|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - hondowski silnik do roverka
rafalbalec - Pią Maj 07, 2010 16:18 Temat postu: hondowski silnik do roverka chodiz mi konkretnie o silnik h22a. czy podpasuje i czy bedzie masa problemow z przerzuceniem. Pytam bo wiem ze rover wspolpracowal z honda przy produkcji samochodow.
da sie napewno.... http://allegro.pl/item102..._2_2l_vtec.html
dobryziom - Pią Maj 07, 2010 18:22
ale do jakiego Rovera chcesz swapować ten silnik?
Lisus - Pią Maj 07, 2010 18:45
Raczej do tego co ma w opisie, czyli 214si
dobryziom - Pią Maj 07, 2010 19:55
Lisus napisał/a: | Raczej do tego co ma w opisie, czyli 214si |
to za ciezki silnik do tego wozu... nawet jak włożysz ten silnik to samochód będzie bardzo nieprzewidywalny w zakrętach... jak już honda to lepiej jakiś 1,6 vti lub 1,8 z integry?
zouza - Pią Maj 07, 2010 20:05
Będzie masa problemów. Silnik hondy kręci się w drugą stronę, było już o tym.
Chyba, że mówisz o kanciaku. Który rok rovera?
rafalbalec - Pią Maj 07, 2010 23:23
rover 97r. 214si
pytam tylko czy to mozliwe bo jezli tak to mam czlowieka ktory to zrobi
brat wrzucal ten silnik do civici 6gen ktora seryjnie miala 1.5 dlatego pytam
ale skoro do tego rovera z allegro dlao rade to czemu do 214 by nie dalo? ^^
dobryziom - Pią Maj 07, 2010 23:31
rafalbalec napisał/a: | rover 97r. 214si
pytam tylko czy to mozliwe bo jezli tak to mam czlowieka ktory to zrobi
brat wrzucal ten silnik do civici 6gen ktora seryjnie miala 1.5 dlatego pytam
ale skoro do tego rovera z allegro dlao rade to czemu do 214 by nie dalo? ^^ |
na przykład dlatego ze seryjnie mieści się tam silnik 2,3L dużo większa komora silnika tutaj będziesz miał na początek problem upchania go, później z właściwościami jezdnymi. Ja tez widziałem civy z silnikami z legenda jednak nadawały się wyłącznie do jazdy na wprost. Może pomyśl o 2.0 v6 Roverowskim ciekawa konstrukcja o niskiej wadze (alu)
zouza - Sob Maj 08, 2010 07:49
To powtórzę silnik hondy kręci się w druga stronę, to zupełnie inny silnik, równie dobrze mógłbyś wrzucić silnik z czegokolwiek vw, ferrari czy syreny.
rafalbalec - Sob Maj 08, 2010 17:47
a kto powiedzial ze bede skrecal?:p
DawidNB - Sob Maj 08, 2010 17:54
rafalbalec, tzn
grzegh22 - Sob Maj 08, 2010 20:37
ja mam h22 u siebie w roverze (600)
Tu problemów nie było wiele bo sielniki serii H i F ( taki był) sa dość podobne
Natomiast w twoim przypadku problemów bedzie dużo więcej
nie mówię że sie nie da - masz duzo $ - chcesz być oryginalny - rób
Silniki serii H są wyśmienite - mało awaryjne, ekonomiczne i mocne
kolin - Sob Maj 08, 2010 21:04
Ja i tak bym wolał B serie od H, tańsza w grzebaniu i utrzymaniu... Chcesz być mega dawaj K serie.
grzegh22 - Nie Maj 09, 2010 06:34
przewaga h serii nad b seria to z pewnoscią moment obrotowy
H seria mozna jezdzic jak dieslem
Markzo - Nie Maj 09, 2010 13:44
ale do okrąglaka 200 to poroniony pomysł... nic nie będzie pasowało... Dużo lepiej wpakować 2.0T Rovera.. albo 1.8VVC. Swap Bserii do roverków nawet z silnikami hondy nie jest taki prosty, kumpel przełożył B18C4 do civica coupe i namawiał mnei na to samo, ale w roverkach tak różowo nie ma - nic nie pasuje, duuuuża rzeźba
zorq - Sro Maj 26, 2010 17:25
a jak w przypadku kanciaków?
D-seria z np. concerto podejdzie czy trzeba rzeźbić/spawać mocowania i ogólnie tworzyć?
Markzo - Sro Maj 26, 2010 18:53
D seria z concerto do kanciaka/coupe/cabrio/kombii z silnikiem D16A8/A9 pasuje p&p.
zorq - Czw Maj 27, 2010 20:48
chodziło mi o wstawienie hondowskiego silnika do kanciaka z roverowską K-serią
Marrkus - Pią Maj 28, 2010 20:29
zorq napisał/a: | chodziło mi o wstawienie hondowskiego silnika do kanciaka z roverowską K-serią |
A to już takie łatwe nie będzie. 80-90% elementów w komorze silnika do wymiany ... sztuka dla sztuki ...
Perez - Sro Cze 30, 2010 21:35
Przede wszystkim trzeba koledze uswiadomic, ze Rover 200 okraglak nie ma nic wspolnego z Honda. To nie jest Rover robiony w kooperacji z Honda.
grzegh22, co musiales zmienic, zeby z F przejsc na H? Bo z tego co sie orientuje w 623 wchodzi h22 jak malina, bo 623 to H seria, ale jak u diabla wsadzic do F serii H22?
Lisus - Czw Lip 01, 2010 07:26
To jaki silnik można bez problemów wpakować do r200 okrąglaka?
sobrus - Czw Lip 01, 2010 07:45
Próbuj roverkowe silniki.
Najprościej to K-serie 1.8 VVC - lekki i ma 145KM.
Albo od MG ZR, ma pare koników więcej.
Oraz inne wariacje K-series jak 1.8T z R75.
Jeżeli sie zmieści to KV albo T-series
Okrąglak ma troche wspólnego z Hondą. Np hamulce z tyłu są takie same jak w R400, moze też pewne części zawieszenia..
Poza tym nie wiem po co sie pchać w Hondę skoro MG ZR przegania Civic type R. K-series to bardzo fajne silniki. Chyba że dla niezawodności, ale swap pożre tyle pieniędzy że spokojnie kilka razy silnik K za to wymienisz
PS.
Ja bym chciał roverkowe 1.8 K-Series VHPD od Lotusa 340R - 190KM i 190Nm:P
Markzo - Czw Lip 01, 2010 08:03
tak jak wyżej Kolega mądrze napisał - Kseries, KV lub Tseries. Przekładając 1.6/1.8/1.8VVC(145 lub 160KM) odpada Ci rzeźba mocowań czy wiązki. A to upraszcza i obniża koszty takiego swapa. Tseries takżę wchodzi nalegalu, KV6 tak samo.Wybierać, swapować i jeździć
Brt - Czw Lip 01, 2010 08:31
Ja bym szukał 1.8 turbo z R75 150KM i 210 Nm ... niestety chyba nie za łatwo dorwać ten silnik.
sobrus - Czw Lip 01, 2010 08:44
A z ciekawości spytam, bo wiadomo ze silniki z turbiną są podatne na "overclocking"
Ile można z takiego silnika wycisnąć?
Oczywiście nie narażając sie na natychmiastowe hgf czy jeszcze poważniejsze awarie.
Perez - Czw Lip 01, 2010 09:21
2.0T, 1.4, 1.6, 1.8, 1.8Vi, 2.0KV6 (ale chyba juz nie tak bez problemow. Tak naprawde bez problemow to silniki rzedowe serii K (roverowskie)
Markzo - Czw Lip 01, 2010 10:32
jesli w gre wchodzi 2.0T to tak samo 2.0V6 i 2.5V6 - mają takie same górne mocowania i kazdy z nich pasuje pod PG1
dobryziom - Czw Lip 01, 2010 10:51
a z kim wy tak polemizujecie jak autor tematu odpadł na początku maja i tak temat umarł zanim się zaczął nikt na forum jeszcze nie zrobił żadnego ciekawego swapu...
slax - Czw Lip 01, 2010 10:57
Panowie/ panie już nie będę zakładał nowego tematu,
Pytanie brzmi: Czy silnik serii K 1.6 można spiąć ze skrzynia PG1, bo chyba seria K 1.8 już miała PG1, a mi się nie długo szykuje wymiana skrzyni i może by wsadzić PG1 bo na pewno mocniejsza.
pozdro
Ciufa - Czw Lip 01, 2010 12:32
dobryziom napisał/a: | nikt na forum jeszcze nie zrobił żadnego ciekawego swapu... |
Mariusz chyba wsadza do ZRa 2.5L KV6 chyba, że coś źle przeczytałem
Lisus - Czw Lip 01, 2010 12:34
dobryziom napisał/a: | i tak temat umarł zanim się zaczął nikt na forum jeszcze nie zrobił żadnego ciekawego swapu... |
Nie chce mi sie szuakc kto ale, ktoś przecież jeżdzi z silnikiem 2,2 Vtec
Mam jeszcze jedno pytanko czy samo założenie do mojej 214si kolektora ssącego od 1,8vvc da jakiś przyrost mocy? Będzie pasować Plug&Play?
Markzo - Czw Lip 01, 2010 14:58
z modami silnika i swapami u nas się nie szaleje niestety
dobryziom - Czw Lip 01, 2010 15:04
Ciufcia napisał/a: | dobryziom napisał/a: | nikt na forum jeszcze nie zrobił żadnego ciekawego swapu... |
Mariusz chyba wsadza do ZRa 2.5L KV6 chyba, że coś źle przeczytałem |
to chyba odległe plany mówie o przeprowadzonych a nie koncepcjach bo tych na forum bylo full
[quote="Lisus"] dobryziom napisał/a: | Nie chce mi sie szuakc kto ale, ktoś przecież jeżdzi z silnikiem 2,2 Vtec |
olekorson miał w planie ale nie zrobił jak dotąd...
Markzo - Czw Lip 01, 2010 19:01
plany nie takie odległe, bo jeśli swap się uda to mamyy z Mariuszem coś kombinować hehe jeśli jedna 622VTEC i to juz dłuuższą chwile
Ciufa - Czw Lip 01, 2010 19:04
Markzo napisał/a: | jeśli swap się uda to mamyy z Mariuszem coś kombinować hehe |
jak by sie udał to ja bym sie mocno zastanawiał tylko jak wyglądają koszta
Marrkus - Czw Lip 01, 2010 21:08
KV6 niestety tak łatwo nie wchodzi do nadwozia R200. Chyba że się uda dorwać ten z MG ZS. Mówię tu o mocowaniach bo silnik jak silnik - byłe się w komorze zmieścił ale trzeba go jeszcze z budą spiąć.
http://www.75andztclub.com/showthread.php?t=265778
Tu widać że ktoś zapomniał o górnym mocowaniu...
A tu jeszcze takie fajne zdjęcie dla maniaków ....
Ten z MG ZS ma prawie identyczne górne mocowanie jak diesel L-seria ale ciągle inne niż przy silnikach K-serii (poza silnikiem 1.8). Dolne mocowanie to akurat nie jest duży problem i się da coś wymyślić. Od strony skrzyni biegów jest wszystko ok.
Warto by było pomyśleć nad dodatkowymi mocowaniami w połowie zespołu silnik-skrzynia biegów (coś jak w R220 turbo coupe) - w ten sposób zapewni się dodatkową stabilność poprzez montaż do belek spinających podłużnice. Bez tego obawiał bym się by silnik nie wyskoczył z nadwozia.
Już prawie pewien jestem że gdy dojdzie do zakupu silnika do mojego R220 to wsadzę tam właśnie KV6 - ale to jeszcze odległa przyszłość bo na razie wygląda to tak:
Odnośnie udanych swapów tu jest temat odnośnie zmiany z 18vvc na 2.0T ładnie obfotografowane i troche opisane:
http://www.rovertech.net/...hp?f=83&t=94981
I jeszcze jeden
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=223495
Nie nasze podwórko ale warto przejrzeć bo widać jakie można napotkać problemy.
A tu jeszcze temat o wkładaniu VTEC-a do coupe:
http://forum.rover-coupe....hp?f=12&t=18599
Perez - Pią Lip 02, 2010 12:01
Ja to bym chcial upakowac do siebie ten silnik, ale oprocz gigantycznych kosztow to nie wiem czy to wogule mozliwe. Niby seria F... Chociaz jezeli by sie okazalo, ze mozna sie zamknac w 15tys to moze za kilka miesiecy...
Shrekinho90 - Pią Lip 02, 2010 22:41
Najprościej to serie K, najmocniejszy - 1.8 vvc 160 KM.
A jak chce się czegoś więcej to 2.0T od Rovera.
( tu fajny filmik na który kiedyś trafiłem: http://www.youtube.com/wa...feature=related )
Cała reszta to chyba sztuka dla sztuki.
bastek - Sob Lip 03, 2010 00:16
A odwrotnie ktoś próbował?
Np: 2.0T z kanciaka do civa 4g
|
|