|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 220 SDi 97r] problem - układ chłodzenia
goliat - Nie Sty 17, 2010 12:00 Temat postu: [rover 220 SDi 97r] problem - układ chłodzenia Nastepne pytanko
Zapaliłwm auto chodził z 1h chłodnica jest goraca waż który idzie od bloku do chłodnicy tez jest goracy ale i miekki,natomiast zbiorniczek wyrównawczy jest zimny. nie działa mi wentylator ani wskaznik temperatury powietrza.no i ciepłe powietrze nie leci do nagrzewania auta
prosze o pomoc
-co sie dzieje???
Chris83 - Nie Sty 17, 2010 12:09
Mi wygląda to na zapowietrzenie.
Gdyby to było zapowietrzenie to odkręcić kapsel zbiorniczka i ponaciskać węże.
Ale może lepiej niech ktoś inny się wypowie.
goliat - Nie Sty 17, 2010 12:30
moze i całkiem mozliwe gdyz w czoraj była chłodnica wyciagana,
a czy termostat mogłby sie zepsuc?? A może pompa wodna?
gdzie jest czujnik temperatury wody?
[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 12:30 ]
Własnie teraz wyszedłem,troszke ponaciskałem waz a tam same powietrze do zbiorniczka syczy-czy tak wyglada odpowietrzenie?? zaóważyłem ze chłodnica u góry jestgoraca a na dole jest zimna.
Chris83 - Nie Sty 17, 2010 14:23
Jeżeli tą rurką przelewową idzie powietrze, a nie płyn się przelewa i podnosi stan w zbiorniczku to raczej zapowietrzenie. Po naciśnięciu i wypchnięciu powietrza stan płyny powinien się zmniejszyć. Termostat chyba byłby otwarty raczej jak się zepsuje ale nie jestem pewnien.
goliat - Nie Sty 17, 2010 14:30
Zaczełem pompowac tym weżem ale nic z tego,postanowiłem sie przejechac na włonczonym ciepłym ogrzewaczu (ogrzewanie nie działało)Po przejechaniu dosłownie 100m auto sie odpowietrzylo (ciepłe ogrzewanie nagle zaczeło działac) Teraz mam problem z czujnikiem temperatury i wentylatorem-nic z tych rzeczy nie działa.
Jaka moze byc przyczyna w moim modelu?? dzieki Chris83
Chris83 - Nie Sty 17, 2010 14:41
Otworzyłeś nagrzewnicę - czy zmniejszyła się ilość płynu?
Ja ze swojej strony chyba już wszystko... - może ktoś poradzi.
goliat - Nie Sty 17, 2010 14:52
tak troszke pózniej dolałem
Chris83 - Nie Sty 17, 2010 15:13
Poradzę tak na przyszłość że forum ma fają szukajkę:
http://forum.roverki.eu/search.php
Popularne tematy łatwo znaleźć.
goliat - Nie Sty 17, 2010 17:00
dzieki
[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 17:00 ]
Czy ktos wie gdzie szukac usterki w moim modelu jeslij wentylator i czujnik wody nie chodzi?(bespieczniki sprawdzałem sa dobre)
Prosze o porade
Remigiusz - Nie Sty 17, 2010 18:19
goliat,
skąd wiesz ze wentylator nie chodzi . Ale który nie chodzi wentylator od dmuchawy czy od chłodnicy?
O ktorjy czujnik chodzi nie pokazuje tobie temp na desce czy drugi czujnik co idzie do komputera
goliat - Nie Sty 17, 2010 18:23
wentylator od chłodnicy nie chodzi
przejechałem około 5 km zaparkowałem auto i otworzyłem maske na zapalony silniku,opserwowałem przez około 30 min i zadnej reakcji od wentylatora chłodnicy
a wskazówka od temperatury na desce nie podnosi sie ( płyn w ogóle sie nie gotuje)
praktis - Nie Sty 17, 2010 18:33
Diesle SDi wolno się nagrzewają.
goliat napisał/a: | przejechałem około 5 km |
Zrób z 10 km i wtedy wskazówka powinna już być w temp. roboczej.
goliat napisał/a: | zadnej reakcji od wentylatora chłodnicy |
Silnik niedogrzany to i wentylator się nie włącza.
goliat napisał/a: | ( płyn w ogóle sie nie gotuje) |
Prawidłowo jakby się gotował to byś miał problem.
Remigiusz - Nie Sty 17, 2010 18:35
goliat napisał/a: | wentylator od chłodnicy nie chodzi
przejechałem około 5 km zaparkowałem auto i otworzyłem maske na zapalony silniku,opserwowałem przez około 30 min i zadnej reakcji od wentylatora chłodnicy |
hahahaha.....
Poszukaj trochę na forum informacji o swoim Dieslu
Nie ma lata nie ma gorąca i jak otworzyć maske auta to się nigdy tobie Rover nie zagotuje, możesz czekać cały dzień i się nie włączy Jak chcesz zobaczyć czy działa odłącz kostek od wentylatora i podłącz masę do masy i plus do plusa i zobacz czy sie kreci
Niestety przez takie coś nie zobaczysz czy sie tobie wentylator włączy, jak masz klime to ja włącz i zobacz czy się w tedy kreci. Jak jej nie masz to nie zobaczysz czy dziala. Ja mam ten sam silnik co ty i mi sie do tej pory, o proc włączenia klimy może raz przez 3 lata wentylator włączyć i to było w korku na autostradzie. I trwało to ponad godzinę zanim sie włączył na 3min i potem juz sie nie włączył
Twojego Diesla, tak zwana L-serie jest bardzo bardzo trudno zagrzać. Jeżeli tobie sie w cale nie podnosi wskazówka na desce to pewno czujnik padł i trzeba wymienić, poszukaj parę postów związane z tym gdzie ja tez pisałem i cos znajdziesz bo mi tez padł i sie w prawie w cale nie podnosił wskaźnik.
goliat - Nie Sty 17, 2010 18:39
w tej chwili zona pojechała do siostry (ok 20min drogi) praktycznie w cale go nie gasiłem od mojego testowania-kontaktowałem sie z zona i wskazowka jak lezała tak lezy-żadnej reakcji. jeszcze nie wiem co z wentylatorem bo nie mam okazji teraz sprawdzic
Remigiusz - Nie Sty 17, 2010 18:41
goliat, Wskazówka jak na razie mniej ważna jest i auto pracuje jak trzeba i jeździł na razie, a tobie sugeruje czytać i czytać na forum. I w następnym tygodniu kup nowy czujnik i zamontuj i będzie znów działać. Chyba ze kabelek sie przetarł
goliat - Nie Sty 17, 2010 18:54
Czytałem troche posty ale nie znalazłem informacji o połozeniu czujnika w moim modelu.
prosze o jakis schemat
Remigiusz - Nie Sty 17, 2010 19:00
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=czujnik
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=46711
Szukaj szukaj a znajdziesz wiele
sTERYD - Nie Sty 17, 2010 19:02
goliat, schematy są wszystkie wszyściutkie w RAVE:
http://www.roverki.wieniawa.net.pl/rave/Rave.iso
jest jeszcze taka opcja, ze masz walniety termostat (albo go nie masz w ogóle) wtedy silnik Ci się będzie dwa dni nagrzewał do normalnej temperatury
thef - Nie Sty 17, 2010 22:57
Goliat, model Twojego roverka to 200 SDi, ewentualnie 220 SDi, to dwulitrowy diesel i wystarczy jak napiszesz R 200 SDi 97r. lub R 220 SDi 97r., nie wymyślaj jakichś dodatkowych "19TD", bo to tylko robi zamieszanie. Poprawiłem to już we wszystkich Twoich tematach w "Usterkach", następnym razem pamiętaj o tym sam.
goliat - Nie Sty 17, 2010 23:51
Dzieki thef,ale skoro to jest turbo to dlaczego nie ma przy tym symbolu "T"
sknerko - Nie Sty 17, 2010 23:52
ee bo angole tak wymyślili a oni dziwni są
szoso - Pon Sty 18, 2010 08:28
goliat napisał/a: | ale skoro to jest turbo to dlaczego nie ma przy tym symbolu "T" |
zrozum, marka Rover po prostu nie korzystała z tego typu oznaczeń
są D, SD i SDi, wszystkie mają Turbo a ten ostatni ma także Intercooler
ty masz silnik 2,0 a nie 1,9 a TD to oznaczenie używane np. w VW, Volvo
goliat - Pon Sty 18, 2010 18:49
aaa no nie wiedziałem,dzieki chłopaki
Mam jeszcze jedno małe pytanie tylko nie wiem czy mam otwierac nowego posta czy nie , bo pytanie z innej beczki.
Nie przeszedł mi przegladu ze wzgledu na nieprawidłowe spaliny
-gdzie mam szukac usterki??
szoso - Pon Sty 18, 2010 19:15
goliat napisał/a: | Nie przeszedł mi przegladu ze wzgledu na nieprawidłowe spaliny
-gdzie mam szukac usterki?? |
może katalizator ktoś wyciął
egr? hmm
goliat - Pon Sty 18, 2010 19:24
No w warsztacie nie był od czasu kiedy go kupiłem
kupiłem auto od angielki z rok temu i mało prawdopodobne zeby jej kata wycieli bo przeglad miałem swierzy przy kupnie a po przegladzie mowiła ze w warsztacie nigdy auto nie stało (juz z nia przeprowadzałem mały wywiadzik)
A co powiecie na wtryski lub pompe??
Tam przy pampie sa jakies regulatory moze trzeba tym pogrzebac ?
Remigiusz - Pon Sty 18, 2010 21:45
goliat, Nie moge sobie przypomniec co to Angole robili, jak mieli te problemy bo jest to dosc popularny problem z R 220 Diesel w UK i bylo na ich forum.
Jak dobrze pamietam, lali nowy olej i kupowali te dodatki do paliwa i to pomagało.
goliat - Pon Sty 18, 2010 22:10
Remi55 napisał/a: | Jak dobrze pamietam, lali nowy olej i kupowali te dodatki do paliwa i to pomagało. |
To samo mi proponowali na przegladzie-do pełnego ropa baku kazalij mi wlac jakies 3 setki jakiegos taniego płynu z cepeenu.
kazali mi do nich wrócić jak wszystko wyjezdze,ale to olałem
myslałem ze to jakis problem mechaniczny
Jutro wypróbuje ten sposób
Remigiusz - Pon Sty 18, 2010 22:20
goliat, To nie jest problem mechaniczny. Moze masz pompe podkrecona i zaslepiony EGr lub wywalony kat.
Ja wiem ze jeden gosc nawet nic nie robił wyjeździł paliwo i potem zatankował najdroższa ropę na SHell czy jakoś tak i przeszedł test
goliat - Pon Sty 18, 2010 22:36
no w Anglij ropa raczej jest dobra,jeszcze nie słyszałem zeby ktos miał jakie kolwiek problemy z paliwem Remi55 napisał/a: | Moze masz pompe podkrecona i zaslepiony EGr |
a z ta pompa to jak to jest,po co tam az tyle sróbek do regulacji??
macie jakies schematy?? albo znacie jakies triki zeby auto jeszcze mniej paliło??
|
|