|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Wyciek paliwa
xtek - Wto Gru 15, 2009 00:19 Temat postu: [R220] Wyciek paliwa Patrze dzis pod autem, a tam slad po kaluzy paliwa srednicy ponad jednego metra. I tak sie zastanawiam skad to moze kapac. Juz ostatnio jak przechodzilem to sie poslizgnalem i myslalem co to, a teraz okazuje sie, ze to paliwo. Otoz kapie z przodu auta. Wezyki przelewowe cale, kolo filtra sucho. Skad moze sie lac paliwo? Niestety wiecej nie udalo mi sie zauwazyc, bo w garazu dosc ciemno... sprobuje jutro poszukac na zewnatrz.
thef - Wto Gru 15, 2009 00:35
Ściągnij osłonę silnika i popatrz przy pompie.
grembi - Wto Gru 15, 2009 16:08
U mnie było to samo
Niestety były to przewody przelewowe.
Sprawdz jeszcze raz dokładnie.
Pozdrawiam.
xtek - Wto Gru 22, 2009 15:20
Dzis sie dokladniej temu przyjrzalem i definitywnie kapie z pompy. I to jakos z dolu pompy, bo kapie na taka belke, ktora jest nizej. Sa tam jakies wezyki albo cos, co moglo peknac? Ma ktos zdjecie wyjetej pompy ze wszystkich stron?
chudson - Wto Gru 22, 2009 15:38
Odpal samochód i obejrzyj dokładnie pompę , musi być widać z kąd leci, przegazuj troche w trakcjie może zacznie mocniej sikać. Jak sie zdejmie osłonę silnika górną to widok pompy masz z wszystkich stron oprócz spodu.
xtek - Wto Gru 22, 2009 15:39
Oslone mam zdjeta i mowie, ze kapie z dolu, wszystkie inne strony widze i z nich nie kapie. Jak przegazuje to kapie... z dolu.
szoso - Wto Gru 22, 2009 15:43
sprawdź dopływ i powrót paliwa, te wężyki a jeśli nie to leci ze środka pompy i trzeba ją uszczelnić
xtek - Wto Gru 22, 2009 22:09
Prawdopodobnie cieknie paliwo z uszczelki miedzy obudowa pompy a rozdzielaczem. Jesli sie to potwierdzi, to prawdopodobnie nie od starosci a od uzywania bioestru Zobaczymy. Jutro rozbieram pompe i sie okaze. Jesli uszczelka rzeczywiscie uszkodzona to bedzie przeslanie, ze nasze roverki nie znosza dobrze uzywania biopaliwa
szoso - Sro Gru 23, 2009 13:16
xtek napisał/a: | nie od starosci a od uzywania bioestru |
u mojego kumpla na bio w Sprinterze pompa wtryskowa się rozszelniła i zaczęło z niej lecieć
u brata w ciągniku na bio również puściła pompa a dodatkowo zapierniczyło wtryski
filo - Sro Gru 23, 2009 17:37
Trzeba było by małe lusterko i spróbować zlokalizować wyciek oglądając pompę od spodu za pomocą tego lusterka...
Raptile - Sro Gru 23, 2009 17:40
xtek napisał/a: | Prawdopodobnie cieknie paliwo z uszczelki miedzy obudowa pompy a rozdzielaczem. Jesli sie to potwierdzi, to prawdopodobnie nie od starosci a od uzywania bioestru Zobaczymy. Jutro rozbieram pompe i sie okaze. Jesli uszczelka rzeczywiscie uszkodzona to bedzie przeslanie, ze nasze roverki nie znosza dobrze uzywania biopaliwa |
Kufa nie strasz mnie
therhplus - Czw Kwi 14, 2011 18:14
Odgrzewam temat, bo mam podobny problem co xtek. Pompa wtryskowa jakby poci się, ropa kapie tworząc pod autem plamę (może nie aż 1m , ale ze 30-40 cm ) i śmierdzi przeokrutnie.
I teraz pytania:
1. Da radę uszczelnic tę pompę samodzielnie w garażu, czy to skomplikowana robota i lepiej się samemu za to nie brac a wóz oddac do pompiarza?
2. Jeżeli trzeba będzie do pompiarza - czy możecie polecic takiego w okolicach Warszawy, który słysząc Rover nie zrobi wielkich oczu i zażyczy sobie za robotę jeszcze większej kwoty?
Pomóżcie proszę
{edit} zapomniałem napisac - nie cieknie na powrotach.
nicco_nuwai - Czw Kwi 14, 2011 18:20
z racji iz kolega odgrzal kotleta usunalem moj zdublowany temat i podpinam sie:
witam!
zauwazylem wczoraj wyciek paliwa, zbiera sie ono pod miska olejowa i za nia. bardzo silnie kapie przy zapalonym silniku, przy zgaszonym kapie slabnaco - ale po nocy spokojnie porzadna szklanka ropy pod autem jest (wnioskujac po rozmiarze plamy). ciecz to na 90% ropa wnioskujac po kolorze (jasno zolty i przezroczysty ) i zapachu.
ogladalem przy pracujacym silniku pompe, waz zasilajacy paliwowy idacy do filtra, twarda rurke w ktora przeradza sie ten waz, powroty wtryskiwaczy suche, powrot z pompy tez suchy. na tyle ile jestem wstanie obejrzec silnik patrzac od gory - nie stwierdzilem przy mocnym gazowaniu jakis wytryskow, wyciekow itp...
napewno sa wycieki od tylu silnikam z pod pokrywy zaworow - leci jakby olej (jasna ciecz + czarny osad)
brak oznak hgf i innego majonezu
gdzie upatrywac sie przyczyny? niby ropa sie nie pali sama z siebie - ale jakos ped powietrza męski organ płciowy to na turbine i klolektor (od dolu) do mnie nie przemawia....
pozdr
xtek - Czw Kwi 14, 2011 20:46
therhplus napisał/a: | Odgrzewam temat, bo mam podobny problem co xtek. Pompa wtryskowa jakby poci się, ropa kapie tworząc pod autem plamę (może nie aż 1m , ale ze 30-40 cm ) i śmierdzi przeokrutnie.
I teraz pytania:
1. Da radę uszczelnic tę pompę samodzielnie w garażu, czy to skomplikowana robota i lepiej się samemu za to nie brac a wóz oddac do pompiarza?
2. Jeżeli trzeba będzie do pompiarza - czy możecie polecic takiego w okolicach Warszawy, który słysząc Rover nie zrobi wielkich oczu i zażyczy sobie za robotę jeszcze większej kwoty?
Pomóżcie proszę
{edit} zapomniałem napisac - nie cieknie na powrotach. |
U mnie kapalo z tylnej czesci pompy. Tam jest taki smieszny element na dwoch srubach (taki sam jak tutaj na samym dole zdejcia, tylko po drugiej stronie pompy - http://i209.photobucket.c...ectionpump1.jpg ). Sam tego raczej nie zrobisz... Trzeba wyjac cala pompe.
U mnie za uszczelnienie calosci wzieli chyba kolo 500zl
therhplus - Pią Kwi 15, 2011 06:41
U mnie poci sie u gory. Problem w tym ze nie moge zlokalizowac zrodla... Ropa jakby skrapla sie na kopulce pompy.
nicco_nuwai - Pią Kwi 15, 2011 17:53
xtek napisał/a: | U mnie kapalo z tylnej czesci pompy. Tam jest taki smieszny element na dwoch srubach (taki sam jak tutaj na samym dole zdejcia, tylko po drugiej stronie pompy - http://i209.photobucket.c...ectionpump1.jpg ) |
dzis po ogledzinach od dolu auta i od gory - ewidentnie widac patrzac od gory ze kapie z tej zaslepki miedzy pompa a blokiem silnika - przy przegazowce normalnie fontanna.
niestety pompa do wyciagniecia i potem do pompiarza...
pomogl nie nie moge kliknac z braku opcji ale podziekowac moge - wiec i tak czynie
pozdrawiam
Brt - Sob Kwi 16, 2011 00:15
jak widzę standard w tych pompach .... trochę latek i uszczelnienia puszczają ....
nicco_nuwai - Sob Kwi 16, 2011 13:40
Brt napisał/a: | jak widzę standard w tych pompach .... trochę latek i uszczelnienia puszczają .... |
moze i taki ich urok, ale moja byla niedalej jak poltora roku temu regenerowana - wszystkie uszczelki nowe - troche krotko wytrzymalo patrzac ze robie rocznie srednio 15-20k
pozdr
Jugol - Sob Kwi 16, 2011 15:18
xtek, po raz nie wiem który piszę to co jest potwierdzone, biodiesel źle wpływa na uszczelnienia pomp wtryskowych. Zapewne są specjalne rodzaje uszczelnień dostosowanych do tego paliwa, ale znając życie w Polandii tego nie dostaniesz. Trzeba sobie zadać pytanie, czy warto, policzyć koszty, tego co się zaoszczędzi, ile się później wpakuje w generalne uszczelnienie pompy wtryskowej, itd. itp.
Jeden z wielu artykułów na ten temat:
http://ekoenergia.blogspo...01_archive.html
Na forum www.V40.pl , jeden z forumowiczów zacytował rozmowę z serwisem Volvo.
cyt. by ZawaR:
,,Telefonowalem do serwisu VOLVO z zapytaniem o BIOpaliwo a dokladnie BIOESTER B100 oferowany na stacjach BLISKA, napisalem tez maila z zapytaniem.
Odpowiedzi sa negatywne dla mojego VOLVO silnik 1.9 TD z 1998 roku.
"Nie zaleca sie w formie czystej ani mieszanej z ON uzywac tego paliwa. Silnik, najdalej po kilku tysiacach kilometrow ulegnie zatarciu. Bardzo szybko ulegna zniszczeniu uszczelki."
Raptile - Sob Kwi 16, 2011 15:38
"najdalej po kilku tysiacach kilometrow ulegnie zatarciu.
Co ? hahahaha Bioester ma lepszą smarowalnosć niż ropa to nie opał. A ja myslalem ze zatrzeć silnik mozna jezdzac bez oleju
Hmm 30 tys km i nic
Remigiusz - Sob Kwi 16, 2011 16:00
Raptile, Opal ma takie samo smarowanie jak zwykły Diesel Ta sama frakcja to samo coś tylko inny kolor i cenna
Bioester jest o tyle lepszy ze to nie Biodiesel, Biodiesel ma to do siebie ze ma fragmenty alkoholu i to niszczy uszczelki i wpływa na złe smarowanie A po drugie nic nie jest wieczne
Aha znalazłem w garażu po 1,5 roku bankę gdzie zalałem Bioester (z Bliskiej) z filtra paliwa Pachnie to jak olej rzepakowy i jak olej od starych frytek
xtek - Sob Kwi 16, 2011 16:04
Jugol napisał/a: | xtek, po raz nie wiem który piszę to co jest potwierdzone, biodiesel źle wpływa na uszczelnienia pomp wtryskowych. |
Spokojnie, to jest temat sprzed 2 lat. Moje auto wczesniej dostawalo po dupie i wcale sie nie dziwie, ze pompa puscila.
Brt i inni tez uszczelniali pompe a niekoniecznie stosowali BIO.
Ja od momentu uszczelnienia dalej tankuje BIO, przejechalem kilkadziesiat tysiecy kilometrow i nic sie nie dzieje.
Wynurzenia marnego serwisana na temat zatarcia nie robia na mnie zadnego wrazenia, bo to belkot.
Polecam:
http://www.e-biopaliwa.pl/faq_bio100
Jugol - Sob Kwi 16, 2011 16:12
PKN Orlen dla mnie np. też nie jest żadnym autorytetem
xtek - Nie Kwi 17, 2011 11:01
Jugol napisał/a: | PKN Orlen dla mnie np. też nie jest żadnym autorytetem |
Mimo wszystko nikt nikomu nie wlewa BIO na sile do baku
Sa wyraznie napisane ostrzezenia, zeby zapytac producenta itd.
Niektorzy jezdza na opale, inni na denaturacie a inni na BIO To tylko stare tanie auto a nie oltarzyk Ja jestem zadowolony, oszczedzam costam i jest git.
Jugol - Nie Kwi 17, 2011 11:09
xtek napisał/a: | Mimo wszystko nikt nikomu nie wlewa BIO na sile do baku |
Zgadzam się, każdy jeździ na czym chce
therhplus - Pon Kwi 18, 2011 16:03
Podjechalem do serwisu bosha, ktory wydal mi sie najbardziej odpowiedni do tej pompy. Przez telefon pan sewrisant mowil o koszcie ok. 650pln, na miejscu stwierdzil (do auta nawet nie zajrzal) ze w tysiacu sie nie zamknie, a robota moze wyjsc nawet ponad dwa tysiace... Generalnie stwierdzil ze robota jest "w jedna strone" i jak juz rozgrzebie pompe to musze lykac koszty, jak mlody pelikan.
nicco_nuwai - Pon Kwi 18, 2011 17:19
therhplus napisał/a: | Podjechalem do serwisu bosha, ktory wydal mi sie najbardziej odpowiedni do tej pompy. Przez telefon pan sewrisant mowil o koszcie ok. 650pln, na miejscu stwierdzil (do auta nawet nie zajrzal) ze w tysiacu sie nie zamknie, a robota moze wyjsc nawet ponad dwa tysiace... Generalnie stwierdzil ze robota jest "w jedna strone" i jak juz rozgrzebie pompe to musze lykac koszty, jak mlody pelikan. |
jakis pic na wode....
ja bylem w serwisie pomp poltora roku temu i placilem 150zl za wymiane wszystkich uszczelniaczy pompy + czyszczenie pompy + sprawdzanie cisnienia, czujnika temp itp...
teraz odstawiam po swietach auto na wyjecie pompy, wymiane uszczelniaczy, usrtawienie spowrotem rozrzadu itp i robote wyceniono na 250zl
nie daj sie naciagac....
pozdrawiam.
therhplus - Wto Kwi 19, 2011 13:52
Nicco, daj proszę namiary, bo wszędzie gdzie dzwonię krzyczą po 1000 PLN... Skoro, w tej cenie mogę mieć sprawne auto + wywczas nad morzem, to wolę i mogę te 400km trzasnąć (bylem dojechał)
Tak serio - jak będziesz po robocie daj znać co zrobili i ile wyszło.
nicco_nuwai - Wto Kwi 19, 2011 19:57
therhplus napisał/a: | Nicco, daj proszę namiary, bo wszędzie gdzie dzwonię krzyczą po 1000 PLN...
Tak serio - jak będziesz po robocie daj znać co zrobili i ile wyszło. |
1000pln to kompletna regeneracja pompy - a nie wymiana uszczelniaczy + czyszczenie + ustawienie nastawnika itp... moze sztucznie proboja naciangac na "pelna" regeneracje... rozne cuda sie dzieja w warsztatach...
zarty zartami ale moze faktycznie warto - wyjac pompe i wyslac kurierem do firmy gdzies dalej? ja poprzednia regeneracje poprzez wymiane uszczelniaczy i czyszczenie pompy (poltora roku temu) robilem tu:
DIESEL-SERVICE WIKA-CZARNOWSKI
lokalizacja: ulica Zakopiańska 13
81-314 Gdynia
woj. pomorskie
tel. 58 620-50-03
wtedy zaplacilem 150zl, teraz jak dzwonilem to krzyczeli 200zl - ale pompa w siatce - nie maja nadal warunkow do demontazu.
druga firma (polecana przez znajomego mechanika) gdzie dzownilem to:
Naprawa Pomp Wtryskowych Pompex. Krzysztof Szurowski
Firma Adres: Przemysłowa 9, 81-029 Gdynia
Tel.: 501-282-342
E-mail: pompex1@wp.pl
NIP: 958-000-18-76
Godziny otwarcia:
pn-pt: 09:00-18:00
sb: 09:00-14:00
tam krzyczeli okolo 300-350 + demontaz/montaz + ustawienie rozrzadu.
ostatezcznie tesc zalatwil mi wizyte w kartuzach - niestety tu juz danych zakladu nie znam bo to jego znajomy zabiera auto do kartuz i tam calkowity koszt czyli demontaz, regeneracja (uszczelnianie + mycie + ustawienie), montaz, ustawienie rozrzadu ma kosztowac okolo 250zl. tyle ze tu niestety nic nie moge podac bo nie znam danych...
powaznie mowiac pomysl o tym diesel service w gdyni - moze warto zrobic numer z kurierem, na miejscu niech ci zdemontuja pompe, zapakuj i wyslij - ile ci wyjdzie wysylka ? 100wa tam i spowrotem max. + cirka 200 uszczelnienie to masz 300. pytanie ile u ciebie krzykna za wyjecie/wsadzenie + ustawienie rozrzadu....
tyle moge podpowiedziec - powodzenia!
therhplus - Czw Kwi 21, 2011 10:59
Dzięki i wzajemnie!
To chyba najbardziej przegrana rzecz, która może się w "mułku" popsuć...
|
|