|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 16V 103kuce] Mobile pomocy!!! Drżenie kierownicy
kumilek23 - Wto Mar 23, 2010 17:46 Temat postu: [R214 16V 103kuce] Mobile pomocy!!! Drżenie kierownicy Dziś pełen radości pojechałem wrzucić aluski... radość nie trwała długo, wyjechałem na ekspresówkę wszystko ok aż do 80 km/h, bicie na kierownicy i jakby całe auto mi drżało, powrót do wulkanizatora, sprawdzone ciśnienie, dokręcenie kół, sprawdzone dystanse i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Przed zimą wymieniłem wahacze, stabilizatory i tuleje. Co to może być? Stawiam na przeguby, ale pewności nie mam... Może macie jakieś sugestie? Jakie koszty tej naprawy... kur... znowu naprawy... wypadałoby na bank napaść chyba Jeśli to przeguby to jaki koszt, robił ktoś może? Pozdrawiam życzliwych
DANTE79R - Wto Mar 23, 2010 17:53
dam sobie rękę obciąć, że wyważenie do du...py zrobione.
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 17:53 ]
albo może zapomniałeś założyć pierścienie centrujące do felg
kumilek23 - Wto Mar 23, 2010 18:37
DANTE79R napisał/a: | dam sobie rękę obciąć, że wyważenie do du...py zrobione.
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 17:53 ]
albo może zapomniałeś założyć pierścienie centrujące do felg |
Samochód bez trzymanki jedzie prościutko, oponki wyważone przy mnie 2x20 2x25g, pierścienie centrujące założone to nie to Dante...
zouza - Wto Mar 23, 2010 18:39
A jak auto się zachowuje jak hamujesz?
kumilek23 - Wto Mar 23, 2010 18:45
zouza napisał/a: | A jak auto się zachowuje jak hamujesz? |
Nie zauważyłem nieprawidłowości, w okolicach 70 km/h drżenie ustaje, nie poczekaj, jakbym mi pedał hamulca trochę ciężej chodził, jakby trochę twardszy był, ale to może być subiektywne wrażenie.
Wyobraźcie sobie, że na domiar wszystkiego właśnie mi ostatni tłumik odpadł kur... (spodziewałem się tego, ale że akurat dziś...)
Jakiś sądny dzień mam dzisiaj, ale wszystkich przypadków dnia dzisiejszego nawet mi się opisywać nie chce...
UniculTLX - Wto Mar 23, 2010 19:03
No jeżeli wcześniej nie telepało, to jak pisał Dante -> wyważone lypnie. Przeguby czy hamulce tak nagle by nie dawały takich objawów, więc może wulkanizator miał lichą wyważarkę
kumilek23 - Wto Mar 23, 2010 19:07
UniculTLX napisał/a: | No jeżeli wcześniej nie telepało, to jak pisał Dante -> wyważone lypnie. Przeguby czy hamulce tak nagle by nie dawały takich objawów, więc może wulkanizator miał lichą wyważarkę |
Wcześniej miałem oponki na profilu 65, teraz 50 więc na pewno bardziej wybiera, poza tym nie bardzo wiem czy nie telepało, w zimie raczej staram się unikać prędkości wyższych niż 80 km/h, hamulce przed zimą były wymienione w całości nowe tarcze, klocki i regeneracja zacisków...
DANTE79R - Wto Mar 23, 2010 23:27
kumilek23 napisał/a: | Wcześniej miałem oponki na profilu 65, teraz 50 więc na pewno bardziej wybiera | akurat profil opony nie ma tu nic do rzeczy, jeżeli koła są dobrze wyważone to bez względu na profil ma być ok. Opona niższa jedynie co może sprawić to tylko to że auto jest nieco twardsze.
macikd - Wto Mar 23, 2010 23:38
A opony nowe czy używki? Obejrzyj dokładnie czy nie ma żadnego jaja na nich.Czasem na wyważaniu nic nie wyjdzie a opona ma balon z boku i bedzie przy pewnej prędkości biła.
kumilek23 - Sro Mar 24, 2010 07:50
macikd napisał/a: | A opony nowe czy używki |
Nówki sztuki Yokohama made in Japan, ale nie zaszkodzi obejrzeć
A co powiecie na luzy w zawieszeniu, możliwe? Bo już nie wiem...
michfra88 - Nie Kwi 01, 2012 16:53
Witam podepnę się pod temat... Koledzy mam problem z drżeniem kierownicy. Pojawia się od 80 - 110 km/h. Byłem na stacji diagnostycznej i oczywiście padło na tarcze ( na rolka wskaźnik latał z góry na dół). Niby z zawieszeniu wszystko ok do wymiany są chyba gumy drążka reakcyjnego ale to chyba nie potęguje zbytnio drgań. Tarcze wymieniłem na komplet Ate, wymieniłem gumy na letnie, oczywiście wsadziłem pierścienie centrujące i problem nie ustał... Sytuacja wygląda tak, że kierownica drży od 80 i drgania się nasilają w trakcie hamowania. Poniżej tej prędkości jest wszystko ok. Proszę o jakąś pomoc...
bogdan75 - Nie Kwi 01, 2012 17:14
to by było drżenie kierownicy przy hamowaniu ale w przypadku kolegi po zmianie kół to obstawiał bym ze kiepiesko koła wywarzone
michfra88 - Nie Kwi 01, 2012 17:19
no tak, ale taka sama sytuacja była na stalówkach... nie wiem już byłem w dwóch wulkanizacjach gdzie niby wyważają komputerowo i dalej lipa
siemaszwiktor - Nie Kwi 01, 2012 22:28
kumilek23, to że masz nowe opony, nie oznacza to w stu procentach że są dobre. Czasem bywa tak że nawet nowe opony przy pewnej prędkości dostają "guza" w bocznym profilu. Nie sprawdzisz tego u wulkanizatora ani na żadnym sprzęcie. Spróbuj zamienić przednie koła z tylnymi i sprawdź czy nadal będzie to samo.
michfra88, sprawdź czy nie masz wygiętej którejś półośki
michfra88 - Pon Kwi 02, 2012 07:35
siemaszwiktor, a jak to sprawdzić? diagnosta jest w stanie to ocenić?
Szymon199010 - Pon Kwi 02, 2012 16:16
U mnie drżenie powodowały łożyska w piastach. Wymiana łożysk oraz nadspawanie i dotoczenie piast pomogło. Niestety nie był to tani interes.
Dodatkowym objawem był trzask przy gwałtownym ruszeniu lub zatrzymaniu.
The_Baca - Wto Kwi 03, 2012 13:34
Również podepnę się pod temat. Oponki na alu założone, było trzęsienie kierownicy przy 70 na godzinę, założyłem pierścienie centrujące i problem zażegnany. Jednak przy hamowaniu, dojeżdżaniu do innego samochodu np na światłach kierownica czasami sama skręca w prawo. Ponadto mam wrażenie jakby samochód "płynął" w bok kiedy wchodzę w zakręt przy 40-50 na godzinę albo nawet kiedy wjeżdżam na parking i zrobię szybko obrót kierownicą. Tak jakby było zbyt mało powietrza w oponach, specjalnie dopompowałem wszystkie na 2.3 bara, nic nie zmieniło. Dodam jeszcze, że opona około 1, 1.5 milimetra wystaje poza felgę (felga jest węższa od opony). Wcześniej było ok na zimowych oponach i stalowych felgach czyli nie wina samochodu samego w sobie.
leszczu - Wto Kwi 03, 2012 13:39
The_Baca napisał/a: | Jednak przy hamowaniu, dojeżdżaniu do innego samochodu np na światłach kierownica czasami sama skręca w prawo. |
Po tym co napisałeś to wina stoi jakby po zacisku który nie odbija do końca.
The_Baca - Czw Kwi 05, 2012 19:27
leszczu z tym zaciskiem masz rację, sam to zauważyłem, przy hamowaniu ściąga. Jednak chodzi mi o jazdę, wchodzenie w zakręt. Mam wrażenie, że samochód "płynie" w bok przy skręcaniu tak jak pisałem wcześniej. Czy powodem może być opona wystająca nieco poza felgę? Rozważam wszystkie możliwości.
siemaszwiktor - Czw Kwi 05, 2012 21:43
michfra88 Nie wiem jak to sprawdzić, może wystarczy że zbadasz temat jadąc gdzieś na podnośnik i patrząc czy przy kręceniu na odpowiednich obrotach lub prędkości (takich przy których jeździe czujesz drżenie) jest jakieś bicie.
The_Baca - Pią Kwi 06, 2012 11:39
kumilek23, przerzuć po prostu opony z tyłu na przód. Miałem podobny problem, dziś zrobiłem taką przekładkę i cieszę się jazdą
MariuszMM - Pią Kwi 06, 2012 11:58
Sprawdz tarcze lub piasty czy nie masz krzywej u mnie tez tak biło stawiałem na tarcze a okazało sie ze piasta jest delikatnie krzywa .
michfra88 - Pią Kwi 06, 2012 12:11
A gdzie to najszybciej sprawdzić?
MariuszMM - Pią Kwi 06, 2012 20:02
U mechaniora odkrecasz kolo samochod do gory odpalasz wzucasz 1 i obserwujesz czy nic nie lata na boki (tak jak było w moim przypadku) .ewentualnie domowymi sposobami na lewarek do gory odkrecasz kolo ustawiasz sobie jakis gwozdzik ewentualnie kawalek drutu w jednym miejscu nie ruchomo tak aby dotykal delikatnie do tarczy ,obracasz tarcza i patrzysz czy nie ma jakiejs krzywizny ...
The_Baca - Sro Kwi 11, 2012 12:40
Czytając Twój pierwszy post to na 99% wina krzywych felg, opony nie są raczej winne.
|
|