Zobacz temat - [R75] Wymiana pompy paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana pompy paliwa

afia - Wto Mar 16, 2010 13:06
Temat postu: [R75] Wymiana pompy paliwa
[R 75 2.0 V6]Witam i mam pytanie o to czy ktoś może opisać jak wymienić pompę paliwa.
dukat11 - Wto Mar 16, 2010 18:00

Temat wałkowany wiele razy, użyj opcji szukaj i znajdziesz odpowiedź.
Markzo - Wto Mar 16, 2010 20:36

w benzynie chyba nie taki wałkowany ;)
SeniorA - Wto Mar 16, 2010 21:37

Markzo napisał/a:
w benzynie chyba nie taki wałkowany
tak, ale zasadniczo różnicy nie ma.
Pompa jest zamontowana w zbiorniku w obudowie plastikowej i zamocowana pierścieniem blokującym.Odpiąć minus aku. Ściągnąć siedzisko i wykładzinę , odkręcić 4 śruby pokrywy,wyciągnąć przelotkę i rozpiąć instalację el. , odkręcić pierścień blokujący i delikatnie wyciągnąć pompę.Poprzekładać podpięte przewody.Sprawdzić stan pierścienia uszczelniającego , jak jest dobry to można go założyć powtórnie .

xROnx - Sob Kwi 02, 2011 12:35

SeniorA napisał/a:
Odpiąć minus aku

Podpinam się. Muszę wyciągnąć nie pompę tylko to z drugiej strony (skok i filtr tam chyba jest) jednak przy próbie odłączenia przewodu paliwowego sika paliwo. Czy odłączenie aku spowoduje to że będę mógł spokojnie odłączyć ten przewód i nic nie będzie sikać?

SeniorA - Sob Kwi 02, 2011 15:45

xROnx, w układzie pliwowym jest ciśnienie i trzeba być przygotowanym na wyciek paliwa do czasu spadku ciśnienia.
sebol11 - Sob Kwi 02, 2011 20:17

wymiana jest bardzo prosta.Mi zajęła 10 min na stacji benzynowej.
xROnx - Sob Kwi 02, 2011 20:25

SeniorA napisał/a:
xROnx, w układzie pliwowym jest ciśnienie i trzeba być przygotowanym na wyciek paliwa do czasu spadku ciśnienia

no tak wszystko się zgadza. liczyłem się z tym. tylko co z tym fantem zrobić żeby nie obsikać wykładziny w samochodzie? bo potem to zapach może doprowadzić do szału jak gdzieś kapnie, poleci czy coś...
Długo tak będzie sikać? ja trzymałem ok 3sek... ale ponieważ mocno sikało to sobie darowałem odłączenie tego na stałe - czyli do momentu włożenia całej tej puszki z powrotem.

Boncky - Sob Kwi 02, 2011 20:55

nie za bardzo rozumiem problem, pompe wymieniasz na odłączonym aku to po pierwsze. ściągasz węże nad samym otworem w aucie z którego wyciągasz koszyk z pompką i nadmiar benzyny leci do baku więc nic się nie może wylać... robota na 10 min, byle nic nie złamać i węże dobrze pozaciskać
xROnx - Sob Kwi 02, 2011 21:03

Boncky napisał/a:
nie za bardzo rozumiem problem, pompe wymieniasz na odłączonym aku

nie wymieniam pompy tylko tak jak wcześniej pisałem
xROnx napisał/a:
Muszę wyciągnąć nie pompę tylko to z drugiej strony (smok i filtr tam chyba jest)

automechanik - Nie Kwi 03, 2011 00:16

Ciśnienie zmniejszysz bardzo prosto na zaworku (odkręcić niebieski kapturek umieszczony na listwie-widać go koło zespołu przepustnicy) do pomiaru ciśnienia na listwie wtryskowej. Zaworek podobny do wentylka z dętki wystarczy wcisnąć np.zapałką
Potem możesz wymontować zespół smoka i filtra paliwa
, tylko ciekawi mnie dlaczego go chcesz wyciągnąć skoro np. filtr jest w tej chwili chyba nieosiągalny.

xROnx - Nie Kwi 03, 2011 10:38

automechanik napisał/a:
Ciśnienie zmniejszysz bardzo prosto na zaworku

o oto chodziło mi :)
automechanik napisał/a:
wystarczy wcisnąć np.zapałką

a jak przywrócić z powrotem ciśnienie po zakończeniu operacji?
automechanik napisał/a:
tylko ciekawi mnie dlaczego go chcesz wyciągnąć

chcę to wyciągnąć bo muszę wymienić uszczelkę bo gdy zatankuję do pełna benzyna mi się wylewa od góry właśnie przez tą komorę.

automechanik - Nie Kwi 03, 2011 11:16

Ciśnienie wraca po włączeniu zpłonu. Po prostu uruchamia się pompka paliwa.

[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 11:16 ]
Anie próbowałeś dokręcić nakrętki , spróbuj podgrzać suszarką guma mięknie i często udaję się uszczelnić,ewentualnie spryskaj jeszcze przed doręcaniem np.silikonem lub jakimś penetrolem.

SeniorA - Nie Kwi 03, 2011 14:57

żeby prawidłowo zlikwidować cisnienie w układzie paliwowym (bez wycieku paliwa) , trzeba wyciągnąć bezpiecznik od pompy paliwa (F20),potem uruchomić silnik i poczekać aż zgaśnie.Ponownie cisnienie uzyskuje się przez kilkakrotne właczenie zaplonu po wcześniejszym włożeniu bezpiecznika.
apples - Pon Kwi 04, 2011 17:12

SeniorA napisał/a:
żeby prawidłowo zlikwidować cisnienie w układzie paliwowym (bez wycieku paliwa) , trzeba wyciągnąć bezpiecznik od pompy paliwa (F20),potem uruchomić silnik i poczekać aż zgaśnie.
To bez podania ciśnienia silnik się uruchomi? Myślałem, że trzeba odwrotnie - uruchomić silnik i wyciągnąć bezpiecznik. CDT/CDTi nawet nie drgnie, chyba że w benzynie jest inaczej.
xROnx - Wto Kwi 05, 2011 10:43

automechanik napisał/a:
odkręcić niebieski kapturek umieszczony na listwie-widać go koło zespołu przepustnicy

tak się teraz zacząłem zastanawiać. piszesz o niebieskim kapturku na listwie. Niebieski kapturek to ja widzę u siebie ale nie jest on na listwie tylko na takiej jakby rurce stalowej chromowanej. kapturek jest może ciut mniejszy od nakrętki na wentyl w kole... i jest niebieski. Znajduje się między przepustnicą a kolektorem dolotowym. To to? :)

SeniorA napisał/a:
żeby prawidłowo zlikwidować cisnienie w układzie paliwowym(bez wycieku paliwa) , trzeba wyciągnąć bezpiecznik od pompy paliwa (F20),potem uruchomić silnik i poczekać aż zgaśnie


apples napisał/a:
To bez podania ciśnienia silnik się uruchomi? Myślałem, że trzeba odwrotnie - uruchomić silnik i wyciągnąć bezpiecznik


automechanik napisał/a:
Ciśnienie zmniejszysz bardzo prosto na zaworku (odkręcić niebieski kapturek umieszczony na listwie-widać go koło zespołu przepustnicy) do pomiaru ciśnienia na listwie wtryskowej


To w końcu jak? :mrgreen:

SeniorA - Wto Kwi 05, 2011 12:34

xROnx napisał/a:
To w końcu jak?
xROnx, podałem Ci posób zmniejszenia ciśnienia ,zgodny z procedurą Rovera przy wykonywaniu prac z układem paliwowym.Chwilowe uruchomienie silnika benzynowego bez pompy , jest możliwe na istniejącym w układzie ciśnieniu (do 3,5 bara).W dieslu jest z tym inaczej , bo inna jest zasada działania silnika.Można skorzystać z zaworka ,albo rozpiąć amortyzator ciśnisnia paliwa (tak najczęściej robią mechanicy), który jest na przewodzie przy tylnej głowicy , ale to wiąże się też z wyciekiem paliwa na silnik.
JaCu - Wto Mar 14, 2017 17:07

Pomocy, piszecie tu o 10 minutach roboty i faktycznie, gdyby nie metalowa nakrętka, to w 10 minut bym się wyrobił. Tymczasem pół godziny walczyłem z tą nakrętką i ani drgnie. Jakieś podpowiedzi?
dzelo23 - Wto Mar 14, 2017 17:18

Młotek, przecinak i naprzód.
JaCu - Wto Mar 14, 2017 17:26

No, no tak było, cały bak latał, a to ani rusz...

Gwint jest prawy?

longer86 - Wto Mar 14, 2017 19:33

Gwint jest standardowy, odkręcasz w lewo, musi pójść, nie ma innej opcji, staraj sie uderzać płasko.
R75 - Wto Mar 14, 2017 22:26

dzelo23 napisał/a:
Młotek, przecinak i naprzód.


oby tylko iskry nie poleciały ;)

ja ostatnio tez się do tego dobierałem, ale poszło bez dodatkowych narzedzi

prebenny - Wto Mar 14, 2017 22:52

Młotek i drewniany klocek dadzą radę ;)
columbus73 - Sro Mar 15, 2017 00:37

A jak by nie szło , to po prostu rozpruj te nakrętke i zamow na szrocie druga . Może byc tak zaklejona że przy odrecaniu tak ja zmasakrujesz ze bedzie nadawala sie tylko do kosza .
JaCu - Sob Mar 18, 2017 19:04

Udało się rozkręcić, wyjąć pompę. Pompa ku mojemu zdziwieniu działa, zrobiłem test 10 minutowy w domu i było cały czas ok. Złożyłem wszystko do kupy i działa, auto normalnie odpaliło. Nie mam pojęcia co się stało. Przed wyjęciem pompy sprawdziłem miernikiem wszystkie połączenia elektryczne do pompy i były ok. Nie mam pojęcia czemu przestała działać i czemu nagle zaczęła działać bez problemu...
karol77787 - Sob Mar 18, 2017 21:29

JaCu napisał/a:
Udało się rozkręcić, wyjąć pompę. Pompa ku mojemu zdziwieniu działa, zrobiłem test 10 minutowy w domu i było cały czas ok. Złożyłem wszystko do kupy i działa, auto normalnie odpaliło. Nie mam pojęcia co się stało. Przed wyjęciem pompy sprawdziłem miernikiem wszystkie połączenia elektryczne do pompy i były ok. Nie mam pojęcia czemu przestała działać i czemu nagle zaczęła działać bez problemu...

Ja mialem tak samo. Wyjąłem pompe podłaczyłem i działa, włożyłem do auta i chodziło..jeden dzień. Nastepnego dnia musialem awaryjnie odpalic na gazie i pompka do remontu..

JaCu - Sob Mar 18, 2017 21:35

No to się okaże. Ja sprawdzałem 3 dni tę pompkę, zanim ją włożyłem do tego cholernego baku. Ile regeneracja?
karol77787 - Sob Mar 18, 2017 23:45

Cos około 200zl z wysyłką z tego co pamietam. A ciezko znalezc zamiennik bo w v6 pompka ma dosc duze cisnienie tłoczenia. Jak zamontowalem zamiennik to mi odpalal za drugim razem
JaCu - Pon Mar 20, 2017 12:37

Dzięki za info, a rover jeździ nadal bez problemu.
Pieta - Sro Mar 22, 2017 18:52

Typowe objawy przy padającej pompce
Wystarczy puknąć w nią u ruszy dalej.

Potem będziesz musiał pukać coraz częściej aż całkiem padnie i nie będzie pompować lub bardzo słabo a silnik będzie mulił.

zedziczek - Sro Mar 22, 2017 22:36

Pieta napisał/a:
Typowe objawy przy padającej pompce
Wystarczy puknąć w nią u ruszy dalej.

Potem będziesz musiał pukać coraz częściej aż całkiem padnie i nie będzie pompować lub bardzo słabo a silnik będzie mulił.


niekoniecznie :p WJC000230 z jakiegoś powodu było wypuszczone :)

bpilkarz - Pon Sie 14, 2017 15:15

Trochę stary temat ale mam problem. R75 2.0 v6. Pompa chodzi ale daje bardzo słabe ciśnienie. Tzn. Jeżeli dobrze rozumiem pompa powinna podawać paliwo przez filtr paliwa a następnie przez ten wezyk co przychodzi na górę tak? Jeżeli tak to tam ciśnienie jest bardzo słabe a paliwo wraca przez pompę do baku. Jakieś pomysly? Pozdrawiam.
zedziczek - Wto Sie 15, 2017 22:14

Ja ostatnio przerabiałem temat pompy, jest kilka postów na ten temat, po pierwsze jeśli nie sprawdzałeś szczelności obudowy filtra to zacznij od tego jeśli będziesz musiał wymieniać pompę to:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=105811

bpilkarz - Sro Sie 16, 2017 20:33

Filtr właśnie mam metalowy, niby czesc niewymienna... A paliwo zamiast wychodzić przez górę filtra to leci Spowrotem do zbiornika. Trochę się naczytalem i już jestem głupi. W v6 mamy jedną pompę tak? Wyjąłem ten filtr z tego koszyka i przez Otwór którym paliwo powinno tryskac do filtra jest tylko małe chlapniecie a reszta wylewa się tym oczkiem u góry pompy...
zedziczek - Sro Sie 16, 2017 21:55

były dwa rodzaje podobnie jak z filtrami

https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001965

z tego co piszesz to masz starszą wersje filtra