Zobacz temat - [MG ZR 2.0 iDT] - Jakie maksymalne obroty?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 2.0 iDT] - Jakie maksymalne obroty?

HuMaX - Sro Lip 01, 2009 22:47
Temat postu: [MG ZR 2.0 iDT] - Jakie maksymalne obroty?
Witajcie!
Do ilu obrotow maksymalnie wkrecaja sie silniki 2.0 iDT? w moim MG na cieplym silniku do 4 tysiecy, nie wchodzi na czerwone pole. To jest normalne? Silnik nie kopci, jezdzi w porzadku.
Turbine slychac od 2 tysiecy obrotow i od tych obrotow zaczyna lepiej przyspieszac..

Jeszcze jedno pytanie, gdzie moge dostac taka nowa rure i jaka cena? chodzi mi o ta po lewej stronie : http://img257.imageshack..../schowek01g.jpg

Czekam na odpowiedzi!
pozdrawiam!

praktis - Sro Lip 01, 2009 22:59

Odepnij wtyczkę przepływomierza i sprawdź na odpiętej jak się wkręca na obroty. Jak będzie lepiej to przepływomierz do wymiany.

A rurę zapewne dostaniesz w TomaTeam.

magneto - Sro Lip 01, 2009 23:34

praktis napisał/a:
Odepnij wtyczkę przepływomierza i sprawdź na odpiętej jak się wkręca na obroty. Jak będzie lepiej to przepływomierz do wymian

U mnie na niesprawnej przepływce kręcił grubo ponad 4000 obrotów.

thef - Sro Lip 01, 2009 23:39

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=21
HuMaX - Sro Lip 01, 2009 23:58

Po czym poznac, ze waz od intercooler'a jest do wymiany?
Po odpaleniu silnika obroty na biegu jalowym sa lekko ponad 1000.. jutro zaobserwuje jak jest na cieplym, ale wydaje mi sie ze chyba nie zmniejszaja sie.. w czym szukac problemu?

thef - Czw Lip 02, 2009 00:15

HuMaX napisał/a:
Po odpaleniu silnika obroty na biegu jalowym sa lekko ponad 1000
Za dużo. Spadają po chwili czy nie?
HuMaX napisał/a:
Po czym poznac, ze waz od intercooler'a jest do wymiany?
Mała moc, świst, ubytki w wężu.
HuMaX napisał/a:
w czym szukac problemu?
W wężach intercoolera, w czujniku pedału hamulca, w przepływomierzu (odepnij wtyczkę i zobacz jaki będzie wynik).
barszczyk - Czw Lip 02, 2009 08:38

HuMaX napisał/a:
Po czym poznac, ze waz od intercooler'a jest do wymiany?
Po odpaleniu silnika obroty na biegu jalowym sa lekko ponad 1000.. jutro zaobserwuje jak jest na cieplym, ale wydaje mi sie ze chyba nie zmniejszaja sie.. w czym szukac problemu?



dotknij węża jeśli będzie od oleju to masz do wymiany,
też to przerabiałem wyczyściłem wąż przejechałem 20km i był z powrotem cały mokry od oleju

HuMaX - Czw Lip 02, 2009 14:55

Witajcie ponownie!
Dzis odlaczylem przeplywke i owiele zwawiej reaguje na pedal gazu i szybciej wkreca sie na obroty. Po ponownym podlaczeniu przeplywki samochod byl troszke zmulony na wkrecanie obrotow, ale wkrecal sie do ponad 5 tys obrotow, nagle znowu do max 4 tysiecy. Po odlaczeniu przeplywki kreci sie maxymalnie do 4 tysiecy ale jest owiele bardziej zwawy. Weze od intercoolera strasznie puchna, ze nie da sie ich utrzymac takze sa sprawne.

Czyli wniosek z tego jest jaki?
Przeplywka do wymiany?

Mix - Czw Lip 02, 2009 15:35

HuMaX napisał/a:
Przeplywka do wymiany?

Spróbuj najpierw (ostrożnie) przeczyścić przepływomierz np. benzyną ekstrakcyjną - najlepiej pod ciśnieniem, nie dotykając tych blaszek.

HuMaX - Czw Lip 02, 2009 22:19

To normalne ze bez przeplywki rowniez wkreca sie max do 4 tys obrotow?
Nawet obroty sie zmniejszyly na biegu jalowym ;))
Musze odkrecic ta cala przeplywke od rury tak? czym pod cisnieniem ja przemyc?

szoso - Czw Lip 02, 2009 22:38

HuMaX napisał/a:
Musze odkrecic ta cala przeplywke od rury tak? czym pod cisnieniem ja przemyc?

nie wiem jak jest w iDT może tak samo bo w SDI i DI wystarczy odkręcić dwie śrubki na torx tam gdzie jest wtyczka podłączona do przepływki,wyjąć ten wkład i przepłukać w benzynie ekstrakcyjnej, bynajmniej ja tak u siebie czyściłem przepływkę

maniaq - Czw Lip 02, 2009 22:44

z tego co pamietam po odpieciu przeplywki komp przechodzi w tryb seriwsowy i blokuje obroty ponad 4 k rpm, wiec po odpieciu tak bedzie.

jezeli weze sa szczelne a zamula auto ,po odpieciu ozywia sie, to stawialbym na przeplywke :)

sa watki o uzywkach i zamiennikach z opla tylko poszukaj na forum tematu

HuMaX - Czw Lip 02, 2009 23:27

Wklad przeczyscic?
Dzieki Wam za wszelkie odpowiedzi :))
Mozecie mi podac link jak sie przeklada te plytki z przeplywki z opla do starej oryginalnej?

Brt - Pią Lip 03, 2009 00:34

Cytat:
Mozecie mi podac link jak sie przeklada te plytki z przeplywki z opla do starej oryginalnej?

dwie śrubki torx i po sprawie ;)

barszczyk - Pią Lip 03, 2009 07:47

Dodam, że to nietypowe śrubki torx na środku mają bolec więc sam śrubokręt musi mieć na środku dziurkę.

pozdrawiam

HuMaX - Nie Lip 19, 2009 12:54

Gdzie moge dostac konkretnie tego torxa?
Mix - Nie Lip 19, 2009 13:01

HuMaX, jeśli narazie nie wymieniasz przepływki, to wstrzymaj się z zakupem klucza. Odepnij przepływomierz (nie tylko sam wkład) z całą rurą (klipsy przy air-boxie i dalszej części dolotu) i przedmuchaj kompresorem + ekstrakcyjna. Jeśli wyjmiesz (odkręcisz) sam wkład, to musisz obchodzić się z nim, jak z jajkiem. Nawet dotknięcie blaszek (np. wacikiem kosmetycznym), może okazać się zbyt mocne i prowadzić do zabicia przepływki. Możliwe, że ta Twoja jest sprawna, ale poprostu brudna.
HuMaX - Nie Lip 19, 2009 22:39

Dzieki bardzo za wskazowki :))
Ekstrakcyjna jak najlepiej przemyc? chodzi o plastik i srodek?

Mix - Pon Lip 20, 2009 00:32

Środek
szoso - Pon Lip 20, 2009 08:15

HuMaX napisał/a:
Ekstrakcyjna jak najlepiej przemyc?

ja wlałem benzynę do plastikowego pojemnika i przemyłem przepływkę trzymając ją od góry i mieszając nią jak łyżeczką :wink:

azer - Pon Lip 20, 2009 08:18

szosownik, pomogło?
szoso - Pon Lip 20, 2009 08:22

azer napisał/a:
szosownik, pomogło?

pomogło bo było tyle syfu że aż benzyna zmieniła kolor :wink:
wolałem ją w ten sposób przemyć niż dotykając samą blaszkę

xtek - Pon Lip 20, 2009 09:36

azer napisał/a:
szosownik, pomogło?


W starszych silnikach przeplywomierz kontroluje tylko EGR, wiec zmienic sie nic bardzo nie moglo. W iDT sprawa wyglada inaczej, wiec u Ciebie cos moze sie poprawic.

HuMaX - Wto Sie 04, 2009 15:07

U mnie przemycie przeplywomierza nie pomoglo, kupilem uzywany przeplywomierz z gwarancja zwrotu w razie co i nie mam jak odkrecic wkladu.. u mnie w miesice we wszystkich sklepach sa takie torx, ale jednak nie pasuje.. gdzie to moge dostac albo jak to bezpiecznie odkrecic? pomozcie mi bo nie mam duzo czasu zeby cos pomodzic przy tym..
piterek1812 - Pon Paź 12, 2009 22:49

Ja mam taki sam problem z moim roverkiem jeżeli udało Ci się to naprawic to prosze napisz (browarek1987@op.pl) mi co zrobiłeś i ewentualnie jakie koszty. Pozdrawiam.