Zobacz temat - [R25 2.0 idt] ilość płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 idt] ilość płynu chłodniczego

wacek - Wto Sie 25, 2009 06:56
Temat postu: [R25 2.0 idt] ilość płynu chłodniczego
Mam chyba dość nietypowy problem....
Przy włączonym silniku spada poziom płynu chłodniczego czasami nawet poniżej minimum, chociaż przelewa się przez tą rurkę. Podobnie jest zaraz po wyłączeniu silnika - ilość płynu chłodniczego jest mała.
Gdy silnik jest wyłączony i płyn ostygnie wszystko wraca do normy - tak jakby ten płyn skądś wracał.
Czy to wina może korka zbiorniczka wyrównawczego?, czy może układ zapowietrzony /ale podobno sam się odpowietrza/?, czy jeszcze jakiś inny powód??

DANTE79R - Wto Sie 25, 2009 16:15

Wszystko ok
des - Wto Sie 25, 2009 17:31

Gdybyś miał PB to bym Ci powiedział, że coś jest nie tak ale na ON się nie znam.
Wydaje mi się, że płynu nie powinno wciągać podczas pracy i potem na koniec go zwracać jak już silnik ostygnie.

Brt - Wto Sie 25, 2009 20:55

wacek jest ok ... rilaax ;) masz płyn w zbiorniczku i wskazówkę na środku skali to jeździć jeździć ;) :ok:
thef - Wto Sie 25, 2009 21:01

Brt napisał/a:
to jeździć jeździć ;) :ok:
I obserwować ;)
Dla pewności pojeździć trochę z włączonym ogrzewaniem, a potem gdy silnik ostygnie, najlepiej po nocy dolać tak, by było dokładnie na połowie zbiorniczka.

Brt - Wto Sie 25, 2009 21:04

obserwować to w każdym aucie trzeba ;)
Mix - Wto Sie 25, 2009 21:12

Pozwolę się dopiąć. Dolałem u siebie ostatnio 2L płynu (po 1L, w odstępach ok. 2 m-cy). Dziś zauważyłem, że na zimnym silniku mam ledwo co w zbiorniczku. Sprawdzałem wszystkie przewody - są całe i suche. Wyjątkiem jest kawałek cienkiego przewodu, który wchodzi do zbiorniczka. Od spodu, wyczuwalne jest pod palcami wyraźne zgrubienie/naddarcie, ale w tym miejscu, gdzie przewód przechodzi w szerszy kawałek (obok zbiorniczka). HGF raczej odpada - brak płynu w oleju i na odwrót. Gdzie zajrzeć, co sprawdzić? Może puszcza przy pompie wody? Jak się tam dostać? A może to coś zupełnie innego?
wacek - Sro Sie 26, 2009 20:26

właśnie , że tego płynu ubywa :( (((((
Jak można wykluczyć uszczelkę po głowicą?

Brt - Sro Sie 26, 2009 22:27

sprawdx najpierw superdokładnie wszystkie węże rurki itp. i wyklucz wyciek. Uszczelka ... nieeee na bardzo duży % nie ;) Jak już to głowica może mieć mikropęknięcie. Możesz zmierzyć poziom CO2 w płynie i obserwować czy czasem na bialo nie kopci. Jaki masz ten ubytek ?? Ja mam taki efekt, że jak dolejedo prawidłowego stanu płyn, to dość szybko zejdzie do poziomu 1-2 cm nad dnem zbiorniczka i więcej nie ucieka. Podejrzewam, że mam minimalną nieszcelnosć na chłodnicy oleju, ale jeżdżę tak już 4 lata wiec i kolejny rok dwa lub wiecej pojeżdżę ;)
wacek - Sro Sie 26, 2009 22:55

nie, nie kopci na biało. w oleju także nic nie widać niepokojącego. Dolewam około 0,5 litra płynu po przejechaniu około 100-15 0km. Więc masa płynu
Brt - Sro Sie 26, 2009 23:03

no to musi być wyciek .... szukaj :ok:
Mix - Sro Sie 26, 2009 23:05

wacek, to u mnie jak narazie poszły 2 liry (+ok. litr wlany dzisiaj) na 5-6tyś, głównie w korkach w ruchu miejskim. Wszystkie rurki suche. Wyciek da się zlokalizować napewno na zimnym silniku. Spróbuję podłożyć na noc kawałek kartonu lub czegoś podobnego, może to zawęzi obszar poszukiwań.
wacek - Czw Sie 27, 2009 00:04

WKURZA MNIE TO AUTO !! !!!!!!!!!!!!!!
Wymieniłem na nowe:
1. Paski i rolki rozrządu
2. Pompę wody
3. Chłodnicę
4. Zbiorniczek płynu wyrównawczego
5. Wąż intercoolera
6. Łożysko lewe i prawe kół przednich
7. Podsufitkę
8. Klocki hamulcowe kół przednich
9. Rezystory dmuchawy
10. Wszystkie filtry
11. Olej wspomagania
12. Olej silnikowy
13. Olej skrzyni biegów
14. Przepływomierz

Chce ktoś kupić to auto? Może ten wyciek to jakaś głupotka, ale nie mam siły !! !!!!!!!

des - Czw Sie 27, 2009 20:19

Skoro nie ma wycieku na zewnątrz to musi być do komory silnika.
wacek - Czw Sie 27, 2009 23:28

czyli uszczelka pod głowicą?
Jaki jest koszt wymiany?
MI mechanik powiedział około 700 zł wszystko - uszczelka, robocizna, szlifowanie - jezeli potrzeba. Czy to dużo?

NEOSSS - Pią Sie 28, 2009 00:05

wacek, a ile tego plynu weszlo CI na suchy uklad i czy odpowietrzyliscie uklad oraz czy korek zbiorniczka jest dobry? Sprawdz czy w aucie sucho i czy nie kapie z nagrzewnicy
wacek - Pią Sie 28, 2009 00:08

nie, nic nie kapie i suchutko jest w samochodzie. Gdyby korek był zły, to chyba nei ubywało by tego płynu????Bo gdzie podziewałby się skoro wszystko jest suche
NEOSSS - Pią Sie 28, 2009 00:24

wacek, ile wlaliscie nowego plynu na suchy uklad? Nie widac bialego nalotu na zbiorniczku od gotowania?
Brt - Pią Sie 28, 2009 08:07

ale skoro płynu nie ma w oleju i nei kopci na biało to do silnika też się nie dostaje .... rozbieranie silnika rób wtedy, gdy na 100% będziesz pewny awarii ... patrzyłeś w okolice chłodnicy oleju i termostatu ??
wacek - Pią Sie 28, 2009 08:33

tak - wszędzie wydaje się sucho - zresztą chłodnicę mam nową
kostas - Pią Sie 28, 2009 09:00

Powiem Ci tak, ze czasem w aucie ile bys tego plynu nie nalał to on bedzie sobei zbijal do jakiegos poziomu i juz. Tak sie uprze, a jego nie przekonasz. Ja zaleje w zbiorniczku troche nawet nad polowe zbiorniczka on po tygodniu juz ma ponizej polowy zbiornika, za 4 miesiace stan sie nie zmienia, wczesniej balem sie HGFa ale widze, ze to jednak nie to. Przyzwyczaj sie i jezdzij tak.
btw. ]z aile chcesz go sprzedac? :)