Zobacz temat - [R75] Problem z odpalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem

immortalneverdi - Pon Mar 08, 2010 17:32
Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem
Witam wszystkich jestem tu nowy.
Kupiłem moją R75 2.0 CDT rok temu ze stanem licznika 100000. Obecnie ma przejechane 148000 nic do tej pory się nie działo wszystko było ok działało bez zarzutu.
Od tygodnia coś zaczeło mu dolegać. Opisze po kolei co i jak wyglądało może ktos miał podobne zajawki.
Wróciłem do domu wieczorem odstawiam auto wszystko jest ok. Na zajutrz rano wsiadam chcę odpalić a tu nic. Kręcił momentami łapał ale nagle przestawał napewno wiecie o co mi chodzi. Kręciłem aż akumulator trafił szlag. Podładowałem aku i zaczołem od nowa kręciłem aż wkońcu odpalił. Jak zapalił zaczą dymić ale to tylko na zimnym silniku. Głośniej zaczą chodzić motor i nierówno pracować co widac na obrotomierzu bo miał skoki obrotów. I obroty również spadły do ok 600 na wolnych. Prawie gasł mi silnik jak stałem na luzie. Jak sie zagrzał duzo lepiej nie było no może to że przestawał dymic i troche ciszej chodzić. Przy obrotach od ok 1000-1600 odczuwam jak by drzał silnik. Powyżej 2000 obrotów wszystko jest ok jak było dawniej. Od tamtej pory dzień w dzień miałem problem z odpaleniem samochodu to samo obroty spadły i falował obrotomierz w bardzo małym zakresie ale odczuwalnym dla właściciela. Jak się silnik nawet zagrzał nic się nie zmieniało nadal miał problem odpalić. Dopowiem że siedze w Dani na Pónocy i ostatnimi dniami jest czasem zimno w granicach do -12 stopni. Ale w gorszych warunkach dawał sobie rade. Dwa dni temu jadąc do pracy mam wbity 5 bieg nagle puszczam go na luz i spadek obrotów odrazu na tak niski że aż zgasł na drodze:/ porażka. Na domiar złego jak był na niskich obrotach i dowalałem gaz gdy chciałem jechać nie chciał się zbierać z niskich obrotów. Wróciłem do domu i to by było na tyle bo juz nie odpalił. Co może byc przyczyna takich anomali w mojej 75? Miał może ktos podobne zajawki? Prosze o pomoc bo na dniach wybierałem się do Polski a tak nie mam jak żeby tylko raz odpalił to juz nie zgaśnie w drodze do domu. Pomocy.[]

jacekmarus - Pon Mar 08, 2010 17:42

Kolego w Twoim przypadku to wg mnie padły wtryski. Spróbuj kupić jakiś specyfik do czyszczenia wtrysków, lub regeneracja.



http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52224

apples - Pon Mar 08, 2010 18:16

Może być wina czujnika na szynie CR, problem z wtryskiem lub przepływomierzem zważywszy na kiepska pracę poniżej 2000rpm.
Nie możesz podłączyć się pod kompa?

immortalneverdi - Pon Mar 08, 2010 18:24

jak byłbym w Polsce to bym sobie radził a jestem w DK a tu mechanik mnie z torbami puści jeśli sam czegoś nie wykombinuje:/
menior - Pon Mar 08, 2010 20:14

immortalneverdi,nie przesadzaj nawet w autoryzowanych serwisach za diagnoze biora ok 30 euro,a tak to mozna tylko zgadywac :/
apples - Pon Mar 08, 2010 20:36

http://forum.roverki.eu/v...=52224&start=60
immortalneverdi - Czw Mar 11, 2010 12:33

niestety kolega jacekmarus, miał racje:/
padły wtryski i to wszystkie:/

apples - Czw Mar 11, 2010 12:43

Wymieniłeś i wszystko jest OK?
Rowan - Czw Mar 11, 2010 13:03

immortalneverdi, zaczekaj z wymianą. Na początek wyczyść zawór w pompie. Też spotkałem się z przypadkiem, że wszystko wskazywało na wtryski, a po czyszczeniu zaworu objawy ustąpiły.
immortalneverdi - Czw Mar 11, 2010 13:43

może wie ktoś jaka jest cena wtrysków?
i czy opyla się kupowac używki czy jednak nowe?
bo nowe to mi sie wydaje że troszke floty kosztują:/

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 13:38 ]
bo mam na necie za 190 zł sztukę ale po przebiegu 80 tyś
opłaca sie coś takiego brać?

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 13:43 ]
i jeszcze jedno od jakiego innego auta podeszły by wtryski do 75 2.0 cdt?

apples - Czw Mar 11, 2010 15:39

Podejdą od BMW. Nowe jak dobrze poszukasz to 700zł na allegro widziałem (wyprzedaż) lub na ebayu. Pogadaj z fachmanem odnośnie wymiany samych końcówek. Dobra regeneracja wtrysku ok 300zł. sztuka.

Podaj numery z wtrysków.

Rowan - Czw Mar 11, 2010 16:57

apples, to nie jest tak, że podejdą od BMW. Po prostu one mają nr Bosch i podejrzewam, że też w innych silnikach były stosowane. Wtryski mają też numery według których trzeba brać, w CDT występowały chyba 3 rodzaje tzn. numery.
apples - Czw Mar 11, 2010 18:35

Podejdą - pasują. Podejdą też od Freelandera i Rang Rovera.
Rowan teraz kolej na Ciebie. Nie pisz że chyba tylko rocznik i model albo nie pisz wcale.

immortalneverdi - Czw Mar 11, 2010 20:19

2 345 045- jest na każdym
0445110 030- na każdym

1208058496920
1209063396920
1203056796920
1201059196920

PHJOWI - Czw Mar 11, 2010 22:57

0445110030 TYLKO TAKI NUMER DO 75 , od fryca mogą być ale.... motor ma mniejszą kulturę pracy
phuss - Czw Mar 11, 2010 23:36

http://www.motoallegro.pl..._2_0_3_0_d.html
immortalneverdi - Pią Mar 12, 2010 07:54

A czy to mozliwe że padły wszystkie wtryski jednocześnie?
Bo mi się w to wierzyc nie chce żeszlag trafił 4 z miejsca :!:

phuss - Pią Mar 12, 2010 08:29

Mi też nie. Praktycznie niemożliwe aby 4 padły równo.
Zwróć uwagę na post Rowana o zaworze w pompie, coś w tym może być. Ja bym się przyjrzał pompie paliwowej.
pozdro

immortalneverdi - Pią Mar 12, 2010 08:47

jak wygląda ten zawór bo ja się nie orientuje:(
nawet nie wiem jak mechanikowi to wytłumaczyc bo idiota nie mówi po angielsku jedynie po duńsku a ja cienko po duńsku szprecham:(
czy może ktos mi ten element opisać jak wygląda i jak go wyczyścić?

apples - Pią Mar 12, 2010 09:06

http://forum.roverki.eu/v...p=455163#455163

Napisz co wyświetlił komputer, bo może być coś z szyną CR lub zaworem.

immortalneverdi - Pią Mar 12, 2010 09:29

stary wszystko jest po duńsku:(
apples - Pią Mar 12, 2010 12:47

To wrzuć fotkę. Przetłumaczy się :wink:
katner - Pią Mar 12, 2010 14:36
Temat postu: kłopot z uruchomieniem po wymianie silnika
Mam problem z uruchomieniem Rovera 400 2.0sdi po wymianie silnika. Odpala tylko na sekundę -za każdym razem. Czy przyczyną jest immobiliser? Jeśli tak to gdzie go szukać, jak wygląda? czy muszę wymienić komputer?
immortalneverdi - Pią Mar 12, 2010 20:56

będe u mechanika w pon to zobacze czy podepnie pod kompa mi osioł;/
to napisze co się wyswietla

apples - Pią Mar 12, 2010 21:01

Niech sprawdzi również czujnik położenia wału korbowego.
immortalneverdi - Pią Mar 12, 2010 21:33

mowa o tym czujniku co znajduje sie pod pod pokrywą jak stoje przed autem po mojej lewej ręce na środku? czy o tym co jest na podszybiu?
apples - Pią Mar 12, 2010 21:36

Pod rozrusznikiem

Zdjęcie czujnika http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438

immortalneverdi - Pią Mar 12, 2010 21:53

stary jak to sie sprawdza i czym?
tak samo jak sprawdzić czy to może byc zawór w pompie?
mechanik juz mi wykręcił wtryski.

apples - Pią Mar 12, 2010 21:56

1. Jeżeli podepniesz się pod T4 to nic nie wkręci. Parametry pokażą prawdę. Wtryski jeżeli uszkodzone pokaże i czujnik też.
2. Jeżeli nie masz zaufania do mechanika podjedz do innego.
3. Samemu raczej nie sprawdzisz, chyba że znasz parametry tego czujnika. Ja nie. :wink:
4. Spisz wszystkie błędy jakie wyskoczą lub zrób zdjęcia i wrzuć na forum.