Zobacz temat - [R75] Kilka pytań proszę o sugestie :) ABS i szarpanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kilka pytań proszę o sugestie :) ABS i szarpanie

Boncky - Nie Gru 13, 2009 10:54
Temat postu: [R75] Kilka pytań proszę o sugestie :) ABS i szarpanie
Witam, R 75 1.8 benzyna bez turbo

Wczoraj siedziałem trochę nad moim R, od jakiegoś czasu na chwilę zapalała się kontrolka ABS-u i gasła, 3 dni temu zapaliła się i świeci na dobre, zaczołem od kabli przy kołach i moim oczom ukazał się widok jak na zdjęciach po niżej, Panowie czy to jest właśnie czujik ABS ? który mam połamany? jak się go wymienia ? czy trzeba coś rozbierać czy po prosty się go wkłada w ten otwór ?

2. Druga sprawa wkurza mnie bardziej, otóż walczę z nią już trochę czasu - nie równa praca silnika. wymieniłem już kupę części, jest poprawa ale dalej szarpie nie trzyma równych obrotów na biegu jałowym i ma dziury w przyspieszeniu ( małe ) mierzyłem wczoraj lambde pokazuje zakres 0,1 do 0,9 - skacząc co 0,5s ma luzie - walnięta ? ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

a tu fotki ? czy to czujnik abs ?






koło przód od strony pasażera

dukat11 - Nie Gru 13, 2009 11:14

To jest czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Marek_75 - Nie Gru 13, 2009 11:16

na fotkach to czujnik grubości klocków hamulcowych. powinien być wciśnięciu w ten otwór ale jeśli nie ma tam takiej sprężynki to się nie będzie trzymał - wtedy musisz "jakoś" go tam przymocować.
sknerko - Nie Gru 13, 2009 11:31

na fotkach jest czujnik klocków a od ABS jest ten drugi kabel który idzie obok.
Najlepiej sprawdź wtyczki pod maską (niebieskie) na nadkolach takie okrągłe rurki, czy nie zardzewiały styki siknąć kontaktem a jak jest tam ok to sprawdzić miernikiem czy jest tam jakaś oporność bo najczęściej kabel się łamie albo przeciera i jest przerwa na czujniku. obok tych niebieskich masz czarne takie same wtyczki to sa od tych czujników z fotki

Boncky - Nie Gru 13, 2009 13:31

okej dzięki Panowie, niestety tego czujnika nie da się wcisnąć bo jest złamany dodatkowo, czyli wymiana... czy w tym momencie uszkodzenie abs-u moze być tez sygnalizowane gdy czujnik zużycia jest walnięty? bo nie pokazuje mi zużycia klocków.

Jeżeli chodzi o szarpanie, dopóki silnik się nie nagrzeje auto pracuje idealnie, silnik się nagrzewa i jest szarpanko, z tego co pamiętam lambda podaje sygnał sterujący po osiągnięciu właściwej temp w aucie, tak było w astrze. tu też tak jest?

dukat11 - Nie Gru 13, 2009 13:37

Czujnik zużycia klocków nie ma nic wspólnego z ABS. Kup nowy od BMW jest tańszy tylko złączkę trzeba wymienić i wymień. To że nie świeci oznacza że nie jest przetarta zwora w nim lub jest zmostkowany np w złączce.
Boncky - Nie Gru 13, 2009 13:59

dukat11 napisał/a:
Czujnik zużycia klocków nie ma nic wspólnego z ABS. Kup nowy od BMW jest tańszy tylko złączkę trzeba wymienić i wymień. To że nie świeci oznacza że nie jest przetarta zwora w nim lub jest zmostkowany np w złączce.



zmostkowany nie jest więc wymienie na dniach, a z bmw konkretnie który ? mogę cie prosić o link ? bo jak będzie mała różnica w cenie to się bawić w wtyczkę nie będę. spróboję jeszcze dzis styki przeczyścić

dukat11 - Nie Gru 13, 2009 14:07

przeczytaj:
http://forum.roverki.eu/v...nik+hamulcowych
http://forum.roverki.eu/v...nik+hamulcowych
http://forum.roverki.eu/v...locki+hamulcowe
http://forum.roverki.eu/v...locki+hamulcowe

Boncky - Nie Gru 13, 2009 15:25

okej temat naświetlony co do czujników temat już mam zrozumiały :)

odnośnie ABS z przodu kable w dobrym stanie żadnych przetarć czy zaśniedziałych styków, gdzie idą jeżeli chodzi o tył ?

MaReK - Nie Gru 13, 2009 15:30

Gdybys potrzebowal czujnika ABS na lewy tyl, to mam taki i moge sprzedac.
Moj mial byc walniety. Kupilem i dzien przed zmiana sie naprawil ;)
Tak jezdze do dzisiaj, a czujnik lezy.

Sam z siebie czujnik ciezko popsuc. Najczesciej pada na polaczeniach.
Chyba, ze ktos mu pomoze. Moj np. zostal portaktowany na goraco,
bo kolega mechanik zapomnial go wyjac ;D

Boncky - Nie Gru 13, 2009 16:06

MaReK napisał/a:
Gdybys potrzebowal czujnika ABS na lewy tyl, to mam taki i moge sprzedac.
Moj mial byc walniety. Kupilem i dzien przed zmiana sie naprawil ;)
Tak jezdze do dzisiaj, a czujnik lezy.

Sam z siebie czujnik ciezko popsuc. Najczesciej pada na polaczeniach.
Chyba, ze ktos mu pomoze. Moj np. zostal portaktowany na goraco,
bo kolega mechanik zapomnial go wyjac ;D



okej dam Ci znać, na gorąco to znaczy ?:D

mam przypuszczenie że to coś z tyłem bo przypomina mi się że przy parkowaniu tyłem i wjeżdzaniem w dziurę mrugała kontrolka, więc może gdzieś przerywa ps: a gdzie te kable z tyłu idą ?:)

sknerko - Nie Gru 13, 2009 16:12

Boncky napisał/a:
odnośnie ABS z przodu kable w dobrym stanie żadnych przetarć czy zaśniedziałych styków, gdzie idą jeżeli chodzi o tył ?

Ja też mam nie uszkodzone a w miejscu przejścia przez nadkole kabel miał feler, tak go ułożyłem że działa już prawie rok. sprawdź czy masz opór na czujnikach.
Tylne sa wewnątrz pod oparciem tylnej kanapy, nie przewiduje żeby tam coś ci sie zepsuło no chyba że przy samej piaście. może sie odpiął kabel i przeciera o felgę często się to zdarza ale raczej z przodu.

kris-tofer - Nie Gru 13, 2009 17:15

sknerko napisał/a:
sprawdzić miernikiem czy jest tam jakaś oporność bo najczęściej kabel się łamie albo przeciera i jest przerwa na czujniku

jakaś oporność zawsze będzie, ale trzeba znać tą konkretną. Łatwiej jest czujnik ABSu sprawdzać oscyloskopem, po prostu podłączasz i kręcisz kołem, jeśli mówiąc obrazowo na oscyloskopie rysuje się wykres wówczas można stwierdzić, że czujnik jest sprawny, a cisza na wyświetlaczu oscyloskopu oznacza walnięty czujnik, bądź kabel czujnika.
Jeśli chodzi o wyjmowanie czujników to prędzej się połamią niż wyjdą z własnej woli. Czujniki zbudowane z dużej mierze z plastiku po prostu w środku pod wpływem temperatury roztapiają się i przylepiają, z tąd te problemy z ich wyciąganiem.

Boncky - Nie Gru 13, 2009 22:46

kris-tofer napisał/a:
sknerko napisał/a:
sprawdzić miernikiem czy jest tam jakaś oporność bo najczęściej kabel się łamie albo przeciera i jest przerwa na czujniku

jakaś oporność zawsze będzie, ale trzeba znać tą konkretną. Łatwiej jest czujnik ABSu sprawdzać oscyloskopem, po prostu podłączasz i kręcisz kołem, jeśli mówiąc obrazowo na oscyloskopie rysuje się wykres wówczas można stwierdzić, że czujnik jest sprawny, a cisza na wyświetlaczu oscyloskopu oznacza walnięty czujnik, bądź kabel czujnika.
Jeśli chodzi o wyjmowanie czujników to prędzej się połamią niż wyjdą z własnej woli. Czujniki zbudowane z dużej mierze z plastiku po prostu w środku pod wpływem temperatury roztapiają się i przylepiają, z tąd te problemy z ich wyciąganiem.


oscyloskopu to na pewno nie załatwię (czasy technikum mineły ) sprawdzałem kable i naprawde wyglądają bardzo dobrze, przód jest ok, może tył...

na wszelki wypadek rozepnę je i wyciągnę całe. może coś tam jednak jest...

ps: jaka oporoność w jakim momencie powinna być ?

ps: odnośnie lambdy z pierwszej wiadomości ktoś coś wie ?

dukat11 - Nie Gru 13, 2009 23:06

Jedź na komputer i wtedy wyjdzie gdzie masz problem.
Boncky - Nie Gru 13, 2009 23:23

tak też chyba uczynię ale jeszcze raz sprawdzę kable zanim się tego zastosuję. Dzięki za pomoc. Każdy post się liczy, poleciały "Pomógł"
kris-tofer - Pon Gru 14, 2009 00:18

Boncky, komputer też załatwi sprawę z diagnozą, hmm myślałem, że oscyloskop to dosyć popularne urządzenie, chociaż trochę kosztuje, to jest naprawdę przydatne :)
sknerko - Pon Gru 14, 2009 11:44

Ludzie do czego wam oscyloskop sprawdza sie czy jakakolwiek jest oporność na tym czujniku i tyle, zwykłym multimetrem. Jak chcesz wiedzieć dokładnie ile ma być to poszukaj w postach SeniorA bo on podawał kiedyś na forum, nawet chyba dla mnie to było tylko nie w moim wątku. Uszkodzenie najczęściej polega na przełamaniu przewodu, nie widać na zewnątrz, izolacja ok a prąd nie płynie a jak płynie to wtedy faktycznie komp T4 tylko może pomóc ale ja zanim wydałbym 100pln na podłączenie sprawdziłbym miernikiem wszystkie czujniki
apples - Pon Gru 14, 2009 13:16

Boncky może robiłeś coś przy tylnej kanapie i się wtyczka rozpięła.
Boncky - Pon Gru 14, 2009 16:11

apples napisał/a:
Boncky może robiłeś coś przy tylnej kanapie i się wtyczka rozpięła.


sporo tam robię :D sprawdzę tam wtyczki na dniach

apples - Pon Gru 14, 2009 17:35

Boncky złączka jest z prawej strony pod oparciem, a dokładniej pod gąbką . Mógł się kabel też urwać bo niestety są bez peszla.
Boncky - Pon Gru 14, 2009 21:41

apples napisał/a:
Boncky złączka jest z prawej strony pod oparciem, a dokładniej pod gąbką . Mógł się kabel też urwać bo niestety są bez peszla.


dzieki za info pomógł poszło, mogłem go tam rozwalić bo często coś tam z tyłu przekładam odpinam kłade itd..

apples - Pon Gru 14, 2009 22:07

:wink:
Czytałem że czujnik klocków Ci padł. Textara jest chyba najtańszy. Zapłaciłem 40zł.
Ten od E39 jest krótszy. W R75 ma 1120mm. W BMW coś ok 850mm więc resztę musisz ewentualnie przelutować ze starego.

http://www.iparts.pl/auto...463-100030.html
Chyba są najtańsi jeżeli chodzi ogólnie o hamulce. Popytaj u siebie w sklepie gdzieś to będziesz miał bez kosztów przesyłki.

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 22:07 ]
Chyba nie weszło :wink:

Szyfu - Pon Wrz 16, 2024 11:47

Witam panowie.
Mam podobny problem jeśli chodzi o ABS i szarpanie.
Jeśli chodzi o ABS to huczy mi łożysko (prawy tył), więc mam do wymiany.
Od paru dni zapala mi się kontrolka ABS podczas jazdy (nie zawsze) i tylko wtedy zaczyna się szarpanie silnikiem, jak dodają i odejmuję gazu. Jakby się dławił. Gdy wyłączę auto i odpalam ponownie za jakiś czas i kontrolka się nie świeci to auto pracuje idealnie. Gdy zaświeci się ponownie kontrolka to auto szarpie. Co może być przyczyną?

dawidd - Czw Wrz 19, 2024 12:19

wyłącz doraźnie kontrole trakcji, wymień łożysko i powinno być ok. Tak sobie myślę ze sterownik abs/trakcji traci sygnał i odczytuje to jako poślizg kola, w cdt są zwalnia obroty silnika przy takiej sytuacji - pewnie stad szarpanie