Zobacz temat - [R All benzynowe] paliwo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R All benzynowe] paliwo

ascaris - Sob Sty 02, 2010 15:46
Temat postu: [R All benzynowe] paliwo
Tak się ostatnio zastanowiłem nad sensem lania paliwa 95 czy 98.
Czy silniki w roverkach rozróżniają jakie paliwo zostało wlane? Tzn czy komputer wykrywa, że zostało wlane np paliwo 98 i zostaje odpowiednio przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu? Są tam w ogóle czujniki spalania stukowego?

Od jakiegoś czasu tankuję tylko benzynę 98 ale (chyba) żadnej różnicy nie zauważyłem. No poza różnicą w portfelu :mrgreen:

des - Sob Sty 02, 2010 16:15

Gdzieś wyczytałem, że masze silniki są przystosowane do paliwa 95 i lanie "lepszego" paliwa jest bez sensu.
ADI-mistrzu - Sob Sty 02, 2010 17:31

Tak, silniki z serii K zostały przystosowane do paliwa 95 oktanów (ale czy nasze paliwo tyle ma ? tego nie wie chyba nawet dystrybutor...).
Ba, co lepsze, nawet jak by odróżniał to by nic nie mógł zrobić bo coś takiego jak czujnik spalania stukowego nie występuje.
A żeby jeszcze bardziej dopieścić, nie ma wyprzedzania zapłonu. Jest on zrealizowany niby na tranzystorze sterującym cewką, ale co z tego jak rozdzielacz mechaniczny ? To taka precyzja jest w tym sterowaniu wyprzedzeniem....
Mogli chociaż mechaniczny system wyprzedzania dać... a tu nic, na sztywno palec rozdzielacza napędzany w wałka rozrządu i koniec...

ascaris - Sob Sty 02, 2010 18:17

A więc panie i panowie do serii K lejemy 95 :D Z technicznego punktu widzenia nie ma sensu zalewać 98. A nie wiecie może czy taka sama sytuacja występuje w silnikach audi (np A4 rocznik 99)
des - Nie Sty 03, 2010 01:27

Tata ma Audi A4 1.6 z `99 i na klapce wlewu paliwa jest naklejka żeby lać 95 oktanów.
hvil - Nie Sty 03, 2010 02:34

hmmm ja na 1.8 turbo pomimo ze seria K leję 98 jakoś spokojniej odpala i ja jestem spokojniejszy o użytkowanie dłuższe silnika. Co mnie dziwi nie tylko o benzynę, Seria K na turbince karzą lać olej 10W40! tak gęstego to ja nawet w 16 letniej maździe nie używam. A tu w dodatku turbina, wydawało mi się ze do turbo silników olej powinien być rzadszy.
izeK - Nie Sty 03, 2010 11:23

Czy 95 czy 98 to zależy od producenta, jeśli do OBOJĘTNIE jakiego auta, które pije 95 zalejemy 98 lub jakieś inne V-power to on tego nie odczuje, po prostu strata pieniędzy na droższe paliwo... chyba że masz mustanga ;)
Robert_ - Nie Sty 03, 2010 11:44

izeK, u na sw Polsce to brzmi jak sucha teoria.
Niestety tutaj benzyna nie jest jak w Niemczech bądź Francji.
Różnica w tankowaniu lepszej benzyny jest tak jak pisze to hvil, u nas benzyna na te 95 ma pewnie 89 a 98 ->95 i dlatego jest różnica.
Jeżdżę służbowym Fiatem Pandą 1.1 i tam niby trzeba lać 95.
Przy 95 auto "się toczy" nawet przy wysokich obrotach, od pewnego czasu leje tylko V-powera i jest różnica(nie żeby odrzutowiec z tego był :wink: ) ale jak przeciągam do 5tyś. to nadal idzie-nie to co na 95...
Do mojego R tylko raz nalałem 98VERVA i chyba dwa 98 z lotosu.
Przy VERVIE dużej różnicy nie było, za to z lotosu lałem przed mrozami i lepiej palił niż na 95.
Podsumowując, tam gdzie nie płacimy lejmy lepszą :razz: , a do swojego kochanego autka wybierajmy sprawdzone stacje w których można zalać tą 95.

sknerko - Nie Sty 03, 2010 12:06

Ja wam powiem że 95 jest najlepsza na Lukoil z resztą 98 też, kolega do Civica jak zalał 98 na Luku to powiedział że innego paliwa nie chce widzieć i tankuje już tylko na Lukoil
Robert_ - Nie Sty 03, 2010 12:15

sknerko, interesujące.
Lukoil mam jakieś 20km od siebie, ale i tak lece dziś w tamtym kierunku to zaleję i sprawdzę :mrgreen: testing testing :cool:

sknerko - Nie Sty 03, 2010 12:20

Na poznańskich stacjach Lukoila mają rewelacyjne paliwo Zukowaty do R75 2,5V6 jak zalał (tam mamy czujnik spalania stukowego) to dzwonił do mnie że nie spodziewał się że aż taka różnica jest jak to rzekł "ekonomia jazdy poszła się bujać" bo jeździł cały czas z pedałem w podłodze tak fajnie maszyna szła :twisted:
ascaris - Nie Sty 03, 2010 12:49

Dzięki aiwer Rzeczywiście w audicy jest na wlewie paliwa jakaś tabelka ale nigdy się jej dokładnie nie przyjrzałem :grin:

Następne moje tankowanie to powrót do starej 95. A co tam przynajmniej kilka razy bak przemyłem mocniejszym paliwkiem :)

hvil - Nie Sty 03, 2010 12:55

98 w polskich warunkach to nie tyle wiecej mocy (to sie liczy procentowo im wiekszy masz silnik wieksza moc tym bardziej wyczujesz roznice ale w polsce i tak gowniane paliwa wiec niema co liczyc na poprawe osiagow) w naszych realiach 98 to poprsotu stabilniejsza praca silnika, lepsze odpalanie i mniejsze zuzywanie sie silnika ze wzzgledu na lepsza jakosc miesznaki w tlokach. A co do verwy to w najnowszych konstrukcjach radze uwazac ta benzyna ma dodatki biopaliwowe i przy najnowszych silnikach nawet piszą w gwarancji przy dislach to juz standard a ostanio nawet przy benzyniakach ze jednostka napedowa niemoze byc tankowana paliwem z dodatkami biopaliw. Takze majac jakies fikusne 2-3 letnie wozki radze omijac verwe:-)
Perez - Nie Sty 03, 2010 13:12

Na mojej klapce w 600 tez jest naklejka 95 i zawsze lalem 95, ale na vpowerze tym niby 100oktanow lepiej zapala zima, wiec leje vpowera. Benzyna mi sluzy do odpalania i rozgrzewania, a potem gaz, wiec niech ma chlopak co najlepsze na starcie.
hvil - Nie Sty 03, 2010 13:27

to w twoim przypadku jak najbardziej, wiecej oktanow ulatwia ci rozruch a i jak duzo na gazie jezdzisz to taka benzynka lepiej dziala na nieuzywany za czesto caly ukad paliwowy.
zuber84cool - Nie Sty 03, 2010 22:33

W moim R600 na klapce pisze jak byk dużymi literami(i cyframi) żeby lać Pb 95 lub wyższą,mowa w piśmie o silniku F20Z1,wynika z tego że producent nie ma przeciwwskazań aby lać paliwo z wyższą liczbą oktan,wręcz zaleca,niemniej nie inaczej znaczy to im więcej tym lepiej dla tego silnika :wink:
ADI-mistrzu - Nie Sty 03, 2010 22:37

No lać ropę lotnicza do diesela tylko dlatego że ma więcej oktanów :grin: ?
izeK - Pon Sty 04, 2010 00:14

sknerko napisał/a:
Ja wam powiem że 95 jest najlepsza na Lukoil z resztą 98 też, kolega do Civica jak zalał 98 na Luku to powiedział że innego paliwa nie chce widzieć i tankuje już tylko na Lukoil


to chyba kolega nie czytał raportu 2009 jaka gdzie benzyna najlepsza ... :) polecam

ascaris - Pon Sty 04, 2010 00:20

ADI-mistrzu napisał/a:
No lać ropę lotnicza do diesela tylko dlatego że ma więcej oktanów :grin: ?


niestety ta łatwo nie da rady. Paliwo lotnicze ma coś około 68 oktanów i jest baaardzo suche. pompa paliwa powie do widzenia po parunastu km :D

sknerko - Pon Sty 04, 2010 00:52

izeK napisał/a:
to chyba kolega nie czytał raportu 2009 jaka gdzie benzyna najlepsza ... polecam

nie czytałem ale tankowałem paliwo i raczej z czytania nic nie będzie dopuki nie zatankuję. Wiem jedno tankuję na różnych stacjach i sredniej jakości paliwo jest na Auchan kiepskie trafiłem na Orlenie i na Statoil dobre tankowałem tylko na Shell, BP,albo na Lukoil ew. na prywatnej stacji w okolicy (Kupują Lotosa) i też twierdzę że Lukoil najlepsze paliwo ma w moich okolicach.

pajda - Pon Sty 04, 2010 01:07

oj bardzo wiele mozna przeczytac na temat dyskusji co do kalorycznosci paliw

np

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

ja leje 95 bo i tak sluzy mi jako rozruch, pozniej podtlenek gazu (lpg).
z ciekawostek moge powiedziec, ze ukrainski lpg jest milion razy lepszy niz PL (samochod o wiele lepiej sie zbiera, jest bardziej elastyczny ) ponadto na stacjach OKKO (maja tam z 15 roznych markowych stacji) mozna zalac paliwo mustang 100 (oktanow oczywiscie) za cene 3zł, normalne 95-2.5zł i samochod na oby dwóch idzie super. taka mala dygresja

Kozik - Pon Sty 04, 2010 11:10

pajda nie wiem czy dobrze zrozumiałem ten artykuł, moje odczucia są nieco inne.
mam samochód PB/LPG sekwencja
W tym momencie mam ustawiony samochód w ten sposób, że przy 6tys obrotów przełącza mi się na paliwo i do odcinki jedzie na paliwie. Tą odcinkę przesuwałem wielokrotnie by ustawić dobrze samochód na gazie.
przy benzynie 98 (tylko orlenowska verva i shell v-power racing) nie czuję momentu przełączenia się na benzynę przy wysokich obrotach.
Jeśli zaleję 95 lub 98 na jakiś dziwnych stacjach paliw obserwuję spadek mocy poprzez przymulenie samochodu przy przełączeniu z gazu na paliwo.
Jak mi to wyjaśnicie?
Czy roverowy silnik lubi 98 czy ja się mylę?
co do gazu tylko orlenowski jest ok, przynajmniej w mojej okolicy.

borsi - Pon Sty 04, 2010 11:47

Mój R odpala na vervie 98 i nie czuje żadnej różnicy w mocy . wręcz silnik się trochę zamulił bo długie odcinki jadę na gazie i z reguły 90 km/h.
Kozik - Pon Sty 04, 2010 12:38

jaką masz instalację jakub333?
colin1983 - Pon Sty 04, 2010 14:38

hvil napisał/a:
98 w polskich warunkach to nie tyle wiecej mocy (to sie liczy procentowo im wiekszy masz silnik wieksza moc tym bardziej wyczujesz roznice ale w polsce i tak gowniane paliwa wiec niema co liczyc na poprawe osiagow) w naszych realiach 98 to poprsotu stabilniejsza praca silnika, lepsze odpalanie i mniejsze zuzywanie sie silnika ze wzzgledu na lepsza jakosc miesznaki w tlokach. A co do verwy to w najnowszych konstrukcjach radze uwazac ta benzyna ma dodatki biopaliwowe i przy najnowszych silnikach nawet piszą w gwarancji przy dislach to juz standard a ostanio nawet przy benzyniakach ze jednostka napedowa niemoze byc tankowana paliwem z dodatkami biopaliw. Takze majac jakies fikusne 2-3 letnie wozki radze omijac verwe:-)


Wiem coś o tym może i nie mam 2-3 latka ale sam tankowałem verve98 do swojego roverka przez 4 miesiące po tym czasie silnik zaczął dziwnie chodzić troche nim telepało jak stałem na światłach od niedawna zacząłem tankować na BP uLTIMATE 98 i widze róznice:
- mniejsze spalanie
- lepiej pali rano a dodam że mój samochód stoi pod wiatą na dworze
- cichsza praca silnika

Vesper416 - Pon Sty 04, 2010 16:48

Trzymając się sztywno matematyki myślicie że różnica "3" oktanów może mieć wpływ na dynamike silnika? Raczej nie!!! NA pewno nie!!! Fakt jest taki ze na jednej stacji zalejesz niby 98 a ma w sobie jakies syfy dodatki i pojedzie Ci gorzej jakbys zalal gdzies u konkurencji 95!!!
colin1983 - Pon Sty 04, 2010 17:27

Vasper416 niech będzie i po twojemu, że to niema różnicy ale takie są moje odczucia po zmianie miejsca tankowania, zauważyłem nieznaczną różnice w spalaniu nawet do 0,7l na 100km.
ADI-mistrzu - Pon Sty 04, 2010 17:47

Z lotniczym wiem jak jest bo ojciec kiedyś do escorda lał takie :mrgreen:
Tylko on miał chyba 120 oktanowe (pewności brak) i samochód lepiej jeździł, stał się sporo dynamiczniejszy.
Tylko co z tego jak silnik zaczął padać po pół roku jazdy :grin:
Tak, lotnicze było mieszane z olejem, jak to robiło się np. w WSK'ch.

Ku_Ba - Pon Sty 04, 2010 18:06

Ja rowniez tankuje "lepsze"? paliwo albo verve albo vpowera i tylko na sprawdzonych stacjach potem po rozgrzaniu lpg, choc ostatnio kilka zbiornikow benzyny zeszlo na "odmulenie" po gazie i silnik pracuje wg mnie rowniej niz na zwyklej 95, hehe z lotniczym tez doswiadczenia smieszne z dawniejszych lat w f126p kolektor swiecil na czerwono, ale dlugo troszke podciagniety silnik nie pojezdzil :grin:
ADI-mistrzu - Pon Sty 04, 2010 18:15

No długo niestety nie pojeździ, układ chłodzenia nie wytrzymuje bo paliwo ma wyższa temperaturę spalania, no ale, można prawie powiedzieć że się lata :mrgreen:
Ku_Ba - Pon Sty 04, 2010 18:23

:wink: no no heh prawie latał :razz:
borsi - Wto Sty 05, 2010 08:21

Kozik, sekwencja stag-4 Magic Jet i reduktor nie pamiętam. zadowolony max dobry gaziarz . Choć mało na niej przejechałem bo mam ja miesiąc ale 2500 km już zrobiłem.
shilus82 - Wto Sty 05, 2010 09:40

Ja sie ostatnio do diagnosty przejechalem bo mi dziwnie silnik chodził.Jak odbierałem auto,to mi powiedział,że 2 i 3 cylinder praktycznie zero spreżania miały,zalezione że hej.Poza tym w naszym paliwku ostanio pojawiło sie duuuużo siary,a dla spokojnosci mam sie przesiąść na 98.Leje je na stacji tesko(bo mam pare kuponow na znizke:))a jak sie kupony skonczą,to bede jeździł na oszołoma.Co do wyzszosci 98 nad 95,ojciec ma cytryne C3 1,4 16V z 2006 roku.Jak lał 95 to mu cały silnik grał jak dobry perkusista,a jak zaczął lac 98 to perkusiscie sie pałki połamały:)
ADI-mistrzu - Wto Sty 05, 2010 15:35

Ja boje się tankować na tego typu stacjach jak tesko, oszołom, żabka, piotr, paweł... jakoś nie ufam tym stacjom, zazwyczaj Shell, ewentualnie jak już potrzebuje paliwka a mało pieniędzy to Nestle.
Kozik - Wto Sty 05, 2010 15:38

jakub333 pytałem bo dla mnie jest dziwne, że:

jakub333 napisał/a:
wręcz silnik się trochę zamulił bo długie odcinki jadę na gazie i z reguły 90 km/h.


nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale twierdzisz, że silnik się zamulił na benzynie, u mnie nie ma żadnej różnicy w jeździe, czy gaz czy benzyna i nie odczułem spadku dynamiki

borsi - Sro Sty 06, 2010 22:59

ja teraz prawie nie jeżdże na ben tylko do tych 37st. tylko odpalanie .Ja odczułem ze samochód jest większym mułem ....
a juz na vmax samochód jechał ponad 180 pare przed zagazowaniem.
teraz na gazie 168 a na benie 175 max na autostradzie.
teraz jade na regulacje powiem mu ze nie pasuje mi pare rzeczy.
a na samym początku nie czułem różnicy wogóle.

Boncky - Sro Sty 06, 2010 23:15

wszystko kwestia tego co wlejemy, prawie nigdy 95 nie ma tyle oktanów co w nazwie i prawie nigdy 98 też nie ma tyle oktanów co w nazwie, bardzo często różnica polega na tym że 95 jest albo chrzczona albo inaczej rozcieńczana co w rzeczywistości muli silnik a po wlaniu 98 która nwet po chrzczeniu będzie miała bliżej prawidlowych 95 oktanów, możemy odczuć po prostu poprawę:)

ja czasem zalewam 98 chodź by z powodu wyzszej temperatury spalania, na przedmuchanie silnika:)