Zobacz temat - [R820] Trzęsie kierownicą powyżej 130km/h
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Trzęsie kierownicą powyżej 130km/h

Yog-Sothoth - Pon Maj 17, 2010 16:59
Temat postu: [R820] Trzęsie kierownicą powyżej 130km/h
Do 100-120km/h samochód jedzie ok, powyżej zaczyna trząść kolumną kierownicy - kokpit wpada w lekkie wibracje i zaczyna mi trzeszczeć (efekt uboczny niestety). Wyważyłem dziś jeszcze raz przednie koła, felgi są ok, zawieszenie także na pierwszy rzut oka wygląda w porządku więc co się dzieje?
staf - Pon Maj 17, 2010 17:27

Yog-Sothoth napisał/a:
Wyważyłem dziś jeszcze raz przednie koła, felgi są ok

A tył?

Yog-Sothoth - Pon Maj 17, 2010 18:12

Tyłu dziś nie ruszałem, wyważane były jakieś 2 mies temu. Z 'odczuć' wydaje mi się że to z przodu coś telepie, chyba że się mylę..
sknerko - Pon Maj 17, 2010 18:27

eeetam.... na tyle mógł ci odpaść ciężarek i tak będzie. Sam mam na tyle krzywa felgę i jedzie bez drgań a zaczyna drżeć przy hamowaniu więc może być różnie.
thef - Pon Maj 17, 2010 18:37

sknerko napisał/a:
eeetam.... na tyle mógł ci odpaść ciężarek i tak będzie. Sam mam na tyle krzywa felgę i jedzie bez drgań a zaczyna drżeć przy hamowaniu więc może być różnie.
Dokładnie. Najlepiej przełożyć zatem felgi i sprawdzić czy się coś zmieni.
Tomek1212 - Pon Maj 17, 2010 19:47

Przy hamowaniu telepie jak są tarcze hamulcowe zwichrowane.
sknerko - Pon Maj 17, 2010 20:09

Tomek1212 napisał/a:
Przy hamowaniu telepie jak są tarcze hamulcowe zwichrowane.

wierz mi mam proste tarcze a felgę krzywą i tez czuć tylko przy hamowaniu :arrow: dokładnie zbadany temat

Mayson - Pon Maj 17, 2010 20:29

Kumpel kiedyś kupił używane opony i pomimo kilkukrotnego wyważania działo się tak samo. Okazało się, że opona wyważona idealnie, była "przyhamowana" w jednym miejscu przez poprzednika i gdy wulkanizator kręcił kołem na maszynie, widać było minimalny ubytek na części opony. Może to coś takiego... hamowałeś ostatnio "na szlag"?
Dodam, że rozwiązania były 2 - zmienić opony albo zedrzeć oponę równomiernie na całym obwodzie. Mój genialny kolega wybrał opcję nr 2 i o dziwo udało się :]

sknerko - Pon Maj 17, 2010 21:05

Mayson, kiedyś w polonezie diagnosta mi to samo zasugerował i też wyrównałem bieżnik :razz: chociaż trochę to trwało hehe
Markzo - Pon Maj 17, 2010 21:12

Koła/opony - to bym obstawiał bo miałem identyko przypadek :) z tym, że przedział prędkości był ciut inny :)
Yog-Sothoth - Pon Maj 17, 2010 22:09

Na pewno nie tylko przy hamowaniu a przy samej prędkości, zresztą klocki właśnie dziś wymieniłem a tarcze są ok :)
Podjadę w takim razie jeszcze sprawdzić tylne i zamienić może z przodem + obejrzenie opon, ostrych hamowań nie miałem ale kto wie opony używane więc może gdzieś są mocniej przytarte.

Tomek1212 - Pon Maj 17, 2010 22:37

Tarcz pod względem zwichrowania nie da się sprawdzić naocznie. Do tego potrzebna jest co najmniej dobra tokarka no i oczywiście tarcza musi być do tego zdemontowana z pojazdu.
Yog-Sothoth - Czw Maj 20, 2010 13:55

Hmm dziś przy hamowaniu też zatelepało.. ale czy tarcze mogą mieć na to wpływ podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu? Zauważyłem też że przy 160+ km/h przestaje wibrować..
sknerko - Czw Maj 20, 2010 14:21

sprawdź dokładnie felgi wszystkie bankowo któraś jest do d...y. Krzywe tarcze jak byś miał to za każdym hamowaniem czuć i często podczas jazdy również.
Perez - Czw Maj 20, 2010 14:32

sknerko napisał/a:
Krzywe tarcze jak byś miał to za każdym hamowaniem czuć i często podczas jazdy również.

Nie za kazdym razem, bo czesto zimne tarcze sa proste, a po rozgrzaniu sie wyginaja. Mam w tym spore doswiadczenie ;)
Jezeli tarcze sa krzywe to beda wibrowaly kierownica, szczegolnie przy wiekszych predkosciach.

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 15:32 ]
Mozesz jeszcze sprawdzic, czy nie zablokowaly Ci sie prowadnice jazma.

sknerko - Czw Maj 20, 2010 14:48

Perez napisał/a:
Mozesz jeszcze sprawdzic, czy nie zablokowaly Ci sie prowadnice jazma.

o, o, o, to też często sie przytrafia

quicksilver - Pią Maj 28, 2010 16:47

dobra kolka wywazone
a dobrze ustawione???

titanick - Sob Maj 29, 2010 10:16

Miałem to samo. Sprawdź czy masz zamontowane pierścienie centrujące na felach. Ja zamontowałem i mi pomogło. Drgał przy 120 a jak włożyłem pierścienie to przestało. Pytaj jak masz jakieś pytania.
kadzaf - Sob Paź 16, 2010 07:42

pobawie sie z górnika
zmieniłem koła (dałem przednie na tył i odwrót) troche pomogło teraz u mnie wpada we wibracje gdzies przy ~`120(wczesniej zaczynało sie juz od 90,tez sie sprazyłem uzywanymi oponami) zbieżnosc jest ok
przy przekładaniu koł sprawdzałem czy sa gdzies luzy i raczej wszystko sztywne
ma ktos jeszcze jakies sugestie czego moze byc to wina :?:

Misiek - Nie Paź 17, 2010 07:29

Miałem to samo w r418TD. Tak jak napisał titanick zamontuj pierścienie centrujące to ci to trzęsienie zniknie. Ja miałem jakieś alusy z marketu, jeszcze stary właściciel je założył. Po dołożeniu pierścieni problem znikł.
kadzaf - Nie Paź 17, 2010 19:02

hmm =u mnie nie ma zadnych pierscieni (sadziłem ze felga idealnie wchodzi na rant piasty i jest w osi )
a czy orientuje sie ktos jaki wymiar pierscieni powinien byc w roverkach serii L na alusach (oryginalnych)

tronsek - Nie Paź 17, 2010 19:06

kadzaf napisał/a:
czy orientuje sie ktos jaki wymiar pierscieni powinien byc w roverkach serii L na alusach (oryginalnych)
W oryginalnych (fabrycznych) felgach nie ma potrzeby stosowania pierścieni centrujących, gdyż otwór w feldze jest już taki jaki być powinien. Dla ROVER'a jest to o56,1mm
kadzaf - Nie Paź 17, 2010 20:39

tak tez mnie sie wydawało ale skoro mowa o pierscieniach była to byłem w kropce(dziekuje Tronsek za wyjasnienie) :wink:
a co do reszty to podejrzanie wygladaja mi gumy na przedniej zawieszce :/

tronsek - Nie Paź 17, 2010 20:45

kadzaf napisał/a:
Tronosek
tronsek

Przyjrzyj się oponom. Może poprostu mają już dość, są jajowate albo "dohamowane" w jakimś miejscu.

kadzaf - Nie Paź 17, 2010 20:50

sorki,juz zmienione:)
w końcu w wibracje powinny wpadac przeciez jedynie ruchome elementy

Cytat:
Przyjrzyj się oponom. Może poprostu mają już dość, są jajowate albo "dohamowane" w jakimś miejscu

najpewniej byłoby podmienic na próbe kołeczka od innego (nie telepiacego loverka)