Zobacz temat - [R45 IDT] sprzeglo - jaka wybrac firme
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 IDT] sprzeglo - jaka wybrac firme

yagher - Pon Wrz 07, 2009 19:54
Temat postu: [R45 IDT] sprzeglo - jaka wybrac firme
mam do was pytanie .. musze kupic sprzeglo ale jaka wybrac firme?

-valeo - cena 720 zl
-luka cena okolo 800
-national cena 470
-MecARm cena 500

mozecie sie wypowiedziec cos na ten temat ? nie wiem czy kupowac drrozsza czy moze jakis tanszy zamiennik ale tez nie chcialbym zeby se zepsula po 2misiacach ..

moze tez ktos ma do zaproponowania lepsza cene ?:)

Paul: Takie pytania to nie tutaj :( - przenoszę do właściwego działu :D

Paul - Nie Wrz 13, 2009 22:05

Podpowie ktoś koledze ??
apples - Pon Wrz 14, 2009 09:59

Dobre opinie słyszałem o NATIONAL.
Co do LUKa to kiedyś sprzedawali sprzęgła ewidentnie regenerowane i wkładali w nowe pudełka. Nie wiem jak teraz. Np. TRW większość przekładni kierowniczych również sprzedaje po regeneracji w swoich zakładach.

PopaY - Pon Wrz 14, 2009 10:02

Najlepsze = najtańsze? Rzadko się zdarza...
zouza - Pon Wrz 14, 2009 10:06

Mam LUKa jakoś ponad rok i wszystko jest ok, sprzęgło ewidentnie było nowe. Kupowane tutaj http://allegro.pl/item736...5_400_nowe.html to jest do benzyny, ale warto zadzwonić, bo Pan jest konkretny i sensownie doradza, a nie wszystko ma wystawione.
szoso - Pon Wrz 14, 2009 10:37

ja też ci pisałem że LUK-a bo też się tu o to pytałeś :wink:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#391833

apples - Pon Wrz 14, 2009 11:05

PopaY drugi raz masz problem z czytaniem moich postów. Nadinterpretacja. Napisałem że słyszałem dobre opinie a nie że jest najlepsze. :!:

LUKa sprzęgła wyglądają nawet te po regeneracji jak nowe ponieważ je piaskują, zmieniają zużyte elementy itp. Ślady po poprzednim użytkowaniu widać najczęściej na słoneczku docisku po pracy łożyska oporowego.

PopaY - Pon Wrz 14, 2009 12:31

apples, nie mam problemu z czytaniem. Po prostu słyszałeś dobre opinie tylko o jednym produkcie, który de facto jest najtańszy. A jak widać, rzadko się tak dzieje, o czym inni użytkownicy napisali poniżej Twojej wypowiedzi.
apples - Pon Wrz 14, 2009 15:56

Zapewniam Cię że nie o jednym.
praktis - Pon Wrz 14, 2009 16:03

yagher, pamiętaj, że sprzęgła można też regenerować. Zapytaj u siebie w okolicy, może jest firma, która się tym zajmuje.
A co do nowych sprzęgieł to zastanowiłbym się jaki przebieg chcesz jeszcze zrobić swoim R. Jeśli >100tys. km to zainwestowałbym w Valeo lub Sachsa jeśli mniej to wziąłbym Nationala. Nie znaczy to oczywiście, że National nie wytrzyma więcej, zależy to od wielu czynników (głownie od kierowcy :smile: )

Pozdrawiam.

yagher - Pon Wrz 14, 2009 16:37

nie moglem tak dlugo czekac i zakupilem przed tym jak napisaliscie sprzeglo firmy MecArm .. jest to jakas firma wloska .. zbaadalem rynek .. tzn pytalem kilka sklepow ktorzy handluja nimi na allegro ,niby nie miejli jeszcze zadnych zwrotow .. sprzegla te produkowane sa do wielu aut i sa na rynku kolo 2 lat

na sprzeglo luka nie bylo mnie stac bo okolo 800zl trzeba liczyc .. za te zaplacilem polowe tego bo otrzymalem dobry rabat..
nationala nie bylem pewien i nie wieidzalem zadnych komentarzy o nim ..
.. zobaczymy jak bedzie ..
tak czy inaczej dzieki za wypowiedzi :)

HuMaX - Nie Cze 13, 2010 15:24

Mozesz zdac opinie jak sprawuje Ci sie sprzeglo tej firmy Mecarm? i czy kupowales je w sklepie internetowym?
Chris83 - Nie Cze 13, 2010 21:13

Ja również zastanawiałem się nad Mec Armem (polecał mi je mechanik twierdząc że wkłada je do T-czwórek), ale ze względu na brak opinii innych osób (w tym forum) - wybrałem Nationala.
Przejechałem ok 1500 km. Na razie jestem zadowolony - szczególnie w korkach - lżej chodzi.

borek88 - Nie Sie 08, 2010 14:47

no i mnie dopadlo/ ostatni jakis pech mnie przesladuje
co brac nationala czy tego mecArm??

objawy mam takie ze na biegu 1,2,3 przy spokojenej jezdzie samochod jako tako ciagnieg
ale na biegu 4 i 5 sprzeglo sie calkowiecie slizga powyzej 2tys obr i przy takim normalnym wciskaniy gazu/ jesli dodaje gaz bardzo spokojnie to przyspiesza tez na tej 4,5
czy to sprzeglo padnie mi calkowicie w najblizszym czasie mam zaplanowana podru (w dwie strony 700-750KM da rade na takim sprzegle bo nie zdarze wymienic tego sprzegla do srody;/)
a wic powidzcie ryzykowac tyle KM z tym sprzeglem??
wydaje mi sie ze dzis doprawilem to sprzeglo przez zbyt ostra jazde i zle traktowanie sprzegla

Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 19:01

Sprawdź najpierw łapę sprzęgła.
borek88 - Nie Sie 08, 2010 19:58

oki to bede prowadzil do mechanika niech to sprawdza
dzwonilem do znajemego ktory jest przedstawicielem czesci kilku firm i powidzial mi ze ma valeo ale twierdzi ze do mojego modelu sa dwa typy.
czy to mozliwe?? czy cos pomylil??

i nadal szukam godnej polecenia firmy produkujacej sprzegla

Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 20:05

No ja myślę, że to może być ta łapa sprzęgła. Ona dość często się zapieka.
Nawet z tego co pamiętam użytkownik HuMaX kupił sprzęgło, a okazało się, że łapa była zapieczona.
A jeśli nie łapa to Valeo będzie ok.
Dwa typy? Do iDT? A czym one się różnią niby?

borek88 - Nie Sie 08, 2010 20:57

powiedzial zebym je zmierzyl i polczyl zeby
choc z obserwacji allegro i sklepow intern jest tylko 228srednica

[ Dodano: Nie Sie 08, 2010 20:57 ]
kurcze znalazlem info ze z 620TI sprzeglo jest takie samo
czy tam bylo mocniejsze??

Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 21:00

Nie sądzę, żeby było mocniejsze, bo moment obrotowy wcale nie był większy.
Skrzynia też jest podobna, różni się tylko przełożeniami.

xtek - Nie Sie 08, 2010 21:02

Sprzegla sa 215mm (takie bylo w Roverze SD) i 228mm (takie w SDI i pozostalych).
borek88 - Nie Sie 08, 2010 21:06

krzysiek powiedz jeszcze czy ta lape mozna jakos sprawdzic w przy domowy sposob??
jesli tak to jaki wiec biore te 228 od valeo tylko KRZYSI3K mnie zbil z tropu z ta lapa

Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 21:08

Chyba lepiej żebyś sprawdził łapę, a nie potem pluł sobie w brode, że wymieniłeś dobre sprzęgło.
Poszukaj na forum, gdzieś był opis, ale na pewno sam dasz radę.
I właśnie tak jak xtek mówi dzieliły się na SD i SDi w R200, ale dziwne, że ten Twój kolega dał Ci dwa do wyboru jak w R45 był tylko iDT.

xtek - Nie Sie 08, 2010 21:15

A tam jest lapa? W tym Roverze nie ma hydraulicznego sprzegla? Jesli jest lapa to zobaczysz ja po odkreceniu puszki filtra powietrza.
Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 21:23

A cholera, masz racje... Toż w R45 było hydrauliczne.
W takim razie raczej sprzęgło do wymiany. Możesz jeszcze sprawdzić stan płynu, ale nie sądzę, aby to właśnie to było powodem ślizgania się sprzęgła.

xtek - Nie Sie 08, 2010 21:31

A co do wymiany samego sprzegla, to chyba nie warto wywalac 1000zl na sprzeglo. Ja za 60zl mam zregenerowana tarcze (zupelnie nowe okladziny, wypiaskowana tarcza i nowe sprezyny). I ma wytrzymac min. 100000km, czyli 4 lata mojej jazdy.
borek88 - Nie Sie 08, 2010 21:45

czyli zamawiam valeo niestety xtek nie wiem gdzie u mnie regeneruja
bede musial sie odchudzic o 700zl za sprzeglo i robocizne

xtek - Nie Sie 08, 2010 21:51

No nie wiem ile zaplacisz, ale za wymiane sprzegla kroja srednio ponad 300zl.
Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 22:04

borek88, na pewno w Twojej okolicy to gdzieś robią - poszukaj w necie.
Też myślę, że warto do regeneracji oddać. W swoim czasie nawet LUK sprzedawał regenerowane sprzęgła jako nówki sztuki.

Brt - Pon Sie 09, 2010 10:15

również polecam poszperanie w okolicy za zakładem regeneracji sprzęgieł :ok: :)
bart-goor - Pon Sie 09, 2010 11:08

Również polecam sprzęgło Valeo, sam mam i spisuje się rewelacyjnie :grin:
xtek - Pon Sie 09, 2010 11:46

Nie wiem jak was, ale mnie by bylalo wywalenie 1000zl na sprzeglo, ktore bedzie takie samo jak regenerowane, a moze nawet gorsze. Jak sie znajdzie dobry zaklad to potrafi zrobic sprzeglo lepsze niz fabryczne za ulamek ceny. Wolalbym te kase przeznaczyc na paliwo.
Krzysi3k - Pon Sie 09, 2010 12:49

Przecież niektóre zakłady na życzenie regenerują i modyfikują sprzęgła przystosowując je do większego momentu. I to wyjdzie porównywalna cena ze sprzęgłem Valeo :)
borek88 - Wto Sie 10, 2010 21:32

kupilem valeo na rabacie znajomego i wyszlo 574zl czyli calkiem dobrze;D
i jest kompletne
stare oddam sobie do regeneracji z czasem niech lezy i czeka jakby wieksza moc zaszkodzila mu w przyslosci

a teraz taki OT dotyczacy skrzyni bo mnie to strasznie zaciekawilo
szukalem ale nie moglem znalezc za wiele info doty. skrzyni 620ti
jak wyglada sprawa skrzyni w 45 iDT a w r620ti??
jakie sa roznice??
pasuja zamiennie??
jak wygladalby efekt zmiany skrzyni i automatycznie przelozen w praktyce wkladaja w idt skrzynie z ti??
czy w skrzyniach ti byla montowana szpera seryjnie?? jak to wyglada procentowo
ktos robil taki swap skrzyni??
czy ona jest wytrzymalasza od tej z IDT??


jestem po odbiorze auta
mechanik mowil ze lapa byla zapieczona i ona wykonczyla mi sprzeglo
chcialem zeby mi wyltumaczyl jaka lapa na czym to polega bo przeciez mam hydrauliczne sprzeglo z wysprzeglikiem itd to owijal ze go nic nie rozumialem
ale twiedzil ze przez to ze bylo zapieczone ciezko sprzeglo chodzilo i nigdy do konca nie odbijalo i przezto sie wyslizgalo
mowil ze musial palnikiem ta lape potraktowac bo nie szlo rekoma jej ruszyc
efekt jest taki ze sprzeglo lzej chodzi i duzo szybciej lapie ni i trzyma na kazdym biegu przy pedale w podlodze;D
zapytalem czy pasowalo ladnie to powiedzial ze podeszlo ale minimalnie cos sie roznilo ze tamta tarcz byla jakas potezniejsza czy cos,
najwazniejsze ze wszystko gra
jak mozecie to powiedzcie mi czy z tą lapa to cos mnie bajerowal czy co??

praktis - Wto Sie 10, 2010 23:18

Jest łapa. Hydraulika popycha łapę, a łapa odwodzi tarcze sprzęgłową. To tak w dużym skrócie.
borek88 - Sro Sie 11, 2010 16:30

no fakt cos musi odciagac ta tarcz
Roverpi - Czw Sie 14, 2014 11:58

Witajcie wszyscy :)

Pytanie mam szybkie odnośnie tematu, więc pozwolę sobie kotleta odświeżyć :)

Kumpel kupił do 75-tki tarczę i docisk LuKa.

Lecz w środku, zamiast LuKa znalazł coś takiego:
AP Automotive Prod.

Dzwoniłem do innych sklepów, to samo.

O co tu chodzi???

Remigiusz - Czw Sie 14, 2014 12:43

Roverpi, Co w tym temacie kogo obchodzi sprzęgło do 75 :-|