Zobacz temat - [R400] Wymiana oleju + filtr
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Wymiana oleju + filtr

luki_pj - Pon Sie 17, 2009 20:10
Temat postu: [R400] Wymiana oleju + filtr
Witam,

jak wiadomo regularnie trzeba wymieniać olej... tak że mnie też to dopadło.
Jako że jestem świeżo upieczonym Rover-owcem mam do was pytanie.

Jaki olej (markę polecacie) i jak Rover-ki chodzą na zamiennikach filtrów (FILTRON itp).
Wiadomo że do mojego silnika (2.0 Di) ma być 10W/40 lub 15W/40- poprzedni właściciel wlał 10W/40 i pewnie taki też wleję. Może jednak polecacie 15W/40?

praktis - Pon Sie 17, 2009 20:29

Producent zaleca 10W40 i nie ma co kombinować.
Ja ostatnio wlałem Valvoline MaxLife Diesel.
Filtr Filtrona sprawuje się... chyba dobrze ( a jak to niby sprawdzić?).

Brt - Pon Sie 17, 2009 20:35

przerobiłem kilka róznych filtrów i nie zauważyłem różnicy .... więc i filtrona możesz wziąć ;) Co do oleum, to nie zmieniaj na 15W-40 .... skoro był lany półsyntetyk 10W-40 to tak dalej zalewaj ... osobiście też z valvoline korzystam, ale na innych też pojedzie :ok: a o samej wyimanie i olejch niedawno było .... zachęcam do poszperania na forum :ok:
czarek2208 - Pon Sie 17, 2009 22:17

Spokojnie chyba można zalać jakiś półsyntetyk...
Na początku lałem shell, potem castrol ale te kilometry tak lecą, że teraz kupuję olej do turbodiesla NORAUTO i takie tam i w garażu u ojca z piwem w ręku zmieniam i jest też cacy :mrgreen:
A filtr to oby był do rovera z dieslem Filtron jest OK. :evil:

zuber84cool - Wto Sie 18, 2009 07:33

Z filtrami to jakoś nie ma problemu jaki byś nie założył to pojedzie ja np. wymieniłem cały komplet japońskiej firmy ASHIKA nie jest może jakaś potężna marka ale nie o to w tym chodzi a olej to zostaw 10W/40 tak jak koledzy doradzali wyżej taki np. Valvoline MaxLife lub Motul itp. ja jeżdżę na Agip,było już o tym i niema co wałkować :razz: .

Pozdrawiam

luki_pj - Sro Sie 19, 2009 21:03

I po wymianie.
Wlane wszystko wedle zaleceń producenta i waszych sugestii.
Valvoline MaxLife Diesel 10W/40 + Filtr FILTRON.
jedynie co mnie zdziwiło to się okazało, że poprzednio nie był 10W/40 jak zaleca producent, lecz syntetyk 5W/50... na kartce było doklejone naklejką oznaczenie oleju czego wcześniej nie zauważyłem :) Tak to jest jak się czyta po nocach haha.
Zastanawiam się na ile to będzie znacząca różnica dla mojego silnika. Ale skoro producent zaleca taki to się taki leje. Jest co prawda różnica pomiędzy syntetykiem a półsyntetykiem w lepkości i pracy w niskich temperaturach itp. ale myślę, że przy moim przebiegu ponad 200 tyś, i silniku ponad 11 letnim półsyntetyk to jedynie dobre rozwiązanie.

Wygląda na to że przez moje niedopatrzenie czeka mnie kolejna wymiana za 1 tyś kilometrów... bo przecież z tego co wiem te oleje nie mieszają się.

praktis - Sro Sie 19, 2009 21:51

luki_pj napisał/a:
Wygląda na to że przez moje niedopatrzenie czeka mnie kolejna wymiana za 1 tyś kilometrów... bo przecież z tego co wiem te oleje nie mieszają się.


Nie ma takiej potrzeby, śladowe ilości poprzedniego oleju nic w silniku nie zepsują :smile: spokojnie rób 10 tys km na nowym oleju.

Pozdrawiam.

luki_pj - Czw Sie 20, 2009 12:52

No to wygląda na to, że niepotrzebnie sobie z silnika zrobiłem seniora :)
Ale Valvoline to dobra marka, więc myślę że wszystko będzie dobrze, a nawet bardzo dobrze.

Najwyżej po przejechaniu troszkę na tym oleju zastanowię się nad powrotem do syntetyka 5W/50 Rally Formula (dowiedziałem się po fakcie że taki tam był lany).

Dzięki za help, temat raczej do zamknięcia.

badek - Czw Sie 20, 2009 19:25

LUKI nie kombinuj z syntetykami bo sa przeznaczone dla nowszych typow silnikow i w starszych silnikach moga spowosowac jego wycieki dlatego ze sa rzadsze i rozpuszczaja stare nagary ktore przez lata nazbieraly sie w roznych miejscach w silniku.Mam kumpla ktory przerobil to w swoim Audiku.
Pływak - Czw Sie 20, 2009 20:22

badek napisał/a:
LUKI nie kombinuj z syntetykami bo sa przeznaczone dla nowszych typow silnikow i w starszych silnikach moga spowosowac jego wycieki dlatego ze sa rzadsze i rozpuszczaja stare nagary ktore przez lata nazbieraly sie w roznych miejscach w silniku.Mam kumpla ktory przerobil to w swoim Audiku.


... a świstak siedzi i zawije je w te sreberka :lol: Skoro wcześniej lany był full syntetyk to czemu niby teraz miałby zaszkodzić? Rozumiem jak ktoś do zmęczonego silnika z przebiegiem ponad 250K do którego lany był cały czas mineralny zaleje syntetyk ale jak był lany cały czas syntetyk to zmiana na pół syntetyk jest zmianą na gorsze...

praktis - Czw Sie 20, 2009 21:44

A ja zmieniłem z syntetyka na półsyntetyk i... nic się nie stało. Różnic żadnych nie stwierdziłem. Poza paroma PLN pozostałymi w portfelu :razz:
Brt - Czw Sie 20, 2009 21:49

bo w tym silniku nie poczujesz różnicy ;)
Pływak - Czw Sie 20, 2009 22:36

praktis napisał/a:
A ja zmieniłem z syntetyka na półsyntetyk i... nic się nie stało. Różnic żadnych nie stwierdziłem. Poza paroma PLN pozostałymi w portfelu :razz:


A co się miało stać ole jak olej. Plusy syntetyka najwidoczniejsze są zimą ponieważ nie robi się tak gęsty jak mineralny i nie trzeba czekać aż się nagrzeje aby było dobre smarowanie.

badek - Pią Sie 21, 2009 22:51

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44506 a to dla ciebie PLYWAK a ty seee :rotfl: dalej zawijaj i bujaj ze syntetyk lepszy niz polsyntetyk.Ciekawe skad posiadasz takie informacje skoro producent zaleca jednak polsyntetyk??????Moze mnie uswiadomisz.Bo ja wcale nie twierdze ze zaszkodzi ale nie polecam :rotfl:
JeRRy3D - Nie Sie 30, 2009 16:08

A czy ktoś wyjaśni różnice oznaczeń na opakowaniu? Mam zalany przez serwis (przy wymianie) Castrol Magnatec diesel 10W-40B3. Ostatnio nas półkach widziałem bliźniaczą z wyglądu do mojego flaszkę oliwy (te same zonaczenia), tyle że... bez napisu "diesel". Myślałem że to tylko różnica designu etykiety i "chłyt matetindowy", ale kilka półek dalej jest jednak ten sam z napisem "diesel".

Czy to różne oleje?

Pływak - Nie Sie 30, 2009 19:32

Różnią się min. dodatkami czyszczącymi silnik (liczba TBN) bo jak wiadomo w dieslach zostaje więcej nagaru...
szoso - Nie Sie 30, 2009 19:46

praktis napisał/a:
A ja zmieniłem z syntetyka na półsyntetyk i... nic się nie stało

bo i się nie stanie :wink:
to normalne że z syntetyka przechodzi się na półsyntetyk a później na mineralny bo taka jest kolejność a jeśli tak odwrotnie to w niektórych silnikach może pojawić się problem ale to zależy od jego kondycji :roll:

praktis - Nie Sie 30, 2009 20:37

Zmieniłem na półsyntetyk ze względu na to, że producent zaleca właśnie taki.
:smile:

szoso - Czw Kwi 14, 2011 14:26

co by nie zakładać kolejnego tematu to napiszę tutaj :wink:
chciałbym kupić olej Petronas 10w40, tyle że nie ma rozróżnienia na benzyna, diesel
http://allegro.pl/petrona...1518807603.html
stąd moje pytanie czy ten z aukcji się nadaje do diesla? Specyfikacja: SAE API ACEA VW MB-Approval 10W-40 SM/CF A3/B3 505.00 229.1
do tej pory lałem Valvoline maxlife diesel 10w40 API CF ACEA B3-98

BetJar - Czw Kwi 14, 2011 20:44

Nadaje się. Generalnie chodzi o te oznaczenia.
SAE API ACEA VW MB-Approval 10W-40 SM/CF A3/B3 505.00 229.1
Valvoline maxlife diesel 10w40 API CF ACEA B3-98
Przynajmniej tak mi wyjaśnił gostek w hurtowni olejów.
-------------------
Pozdrawiam
sympatyk BetJar

szoso - Pią Kwi 15, 2011 06:15

BetJar, dzięki :smile:
haxigi - Pią Cze 01, 2012 16:34

Sorry za odkopanie tematu, ale też na dniach będę wymieniać olej. Nie wiem jaki był stary olej i kiedy ostatni raz był wymieniany. Ja jestem 3 właścicielem auta od niedawna, 2 właściciel po mieście tylko śmigał także nie nakulał jeszcze kilometrów do wymiany oleju, a z 1 właścicielem nie mam kontaktu :/ Zastanawiam się nad wlanie Valvoline MaxLife Diesel, albo coś z firmy Liqui Moly MoS2 Leichtlauf ( http://allegro.pl/olej-po...2335763809.html ). Nie zaszkodzą te oleje ? Można zrobić przed wymianą oleju płukankę silnika preparatem Liqui Moly czy nie bawić się w to ? Niby wlewa się przed wymianą oleju, zostawia 10min na jałowym i potem spuszcza się olej.
praktis - Pią Cze 01, 2012 19:46

Ja szukam zawsze promocji na jakiś 10W40 w bańce 5 litrów lub zestaw 4+1 litr (ostatnio dopadłem taki Elfa) ze względu na to że do autka wchodzi przy wymianie ok. 4,6 litra i zwykła bańka 4 litry nie wystarcza a dokupowanie 1 litra to już w sumie z dużą bańką tak tanio nie wychodzi.
Co do pytań to odpowiedź brzmi nie, nie zaszkodzą te oleje.
A co do płukanki to jak uważasz, nie zaszkodzi to ale i wymagane nie jest.
Ja nie stosuje.

Pozdrawiam.

MARQS - Sob Cze 02, 2012 11:57

Witam, moim skromnym zdaniem o ile producent zaleca Półsyntetyk to taki powinien być wlewany. Nigdy nie zmienia się oleju z gorszego na lepszy, tylko odwrotnie. Samochód z wiekiem jest coraz starszy a nie młodszy. Jeśli idzie o producenta oleju to jest to oboętne, olej musi tylko spełniać parametry podane przez producenta. Pozdrawiam MARQS. :smile:
haxigi - Sob Cze 02, 2012 14:04

Ok, to zamówię sobie tego vavoline MaxLife 10W40, ale pytanie jeszcze :
http://allegro.pl/filtr-o...2324842234.html ten filtr oleju jest ok ?

i przy okazji wymienię filtr powietrza, ale:

http://allegro.pl/filtr-p...2323566059.html ten będzie pasować ?

według konfiguratora filtronu na ich stronie te filtry są odpowiednie, ale wolę zapytać.

szoso - Sob Cze 02, 2012 14:23

to są te filtry
haxigi - Sob Cze 02, 2012 14:25

świetnie. Jeszcze też ostatnie pytanie:
dowiedziałem się że wcześniej był castrol magnatec czy jakoś tak, czy jak zaleję tego valvolinę mogę spodziewać się zwiększonego spalania ?

szoso - Sob Cze 02, 2012 14:27

spalania czego?
oleju, paliwa?
bzdura :wink:

haxigi - Sob Cze 02, 2012 14:30

paliwka :P oleju to mi wcale nie bierze teraz na szczęście. Od 1 maja zrobiłem ponad 1k km i zawsze poziom oleju jest w tym samym miejscu na wskaźniku - na kresce max :)
bizon - Sob Cze 02, 2012 15:27

zamiast marki lepiej dowiedz sie czy byl na pewno polsyntetyk czy juz moze mineralka.
spalanie na pewno Ci nie wzrosnie od tego.
tak po5 tys na pewno zauwazysz ze Ci ciut oleju zzarlo

MARQS - Nie Cze 03, 2012 06:05

Witam ponownie, jeżeli idzie o oleje to wszystkie firmowe oleje o podanych parametrach mają te właściwości. Oczywiście myślę o firmach a nie o made in TESCO. Natom9iast Filterki mogą być te tańsze, nawet FILTRON montuje teraz środki made in China tak więc szkoda przepłacać. Pozdrawiam i życzę zadowolenia z MOBILKA.
TomaszM - Nie Cze 03, 2012 09:33

co to znaczy "nawet filtron"? Filtron to od zawsze niska półka, nie ma czego oczekiwać,

jakość zamiast chińszczyzny znajdziesz w MANN-filter (polecam), knecht, denso... i naprawdę warto raz w roku kupić sobie markowy filtr, szczególnie oleju (chodzi o wewnętrzną szczelność i ilość materiału filtrującego w nim)

MARQS - Nie Cze 03, 2012 11:14

Jeżeli kogoś urażę moją opinią to z góry PRZEPRASZAM lecz nie to mam na względzie. Szanowni sympatycy Rover-ków, bez czarów nasze bryczki są już leciwe, mają po naście latek. ORYGINALNE filtry ładujemy do nowych autek, nie sądzę by ktoś kto jest kolejnym posiadaczem (jak mniemam kiedyś już rozbitego autka) dbał o nie tak jak miłośnik nowego, i zwracał uwagę na najmniejsze drobiazgi, zimą trzymał autko w garażu itp. Bądźmy realistami. Jeżeli kogoś uraziłem to ponownie PRZEPRASZAM. Jest to tylko i wyłącznie moja opinia, wszyscy biorący udział w dyskusji i tak muszą sami podjąć decyzję co i gdzie kupią. Pozdrawiam MARQS.
TomaszM - Nie Cze 03, 2012 12:05

Nie chodzi tutaj o urażanie, tylko o to, żeby nasze auta posłużyły nam jeszcze parę lat ;)
A wystarczy tylko raz założyć filtr oleju który nie będzie wewnątrz szczelny i olej mimo wkładu i tak nie będzie filtrowany i od razu zaczną się problemy najpierw z braniem oleju przez nadmierne zużycie i tak aż do całkowitego zgonu. A przecież markowy filtr jest droższy od niemarkowego aż o... 7 zł! To jest 50 groszy miesięcznie różnicy między filtrem chińskim a zamiennikiem MANN'a. Koszt nawet niewielkiego remontu jest znacznie wyższy, więc ja OSZCZĘDZAM kupując lepszy filtr czy olej, a kto inny 'oszczędza' dolewając 5-tkę oleju między wymianami bo już mu tyle bierze przez te wszystkie krótkodystansowe 'oszczędności' w ogóle nieskalkulowane...

szerokości i bezawaryjności,
oczywiście również bez urażania :D

haxigi - Nie Cze 03, 2012 19:14

łe to dobrze że piszecie o tym filtronie, jak różnica kilu zł to wolę tego manna kupić :P

a co do oleju to co może się stać, jaki ma wpływ to, że np stary olej to minerał a nowy to syntetyk, albo pół. Bądź stary to pól syntetyk a nowy syntetyk ?

bizon - Nie Cze 03, 2012 19:58

syntetyk, polsyntetyk, mineral, kazdy kolejny jest gestszy. nie zalecane jest zmienianie na mniej gesty
praktis - Nie Cze 03, 2012 20:24

Kwestia stanu technicznego silnika. Upierałbym się jednak przy opinii, że minimum dla silnika Rovera to półsyntetyk 10W40. Nawet jeśli wcześniej był wlany mineral to zmieniłbym na półsyntetyk.

Edit:
Tu jest sporo o olejach silnikowych w R
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=46275