|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R820] Trzęsie kierownicą powyżej 130km/h
Yog-Sothoth - Pon Maj 17, 2010 16:59 Temat postu: [R820] Trzęsie kierownicą powyżej 130km/h Do 100-120km/h samochód jedzie ok, powyżej zaczyna trząść kolumną kierownicy - kokpit wpada w lekkie wibracje i zaczyna mi trzeszczeć (efekt uboczny niestety). Wyważyłem dziś jeszcze raz przednie koła, felgi są ok, zawieszenie także na pierwszy rzut oka wygląda w porządku więc co się dzieje?
staf - Pon Maj 17, 2010 17:27
Yog-Sothoth napisał/a: | Wyważyłem dziś jeszcze raz przednie koła, felgi są ok |
A tył?
Yog-Sothoth - Pon Maj 17, 2010 18:12
Tyłu dziś nie ruszałem, wyważane były jakieś 2 mies temu. Z 'odczuć' wydaje mi się że to z przodu coś telepie, chyba że się mylę..
sknerko - Pon Maj 17, 2010 18:27
eeetam.... na tyle mógł ci odpaść ciężarek i tak będzie. Sam mam na tyle krzywa felgę i jedzie bez drgań a zaczyna drżeć przy hamowaniu więc może być różnie.
thef - Pon Maj 17, 2010 18:37
sknerko napisał/a: | eeetam.... na tyle mógł ci odpaść ciężarek i tak będzie. Sam mam na tyle krzywa felgę i jedzie bez drgań a zaczyna drżeć przy hamowaniu więc może być różnie. | Dokładnie. Najlepiej przełożyć zatem felgi i sprawdzić czy się coś zmieni.
Tomek1212 - Pon Maj 17, 2010 19:47
Przy hamowaniu telepie jak są tarcze hamulcowe zwichrowane.
sknerko - Pon Maj 17, 2010 20:09
Tomek1212 napisał/a: | Przy hamowaniu telepie jak są tarcze hamulcowe zwichrowane. |
wierz mi mam proste tarcze a felgę krzywą i tez czuć tylko przy hamowaniu dokładnie zbadany temat
Mayson - Pon Maj 17, 2010 20:29
Kumpel kiedyś kupił używane opony i pomimo kilkukrotnego wyważania działo się tak samo. Okazało się, że opona wyważona idealnie, była "przyhamowana" w jednym miejscu przez poprzednika i gdy wulkanizator kręcił kołem na maszynie, widać było minimalny ubytek na części opony. Może to coś takiego... hamowałeś ostatnio "na szlag"?
Dodam, że rozwiązania były 2 - zmienić opony albo zedrzeć oponę równomiernie na całym obwodzie. Mój genialny kolega wybrał opcję nr 2 i o dziwo udało się
sknerko - Pon Maj 17, 2010 21:05
Mayson, kiedyś w polonezie diagnosta mi to samo zasugerował i też wyrównałem bieżnik chociaż trochę to trwało hehe
Markzo - Pon Maj 17, 2010 21:12
Koła/opony - to bym obstawiał bo miałem identyko przypadek z tym, że przedział prędkości był ciut inny
Yog-Sothoth - Pon Maj 17, 2010 22:09
Na pewno nie tylko przy hamowaniu a przy samej prędkości, zresztą klocki właśnie dziś wymieniłem a tarcze są ok
Podjadę w takim razie jeszcze sprawdzić tylne i zamienić może z przodem + obejrzenie opon, ostrych hamowań nie miałem ale kto wie opony używane więc może gdzieś są mocniej przytarte.
Tomek1212 - Pon Maj 17, 2010 22:37
Tarcz pod względem zwichrowania nie da się sprawdzić naocznie. Do tego potrzebna jest co najmniej dobra tokarka no i oczywiście tarcza musi być do tego zdemontowana z pojazdu.
Yog-Sothoth - Czw Maj 20, 2010 13:55
Hmm dziś przy hamowaniu też zatelepało.. ale czy tarcze mogą mieć na to wpływ podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu? Zauważyłem też że przy 160+ km/h przestaje wibrować..
sknerko - Czw Maj 20, 2010 14:21
sprawdź dokładnie felgi wszystkie bankowo któraś jest do d...y. Krzywe tarcze jak byś miał to za każdym hamowaniem czuć i często podczas jazdy również.
Perez - Czw Maj 20, 2010 14:32
sknerko napisał/a: | Krzywe tarcze jak byś miał to za każdym hamowaniem czuć i często podczas jazdy również. |
Nie za kazdym razem, bo czesto zimne tarcze sa proste, a po rozgrzaniu sie wyginaja. Mam w tym spore doswiadczenie
Jezeli tarcze sa krzywe to beda wibrowaly kierownica, szczegolnie przy wiekszych predkosciach.
[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 15:32 ]
Mozesz jeszcze sprawdzic, czy nie zablokowaly Ci sie prowadnice jazma.
sknerko - Czw Maj 20, 2010 14:48
Perez napisał/a: | Mozesz jeszcze sprawdzic, czy nie zablokowaly Ci sie prowadnice jazma. |
o, o, o, to też często sie przytrafia
quicksilver - Pią Maj 28, 2010 16:47
dobra kolka wywazone
a dobrze ustawione???
titanick - Sob Maj 29, 2010 10:16
Miałem to samo. Sprawdź czy masz zamontowane pierścienie centrujące na felach. Ja zamontowałem i mi pomogło. Drgał przy 120 a jak włożyłem pierścienie to przestało. Pytaj jak masz jakieś pytania.
kadzaf - Sob Paź 16, 2010 07:42
pobawie sie z górnika
zmieniłem koła (dałem przednie na tył i odwrót) troche pomogło teraz u mnie wpada we wibracje gdzies przy ~`120(wczesniej zaczynało sie juz od 90,tez sie sprazyłem uzywanymi oponami) zbieżnosc jest ok
przy przekładaniu koł sprawdzałem czy sa gdzies luzy i raczej wszystko sztywne
ma ktos jeszcze jakies sugestie czego moze byc to wina
Misiek - Nie Paź 17, 2010 07:29
Miałem to samo w r418TD. Tak jak napisał titanick zamontuj pierścienie centrujące to ci to trzęsienie zniknie. Ja miałem jakieś alusy z marketu, jeszcze stary właściciel je założył. Po dołożeniu pierścieni problem znikł.
kadzaf - Nie Paź 17, 2010 19:02
hmm =u mnie nie ma zadnych pierscieni (sadziłem ze felga idealnie wchodzi na rant piasty i jest w osi )
a czy orientuje sie ktos jaki wymiar pierscieni powinien byc w roverkach serii L na alusach (oryginalnych)
tronsek - Nie Paź 17, 2010 19:06
kadzaf napisał/a: | czy orientuje sie ktos jaki wymiar pierscieni powinien byc w roverkach serii L na alusach (oryginalnych) | W oryginalnych (fabrycznych) felgach nie ma potrzeby stosowania pierścieni centrujących, gdyż otwór w feldze jest już taki jaki być powinien. Dla ROVER'a jest to o56,1mm
kadzaf - Nie Paź 17, 2010 20:39
tak tez mnie sie wydawało ale skoro mowa o pierscieniach była to byłem w kropce(dziekuje Tronsek za wyjasnienie)
a co do reszty to podejrzanie wygladaja mi gumy na przedniej zawieszce
tronsek - Nie Paź 17, 2010 20:45
kadzaf napisał/a: | Tronosek | tronsek
Przyjrzyj się oponom. Może poprostu mają już dość, są jajowate albo "dohamowane" w jakimś miejscu.
kadzaf - Nie Paź 17, 2010 20:50
sorki,juz zmienione:)
w końcu w wibracje powinny wpadac przeciez jedynie ruchome elementy
Cytat: | Przyjrzyj się oponom. Może poprostu mają już dość, są jajowate albo "dohamowane" w jakimś miejscu |
najpewniej byłoby podmienic na próbe kołeczka od innego (nie telepiacego loverka)
|
|