Zobacz temat - [R45/MG ZS 120] Zapalaja sie kontrolki i silnik gasnie :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45/MG ZS 120] Zapalaja sie kontrolki i silnik gasnie :(

BoloSr - Pią Wrz 18, 2009 07:34
Temat postu: [R45/MG ZS 120] Zapalaja sie kontrolki i silnik gasnie :(
Siemka
Dzisiaj mialem niemila niespodzianke a mianowicie z ranca jak jechalem po bruku nagle zapalily mi sie kontrolki i silnik zgasl :( ale jak odpalilem wszysko bylo ok co sprawdzic lub czego szukac ?? ? cos nie styka albo cos sie zacznie dziac niedobrego ?? ?

darek_wp - Pią Wrz 18, 2009 07:51

niedawno miałem podobny objaw w swojej 416 - okazało się, że problem był w złym styku masy od akku do nadwozia
szoso - Pią Wrz 18, 2009 07:53

BoloSr jak już ci pisałem na gg masa do sprawdzenia
BoloSr - Pią Wrz 18, 2009 08:05

darek_wp napisał/a:
niedawno miałem podobny objaw w swojej 416 - okazało się, że problem był w złym styku masy od akku do nadwozia


rozumiem ze to jedna z mas w aucie ?? ?

darek_wp - Pią Wrz 18, 2009 08:46

dokładnie
standardowo są dwie główne bezpośrednio z akku - jedna podłączona do nadwozia a druga do silnika (co jakiś czas warto sprawdzać obie - drgania i wstrząsy im nie służą :-)) a potrafią przysporzyć różnych dziwnych kłopotów

BoloSr - Pią Wrz 18, 2009 09:09

darek_wp napisał/a:
dokładnie
standardowo są dwie główne bezpośrednio z akku - jedna podłączona do nadwozia a druga do silnika (co jakiś czas warto sprawdzać obie - drgania i wstrząsy im nie służą :-)) a potrafią przysporzyć różnych dziwnych kłopotów


wlaśnie zaliczylem zgona elektrycznego :(

winny masa od aku do nadwozia :(
skad teraz wziasc nowa i jaki przekroj zapodac najlepiej ?? ?

Brt - Pią Wrz 18, 2009 09:30

BoloSr napisał/a:
winny masa od aku do nadwozia
skad teraz wziasc nowa i jaki przekroj zapodac najlepiej ?


nie musisz brać nowej ... wystarczy zapewne na nowo zarobić końcówkę ... a jeśli już chcesz nową to przekrój rzędu 35 mm2 będzie ok.

BoloSr - Pią Wrz 18, 2009 09:42

Brt napisał/a:
BoloSr napisał/a:
winny masa od aku do nadwozia
skad teraz wziasc nowa i jaki przekroj zapodac najlepiej ?


nie musisz brać nowej ... wystarczy zapewne na nowo zarobić końcówkę ... a jeśli już chcesz nową to przekrój rzędu 35 mm2 będzie ok.


niestety ale nie da sie bo urwalo sie na koncu koncowki wlasnei a kableke jest napiety jak bycze jajca wiec bedzie dluzszy nowszy kablek tylko ze mam 25mm2 wiekszego nie amm usibie zeby koncowki mialy oczko na 6 bo takimi jest skrecone co nie ?? ?

Brt - Pią Wrz 18, 2009 09:44

25mm2 też da radę ... :ok: jak masz taki pod ręką to zagniataj końcówkę i zakładaj do auta :ok: :)
BoloSr - Pią Wrz 18, 2009 09:47

Brt napisał/a:
25mm2 też da radę ... :ok: jak masz taki pod ręką to zagniataj końcówkę i zakładaj do auta :ok: :)


wlasnie mam go juz w lapkach teraz po robocie do auto i go skręcic będe musiał :)

darek_wp - Pią Wrz 18, 2009 09:47

zawsze możesz zarobić 2x25mm2 (równolegle) - będzie nie do zabicia :lol: no i prawdopodobieństwo uszkodzenia 2kabli na raz dużo mniejsze
BoloSr - Pią Wrz 18, 2009 09:48

darek_wp napisał/a:
zawsze możesz zarobić 2x25mm2 (równolegle) - będzie nie do zabicia :lol: no i prawdopodobieństwo uszkodzenia 2kabli na raz dużo mniejsze


bez przesady toc fabryczny wyglda na 16mm2 zreszta go policze dzisiaj dla potomnych :)

darek_wp - Pią Wrz 18, 2009 09:51

to wcześniejsze to raczej w tonie żartobliwym było ;-)

serio to faktycznie fabryka założyła 16mm2 (przynajmniej u mnie) - choć dałem 2x10mm2 bo nie miałem pod ręką nic innego

BoloSr - Sob Wrz 19, 2009 09:15

darek_wp napisał/a:
to wcześniejsze to raczej w tonie żartobliwym było ;-)

serio to faktycznie fabryka założyła 16mm2 (przynajmniej u mnie) - choć dałem 2x10mm2 bo nie miałem pod ręką nic innego



zalozone i wszystko dzial jak nalezy podejrzewam ze problemy z porannym odpalaniem to nie byl akus tylko ten kabelek :)

darek_wp - Sob Wrz 19, 2009 21:27

dobrze, że już wszystko ok :smile:
BoloSr - Pon Wrz 28, 2009 17:29

darek_wp napisał/a:
dobrze, że już wszystko ok :smile:


niestety ale moge dzisiaj napisac ze 16mm2 to zamalo bo kabelek cieply i padl tzra zapodac minimum 25 tak jak tu bylo napisane a ja zapodam 2x16mm2 :mrgreen:

jeszcze dodatkowe pytanie gdzie idzie ten czerwony kable bo zielony do masy auta a czerwony ?? ?

darek_wp - Pon Wrz 28, 2009 19:44

ktoś ciekawie przerobił
standartowo są 2 kable czarne - jeden do nadwozia a drugi (u Ciebie czerwony) to masa do silnika podkręcona pod śrubę rozrusznika

a przy okazji radził bym jeszcze sprawdzić właśnie ten drugi kabel bo przewód 16mm2 nie ma prawa grzać się podczas normalnej eksploatacji - chyba, że przejmuje obciążenie z rozrusznika (przy uszkodzonym kablu do niego) albo masz jakiś super woofer z 1000W :lol:

BoloSr - Pon Wrz 28, 2009 19:49

darek_wp napisał/a:
ktoś ciekawie przerobił
standartowo są 2 kable czarne - jeden do nadwozia a drugi (u Ciebie czerwony) to masa do silnika podkręcona pod śrubę rozrusznika

a przy okazji radził bym jeszcze sprawdzić właśnie ten drugi kabel bo przewód 16mm2 nie ma prawa grzać się podczas normalnej eksploatacji - chyba, że przejmuje obciążenie z rozrusznika (przy uszkodzonym kablu do niego) albo masz jakiś super woofer z 1000W :lol:


toc to fota przerobiona standartowa sa czarne :)
musze obadac ten drogi do rozrusznika ale poderzewam ze problem stanowi ten do masy auta niestety :( chyba za slabo go przykrecilem a tam w koncu jest malowane :(

darek_wp - Pon Wrz 28, 2009 19:59

tak jest, jak się nie chce kliknąć na obrazek i powiększyć :lol:
warto podczyścić papierkiem ściernym albo nożem okolicę śruby i nie zaszkodziło by też posmarowanie styku np smarem z miedzią ale przede wszystkim dobry styk bo będzie grzałka na połączeniu

BoloSr - Pon Wrz 28, 2009 20:02

darek_wp napisał/a:
tak jest, jak się nie chce kliknąć na obrazek i powiększyć :lol:
warto podczyścić papierkiem ściernym albo nożem okolicę śruby i nie zaszkodziło by też posmarowanie styku np smarem z miedzią ale przede wszystkim dobry styk bo będzie grzałka na połączeniu


a moze gdzie indziej jeszcze polaczeni zrobic do masy go to wcale jakos mi sie nie widzi :roll: chyba dorobie przewod jeszce jeden i sapodam gdzies wewnatrz tylko nie wiem gdzie :bezradny:

darek_wp - Pon Wrz 28, 2009 20:04

podłączyć możesz w dowolne miejsce do nadwozia - fabrycznie zrobione jest tak żeby przewód był jak najkrótszy i tak właśnie jest zalecane - jak najkrótszy i jak największy przekrój - oczywiście bez przesady
BoloSr - Pon Wrz 28, 2009 20:06

darek_wp napisał/a:
podłączyć możesz w dowolne miejsce do nadwozia - fabrycznie zrobione jest tak żeby przewód był jak najkrótszy i tak właśnie jest zalecane


no to wiadomo ze im krotszy tym lepszy ale w tym wypadku cos nie tak wyszlo :(
a teraz mam pytanie czy bez tego kabla do masy mozna odpalic auto czy to jest nie realne ?? ?

darek_wp - Pon Wrz 28, 2009 20:16

teoretycznie można - praktycznie bywa różnie - mnie osobiście po uszkodzeniu masy spotkała niespodzianka w postaci dyskoteki na desce i braku możliwości wyłączenia auta a zapaliłem bez problemu- i nie działały pozostałe odbiorniki - lampy, dmuchawa itp
jeśli sprawna jest chociaż jedna z mas obwód dla urządzeń może czasem zamykać się np przez cięgna gazu czy ogrzewania i auto będzie jeździć choć jego zachowania mogą być dziwne szczególnie ze wzrostem obciążenia po włączaniu poszczególnych urządzeń

BoloSr - Pią Paź 23, 2009 18:11

darek_wp napisał/a:
teoretycznie można - praktycznie bywa różnie - mnie osobiście po uszkodzeniu masy spotkała niespodzianka w postaci dyskoteki na desce i braku możliwości wyłączenia auta a zapaliłem bez problemu- i nie działały pozostałe odbiorniki - lampy, dmuchawa itp
jeśli sprawna jest chociaż jedna z mas obwód dla urządzeń może czasem zamykać się np przez cięgna gazu czy ogrzewania i auto będzie jeździć choć jego zachowania mogą być dziwne szczególnie ze wzrostem obciążenia po włączaniu poszczególnych urządzeń


dzisiaj auto w koncu zdiagnozowane kompem i wyszly 3 rzeczy:
1. za ubogo na sondzie ma - trza bedzie odwiedzic gazownika i ustawic LPG,
2. blad od czujnika predkosci - tego nie idzie usunac :( ,
3. zaniski prad na aku - to raczej bedzie przez uwana mase bo blad dalo sie skasowac :)

sTERYD - Pon Paź 26, 2009 08:21

Cytat:
2. blad od czujnika predkosci - tego nie idzie usunac :(

ale jaki konkretnie błąd (treść)??
i czy masz jakieś problemy z pokazywaniem prędkości?

BoloSr - Pon Paź 26, 2009 08:35

sTERYD napisał/a:
Cytat:
2. blad od czujnika predkosci - tego nie idzie usunac :(

ale jaki konkretnie błąd (treść)??
i czy masz jakieś problemy z pokazywaniem prędkości?


i tu jest problem bo nie wiem :(
nigdy nie zauwazylem zeby byl problem
wiem jedno ze bledu nieslzo skasowac bo reszta poszla bez problemu