leży i robi zwarcie, może się przesunie i ustąpi... ale może też zrobić gorzej jeśli zewrze zbyt wrażliwe elementy ;)

Po odłączeniu białej wtyczki gaśnie, bo ona daje 12v i masę ;)
Zobacz jeszcze czy po wyjęciu kluczyków w stacyjce dioda gaśnie, a zapala się ponownie jak wciśniesz guzik od resetowania kilometrów.

Szuryga - Pon Lut 10, 2014 10:08

jest tak auto zamykam z pilota dioda świeci cały czas, otwieram świeci cały czas, przekręcam zapłon na pozycje 1,2,3 gaśnie auto uruchomione dioda zgaszona zaciągnę ręczny zapala się kontrolka od ręcznego i dioda od alarmu, gaszę auto dioda się zapala ,zaciągnę ręczny dioda zaświeca się jeszcze mocniej

umówię się do elektryka to sam zobaczy a przy okazji podłączy mi grzane fotele i sprawdzi czemu nie działa zmieniarka cd

MaReK - Pon Lut 10, 2014 10:16

Info o hamulcu ręcznym to PIN 8 ;) Zatem wszystko w "kupie" :)
Jeśli nie masz do tego drygu, nim zepsujesz bardziej, lepiej oddaj auto do kogoś kto pojęcie o robocie ma :)