Zobacz temat - [R75] Nie świeci kontrolka przeciwmgielnych?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie świeci kontrolka przeciwmgielnych?

Lysol - Czw Cze 17, 2010 13:34
Temat postu: [R75] Nie świeci kontrolka przeciwmgielnych?
No wiec mam problem z kontrolką od świateł przeciwmgielnych. Gdy włączam przednie światła nie zaświeca się kontrolka która powinna o tym informować, kontrolka od świateł tylnych działa poprawnie. Dodam że gdy włączę test zegarów obie kontrolki palą się poprawnie wiec wykluczam przepalenie się diody lub coś w tym stylu.

Chodzi dokładnie o kontrolki które widać na zdjęciu:



żółta kontrolka od świateł tylnych świeci poprawnie natomiast zielona nie zapala się. ( światła palą prawidłowo)

Czy może to być wina jakiegoś czujnika lub bezpiecznika??

trawis25 - Czw Cze 17, 2010 13:46

Mam to samo :mrgreen:
owcze - Sob Cze 19, 2010 14:19

u mnie jest inny wyświetlacz pokładowy i też mam to samo. Jak zapale tylne to mi pokazuje ze sa przeciwmgielne a jak zapalę przód halogeny to nic mi nie pokazuje... ;)
staf - Sob Cze 19, 2010 15:18

U mnie też tak jest.
apples - Sob Cze 19, 2010 15:19

To dziwne. U mnie pokazuje tak jak na zdjęciu :/
Lysol - Sob Cze 19, 2010 17:04

Nie przychodzi mi nic do głowy co może powodować że kontrolka się nie zaświeca bo światła świecą poprawnie i nawet jeśli przepali się żarówka to sygnalizuje to odpowiednia kontrolka wiec komputer musi "wiedzieć" kiedy światła są zapalone. Tylko dlaczego nie sygnalizuje tego ;/ ?
Klaun_Szyderca - Nie Cze 20, 2010 09:36

Mam identyczny problem i nie wiem co jest grane.
apples - Nie Cze 20, 2010 12:16

Może mieliście dokładane później halogeny lub coś nie tak z żarówkami lub LSM.
Kamil79 - Nie Cze 20, 2010 12:30

U mnie też nie zapala się piktogram na wyświetlaczu kiedy włączam przednie halogeny. Ja zapalam tylne to rysuje się ikonka. Podejrzewam że mialem dodane halpogeny przednie ponieważ osłona pod silnikiem nie ma żadnych otworów serwisowych do halogenów.
robo - Nie Cze 20, 2010 14:12

Raczej brak kontrolki nie wynika z dokładania halogenów. Sam mam dołożone do swojego rovera i kontrolka działa bez zarzutu. Co prawda pojawia się w innym miejscu ale wynika to z tego z innej konstrukcji licznika z komputerem.
VMatas - Nie Cze 20, 2010 15:03

Dziwne to jest, ale u mnie też tylko kontrolka tylnych zaświeca się. Wersja Roverka z wyświetlaczem - świeci sie na wyświetlaczu. Ciekawie - od czego to zależy?
henryk - Nie Cze 20, 2010 16:05

VMatas napisał/a:
Ciekawie - od czego to zależy?
obstawiam skutek uboczny nieprofesjonalnego grzebania w LSM, który jest jakoś powiązany ze stanem licznika na wyświetlaczu.
Na zwykłym wyświetlaczu - bez komputera pokładowego, kontrolki również - tak jak opisał robo zapalają się poprawnie.

Lysol - Pon Cze 21, 2010 11:06

henryk napisał/a:
obstawiam skutek uboczny nieprofesjonalnego grzebania w LSM, który jest jakoś powiązany ze stanem licznika na wyświetlaczu.


Nie za bardzo rozumiem sugerujesz że może to być skutek cofnięcia licznika??

henryk napisał/a:
Na zwykłym wyświetlaczu - bez komputera pokładowego, kontrolki również - tak jak opisał robo zapalają się poprawnie.


A tutaj to już całkiem nie wiem o co chodzi ja mam wersje bez komputera a kontrolki się nie zapalają poprawnie.

apples - Pon Cze 21, 2010 11:15

Lysol napisał/a:
Nie za bardzo rozumiem sugerujesz że może to być skutek cofnięcia licznika??
No tak napisał :wink: Co może i mieć sens.
VMatas - Pon Cze 21, 2010 12:15

Cofanie licznika odbywa się wylutowując EEPROM w IPK i zmieniając zawartość programatorem pamięci. Moduł LSM przechowuje właściwą wartość licznika i ją można odczytać przy pomocy T4. O ile wiem tej wartość w LSM nie da się zmienić, zatem grzebanie w LSM nic nie da. Przy tym bez T4 w LSM i nie da się pogrzebać - a T4 niby nie powinien nic napsuć ..

Więc nie jest mi jasne czemu kontrolka przednich przeciwmgielnych świateł nie zapala się, gdy tylne święcą dużym żółtym znaczkiem na wyświetlaczu.

henryk - Pon Cze 21, 2010 17:47

VMatas napisał/a:
Moduł LSM przechowuje właściwą wartość licznika i ją można odczytać przy pomocy T4.
nie zawsze, bo jak się nie ruszy tego modułu i nie ma zgodności licznika z modułem, to podobno "err" wyskakuje na liczniku. W oparciu o różne wypowiedzi na ten temat osób, które znają obsługę T4 oraz wnioski z wyników diagnostyki wykonanej T4 przez fachowca w tej dziedzinie uważam, że nie da się zmienić stanu licznika bez ingerencji w moduł kontroli świateł.
Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością uważam, że mam przekręcony licznik, a wartość przechowywana w module świateł zgadza się ze stanem licznika.
Na T4 można odczytać ślady ingerencji w moduł ale niekoniecznie prawdziwy, gwarantowany przebieg.
Statystycznie, 10-cio letni diesel klasy R75 z przebiegiem poniżej 200 kkm to los na loterii. Tylko trudno znaleźć taką loterię, w której każdy los wygrywa (patrz aukcje na allegro).
No, chyba, że przyjmie się założenie, że R75 to jakiś nadzwyczajny model auta, którym nie da się jeździć.
VMatas napisał/a:
O ile wiem tej wartość w LSM nie da się zmienić
da się, nie wiem jak, ale się da. Jeżeli wartości na liczniku i w LSM są te same i nie są prawdziwe, to znaczy, że w jakiś sposób to zostało zrobione. Lepiej lub gorzej, stąd być może, różne niespodzianki.

[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 17:47 ]
Lysol napisał/a:
ja mam wersje bez komputera a kontrolki się nie zapalają poprawnie.
ja również mam bez komputera i zapalają się poprawnie. Napisałem aby ktoś nie wysnuł wniosku, że typy bez komputera "tak mają".
owcze - Pon Cze 21, 2010 19:34

henryk napisał/a:
ja również mam bez komputera".


wszystkie mają komputer tylko, że nie wszystkie mają taki sam wyświetlacz ;)

dukat11 - Pon Cze 21, 2010 20:03

henryk napisał/a:
Cofanie licznika odbywa się wylutowując EEPROM w IPK i zmieniając zawartość programatorem pamięci. Moduł LSM przechowuje właściwą wartość licznika i ją można odczytać przy pomocy T4. O ile wiem tej wartość w LSM nie da się zmienić, zatem grzebanie w LSM nic nie da. Przy tym bez T4 w LSM i nie da się pogrzebać - a T4 niby nie powinien nic napsuć ..


Da się zmienić stan licznika w LSM i dla magików jest to dość proste. Nie chcą lub nie umieją grzebać w IMMO gdyż można narozrabiać i unieruchomić auto a odkręcić już nie jest łątwo. Jak byłem na diagnostyce to usłyszałem że po co sprawdzać jak licznik i immo to w godzinę się robi.

PHJOWI - Pon Cze 21, 2010 21:09

lsm tak jak mówisz cofniesz ,ale immo w 75 już nie :) , mając odpowiedni sprzęt odczytasz z immo przebieg.
dukat11 - Pon Cze 21, 2010 21:13

PHJOWI napisał/a:
lsm tak jak mówisz cofniesz ,ale immo w 75 już nie :) , mając odpowiedni sprzęt odczytasz z immo przebieg.


100% prawdy, ale nie wszędzie jest T4 i na tym żerują.

PHJOWI - Pon Cze 21, 2010 21:33

niestety taka prawda , ale nie musi być t4 do sprawdzenia przebiegu może być coś takiego:

http://www.allegro.pl/ite...a_licznika.html

[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 21:33 ]
przez bmw odczyta bardzo ładnie we wszystkim.

apples - Pon Cze 21, 2010 21:48

PHJOWI napisał/a:
przez bmw odczyta bardzo ładnie we wszystkim
Napisz czym. :wink:
Markzo - Pon Cze 21, 2010 21:55

ja mam ori halogeny a tez się tylko od tylnich świeci...przebieg autentyczny... mam duży wyświetlacz :)
VMatas - Pon Cze 21, 2010 22:10

Dla ciekawości sprawdziłem instrukcję użytkownika i okazało się, że niema odpowiedniego znaczku przednich przeciwmgielnych świateł na dużym wyświetlaczu - jest tylko w opcji standardowej. Czyli możemy nie przejmować się, że ktoś nam grzebał w LSM i IPK.. no lub przejmować się mniej :)

Słowa markzo też to potwierdzają :)

PHJOWI - Pon Cze 21, 2010 22:52

apples napisał/a:
PHJOWI napisał/a:
przez bmw odczyta bardzo ładnie we wszystkim
Napisz czym. :wink:


masz w linki na allegro

robo - Pon Cze 21, 2010 22:53

VMatas, przy liczniku z wyświetlaczem komputera kontrolka przeciwmgielnych jest w niższej sekcji kontrolek, tak jak na załączonym przeze mnie zdjęciu w poprzednim poście. Natomiast tylne światła przeciwmgielne sygnalizowane są na wyświetlaczu komputera. Ja halogeny sam dokładałem a kontrolka świeci, więc problem leży gdzie indziej.
PHJOWI - Pon Cze 21, 2010 22:53

a co do diody , to ona nie we wszystkich zegarach ona fabrycznie występuje.
Markzo - Pon Cze 21, 2010 22:55

mojego sprawdzali na kompie i nie wygląda, żeby cokolwiek było grzebane, jestem 2 właścicelem od nowości, mam kontakt z poprzednim i znam całą historię auta...ściągąłem przedni zderzak do wymiany śmigła i wiązka halogenów itp jest oryginalna..
dukat11 - Pon Cze 21, 2010 22:57

Były montowane dwa typy liczników z komputerem. Starsze które nie miały kontrolki przeciwmgielnych przednich ale miały kontrolkę wyłączenia poduszki pasażera (opcja nie dostępna w R75) i te powinny pokazywać włączone halogeny na wyświetlaczu (czasem były są z tym problemy), Oraz nowsze liczniki z kontrolką w miejscu wyłączenia poduszki. O ile pamiętam zmieniono to w 2002 wtedy kiedy usunięto głośnik czujników cofania z pod tylnej półki i zaczęto wykorzystywać głośnik liczników.
sknerko - Pon Cze 21, 2010 23:12

dukat11, ja mam 2000r i u mnie jest kontrolka halogenów w tym niższym okienku bo wyżej mam kompa i kontrolka świeci. Mam oryginalne zegary z 2000r i przebieg nie kręcony.

[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 23:12 ]
aha i głośnik czujników cofania w tylnej półce

owcze - Wto Cze 22, 2010 01:27

PHJOWI napisał/a:
mając odpowiedni sprzęt


czy ten sprzęt to T4?

VMatas - Wto Cze 22, 2010 11:18

robo napisał/a:
VMatas, przy liczniku z wyświetlaczem komputera kontrolka przeciwmgielnych jest w niższej sekcji kontrolek, tak jak na załączonym przeze mnie zdjęciu w poprzednim poście. Natomiast tylne światła przeciwmgielne sygnalizowane są na wyświetlaczu komputera. Ja halogeny sam dokładałem a kontrolka świeci, więc problem leży gdzie indziej.


To nie znaczy że w innym aucie nie może być inaczej :)

PHJOWI napisał/a:
a co do diody , to ona nie we wszystkich zegarach ona fabrycznie występuje.


Właśnie u mnie z tylko dla anglików wiadomych powodów w miejscu pokazanym na zdjęciu i wskazanym przez robo jest kontrolka ze znaczkiem siedzenia dziecka :)