Zobacz temat - [R220] Wyciek paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Wyciek paliwa

xtek - Wto Gru 15, 2009 00:19
Temat postu: [R220] Wyciek paliwa
Patrze dzis pod autem, a tam slad po kaluzy paliwa srednicy ponad jednego metra. I tak sie zastanawiam skad to moze kapac. Juz ostatnio jak przechodzilem to sie poslizgnalem i myslalem co to, a teraz okazuje sie, ze to paliwo. Otoz kapie z przodu auta. Wezyki przelewowe cale, kolo filtra sucho. Skad moze sie lac paliwo? Niestety wiecej nie udalo mi sie zauwazyc, bo w garazu dosc ciemno... sprobuje jutro poszukac na zewnatrz.
thef - Wto Gru 15, 2009 00:35

Ściągnij osłonę silnika i popatrz przy pompie.
grembi - Wto Gru 15, 2009 16:08

U mnie było to samo :]
Niestety były to przewody przelewowe.
Sprawdz jeszcze raz dokładnie.

Pozdrawiam.

xtek - Wto Gru 22, 2009 15:20

Dzis sie dokladniej temu przyjrzalem i definitywnie kapie z pompy. I to jakos z dolu pompy, bo kapie na taka belke, ktora jest nizej. Sa tam jakies wezyki albo cos, co moglo peknac? Ma ktos zdjecie wyjetej pompy ze wszystkich stron?
chudson - Wto Gru 22, 2009 15:38

Odpal samochód i obejrzyj dokładnie pompę , musi być widać z kąd leci, przegazuj troche w trakcjie może zacznie mocniej sikać. Jak sie zdejmie osłonę silnika górną to widok pompy masz z wszystkich stron oprócz spodu.
xtek - Wto Gru 22, 2009 15:39

Oslone mam zdjeta i mowie, ze kapie z dolu, wszystkie inne strony widze i z nich nie kapie. Jak przegazuje to kapie... z dolu.
szoso - Wto Gru 22, 2009 15:43

sprawdź dopływ i powrót paliwa, te wężyki a jeśli nie to leci ze środka pompy i trzeba ją uszczelnić
xtek - Wto Gru 22, 2009 22:09

Prawdopodobnie cieknie paliwo z uszczelki miedzy obudowa pompy a rozdzielaczem. Jesli sie to potwierdzi, to prawdopodobnie nie od starosci a od uzywania bioestru :) Zobaczymy. Jutro rozbieram pompe i sie okaze. Jesli uszczelka rzeczywiscie uszkodzona to bedzie przeslanie, ze nasze roverki nie znosza dobrze uzywania biopaliwa ;D
szoso - Sro Gru 23, 2009 13:16

xtek napisał/a:
nie od starosci a od uzywania bioestru

u mojego kumpla na bio w Sprinterze pompa wtryskowa się rozszelniła i zaczęło z niej lecieć :/
u brata w ciągniku na bio również puściła pompa a dodatkowo zapierniczyło wtryski :/

filo - Sro Gru 23, 2009 17:37

Trzeba było by małe lusterko i spróbować zlokalizować wyciek oglądając pompę od spodu za pomocą tego lusterka...
Raptile - Sro Gru 23, 2009 17:40

xtek napisał/a:
Prawdopodobnie cieknie paliwo z uszczelki miedzy obudowa pompy a rozdzielaczem. Jesli sie to potwierdzi, to prawdopodobnie nie od starosci a od uzywania bioestru :) Zobaczymy. Jutro rozbieram pompe i sie okaze. Jesli uszczelka rzeczywiscie uszkodzona to bedzie przeslanie, ze nasze roverki nie znosza dobrze uzywania biopaliwa ;D



Kufa nie strasz mnie :beczy:

therhplus - Czw Kwi 14, 2011 18:14

Odgrzewam temat, bo mam podobny problem co xtek. Pompa wtryskowa jakby poci się, ropa kapie tworząc pod autem plamę (może nie aż 1m :shock: , ale ze 30-40 cm ) i śmierdzi przeokrutnie. :(

I teraz pytania:
1. Da radę uszczelnic tę pompę samodzielnie w garażu, czy to skomplikowana robota i lepiej się samemu za to nie brac a wóz oddac do pompiarza?

2. Jeżeli trzeba będzie do pompiarza - czy możecie polecic takiego w okolicach Warszawy, który słysząc Rover nie zrobi wielkich oczu i zażyczy sobie za robotę jeszcze większej kwoty?

Pomóżcie proszę :)

{edit} zapomniałem napisac - nie cieknie na powrotach.

nicco_nuwai - Czw Kwi 14, 2011 18:20

z racji iz kolega odgrzal kotleta usunalem moj zdublowany temat i podpinam sie:

witam!

zauwazylem wczoraj wyciek paliwa, zbiera sie ono pod miska olejowa i za nia. bardzo silnie kapie przy zapalonym silniku, przy zgaszonym kapie slabnaco - ale po nocy spokojnie porzadna szklanka ropy pod autem jest (wnioskujac po rozmiarze plamy). ciecz to na 90% ropa wnioskujac po kolorze (jasno zolty i przezroczysty ) i zapachu.

ogladalem przy pracujacym silniku pompe, waz zasilajacy paliwowy idacy do filtra, twarda rurke w ktora przeradza sie ten waz, powroty wtryskiwaczy suche, powrot z pompy tez suchy. na tyle ile jestem wstanie obejrzec silnik patrzac od gory - nie stwierdzilem przy mocnym gazowaniu jakis wytryskow, wyciekow itp...

napewno sa wycieki od tylu silnikam z pod pokrywy zaworow - leci jakby olej (jasna ciecz + czarny osad)

brak oznak hgf i innego majonezu

gdzie upatrywac sie przyczyny? niby ropa sie nie pali sama z siebie - ale jakos ped powietrza męski organ płciowy to na turbine i klolektor (od dolu) do mnie nie przemawia....

pozdr

xtek - Czw Kwi 14, 2011 20:46

therhplus napisał/a:
Odgrzewam temat, bo mam podobny problem co xtek. Pompa wtryskowa jakby poci się, ropa kapie tworząc pod autem plamę (może nie aż 1m :shock: , ale ze 30-40 cm ) i śmierdzi przeokrutnie. :(

I teraz pytania:
1. Da radę uszczelnic tę pompę samodzielnie w garażu, czy to skomplikowana robota i lepiej się samemu za to nie brac a wóz oddac do pompiarza?

2. Jeżeli trzeba będzie do pompiarza - czy możecie polecic takiego w okolicach Warszawy, który słysząc Rover nie zrobi wielkich oczu i zażyczy sobie za robotę jeszcze większej kwoty?

Pomóżcie proszę :)

{edit} zapomniałem napisac - nie cieknie na powrotach.


U mnie kapalo z tylnej czesci pompy. Tam jest taki smieszny element na dwoch srubach (taki sam jak tutaj na samym dole zdejcia, tylko po drugiej stronie pompy - http://i209.photobucket.c...ectionpump1.jpg ). Sam tego raczej nie zrobisz... Trzeba wyjac cala pompe.
U mnie za uszczelnienie calosci wzieli chyba kolo 500zl

therhplus - Pią Kwi 15, 2011 06:41

U mnie poci sie u gory. Problem w tym ze nie moge zlokalizowac zrodla... Ropa jakby skrapla sie na kopulce pompy.
nicco_nuwai - Pią Kwi 15, 2011 17:53

xtek napisał/a:
U mnie kapalo z tylnej czesci pompy. Tam jest taki smieszny element na dwoch srubach (taki sam jak tutaj na samym dole zdejcia, tylko po drugiej stronie pompy - http://i209.photobucket.c...ectionpump1.jpg )


dzis po ogledzinach od dolu auta i od gory - ewidentnie widac patrzac od gory ze kapie z tej zaslepki miedzy pompa a blokiem silnika - przy przegazowce normalnie fontanna.

niestety pompa do wyciagniecia i potem do pompiarza...

pomogl nie nie moge kliknac z braku opcji ale podziekowac moge - wiec i tak czynie :)

pozdrawiam

Brt - Sob Kwi 16, 2011 00:15

jak widzę standard w tych pompach .... trochę latek i uszczelnienia puszczają ....
nicco_nuwai - Sob Kwi 16, 2011 13:40

Brt napisał/a:
jak widzę standard w tych pompach .... trochę latek i uszczelnienia puszczają ....


moze i taki ich urok, ale moja byla niedalej jak poltora roku temu regenerowana - wszystkie uszczelki nowe - troche krotko wytrzymalo patrzac ze robie rocznie srednio 15-20k

pozdr

Jugol - Sob Kwi 16, 2011 15:18

xtek, po raz nie wiem który piszę to co jest potwierdzone, biodiesel źle wpływa na uszczelnienia pomp wtryskowych. Zapewne są specjalne rodzaje uszczelnień dostosowanych do tego paliwa, ale znając życie w Polandii tego nie dostaniesz. Trzeba sobie zadać pytanie, czy warto, policzyć koszty, tego co się zaoszczędzi, ile się później wpakuje w generalne uszczelnienie pompy wtryskowej, itd. itp.
Jeden z wielu artykułów na ten temat:

http://ekoenergia.blogspo...01_archive.html

Na forum www.V40.pl , jeden z forumowiczów zacytował rozmowę z serwisem Volvo.

cyt. by ZawaR:

,,Telefonowalem do serwisu VOLVO z zapytaniem o BIOpaliwo a dokladnie BIOESTER B100 oferowany na stacjach BLISKA, napisalem tez maila z zapytaniem.

Odpowiedzi sa negatywne dla mojego VOLVO silnik 1.9 TD z 1998 roku.

"Nie zaleca sie w formie czystej ani mieszanej z ON uzywac tego paliwa. Silnik, najdalej po kilku tysiacach kilometrow ulegnie zatarciu. Bardzo szybko ulegna zniszczeniu uszczelki."

Raptile - Sob Kwi 16, 2011 15:38

"najdalej po kilku tysiacach kilometrow ulegnie zatarciu.

Co ? hahahaha Bioester ma lepszą smarowalnosć niż ropa to nie opał. A ja myslalem ze zatrzeć silnik mozna jezdzac bez oleju ;P

Hmm 30 tys km i nic ;p

Remigiusz - Sob Kwi 16, 2011 16:00

Raptile, Opal ma takie samo smarowanie jak zwykły Diesel :wink: Ta sama frakcja to samo coś tylko inny kolor i cenna :wink:

Bioester jest o tyle lepszy ze to nie Biodiesel, Biodiesel ma to do siebie ze ma fragmenty alkoholu i to niszczy uszczelki i wpływa na złe smarowanie :wink: A po drugie nic nie jest wieczne :roll:

Aha znalazłem w garażu po 1,5 roku bankę gdzie zalałem Bioester (z Bliskiej) z filtra paliwa :razz: Pachnie to jak olej rzepakowy i jak olej od starych frytek :wink:

xtek - Sob Kwi 16, 2011 16:04

Jugol napisał/a:
xtek, po raz nie wiem który piszę to co jest potwierdzone, biodiesel źle wpływa na uszczelnienia pomp wtryskowych.


Spokojnie, to jest temat sprzed 2 lat. Moje auto wczesniej dostawalo po dupie i wcale sie nie dziwie, ze pompa puscila.
Brt i inni tez uszczelniali pompe a niekoniecznie stosowali BIO.
Ja od momentu uszczelnienia dalej tankuje BIO, przejechalem kilkadziesiat tysiecy kilometrow i nic sie nie dzieje.
Wynurzenia marnego serwisana na temat zatarcia nie robia na mnie zadnego wrazenia, bo to belkot.

Polecam:
http://www.e-biopaliwa.pl/faq_bio100

Jugol - Sob Kwi 16, 2011 16:12

PKN Orlen dla mnie np. też nie jest żadnym autorytetem :spoko:
xtek - Nie Kwi 17, 2011 11:01

Jugol napisał/a:
PKN Orlen dla mnie np. też nie jest żadnym autorytetem :spoko:


Mimo wszystko nikt nikomu nie wlewa BIO na sile do baku ;)
Sa wyraznie napisane ostrzezenia, zeby zapytac producenta itd.
Niektorzy jezdza na opale, inni na denaturacie a inni na BIO ;) To tylko stare tanie auto a nie oltarzyk ;) Ja jestem zadowolony, oszczedzam costam i jest git.

Jugol - Nie Kwi 17, 2011 11:09

xtek napisał/a:
Mimo wszystko nikt nikomu nie wlewa BIO na sile do baku


Zgadzam się, każdy jeździ na czym chce :taa:

therhplus - Pon Kwi 18, 2011 16:03

Podjechalem do serwisu bosha, ktory wydal mi sie najbardziej odpowiedni do tej pompy. Przez telefon pan sewrisant mowil o koszcie ok. 650pln, na miejscu stwierdzil (do auta nawet nie zajrzal) ze w tysiacu sie nie zamknie, a robota moze wyjsc nawet ponad dwa tysiace... Generalnie stwierdzil ze robota jest "w jedna strone" i jak juz rozgrzebie pompe to musze lykac koszty, jak mlody pelikan.
nicco_nuwai - Pon Kwi 18, 2011 17:19

therhplus napisał/a:
Podjechalem do serwisu bosha, ktory wydal mi sie najbardziej odpowiedni do tej pompy. Przez telefon pan sewrisant mowil o koszcie ok. 650pln, na miejscu stwierdzil (do auta nawet nie zajrzal) ze w tysiacu sie nie zamknie, a robota moze wyjsc nawet ponad dwa tysiace... Generalnie stwierdzil ze robota jest "w jedna strone" i jak juz rozgrzebie pompe to musze lykac koszty, jak mlody pelikan.


jakis pic na wode....

ja bylem w serwisie pomp poltora roku temu i placilem 150zl za wymiane wszystkich uszczelniaczy pompy + czyszczenie pompy + sprawdzanie cisnienia, czujnika temp itp...

teraz odstawiam po swietach auto na wyjecie pompy, wymiane uszczelniaczy, usrtawienie spowrotem rozrzadu itp i robote wyceniono na 250zl

nie daj sie naciagac....

pozdrawiam.

therhplus - Wto Kwi 19, 2011 13:52

Nicco, daj proszę namiary, bo wszędzie gdzie dzwonię krzyczą po 1000 PLN... Skoro, w tej cenie mogę mieć sprawne auto + wywczas nad morzem, to wolę i mogę te 400km trzasnąć (bylem dojechał) :wink:

Tak serio - jak będziesz po robocie daj znać co zrobili i ile wyszło.

nicco_nuwai - Wto Kwi 19, 2011 19:57

therhplus napisał/a:
Nicco, daj proszę namiary, bo wszędzie gdzie dzwonię krzyczą po 1000 PLN...
Tak serio - jak będziesz po robocie daj znać co zrobili i ile wyszło.


1000pln to kompletna regeneracja pompy - a nie wymiana uszczelniaczy + czyszczenie + ustawienie nastawnika itp... moze sztucznie proboja naciangac na "pelna" regeneracje... rozne cuda sie dzieja w warsztatach...

zarty zartami ale moze faktycznie warto - wyjac pompe i wyslac kurierem do firmy gdzies dalej? ja poprzednia regeneracje poprzez wymiane uszczelniaczy i czyszczenie pompy (poltora roku temu) robilem tu:

DIESEL-SERVICE WIKA-CZARNOWSKI
lokalizacja: ulica Zakopiańska 13
81-314 Gdynia
woj. pomorskie
tel. 58 620-50-03

wtedy zaplacilem 150zl, teraz jak dzwonilem to krzyczeli 200zl - ale pompa w siatce - nie maja nadal warunkow do demontazu.

druga firma (polecana przez znajomego mechanika) gdzie dzownilem to:

Naprawa Pomp Wtryskowych Pompex. Krzysztof Szurowski
Firma Adres: Przemysłowa 9, 81-029 Gdynia
Tel.: 501-282-342
E-mail: pompex1@wp.pl
NIP: 958-000-18-76
Godziny otwarcia:
pn-pt: 09:00-18:00
sb: 09:00-14:00

tam krzyczeli okolo 300-350 + demontaz/montaz + ustawienie rozrzadu.

ostatezcznie tesc zalatwil mi wizyte w kartuzach - niestety tu juz danych zakladu nie znam bo to jego znajomy zabiera auto do kartuz i tam calkowity koszt czyli demontaz, regeneracja (uszczelnianie + mycie + ustawienie), montaz, ustawienie rozrzadu ma kosztowac okolo 250zl. tyle ze tu niestety nic nie moge podac bo nie znam danych...

powaznie mowiac pomysl o tym diesel service w gdyni - moze warto zrobic numer z kurierem, na miejscu niech ci zdemontuja pompe, zapakuj i wyslij - ile ci wyjdzie wysylka ? 100wa tam i spowrotem max. + cirka 200 uszczelnienie to masz 300. pytanie ile u ciebie krzykna za wyjecie/wsadzenie + ustawienie rozrzadu....

tyle moge podpowiedziec - powodzenia! :)

therhplus - Czw Kwi 21, 2011 10:59

Dzięki i wzajemnie!

To chyba najbardziej przegrana rzecz, która może się w "mułku" popsuć...