Zobacz temat - [R75] Obroty silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Obroty silnika

staf - Sob Cze 06, 2009 14:30
Temat postu: [R75] Obroty silnika
Ile obrotów powinno być na obrotościomierzu gdy stoję z właczonym silnikiem. Bo coś mi sie zdaje że u mnie jest ich mało(czuję drgania).Jest ich mniej niż 700.Autko to automat,disel.
Dam-Kam - Sob Cze 06, 2009 14:54

to znowu ja :P powinni być 750 +/-50 więc masz w normie. Jak widzę avatar to wnioskuję że Twój R ma mały przebieg więc poduchy jeszcze nie padły ;) Ten silnik po prostu tak się buja :lol:

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 14:55 ]
aha, niektórzy pisali że mieli 600org/min i było dobrze :)

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 14:57 ]
http://forum.roverki.eu/v...t+niskie+obroty polecam przeczytać :)

staf - Sob Cze 06, 2009 16:59

Daam-Kam...Przejechane ma ok 111 tyś.Nie załamuj mnie.O co chodzi z tym poduchami :sad:
sknerko - Sob Cze 06, 2009 17:25

włącz sobie tryb testowy w zegarach i w punkcie 7.2 masz podaną cyfrowo ilość obrotów na min. http://forum.roverki.eu/v...hlight=test+obc tu masz jak to uruchomić i co z tym dalej

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 17:26 ]
u mnie jest 730 do 750 obr/min jak jest ciepły silnik

Dam-Kam - Sob Cze 06, 2009 18:00

poduszki silnika, z biegiem czasu się wybojają, zużywają albo nie wiem co tam robią ale w każdym razie nie tłumią drgań silnika i te drgania są przenoszone na samochód. Przebiegu masz 1/2 mojego więc luz, ja mam swoje ok więc Twoje też napewno są dobre :)
staf - Sob Cze 06, 2009 18:21

Sknerko.Dziś pada deszcz więc daruje sobie "zabawe" w moim R.Jutro tym się zajmę.Dzieki.
SeniorA - Sob Cze 06, 2009 21:36

staf, Obroty biegu jałowego w Twoim silniku i każdym Dieslu w R75 powinny być 780 plus minus 50 rpm. Obrotomierz w aucie pokazuje b. niedokładnie a wręcz orientacyjnie i dlatego trzeba sprawdzić jak radzi sknerko albo testerem diagnostycznym.

Dam-Kam, 750rpm to obroty biegu jałowego w benzynowych .

Dam-Kam - Sob Cze 06, 2009 21:41

oj tam, pomyliłem się o pół obrotu na sekundę :lol:
SeniorA - Sob Cze 06, 2009 22:10

Dam-Kam, Uściśliłem twoją informację tylko dlatego,że w tym przypadku prędkość biegu jałowego nie jest regulowana i jest kontrolowana przez moduł ECM a odchyłki mogą świadczyć o niesprawnościach.
Dam-Kam - Nie Cze 07, 2009 10:00

nie no jasne, ja wcześniej nie wiedziałem jakie są obroty ale poszukałem w szukajce. Widocznie w którymś temacie o CDT ktoś podał wartość z benzyniaka a ja przepisałem :roll:
SeniorA - Nie Cze 07, 2009 11:34

Dam-Kam napisał/a:
Widocznie w którymś temacie o CDT ktoś podał wartość z benzyniaka a ja przepisałem :roll:
i może dlatego też warto prostować żeby nie powielać błędów.
Dam-Kam - Sob Cze 13, 2009 11:29

staf i jak, sprawdzałeś ile pokazuje test ?? Ja ostatnio w korku włączyłem poz. 7.2 i muszę się przyznać że jak na 232kkm na karku obroty wahały się w przedziale 780obr +/- 6obr :)
staf - Sob Cze 13, 2009 12:11

Tak jak piszecie...780obr z minimalnym odchyłem +/-.Nie ukrywam że wkurza mnie delikatne drganie kierownicy (na postoju z właczonym silnikiem).Ten typ tak ma? :smile:
menior - Sob Cze 13, 2009 12:42

u mnie nie tylko kierownica drga ale i dziwny dzwiek dochodzi spod kierownicy,ale tylko na zimno gdy sie nagrzeje nic nie drga i nie chalasuje no moze poza plastykami z kokpitu :/
sknerko - Sob Cze 13, 2009 23:54

u mnie nic nie drga mam 110 tys przebiegu i jest to pewny przebieg
Rowan - Nie Cze 14, 2009 07:41

sknerko, ale ty masz benzynę. Jeśli chodzi o takie minimalne drgania, których po dotknięciu kierownicy prawie wogóle nie czuć, to każdy CDT, którego widziałem miał to, generalnie każdy diesel tak ma w większym lub mniejszym stopniu.
sknerko - Pon Cze 15, 2009 13:37

a chciałem napisać że u mnie benzyna i może być różnica ehh..... i zaraz się Rowan przyczepia :wink:
Rowan - Pon Cze 15, 2009 14:03

sknerko, bywa.... :bezradny: :lol:
Punx - Wto Paź 15, 2013 08:19

Czy obroty biegu jałowego w CDT automat na poziomie 838-846 to normalna sytuacja ?

Powiem więcej chciałbym je podnieść do 900-920rpm bo wtedy znikają u mnie wibracje, proszę o info czy da się to zrobić czymś poza T4 ?

Pieta - Wto Paź 15, 2013 09:22

Punx napisał/a:
Czy obroty biegu jałowego w CDT automat na poziomie 838-846 to normalna sytuacja ?


za duże

jezeli chcesz mieć większe to będziesz miał problem w korkach i na miescie, na obrotach jałowych będziesz dość szybko jechał.

Punx - Czw Paź 17, 2013 17:58

Jeśli rzeczywiście za duże i mimo już 4 wizyt na T4 nikt np. JOWI wgrywając mi najnowszy soft od skrzyni (przed i po upgrade ilość RPM wg mojej oceny była/jest taka sama), tego nie zauważył to co może być powodem że są tak ustawione ? Może ich zmniejszenie do 760rpm także zniweluje drgania ?

Dziś sprawdzę czy jest jakiąś odczuwalnie większa prędkość między toczeniem się bez dodawania gazu a toczeniem się na 920rpm.

[ Dodano: Czw Paź 17, 2013 17:58 ]
Powie szczerze że nie odczuwam żadnej zmiany w prędkości toczenia się auta gdy silnik pracuje na ok 850rpm oraz ok 920rpm.


Ponawiam pytanie - w jaki sposób poza T4 można obniżyć obroty biegu jałowego.