|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem
tal009 - Nie Gru 13, 2009 19:40 Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem Witam Panowie, mam problem z moim roverkiem 75, silnik 1.8 benzyna z gazem oczywiscie sekwencja. Mam bardzo duze problemy z odpalaniem. tzn tylko z pierwszym odpaleniem rano. jak juz raz odpali po kreceniu go przez 15 min, to caly dzien jest dobrze. ale pierwsze odpalenie rano jest po prostu masakryczne. Panowie prosze o pomoc, bo wymienilem juz silniczek krokowy, czujnik temp wody. i sprawdzilem czujnik polozenia walka rozrzadu. i nic. nawet nie widac poprawy w odpalaniu. aha i nawet byla sprawdzana pompka paliwa, czy ma dobre cisnienie. i jest wszystko ok. bylem takze na komp i nie wykazal on bledow. chce zaznaczyc ze auto przed postawieniem przelaczam na benzyne i czekam chwile az go zgasze. Panowie BLAGAM O POMOC. podaje numer gg 2398801, adres e-mail: maciektalaga@wp.pl. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam Maciej
dukat11 - Nie Gru 13, 2009 19:51
W przypadku sekwencji przełączenie na benzynę nie ma znaczenia gdyż to są osobne obwody a paliwo cały czas jest pompowane tylko wtryskiwacze nie działają.
thef - Nie Gru 13, 2009 20:38
Moderator thef informuje
tal009! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
truten23 - Pon Gru 14, 2009 10:31
W R75 jest chyba elektroniczy zapłon, czy kopółka? Jeśli kopółka, to ją odkręć i przeczyćś/wysusz.
Tak jak pisze dukat11, Przelączenie na benzynę przed zgaszeniem ma sens jak masz gaźnik, a nie wtrysk. Nawet jak na benzynę nie przełączysz, to i tak na niej odpalisz. Dopiero jak się auto rozgrzeje, ew. jak przegazujesz powinno się przełączyć na gaz
Mar35ek - Pon Gru 14, 2009 10:44
...a mi po głowie chodzą-świece ,kable,ogólnie ranna elektryka na tej benzynce...
truten23 - Pon Gru 14, 2009 10:51
Tak, to raczej elektryka. Jednak Ja stawiam na kopółkę, a raczej wilgoć w niej. Po dłuższym postoju daje się we znaki.
tal009 - Pon Gru 14, 2009 12:13
dzieki panowie za porady, ale jak cos komus przyjdzie jeszcze do glowy to prosze piszcie. pozdrawiam
bakan30 - Pon Gru 14, 2009 16:17
tal009 napisał/a: | dzieki panowie za porady, ale jak cos komus przyjdzie jeszcze do glowy to prosze piszcie. pozdrawiam | masz dokladnie taki sam silnik co ja. masz 2 cewki i dwa przewody wysokiego napiecia. zadnej kopolki i palca tam niema. sprawdz swiece i przewody.
tal009 - Czw Gru 17, 2009 12:38
witam panowie, swiece zostaly wymienione na nowe, i oczywiscie przewody tez. i nic to nie dalo. rano znowu byl problem z odpaleniem. prosze o jakiej porady, bo juz mam dosc tego. z gory dziekuje i pozdrawiam
Zukowaty - Czw Gru 17, 2009 13:06
A czemu nie proponujecie koledze żeby cewki sprawdzić? Podstawa razem z kablami i świecami. Silnik po odpaleniu wchodzi na wyższe obroty (na ssanie) ?
tal009 - Czw Gru 17, 2009 13:35
nie wchodzi, po ciezkiej walce z odpaleniem, jak juz odpali to kuleje przez chwile i po 15sekundach jest juz dobrze. ale obroty ma ponizej 1000. pzodrawiam
Zukowaty - Pią Gru 18, 2009 00:31
tal009, silniczek krokowy. Obroty po odpaleniu powinny być wyższe a w miarę rozgrzewania powinny spadać.Jak zgnieciesz ten gruby wąż idący od silniczka krokowego to powinien być zauważalny spadek obrotów.
tal009 - Nie Gru 20, 2009 14:11
zukowaty dzis to sprawdze wieczorem, ale kurcze ja wymienilem silniczek na nowy. pozdrawiam
[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 14:11 ]
witam panowie, mam pytanie, czy przyczyna mojego problemu moze byc to ze zostal zalozony gaz sekwencyjny?? moze komputer zwariowal od tego?? napiszcie co o tym sadzicie. pozdrawiam
Brt - Nie Gru 20, 2009 14:24
Jeśli chodzi o obroty po odpaleniu na zimno, to jak nie wskakują na ponad 1000 po odpaleniu, to nie silniczek krokowy a czujnik temperatury jest do sprawdzenia ... ten z 2 pinami podaje sygnał do komputera ... w Technicznym FAQ jest opis jak go sprawdzić samemu Sam gaz nie sądzę, zeby był przyczyną
tal009 napisał/a: | witam panowie |
Panie też tu są ... wiec lepiej nie podpadaj
Markzo - Nie Gru 20, 2009 14:29
a ja obstawiam gaz! spaprana instalacja, parownik podaje gaz do kolektora odrazu zamiast po rozgrzaniu i auto nie chce odpalić, do tego teraz jest bardzo zimno i stąd te jaja... przerabiałem to samo dopiero co, po poprawkach czylo nowym parowniku i przeróbce elektryki wsio bangla...
Brt - Nie Gru 20, 2009 14:32
Ale przecież na benzynie auto odpalane jest a nie na gazie .... i co ważniejsze obroty nie wskakują na wyższy poziom a powinny Zasadnicze pytanie ... od kiedy jest problem z odpalaniem ... od momentu zagazowania, czy nie ma związku
Markzo - Nie Gru 20, 2009 14:35
Brt jak jest cos poprane to będzie tak jak mówie przerobiłem dokładnie ten sam problem, - po nocce ni hu hu nie odpali fura... chodzi o to, że instalacja od LPG ma zasilanie włączane razem z zapłonem, więc parownik może puszczać lpg do kolektora (otowrzy się elektrozawór). Nie tylko ja miałem taki problem (w vectrze kuzyna było dokładnie to samo), także od tego bym zaczął
Brt - Nie Gru 20, 2009 14:36
ok .. tego nie neguję ... pytam się o obroty ... czy jak Twój odpalił, to wskakiwał na "ssanie"
Zukowaty - Nie Gru 20, 2009 15:29
Brt napisał/a: | to nie silniczek krokowy a czujnik temperatury jest do sprawdzenia . |
[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 15:29 ]
Brcik a przy padniętym czujniku nie staruje wentylator?
Markzo - Nie Gru 20, 2009 15:46
poszarpał i wskakiwał na ssanie
2km - Nie Gru 20, 2009 18:49
witam
czytajac objawy mam nie za dobre wiesci u mnie byly identyczne objawy i tak samo wymienialem po kolei co mi radzili... a ostatecznie okazala sie peknieta uszczelka pod glowica. sprawdz miedzy innymi w plynie chlodniczym czy nie ma galarety jesli jest masz uszczelke do roboty.. pozdrawiam
Brt - Pon Gru 21, 2009 00:01
Cytat: | Brcik a przy padniętym czujniku nie staruje wentylator? |
zależy jak padł ... jak jest totalnie rozwarty, to powinien uruchamiać wentylator
tal009 - Pon Gru 21, 2009 12:53
witam. a wiec czujnik temp wody zostal wymieniony na nowy. tak jak to opisalem na poczatku tematu. duzo juz wymienilem i nic. aha a problemy z odpalaniem zaczely sie 2 tygodnie po zakupie roverka. ale gaz juz byl 0.5 roku w aucie. A MOGE ODLACZYC TA KOSTKE OD GAZU, TZN TO ZASILANIE DO KOMPUTERA GAZU?? ODPALE NA BENZYNIE, ODLACZE TA KOSTKE OD GAZU, I ZOSTAWIE AUTO NA CALA NOC. WTEDY POWINNO BYC TAK JAK BY NIEGDY NIE BYLO W NIM GAZU TAK?? PROSZE O PORADY BO JUZ BRAKUJE MI SIL NA TO AUTKO. szczegolne pozdrowienia dla Pan
[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 12:53 ]
aaaa co douszczelki to nie jest ona walnieta na 100%, bo olej jest normalny, plyn tez. no i autko nie kopci, ani nic sie z nim nie dzieje. powiem jeszcze raz. PO KRECENIU GO RANNO PO CALEJ NOCY STANIA, KRECE JAKIES 10-15MIN. I JAK JUZ SILNIK ZASKOCZY, TO MOGE GO PO SEKUNDZIE ZGASIC, I JUZ BEDZIE ODPALAL NORMALNIE. TO JEST DZIWNE, ZE NIE MUSZE GO GRZAC PO PROSTU PIERWSZY ROZRUCH I JUZ DZIALA.
2km - Wto Gru 22, 2009 09:17
tak prawde mowiac od momentu jak odpiolem gaz i jezdze tylko na benzynie problemy z samochodem ustaly takie jak ranne odpalanie ogolnie silnik rovera nie jest wogole przystosowany do gazu i ten co odradza akorat ma tu racje. po servisie patrzac to wiekszość roveryków co przyjezdza z problemem to jest gaz. ale tez proponuje sprawdzic cewki zaplonowe sa 2 na jednej moze byc znikoma iskra. na swiecach nie widac zeby byly slady przebicia??
[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 09:17 ]
tak wogole to niestety proponuje zajechac na autoryzowany servis rovera elektrycy od wszystkich marek maja niestety okrojony komputer i nie pokazuje wszystkich bledow.
iktorn73 - Wto Gru 22, 2009 09:40
Nie jest przystosowany do gazu? To dziwne bo miałem już 3 Rovery każdy z gazem i zero (słownie: zero) problemów. Tylko że instalację zakładałem nie u pana Mietka w stodole a u sprawdzonych gazowników. I instalacja była dobrze dobrana. Jak zwykle : jaki majster tyle problemów.
Brt - Wto Gru 22, 2009 09:54
Skoro czujnik był wymieniany (zakładam, że ten od komputera dwupinowy a nie ten od wskazań na zegarach) to ni mam pojęcia o co kaman ...nie jestem specem od benzyniaków ... na moje oko problem był w czujniku temp ... ale może jak pisze markzo coś nie tak jest z gazem ... mozesz jeszcze spróbować zrobić taki motyw, że wypniesz przed porannym odpaleniem czujnik i zewrzesz oba piny w kostce na przewodach ze sobą ... dla kompa powinna być to informacja, że jest ekstremalnie zimno i wtedy spróbuj odpalić .... a właśnie ... czy po odpięciu kabli od czujnika włącza się wentylator chłodnicy
Markzo - Wto Gru 22, 2009 09:57
No sprawdź w końcu ten parownik... i w Coupe i w 75 problem z odpalaniem był spowodowany parownikiem, który puszczał gaz do kolektora i odcinał dopływ benzyny
tal009 - Wto Gru 22, 2009 10:54
tak po odpieciu pinow z czujnika, wentylator chodzi, dletego tez wymienilem go na nowy bo wentylator sie zalaczal bez powodu. ale Panowie jak odlacze gaz od komputera (czyli zasilania) a pozniej podlacze to bedzie chodzil czy bede musial jechac do gazownikow??? prosze o szybka odpowiedz bo chce isc to odlaczyc. pozdrawiam
Brt - Wto Gru 22, 2009 10:56
tal009 napisał/a: | tak po odpieciu pinow z czujnika, wentylator chodzi, dletego tez wymienilem go na nowy bo wentylator sie zalaczal bez powodu |
czyli instalacja wygląda na sprawną
Jesli chodzi o gaz to nie mam pojęcia ...
tal009 - Wto Sty 05, 2010 17:13
witam, chcialbym podziekowac wszystkim za dobre rady, autko jeszcze nie naprawione, ale jest juz przyczyna, to instalacja gazowa ma wine, jak auto stoi cala noc, to gaz calyu czas delikatnie leci do silnika, i rano jest po prostu zalany gazem. wyjezdzilem caly gaz jaki mialem i od tygodnia jezdze tylko na benzynie. i autko pali na dotyk rano. jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Markzo - Wto Sty 05, 2010 20:53
a nie mówiłem? parownik puszcza gaz do kolektora i masz poodpalane... pytanie co klękło, ale wiesz gdzie szukać pozdro!
timer - Wto Sty 05, 2010 21:35
o szok to w tych instalacjach nie ma elektromagnetycznego zaworu w butli
paolinio - Pią Sty 31, 2014 23:51
Witam serdecznie. Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem rovera 75 i od momentu zakupu trapi go dokładnie ten sam problem który opisał tal 009. Dodam że wymieniłem świece, przewody, sonde, silnik świeżo po naprawie HGF. brakuje mi pomysłu co to może być? Czy komuś udało się rozwiązać ten problem? Auto z roku 2000 silnik 1.8
czarek532 - Nie Mar 01, 2015 11:44
Witam podpinam sie pod temat ,po nocnym postoju nie odpala kreci i nic na gazie tez lipa i pytanie czy kontrolka na wyswietlaczu silnika powinna zniknac po przekreceniu zapłonu bo u mnie pali sie caly czas .Panowie moze ktos cos podpowiedziec co sie stało ze nie odpala wieczorem wszystko bylo ok przyjechalem zgasiełem a rano tylko kreci .
|
|